Наукові видання (ННІП)

Permanent URI for this collectionhttps://devessuir.sumdu.edu.ua/handle/123456789/157

Browse

Search Results

Now showing 1 - 10 of 13
  • Item
    Реформування органів із забезпечення фінансово-економічної безпеки України враховуючи європейський досвід
    (Сумський державний університет, 2020) Полянська, Є.А.; Рєзнік, Олег Миколайович; Резник, Олег Николаевич; Rieznik, Oleh Mykolaiovych
    Євроінтеграція є триваючим процесом на території України. Держава повинна мати високий економічний рівень, щоб забезпечити достатній рівень життя свого населення, розвиток держави в цілому, бути конкурентоспроможною на міжнародній арені тощо. На сьогодні фінансово-економічну безпеку в Україні забезпечують Національне антикорупційне бюро України, Служба безпеки України, Антимонопольний комітет України.Створення єдиного дієвого правоохоронного органу для боротьби з економічними злочинами є кроком до розбудови сильної, незалежної країни, та пріоритетною вимогою Міжнародного Валютного Фонду, яка була включена до Меморандумів про економічну та фінансову політику за 2017 та 2018 роки.
  • Item
    Участь громадян у підвищенні ефективності правоохоронних органів як суб’єктів захисту фінансово-економічної безпеки України
    (Національний юридичний університет імені Ярослава Мудрого, 2019) Андрійченко, Надія Сергіївна; Андрейченко, Надежда Сергеевна; Andriichenko, Nadiia Serhiivna; Рєзнік, Олег Миколайович; Резник, Олег Николаевич; Rieznik, Oleh Mykolaiovych
    Стаття присвячена дослідженню питання участі громадян у підвищенні ефективності правоохоронних органів України як суб’єктів захисту фінансово-економічної безпеки держави, що обумовлено євроінтеграційними процесами в державі та відповідно адаптацією повноважень, організаційної структури правоохоронних структур до існуючих загальновизнаних міжнародних стандартів та наближенням правоохоронних органів, у тому числі тих, що захищають фінансово-економічну систему держави до громадськості. Визначено, що така невідповідність умовам розвитку суспільства стримує подальший розвиток правовідносин практично в усіх сферах суспільного й державного життя. Зроблено висновок, що найнижчу оцінку отримала робота Національного антикорупційного бюро України та податкової міліції Державної фіскальної служби України. Виділено чинники, що обумовлюють неефективність зазначених суб’єктів. Наведено критерії за якими доцільно оцінювати діяльність правоохоронних органів як суб’єктів забезпечення фінансово-економічної безпеки держави. Акцентовано увагу на довірі громадян як критерії оцінювання діяльності зазначених суб’єктів. Зроблено висновок, що підвищення ефективності діяльності правоохоронних органів як суб’єктів захисту фінансово-економічної безпеки України має здійснюватися із залученням громадськості до конкурсного відбору на посади, розгляду справ про дисциплінарні правопорушення співробітників, надання громадським організаціям можливості здійснювати моніторинг діяльності правоохоронних органів, періодичного інформування громадян про результати своєї діяльності.
  • Item
    Створення Бюро фінансових розслідувань як складової частини механізму захисту національної економіки
    (Запорізький національний університет, 2019) Рєзнік, Олег Миколайович; Резник, Олег Николаевич; Rieznik, Oleh Mykolaiovych; Полянська, Є.А.
    Стаття присвячена дослідженню створення Бюро фінансових розслідувань як складової частини механізму захисту національної економіки. Не найкраще економічне становище України говорить про неефективність функціонування правоохоронних органів і про необхідність створення нового єдиного правоохоронного органу для протидії економічним злочинам. Стабільність національної економіки є дуже важливою для кожної держави, вона забезпечує розвиток держави загалом і її конкурентоспроможність на міжнародній арені. Сьогодні існує достатня кількість злочинів проти національної економіки, і їх перелік весь час поповнюється. Українська влада з 2013 р. говорить про необхідність створення єдиного органу для протидії всім цим злочинам, але, на жаль, поки що ми його не маємо. Нині розглядається законопроект «Про Бюро фінансових розслідувань», проте він має значну кількість недоліків, деякі з них висвітлені у статті детально. Проаналізувавши вказаний законопроект, ми встановили, що метою діяльності Бюро фінансових розслідувань є здійснення правозастосовної та правоохоронної функції. Але законодавець чомусь визначає, що це центральний орган виконавчої влади, який реалізує державну політику з питань запобігання, виявлення, припинення, розслідування та розкриття кримінальних правопорушень у сфері господарської діяльності, які прямо чи опосередковано заподіюють шкоду публічному інтересу у сфері фінансів. Серед недоліків законопроекту нами виділено: не визнання Бюро фінансових розслідувань правоохоронним органом; відсутність деталізації періоду з моменту ліквідації податкової міліції до створення Бюро фінансових розслідувань; значну кількість повноважень Міністра щодо Бюро фінансових розслідувань; відсутність механізму реалізації права Бюро фінансових розслідувань на доступ до інформації тощо. Створення такого органу повинне передбачати не лише зміну назви вже наявного органу та переведення повноважень, а створення дійсного нового владного органу, тому законопроект потребує доопрацювання й усунення недоліків.
  • Item
    Щодо внесення змін до кримінального та кримінального процесуального законодавства у зв’язку зі створенням Національного бюро фінансової безпеки України
    (Published by Pan-European University, 2018) Рєзнік, Олег Миколайович; Резник, Олег Николаевич; Rieznik, Oleh Mykolaiovych
    Стаття присвячена вивченню змін, які пропонується внести до кримінального та кримінального процесуального законодавства Законом України «Про Національне бюро фінансової безпеки України». Розглянуто як позитивні, так і негативні аспекти запропонованих змін. Зроблено висновок про те, що створення Національного бюро фінансової безпеки України та внесення відповідних змін до Кримінального та Кримінального процесуального кодексів України не усуне дублювання повноважень правоохоронних органів як суб’єктів гарантування фінансово-економічної безпеки держави.
  • Item
    Мета, завдання та функції правоохоронних органів, які забезпечують фінансово-економічну безпеку України
    (Ужгородський національний університет, 2018) Рєзнік, Олег Миколайович; Резник, Олег Николаевич; Rieznik, Oleh Mykolaiovych
    У статті розглянуто поняття та сутність мети, завдань та функцій правоохоронних органів України як спеціальних суб’єктів забезпечення фінансово-економічної безпеки держави. Зроблено висновок про те, що мета, функції та завдання правоохоронних органів визначаються за різними критеріями, вони плутаються із повноваженнями та компетенцією цих органів, а в окремих випадках взагалі не визначаються. Як наслідок, виникають проблеми теоретичного та практичного характеру.
  • Item
    Компетенція та повноваження правоохоронних органів із забезпечення фінансово-економічної безпеки України
    (Херсонський державний університет, 2018) Рєзнік, Олег Миколайович; Резник, Олег Николаевич; Rieznik, Oleh Mykolaiovych
    Стаття присвячена аналізу компетенції та повноважень правоохоронних органів, що забезпечують фінансово-економічну безпеку.
  • Item
    Сутність та структура адміністративно-правового механізму забезпечення фінансово-економічної безпеки України
    (Институт уголовного права и прикладной криминологии, 2018) Рєзнік, Олег Миколайович; Резник, Олег Николаевич; Rieznik, Oleh Mykolaiovych
    Стаття присвячена з’ясуванню сутності та структурі адміністративно-правового механізму забезпечення фінансово-економічної безпеки України. Зазначено, що у зв’язку з постійним реформуванням правоохоронних органів виникає необхідність у дослідженні сутності та структури вищезазначеного механізму. Визначено поняття «механізм», «адміністративно-правове забезпечення», «адміністративно-правовий механізм», «механізм адміністративно-правового забезпечення фінансово-економічної безпеки». Виокремлено ознаки адміністративно-правового механізму в означеній сфері. Зазначено мету функціонування адміністративно-правового механізму забезпечення фінансово-економічної безпеки. Встановлено перелік елементів механізму забезпечення фінансової й економічної безпеки держави. Виокремлено та проаналізовано елементи механізму забезпечення фінансово-економічної безпеки України.
  • Item
    Адміністративно-правове регулювання діяльності правоохоронних органів із забезпечення фінансово-економічної безпеки України
    (Таврійський національний університет імені В.І. Вернадського, 2018) Рєзнік, Олег Миколайович; Резник, Олег Николаевич; Rieznik, Oleh Mykolaiovych
    Стаття присвячена висвітленню питання адміністративно-правового регулювання діяльності правоохоронних органів із забезпечення фінансово-економічної безпеки України. Розкрито зміст і особливості адміністративно-правового регулювання. Розглянуто класифікації джерел адміністративно-правового регулювання діяльності правоохоронних органів та запропоновано їх класифікувати за місцем в системі національного законодавства. Визначено, що адміністративно-правове регулювання діяльності правоохоронних органів із забезпечення фінансово-економічної безпеки України не є досконалим. У звязку з чим зроблено висновок про необхідність перегляду окремих актів, норми яких є застарілими або суперечать іншим актам.
  • Item
    Рівні і напрями діяльності правоохоронних органів із забезпечення фінансово-економічної безпеки
    (Харківський університет внутрішніх справ, 2017) Рєзнік, Олег Миколайович; Резник, Олег Николаевич; Rieznik, Oleh Mykolaiovych
    Стаття присвячена з’ясуванню сутності й особливостей функціонування електронного декларування осіб, уповноважених на виконання функцій місцевого самоврядування, як форми контролю й елементу боротьби з корупцією. Доведено, що в Україні існує необхідність удосконалення діяльності органів місцевого самоврядування з метою недопущення порушення особистих прав і свобод громадян, знищення конституційних гарантій, втрати довіри до влади в цілому, а також запобігання проявів корупції в них. Здійснено аналіз нормативно-правових актів, які регламентують процедурні аспекти електронного декларування. Охарактеризовано дві моделі регулювання системи електронного декларування, які існують у світі. Встановлено, що для України характерна друга модель регулювання – запобігання незаконному збагаченню, зважаючи на високий індекс сприйняття корупції. Визначено поняття електронного декларування, його суб’єкти. Встановлено перелік посад в органах місцевого самоврядування, а також перелік посад з високим та підвищеним рівнем корупційних ризиків у таких органах. Виокремлено види електронних декларацій (щорічна декларація, декларація перед звільненням, декларація після звільнення, декларація кандидата на посаду). Зазначено, що Національне агентство з питань запобігання корупції проводить повну перевірку декларацій, а також такі види контролю: щодо своєчасності подання; щодо правильності та повноти заповнення; логічний та арифметичний контроль. Проаналізовано зарубіжний досвід функціонування електронного декларування у Словенії, Македонії та Сербії. Зроблено висновок, що антикорупційна політика в органах місцевого самоврядування має забезпечуватися за допомогою дієвої системи електронного декларування, спрямованої на підвищення ефективності діяльності осіб, уповноважених на виконання функцій місцевого самоврядування, усунення корупційних ризиків у їх роботі, а також підвищення їх авторитету.
  • Item
    Зарубіжний досвід діяльності правоохоронних органів що забезпечують фінансово-економічну безпеку
    (Copyright by Edizioni Magi, 2017) Рєзнік, Олег Миколайович; Резник, Олег Николаевич; Rieznik, Oleh Mykolaiovych
    Стаття присвячена аналізу та дослідженню зарубіжного досвіду діяльності правоохоронних органів щодо забезпечення фінансово-економічної безпеки держави з метою подальшої його адаптації до сучасних умов національної економіки України.