Наукові видання (ННІП)

Permanent URI for this collectionhttps://devessuir.sumdu.edu.ua/handle/123456789/157

Browse

Search Results

Now showing 1 - 10 of 15
  • Item
    Перспективи функціонування системи залучення МТД в Україні
    (Спеціалізоване видавництво «ЮНЕСКО-СОЦІО», 2023) Миргород, Валерія Валеріївна; Myrhorod, Valeriia Valeriivna
    Основи функціонування системи залучення, використання та моніторингу визначені Порядком залучення, використання та моніторингу міжнародної технічної допомоги, затвердженого постановою КМУ від 15.02.2002 року № 153 (далі – Порядок № 153). Залучення МТД характеризується як першочергова ланка в даній системі. Пунктом 3 Порядку № 153 окреслюється невичерпний перелік форм МТД, що можуть залучатися в Україні: 1) будь-яке майна, необхідне для забезпечення виконання завдань проектів/програм, яке ввозиться або набувається в Україні; 2) роботи та послуги; 3) права інтелектуальної власності; 4) фінансові ресурси (гранти) у національній або іноземній валюті; 5) інших ресурсів, не заборонені законодавством, у тому числі стипендії. Власне, сама процедура залучення МТД розпочинається на етапі формування потреби в Україні на ту чи іншу форму МТД, обумовленої поданням запиту до Секретаріату КМУ від міністерств, інших центральних органів виконавчої влади, місцевих органів виконавчої влади, Ради міністерств Автономної Республіки Крим. Звертаємо увагу, що законодавець чітко окреслив коло суб’єктів, які уповноважені подавати запити щодо залучення МТД. Цим самим констатуємо, що в Україні сформовано обмежену правосуб’єктність всіх інших юридичних та фізичних осіб з цього питання.
  • Item
    Щодо адміністративно-правового статусу Служби судової охорони
    (ФОП Король Ірина Володимирівна, 2023) Уткіна, Марина Сергіївна; Utkina, Maryna Serhiivna; Миргород-Карпова, Валерія Валеріївна; Myrhorod-Karpova, Valeriia Valeriivna
    Служба судової охорони становить собою відносно нову інституцію в Україні, незважаючи на те, що початок її створення мав місце ще у 1992 р. Ефективне забезпечення правопорядку в контексті проведення судового засідання є одним із основних компонентів реформування системи здійснення правосуддя, що повинно відповідати європейським стандартам. Саме Служба судової охорони є державним органом в системі правосуддя, що функціонує з метою забезпечення охорони й підтримки порядку в судових інстанціях. Проте, було зазначено, що наразі Служба судової охорони перебуває на завершальному етапі формування, незважаючи на те, що її аналоги успішно функціонують у різних країнах (зокрема, США, Канаді й ін.). Автори зосередили свою увагу на визначенні адміністративно-правового статусу Служби судової охорони з урахуванням реформаційних процесів, що мають місце в системі забезпечення правосуддя. Автори акцентували увагу на складових елементах адміністративно-правового статусу Служби правової охорони. З урахуванням плюралізму наукових поглядів щодо елементів адміністративно-правового статусу, автори зосередили увагу на більш комплексному аналізі структурних компонентів. Зокрема, були розглянуті: організаційні (мета створення й завдання діяльності, структура Служби, принципи діяльності) й змістовні (сутнісні) (повноваження та компетенція, права й обов’язки, юридична відповідальність та система гарантій) елементи. В цілому, було зазначено, що судова охорона є однією із найголовніших гарантій діяльності судів в цілому й суддів зокрема. Відповідно до Конституції України, суддям гарантовано незалежність і недоторканність. Саме для забезпечення охорони й підтримання громадського порядку у судових інституціях, припинення проявів неповаги до суду, забезпечення особистої безпеки суддів й членів їх сімей, працівників суду функціонує Служба судової охорони. Саме виконання цих функцій автори визначили як мету створення даної інституції, що відноситься до організаційного елементу адміністративно-правового статусу Служби судової охорони.
  • Item
    Адміністративно-правовий статус військово-цивільних адміністрацій в Україні
    (Сумський державний університет, 2022) Куліш, Анатолій Миколайович; Кулиш, Анатолий Николаевич; Kulish, Anatolii Mykolaiovych; Никифоров, Є.О.
    В умовах повномасштабної війни Російської Федерації щодо України гостро постало питання щодо мобільного та оперативного прийняття рішень стосовно державного управління в військових реаліях. Втіленням даної реакції держави стала поява військово-цивільних адміністрацій по всій території України, що здійснюють управління та адміністрування територіями, а також їхніми соціально-економічними, військовими, публічно-політичними процесами. На цю мить на теренах України продовжують свою роботу понад 20 військово-цивільних адміністрацій, котрі забезпечують стабільне, а головне безпечне існування територій, закріплених за даним тимчасово утвореним державним органом. Як і переважна більшість державних органів нашої країни, військово-цивільні адміністрації мають власну законодавчу базу, найвагомішу роль у якій відіграють саме акти адміністративного права.
  • Item
    Окремі аспекти визначення змісту адміністративно-правового статусу Фонду гарантування вкладів фізичних осіб
    (Сумський національний аграрний університет, 2019) Швагер, Ольга Андріївна; Швагер, Ольга Андреевна; Shvaher, Olha Andriivna
    Відповідно до закону України «Про систему гарантування вкладів фізичних осіб» встановлюються правові, фінансові та організаційні засади функціонування системи гарантування вкладів фізичних осіб, повноваження Фонду гарантування вкладів фізичних осіб (далі - Фонд), порядок виплати Фондом відшкодування за вкладами, а також регулюються відносини між Фондом, банками, Національним банком України, визначаються повноваження та функції Фонду щодо виведення неплатоспроможних банків з ринку і ліквідації банків, а отже визначаються правові аспекти діяльності спеціально утвореного суб’єкта, який наділяється функціями гарантування вкладів та виведення неплатоспроможних банків з ринку. В зв’язку з чим потребує з’ясування питання щодо визначення змісту правового статусу Фонду гарантування вкладів фізичних осіб, а саме адміністративно-правового статусу.
  • Item
    Мета, завдання та функції правоохоронних органів, які забезпечують фінансово-економічну безпеку України
    (Ужгородський національний університет, 2018) Рєзнік, Олег Миколайович; Резник, Олег Николаевич; Rieznik, Oleh Mykolaiovych
    У статті розглянуто поняття та сутність мети, завдань та функцій правоохоронних органів України як спеціальних суб’єктів забезпечення фінансово-економічної безпеки держави. Зроблено висновок про те, що мета, функції та завдання правоохоронних органів визначаються за різними критеріями, вони плутаються із повноваженнями та компетенцією цих органів, а в окремих випадках взагалі не визначаються. Як наслідок, виникають проблеми теоретичного та практичного характеру.
  • Item
    Специфіка адміністративно-правового статусу СБУ як суб’єкта захисту фінансової системи держави
    (Київський інститут права НАН України, 2016) Рєзнік, Олег Миколайович; Резник, Олег Николаевич; Rieznik, Oleh Mykolaiovych; Андрійченко, Н.С.
    У статті на основі різних теоретичних підходів з’ясовано сутність адміністративно-правового статусу державного органу та визначено його основні елементи. Зроблено висновок про те, що компетенція та повноваження є центральними елементами адміністративно-правового статусу будь-якого державного органу. Звернено увагу на відповідальність як один із важливих елементів адміністративно-правового статусу державного органу. Визначено, що елементи адміністративно-правового статусу Служби безпеки України як правоохоронного органу спеціального призначення закріплено не лише у Законі України «Про Службу безпеки України», який у свою чергу є спеціальним нормативно-правовим актом, що регламентує її діяльність, але й у інших законодавчих актах.
  • Item
    Поняття адміністративно-правового статусу загальнодержавних суб’єктів управління фінансовою системою України
    (Наше право №7, 2015) Кобзєва, Тетяна Анатоліївна; Кобзева, Татьяна Анатольевна; Kobzieva, Tetiana Anatoliivna
    У статті з урахуванням наукових поглядів вчених проаналізовані підходи до тлумачення таких понять як «статус», «право» та «адміністративно-правовий статус». Визначено важливі складові елементи адміністративно-правового статусу. З урахуванням аналізу норм національного законодавства сформульовано авторське визначення поняття адміністративно-правового статусу загальнодержавних суб’єктів управління фінансовою системою України.
  • Item
    Адміністративно-правовий статус місцевих органів виконавчої влади та органів місцевого самоврядування в системі суб’єктів управління фінансовою системою України
    (Харківський національний університет внутрішніх справ МВС України, 2015) Кобзєва, Тетяна Анатоліївна; Кобзева, Татьяна Анатольевна; Kobzieva, Tetiana Anatoliivna
    У статті з урахуванням наукових поглядів вчених та положень національного законодавства, що регулює відносини у досліджуваній сфері, визначено особливості адміністративно-правового статусу місцевих органів виконавчої влади та органів місцевого самоврядування в системі суб’єктів управління фінансовою системою України. Наголошено, що одне із провідних місць у системі суб’єктів управління фінансовою системою посідають її місцеві суб’єкти – місцеві державні адміністрації й органи місцевого самоуправління.
  • Item
    Поняття адміністративно-правового статусу загальнодержавних суб’єктів управління фінансовою системою України
    (Європейські перспективи №7, 2015) Кобзєва, Тетяна Анатоліївна; Кобзева, Татьяна Анатольевна; Kobzieva, Tetiana Anatoliivna
    У статті з урахуванням наукових поглядів вчених проаналізовані підходи до тлумачення таких понять як «статус», «право» та «адміністративно-правовий статус». Визначено важливі складові елементи адміністративно-правового статусу. З урахуванням аналізу норм національного законодавства сформульовано авторське визначення поняття адміністративно-правового статусу загальнодержавних суб’єктів управління фінансовою системою України.
  • Item
    Поняття та сутність адміністративно-правового статусу Міністерства соціальної політики України
    (Національна Академія Внутрішніх Справ, 2014) Юскаєва, Інна Петрівна; Юскаева, Инна Петровна; Yuskaeva, Inna Petrivna
    Вагомою складовою суспільних відносин, що існують у будь-якій демократичній державі є відносини, які виникають в результаті державного управління. Такі відносини вирізняються своєю господарською, економічною, політичною, соціальною складовою, які в цілому визначають їх зміст та суспільну спрямованість