Наукові видання (ННІП)
Permanent URI for this collectionhttps://devessuir.sumdu.edu.ua/handle/123456789/157
Browse
14 results
Search Results
Item Видворення як адміністративне стягнення: особливості застосування стосовно іноземців в Україні та закордоном(Харківський національний університет внутрішніх справ, 2022) Бондаренко, Ольга Сергіївна; Bondarenko, Olha Serhiivna; Рєзнік, Олег Миколайович; Rieznik, Oleh Mykolaiovych; Іванцов, В.О.Стаття присвячена важливій темі –особливостям застосування видворення як стягнення до осіб, які притягаються до адміністративної відповідальності. Встановлено, що видворення – це акт державного органу, яким іноземця під загрозою покарання або, у разі необхідності, змушують покинути територію країни його проживання чи перебування. Під час дослідження встановлено, що «стандарти» видворення закладені в міжнародно-правових актах, крім того, кожна держава має свої організаційні та інституційні особливості його здійснення. У статті зосереджено увагу на державах, які належать до різних правових сімей (Латвійській Республіці, Великобританії, Китаї та Україні). Відзначено, що міждержавні внутрішні заборони щодо видворення осіб, які потре- бують особливого захисту, є стандартизованими для всіх держав. Це положення найбільшою мірою стосується забезпечення прав біженців.Item Функції принципів юридичної відповідальності при притягненні іноземців та осіб без громадянства до адміністративної відповідальності(Львівський університет бізнесу та права, 2022) Старинський, Микола Володимирович; Starynskyi, Mykola VolodymyrovychСтаття присвячена дослідженню функцій принципів юридичної відповідальності при притягненні іноземців до адміністративної відповідальності. В своїй основі принципи юридичної відповідальності складають цілісну систему, що містить в собі найбільш фундаментальні, закономірні та стійкі зв’язки, на яких базується юридична відповідальність. Їх сутність проявляється в тому, що вони є: а) вихідними засадами та ідеями функціонування і реалізації юридичної відповідальності; б) концептуальними умовами притягнення порушника до відповідальності в) критерієм розвитку та вдосконалення інституту відповідальності; г) основні засади, що мають прямий характер, які використовуються для одноманітного застосування закону. В процесі дослідження автор приходить до висновку, що притягнення іноземців та осіб без громадянства до адміністративної відповідальності дає можливість забезпечити режим правопорядку на території України, що встановлений чинним законодавством. Враховуючи особливості наслідків притягнення іноземців та осіб без громадянства, особливої важливості в цьому процесі набувають принципи юридичної відповідальності. При їх застосуванні, вони виконують ряд функцій, що дає можливість в повній мірі забезпечити всезагальну рівність передбачену Конституцією України. До основних функцій принципів юридичної відповідальності при притягненні іноземців та осіб без громадянства можна віднести системоутворюючу, інтегруючу, стабілізаційну, гносеологічну та гарантійну функції.Item Правова природа видворення за межі України іноземців та осіб без громадянства як наслідку їх притягнення до адміністративної відповідальності(Львівський університет бізнесу та права, 2022) Старинський, Микола Володимирович; Starynskyi, Mykola VolodymyrovychСтаття присвячена виявленню та дослідженню правової природи видворення за межі України іноземців та осіб без громадянства як наслідку їх притягнення до адміністративної відповідальності. В процесі дослідження автор констатує , що чинне законодавство України декларує факт того, що усі люди є рівними у своїх правах і іноземці та особи без громадянства, які перебувають в Україні на законних підставах, користуються тими самими правами і свободами, а також несуть такі самі обов'язки, як і громадяни України за винятками встановленими Конституцією, законами чи міжнародними договорами України. На підставі аналізу норм чинного законодавства та наукових джерел автор приходить до висновку, що застосування видворення, як реакція держави на поведінку іноземців чи осіб без громадянства може бути застосована як в результаті вчинення правопорушення на території держави, так і як додатковий захід після відбуття іноземцем чи особою без громадянства, яка притягалась до покарання у вигляді адміністративної відповідальності. Це обґрунтовано дає йому можливість виділити два сутнісні аспекти правової природи видворення, а саме те, що за своїм змістом видворення є: а) формою адміністративного покарання, тобто реакція держави в особі уповноважених органів на вчинене правопорушення; б) юридичним інструментом правового регулювання відносин, що стосується питання продовження перебування іноземців чи осіб без громадянства на території держави.Item Теоретичні аспекти визначення змісту адміністративно-деліктних відносин.(Сумський державний університет, 2023) Колеснікова, Марія Вікторівна; Kolesnikova, Mariia ViktorivnaОстаннє десятиліття ознаменувалося великою кількістю соціальних, економічних, геополітичних, політичних та інших змін, які в свою чергу вплинули на розвиток і реформування права. Інститут адміністративної відповідальності не став виключенням, оскільки його перебудова досі здійснюється на радянських ідейних засадах, які не є актуальними в сучасній демократичній і правовій державі, в поєднанні зі встановленням відносин, які не існували на той час.Item Юридична особа та питання адміністративної відповідальності(Сумський державний університет, 2022) Ulviyye, Aydin; Миргород-Карпова, Валерія Валеріївна; Миргород-Карпова, Валерия Валерьевна; Myrhorod-Karpova, Valeriia Valeriivna; Калініна, М.Р.Адміністративна відповідальність є одним із закріплених Основним законом України видів юридичної відповідальності. Якщо ми звернемося до Кодексу України про Адміністративні Правопорушення, то побачимо, що тільки фізичні особи несуть адміністративну відповідальність. Але адміністративну відповідальність юридичних осіб встановлено на законодавчому рівні також. Як відомо, юридичні особи визнаються суб'єктами правових відносин у багатьох галузях права, зокрема, і в адміністративній. Коли вони вступають у правовідносини, то здійснюють надані їм права та виконують покладені на них обов'язки, іншими словами – здійснюють правомірну поведінку. Проте не можна виключати те, що вони також можуть порушувати законність, тобто вчиняти злочини, за які юридична особа має нести юридичну відповідальність. Юридичні особи є активними учасниками життя, виступає як самостійний суб'єкт громадських справ, зокрема правовідносин. Держава як організація політичної влади через свої органи надає певний вплив на завдання уряду. До таких суб'єктів належать юридичні особи. Питання про адміністративну відповідальність юридичних осіб завжди було адміністративно актуальне, але за радянських часів, за планової економіки, майже повної державної власності та централізованого управління, воно не було таким важливим, як сьогодні. Оскільки в даний час переважна більшість юридичних осіб не підпорядковується безпосередньо державним органам, не заснованим на державній власності. Тобто необхідність забезпечення державної дисципліни у різних сферах суспільного життя не зникла, а навпаки, значно загострилася.Item Проблемні аспекти системи адміністративних стягнень в Україні(Запорізький національний університет, 2019) Маслак, О.В.; Рєзнік, Олег Миколайович; Резник, Олег Николаевич; Rieznik, Oleh MykolaiovychСтаття присвячена дослідженню правового забезпечення функціонування системи адміністративних стягнень в Україні. Авторами здійснено аналіз чинних нормативно-правових актів, що забезпечують функціонування системи адміністративних стягнень в Україні та визначено основні проблемні аспекти в цій сфері. Встановлено, що система адміністративних стягнень стала важливим кроком уперед у порівнянні з її попередніми варіантами. Авторами виявлено, що зміст усього масиву адміністративних стягнень, закріпленого в КУпАП, не розкривається належним чином у жодному нормативно-правовому акті, так само відсутній і однозначний понятійний апарат у цій сфері. Здійснено аналіз підходів до розуміння поняття «адміністративне стягнення» в науковій літературі та підсумовано, що, незважаючи на велику кількість наукових праць як вітчизняних, так і зарубіжних дослідників, згоди вчених щодо його тлумачення так і не досягнуто, а також запропоновано власне розуміння поняття «адміністративне стягнення». Авторами з’ясовано, що зміст і порядок виконання адміністративного стягнення у вигляді позбавлення спеціального права, наданого громадянинові, не відповідає його назві: згідно із закріпленою в законодавстві нормою відбувається лише тимчасове обмеження можливості реалізації такого права. Наголошується, що в більшій частині статей КУпАП, у санкції яких передбачено застосування конфіскації, це адміністративне стягнення не може бути застосоване через неузгодженість норм Загальної частини КУпАП з нормами інших нормативно-правових актів. Авторами звертається увага на те, що закріплене в законодавстві положення щодо неможливості застосування арешту з утриманням на гауптвахті до військовослужбовців-жінок породжує певні колізії щодо того, чи будуть жінки нести відповідальність за окремі види військових адміністративних правопорушень, вчинення яких тягне за собою арешт з утриманням на гауптвахті. Особлива увага акцентується на неопрацьованості адміністративного стягнення – штрафних балів. Наголошується на необхідності перегляду правового забезпечення функціонування системи адміністративних стягнень в Україні та обґрунтовуються напрямки вдосконалення діючого вітчизняного законодавства в цій сфері.Item Про відповідальність приватних закладів охорони здоров’я та їхніх співробітників за порушення договорів та/або законодавства(Донецький юридичний інститут МВС України, 2018) Деревянко, Богдан Володимирович; Деревянко, Богдан Владимирович; Derevianko, Bohdan Volodymyrovych; Рижкова, Єлизавета Юріївна; Рыжкова, Елизавета Юриевна; Ryzhkova, Yelyzaveta YuriivnaСтаттю присвячено дослідженню правовідносин із застосування заходів господарської, цивільної, адміністративної та кримінальної відповідальності закладів охорони здоров’я та їхніх співробітників, виявленню та порівнянню підстав відповідальності, її галузевих особливостей, пошуку та наданню пропозицій щодо усунення термінологічних неточностей та суперечливих моментів у законодавстві. Вказано, що вина є обов’язковою підставою для застосування кримінальної й адміністративної відповідальності та факультативною – для господарської і цивільної; проаналізовано окремі склади правопорушень та злочинів у сфері охорони здоров’я, запропоновано зміни до норми Основ законодавства України про охорону здоров’я.Item Удосконалення адміністративного законодавства, яке визначає відповідальність за правопорушення у фінансовій сфері("ЮНЕСКО-СОЦІО", 2017) Кобзєва, Тетяна Анатоліївна; Кобзева, Татьяна Анатольевна; Kobzieva, Tetiana AnatoliivnaУ статті, на основі аналізу чинного законодавства України та наукових поглядів вчених, визначено можливі шляхи удосконалення адміністративного законодавства, яке визначає відповідальність за правопорушення у фінансовій сфері. Наголошено, що роль адміністративної відповідальності у боротьбі з фінансовими правопорушеннями постійно зростає, а у відсотковому відношенні саме адміністративна відповідальність, у порівнянні з кримінальною та цивільно-правовою, застосовується у зазначеній сфері суспільних відносин найчастіше.Item Шляхи підвищення ефективності адміністративно-правової відповідальності за правопорушення у сфері земельних відносин в Україні(Спеціалізоване видавництво "ЮНЕСКО-СОЦІО", 2017) Пахомов, Володимир Васильович; Пахомов, Владимир Васильевич; Pakhomov, Volodymyr Vasylovych; Музичук, О.М.Визначено сутність адміністративної відповідальності за правопорушення у сфері земельних відносин. Дан аналіз сучасного стану правового забезпечення адміністративної відповідальності в сфері земельних відносин в Україні. Встановлено можливі напрямки підвищення ефективності адміністративно-правової відповідальності за правопорушення у сфері земельних відносин в Україні.Item Порівняльні аспекти вітчизняної та зарубіжної практики щодо адміністративної відповідальності у сфері інтелектуальної власності(Сумський державний університет, 2016) Мельник, І.А.Допоки буде існувати право, допоки на нього буде здійснюватися посягання - дана аксіома доведена досвідом століть. Сфера інтелектуальної власності не виняток. Охорона прав на об’єкти інтелектуальної власності є пріоритетним напрямком діяльності Української держави. Це продиктовано рядом об’єктивних факторів: держава на конституційному рівні гарантує кожній людині захист прав інтелектуальної власності; Україна зацікавлена у належній правовій охороні інтелектуального капіталу, оскільки останній є найважливішою передумовою забезпечення подальшого соціально-економічного і культурного розвитку країни; необхідність виконання зазначеного завдання обумовлено міжнародними зобов’язаннями держави у сфері інтелектуальної власності.