Наукові видання (ННІП)
Permanent URI for this collectionhttps://devessuir.sumdu.edu.ua/handle/123456789/157
Browse
3 results
Search Results
Item Кость Мацієвич: агроном, кооператор, дипломат(Триторія, 2024) Власенко, Валерій Миколайович; Vlasenko, Valerii MykolaiovychУ розділі йдеться про відомого українського громадсько-політичного і наукового діяча, учасника українського національно-визвольного руху кінця ХІХ - початку ХХ ст., Української революції 1917-1921 рр. Костянтина Мацієвича, який був міністром закордонних справ УНР (1919) та головою Надзвичайної дипломатичної місії УНР в Румунії (1919-1923). В еміграції він був професором Української господарської академії в Подєбрадах, видавцем і редактором кількох періодичних видань, очолював низку громадсько-політичних та наукових інституцій.Item Децентралізація та місцеве самоврядування в Румунії(Науково-дослідний інститут публічного права, 2022) Стогова, Ольга Володимирівна; Stohova, Olha VolodymyrivnaПрикладом успішної реформи в Україні є реформа децентралізації публічної влади. Але реформа не завершена, тому вивчення досвіду децентралізації інших країн є актуальним для України, насамперед досвіду тих європейських країн, які також здійснили пострадянську трансформацію політичної системи. У статті автор проаналізував засоби досягнення адміністративної децентралізації та місцевої автономії в Румунії. Метою статті є здійснення аналізу процесу децентралізації публічної влади у Румунії, визначення правових основ децентралізації і місцевої автономії та формулювання пропозицій щодо правових форм її забезпечення. Автором визначено, що у румунській доктрині адміністративної децентралізації розрізняють територіальну децентралізацію та технічну децентралізацію. Територіальна децентралізація передбачає наявність спільних інтереси жителів «географічної місцевості», що входить до складу території держави, місцевих інтересів у найрізноманітніших сферах діяльності, відмінних від національних. Технічна децентралізація передбачає існування осіб публічного права, яких традиційно називають місцевими органами влади, що надають певні публічні послуги, відокремлені від послуг, які надаються державними органами влади. Автор наголошує, що кожна реформа державного управління має бути спрямована на підвищення ефективності розподілу державних видатків, зростання якості надаваних послуг, покращення роботи державних установ та впровадження ефективних методів контролю системи державного управління. Зазначається, що децентралізація є невід'ємним наслідком демократії, але державні органи повинні виявляти особливу обережність в організації процесу децентралізації, прагнучи до підтримання балансу між компетенціями, необхідними для задоволення національних інтересів та компетенцій, необхідних для задоволення місцевих інтересів. Автором зроблено висновки щодо стану децентралізації і місцевої автономії та розроблено пропозиції для румунських законодавців. Правове забезпечення процесу децентралізації публічної влади має здійснюватися через адміністративний договір між двома рівнями суб’єктів надання послуг.Item Музей визвольної боротьби України й українська еміграція на Балканах(Київський університет ім. Бориса Грінченка, Uniwersytet Mikołaja Kopernika w Toruniu, 2017) Власенко, Валерій Миколайович; Власенко, Валерий Николаевич; Vlasenko, Valerii MykolaiovychУ статті на основі архівних матеріалів та емігрантської преси розглядається питання взаємодії Музею визвольної боротьби України в Празі й української еміграції в країнах Південно-Східної Європи. Основна увага приділена співпраці Музею з емігрантами в Болгарії, Румунії та Югославії. Робиться висновок, що співпраця була плідною і різноманітною за формами та напрямками.