Наукові видання (ННІП)
Permanent URI for this collectionhttps://devessuir.sumdu.edu.ua/handle/123456789/157
Browse
27 results
Search Results
Item Оцінка корупційних ризиків як форма оцінювання діяльності правоохоронних органів, що забезпечують фінансово-економічну безпеку України(Видавничий дім «Гельветика», 2020) Горобець, Надія Сергіївна; Horobets, Nadiia Serhiivna; Красилюк, М.О.У статті розглянуто особливості оцінки корупційних ризиків як форми оцінювання діяльності правоохоронних органів, що забезпечують фінансово-економічну безпеку України. Розкрито зміст поняття «корупція», закріпленого на законодавчому рівні. Наголошено на причинах існування корупції в правоохоронних органах та негативних наслідках, зумовлених нею. Зазначено, що оцінка корупційних ризиків у діяльності правоохоронних органів, що забезпечують фінансово-економічну безпеку України, – це одна з форм оцінювання виконання ними завдань, яка дає їх керівникам можливість виявити недоліки в діяльності правоохоронних органів і вжити заходів для їх усунення. Визначено, що цілі прийняття антикорупційних програм Національної поліції, Служби безпеки, Національного антикорупційного бюро України є подібними. Розкрито етапи оцінки корупційних ризиків у діяльності правоохоронних органів, що забезпечують фінансово-економічну безпеку України. Розглянуто статистику скоєння співробітниками правоохоронних орга нів, що забезпечують фінансово-економічну безпеку України, корупційних право порушень та правопорушень, пов’язаних з корупцією. Запропоновано доповнити процес оцінки корупційних ризиків у діяльності правоохоронних органів, що забезпечують фінансово-економічну безпеку, контролем за виконанням складеного звіту, що дозволить закріпити заходи щодо мінімізації корупційних ризиків у ді яльності правоохоронного органу та спонукати керівництво до здійснення заходів з метою усунення (мінімізації) корупційних ризиків. Така пропозиція обґрунтована законодавчим положенням, відповідно до якого керівництво органу несе відпові дальність за реалізацію антикорупційної стратегії. Однак зауважено, що Кодекс України про адміністративні правопорушення та Кримінальний кодекс України не містять норм, що закріплюють відповідальність керівника державного органу за незабезпечення реалізації Антикорупційної стратегії. Тому в Законі України «Про запобігання корупції» мають бути конкретизовані види юридичної відповідальності керівника державного органу.Item Особливості банкрутства акціонерних товариств в Україні(Видавничий дім «Гельветика», 2021) Горобець, Надія Сергіївна; Horobets, Nadiia Serhiivna; Мотузна, А.В.Стаття присвячена визначенню особливостей банкрутства акціонерних товариств в Україні та проблемних питань, що при цьому виникають, з метою пошуку напрямів їх усунення. З’ясовано походження терміна «банкрутство», його законодавче розуміння. Наголошено, що законодавством застосовуються такі поняття, як «ознаки банкрут ства» та «ознаки неплатоспроможності», однак їх визначення відсутні. Звернено увагу, що неплатоспроможним, тобто таким, що має заборгованість перед кредиторами та/ або заборгованість за податковим зобов’язанням, які не може вчасно та повно погашати через відсутність коштів на рахунках, може бути підприємство будь-якої організацій но-правової форми, а тому акціонерні товариства не є винятком. З’ясовано, що визначення ймовірності визнання акціонерного товариства неплатоспроможним віднесено до компе тенції його наглядової ради. Акцентовано увагу, що за загальним правилом до суб’єкта, який є боржником, незалежно від форми власності можуть бути застосовувані такі про цедури з питань банкрутства, як розпорядження майном боржника, санація боржника та ліквідація банкрута. Розкрито зміст процедур з питань банкрутства. Приділено увагу досвіду реорганізації акціонерних товариств через приєднання в Німеччині та Україні. Зро блено висновок, що в Німеччині приєднання є механізмом симбіозу товариств для покра щення економічної ситуації та запобігання банкрутству АТ, тоді як в Україні подібного механізму не передбачено. Наголошено, що для державних акціонерних товариств закон передбачає застосування лише судової процедури розпорядження майном без обмежень. Наголошено, що найбільшою проблемою банкрутства публічних акціонерних товариств є пасивність органів виконавчої влади, що здійснюють управління державними підприєм ствами, як учасників процедур банкрутства, та фактично неспроможність відновити платоспроможність таких товариств за допомогою судових процедур через законодавчі обмеження. Виокремлено також проблему доступу арбітражного керуючого до інформації про акціонерне товариство та відповідальність порушення вимог щодо користування нею, зважаючи на що очевидною є необхідність додаткової регламентації цих положень на законодавчому рівні.Item Обовязковість застосування судами України практики Європейського суду з прав людини як джерела права(Видавничий дім «Гельветика», 2023) Горобець, Надія Сергіївна; Horobets, Nadiia Serhiivna; Лелека, С.С.Стаття присвячена з’ясуванню дискусійних аспектів обов’язковості застосування судами України практики Європейського суду з прав людини як джерела права. Окрему увагу приділено законодавчому змісту понять «практика Європейського суду з прав людини», «рішення Європейського суду з права людини». З’ясовано, що з моменту ратифікації Україною Конвенції про захист прав людини й основоположних свобод остання є частиною національного законодавства, водночас правовою основою для застосування при розгляді справ судами України практики, в тому числі рішень, Європейського суду з прав людини є положення Закону України «Про виконання рішень та застосування практики Європейського суду з прав людини». Визначено, що серед аргументів в підтримку обов’язковості практики, зокрема рішень Європейського суду з прав людини як джерела права в правовій системі України є порівняння значення Конвенції про захист прав людини й основоположних свобод та рішень Європейського суду з прав людини із Конституцією України та рішеннями Конституційного суду України. Водночас наголошено, що законодавчі положення прямо не вказують на обов’язок національних судів при розгляді справ застосовувати практику Європейського суду з прав людини. Серед індикаторів проблеми застосування судами України практики Європейського суду з прав людини особливу увагу приділено помилкам, які допускають судді при посиланні на норми Конвенції про захист прав людини й основоположних свобод та рішень Європейського суду з прав людини, що є підставою для зміни та скасування рішення після його перегляду судом вищої інстанції. З’ясовано, що серед науковців відсутня однозначна відповідь щодо обов’язковості практики Європейського суду з прав людини для національних судів. Зроблено висновок, що застосування судами України практики Європейського суду з прав людини на сьогодні має бути рекомендацією, а не приписом, зважаючи на норми законодавства, положення наукової доктрини та проблеми пов’язані із правильним її застосуванням.Item Results and perspectives on policing as part of the national security sector(Centro Universitario Curitiba - УНІКУРИТІБА, 2023) Рєзнік, Олег Миколайович; Резник, Олег Николаевич; Rieznik, Oleh Mykolaiovych; Андрійченко, Надія Сергіївна; Андрейченко, Надежда Сергеевна; Andriichenko, Nadiia Serhiivna; Zvozdetska, I.V.; Zarosylo, V.O.; Hryshko, V.I.The police are one of the actors involved in ensuring national security. Therefore, the relevance of this article stems from the need to ensure effective performance. The issue of studying the experience of countries in this field is relevant to find the best models to assess the activities of these structures, which will contribute to a better performance of tasks assigned to them by law - this is one of the tools to assess the performance of the police. The aim of the article was to investigate the peculiarities of police performance assessment, thereby identifying practices that can improve the assessment of police performance. The objective was achieved by using dogmatic, statistical, comparative legal methods and a system-structural approach. The authors revealed the peculiarities of police assessment in Ukraine, the USA, Canada, France and the UK. The focus is on the assessment of police performance based on the level of citizens' trust and statistical data. The conclusion is made that citizens' trust in the police is necessary for the effective performance of its tasks. It is noted that the use of statistics to draw an objective conclusion about police performance is questionable because of the ability of police management to manipulate the data. It is concluded that each of these areas needs significant improvement. The findings are complementary to previous studies and have implications for improving the assessment of Ukrainian police performance and police performance in foreign countries.Item Особливості використання аналогії в юридичній аргументації(Сумський державний університет, 2023) Горобець, Надія Сергіївна; Горобец, Надежда Сергеевна; Horobets, Nadiia Serhiivna; Татарінова, К.В.Вміння відстоювати власну позицію є основою захисту прав та інтересів їх власника. При цьому можуть використовуватись різні способи, одним з яких є аргументація. Вона може здійснюватися в будь-яких сферах людського життя, зокрема в правовій сфері. Така аргументація носить назву юридичної. Для більш точного з’ясування змісту даного терміну необхідно розглянути його теоретичне і практичне розуміння.Item Digital Currency as a Subject of Economic Criminal Offenses(University of Brasilia, 2022) Думчиков, Михайло Олександрович; Думчиков, Михаил Александрович; Dumchykov, Mykhailo Oleksandrovych; Горобець, Надія Сергіївна; Горобец, Надежда Сергеевна; Horobets, Nadiia Serhiivna; Honcharuk, V.; Дегтяр, Руслана Олександрівна; Дегтяр, Руслана Александровна; Dehtiar, Ruslana Oleksandrivna[Purpose] The article is devoted to an essential and relevant topic. The cryptocurrency market in Ukraine, as well as in the world, has been developing quite rapidly in recent years. At the same time, the legal status of digital currency in Ukraine has not been consolidated. As a result, digital currency is often used to commit economic crimes. To counteract this act, it is vital to "legalize" cryptocurrency as a type of money and clearly define the cases when it is the subject of a criminal offense. [Methodology/Approach/Design] The authors researched the general principles, approaches, and scientific research methods to properly develop the chosen topic used available philosophical methods and in particular legal ones. [Findings] The ability of cryptocurrency to be an essential attribute of the development of the information society and, at the same time, the subject of economic criminal offenses.Item Особливості діяльності деяких правоохоронних органів в умовах воєнного стану в Україні(Сумський державний університет, 2022) Горобець, Надія Сергіївна; Горобец, Надежда Сергеевна; Horobets, Nadiia SerhiivnaВ умовах воєнного стану в Україні діяльність правоохоронних органів держави зазначала деяких змін зважаючи на необхідність захисту суверенітету і територіальної цілісності України, забезпечення її сталого розвитку на основі найвищих цінностей демократії, верховенства права тощо. Основним нормативним актом, що визначає правовий режим воєнного стану є Закон України "Про правовий режим воєнного стану" від 12 травня 2015 року. Вказаним законом передбачено, що військові формування та правоохоронні органи за рішенням Ради національної безпеки і оборони України, введеним у дію указом Президента України залучаються до вирішення завдань, пов’язаних із запровадженням і здійсненням заходів правового режиму воєнного стану, згідно з їх призначенням та специфікою діяльності.Item Problem aspects of interaction of law enforcement authorities in the field of countering money laundering(Universidad de la Amazonia, 2021) Рєзнік, Олег Миколайович; Резник, Олег Николаевич; Rieznik, Oleh Mykolaiovych; Бондаренко, Ольга Сергіївна; Бондаренко, Ольга Сергеевна; Bondarenko, Olha Serhiivna; Горобець, Надія Сергіївна; Горобец, Надежда Сергеевна; Horobets, Nadiia Serhiivna; Костенко, Андріана Миколаївна; Костенко, Андриана Николаевна; Kostenko, Andriana Mykolaivna; Назаров, Микола Сергiйович; Назаров, Николай Сергеевич; Nazarov, Mykola SerhiiovychOne of the biggest obstacles to maintaining an effective international financial system is money laundering. Money laundering is also extremely difficult to investigate and prosecute. The latter task is entrusted to law enforcement agencies. The purpose of the article is to characterize the problematic aspects of law enforcement cooperation in the field of combating money laundering in Ukraine and finding optimal ways to solve them. During the study, the authors used the following methods: dialectal, terminological analysis and operationalization of concepts, analysis and refinement, analysis, and synthesis, sociological and statistical. The article emphasizes that the normative sources of ways of interaction between law enforcement agencies in the field of combating money laundering are set out in a rather fragmentary manner, without any specifics regarding the specific boundaries, scope of cooperation. This situation inevitably leads to various kinds of abuse and conflict. In our opinion, given the importance of the task of combating money laundering, the main task is to clearly regulate the ways and methods of cooperation between law enforcement agencies in this area and the introduction of administrative liability for failure to take measures or evasion of such cooperation.Item Results and perspectives on policing as part of the national security sector(Linguistics and Culture Review, 2021) Рєзнік, Олег Миколайович; Резник, Олег Николаевич; Rieznik, Oleh Mykolaiovych; Андрійченко, Надія Сергіївна; Андрейченко, Надежда Сергеевна; Andriichenko, Nadiia Serhiivna; Zvozdetska, I.V.; Zarosylo, V. O.; Hryshko, V. I.The police are one of the actors involved in ensuring national security. Therefore, the relevance of this article stems from the need to ensure effective performance. The issue of studying the experience of countries in this field is relevant to find the best models to assess the activities of these structures, which will contribute to a better performance of tasks assigned to them by law - this is one of the tools to assess the performance of the police. The aim of the article was to investigate the peculiarities of police performance assessment, thereby identifying practices that can improve the assessment of police performance. The objective was achieved by using dogmatic, statistical, comparative legal methods and a system-structural approach. The authors revealed the peculiarities of police assessment in Ukraine, the USA, Canada, France and the UK. The focus is on the assessment of police performance based on the level of citizens' trust and statistical data. The conclusion is made that citizens' trust in the police is necessary for the effective performance of its tasks.Item Settlement of Administrative Disputes with the Participation of a Judge: Foreign Experience and Implementation in Ukraine(Allied Business Academies, 2021) Андрійченко, Надія Сергіївна; Андрейченко, Надежда Сергеевна; Andriichenko, Nadiia Serhiivna; Lytvyn, N.; Старинський, Микола Володимирович; Старинский, Николай Владимирович; Starynskyi, Mykola Volodymyrovych; Karpushova, E.; Kamenska, N.The authors investigated the issue of the peculiarities of the settlement of administrative disputes with the participation of a judge. The essence of the settlement of administrative disputes with the participation of a judge is revealed, in particular, through the features that allow distinguishing such a procedure among other ways of settling legal disputes. The peculiarities of legal regulation of the use of mediation, including judicial one, in foreign countries are established. It is established that among the countries in which this institute already functions today and has positive indicators, we can name France, Poland, and the USA. In Germany and Italy, on the other hand, the use of mediation in resolving legal disputes, including administrative disputes, is not seen as a court procedure but is the prerogative of the private service sector. The content of the current Ukrainian administrative procedural legislation, which regulates the settlement of administrative disputes with the participation of a judge, namely the grounds for such a court procedure, the procedure for its appointment, forms and procedures, is highlighted. According to the results of the research, the problematic aspects of the functioning of the institute of the settlement of administrative disputes with the participation of a judge in Ukraine are grouped according to the relevant criteria (legislative, organizational, informational), and possible ways to solve them are identified.
- «
- 1 (current)
- 2
- 3
- »