Наукові видання (ННІП)

Permanent URI for this collectionhttps://devessuir.sumdu.edu.ua/handle/123456789/157

Browse

Search Results

Now showing 1 - 10 of 14
  • Item
    Питання забезпечення економічної безпеки на сучасному етапі
    (Університет Державної Фіскальної Служби України, 2021) Сухонос, Віктор Володимирович; Сухонос, Виктор Владимирович; Sukhonos, Viktor Volodymyrovych; Сухонос, Володимир Вікторович; Сухонос, Владимир Викторович; Sukhonos, Volodymyr Viktorovych
    У роботі досліджується економічна безпека. Зокрема, детально розглядаються питання забезпечення економічної безпеки на сучасному етапі. Основна увага приділяється правовим засадам забезпечення економічної безпеки
  • Item
    Reform of Public Power in the Slovak Republic: Achievements and Prospects
    (Sumy State University, 2021) Стогова, Ольга Володимирівна; Стогова, Ольга Владимировна; Stohova, Olha Volodymyrivna; Pasek, Igor; Kovac, Damien
    У статті розглядається проблема реформування публічної влади у Словацькій Республіці. Аналізуються основні етапи реформи за період 1989–2020 років на основі праць словацьких дослідників вказаної проблематики. Автори роблять висновок, що реформування публічної влади у Словацькій Республіці є частково успішним, адже носить несистемний і непослідовний характер. Значну увагу у статті приділено аналізу реформ публічної влади, які здійснювалися урядами Словацької Республіки. Наголошується на невмотивованості частини реформ, адже деякі з них проводилися з тією метою, щоб відрізнятися від попереднього уряду. Крім того, автори роблять висновок, що реформування публічної служби відбувалося під впливом і навіть тиском Європейського Союзу. Найбільш результативною автор дослідження вважає реформу децентралізації влади та місцевого самоуправління, яка стала реальним засобом забезпечення повноважень муніципалітетів. Автори звертають увагу на недостатність правової бази фінансової децентралізації та головним недоліком цієї реформи називає значну фрагментованість муніципалітетів. У статті приділено увагу повноваженням муніципалітетів і виділені основні форми міжмуніципального співробітництва, які здатні нейтралізувати недоліки надмірної фрагментації. Зроблено висновок, що, виходячи із відсутності політичної волі щодо укрупнення муніципалітетів, міжмуніципальне співробітництво залишається дієвою формою реалізації муніципалітетами своїх повноважень. Автори роблять висновок про коливання у реформуванні публічної влади від спеціалізованої неконцентрованої системи державного управління до загальної неконцентрованої системи і навпаки
  • Item
    Децентралізація та моделі місцевого управління у державах-членах ЄС
    (Видавничий дім «Гельветика», 2021) Стогова, Ольга Володимирівна; Стогова, Ольга Владимировна; Stohova, Olha Volodymyrivna
    Автор аналізує основні моделі місцевого управління в країнах-членах ЄС та вплив децентралізації на їх еволюцію. Централізована модель найчастіше реалізується в невеликих за територією країнах та базується на визначальній ролі центрального уряду та його відомств. У цій моделі місцеві та регіональні органи управління мають обмежені компетенції в галузі регіонального розвитку та планування. Така модель реалізується в невеликих державахчленах Європейського Союзу, насамперед у країнах, які мають однорівневу систему місцевого самоврядування. Зроблено висновок, що модель місцевого управління визначається розміром країни та системою регіонального розвитку. Виділяють централізовані, децентралізовані та федеральні моделі. У статті проаналізовано основні елементи адміністративного управління регіональним плануванням та розвитком у централізованих та децентралізованих державах. У нових державах-членах ЄС централізована модель є домінуючою через менший розмір країн та значну роль фондів ЄС у регіональному розвитку. Розподіл цих ресурсів контролюється центральним урядом та його відомствами, але в кількох країнах сформовані спеціальні гібридні органи. Таким чином, децентралізація в невеликих за розмірами державах стимулювалася коштами фондів ЄС. Після кризи 2008 року в управлінні регіональним розвитком запанували нові підходи: централізація та концентрація. Ці тенденції можна спостерігати в централізованих системах, які раніше частково децентралізували регіональний розвиток. Так, регіональні органи та агенції було скасовано, у регіоналізованих країнах регіональні одиниці було об’єднано, а тенденції федералізації було призупинено. У нових державах-членах та в середземноморських країнах вплив законодавства Європейського Союзу є більш значним, оскільки їхні регіональні одиниці переважно менш розвинені та є основними одержувачами коштів фондів ЄС
  • Item
    Вплив децентралізації публічної влади на ставлення громадян до Європейського Союзу
    (Одеська національна юридична академія, 2021) Стогова, Ольга Володимирівна; Стогова, Ольга Владимировна; Stohova, Olha Volodymyrivna
    У статті проаналізовано вплив децентралізації публічної влади на ставлення громадян до Європейського Союзу з метою оцінити, чи існує потенційний компроміс між «локалізмом» та „європеїзмом”. Автором зазначено, що децентралізація традиційно розглядалася як ключовий фактор, який визначає просування справедливості та ефективності на місцевому, регіональному, національному та європейському рівнях, але ступінь децентралізації у країнах і регіонах Європи залишається нерівномірним. У результаті дослідження визначено, що відмінності в реалізації регіональної влади впливають на ступінь прихильності громадян до європейського проекту. Децентралізацію у країнах ЄС розглядають як один із сприятливих наслідків європейського проєкту, але збільшення субнаціональної автономії підживлює «локалізм», часто на шкоду європейській єдності. Визначено, що у кризові періоди громадяни більш скептично відносяться до оцінки переваг європейської інтеграції, а під час економічного зростання – частіше підтримують європейську інтеграцію. З іншого боку, децентралізація і регіональна автономія здатні підірвати можливості центральної влади держав ЄС у виконанні важливої функції – вирівнювання соціальних можливостей громадян різних регіонів. У дослідженні наголошено, що відмінності в підтримці різними державами європейської інтеграції зросли після розширення ЄС та економічної кризи, причому більшість дослідників погоджуються з негативною роллю економічної кризи в посиленні опозиції європейській інтеграції. Потенційний вплив децентралізації влади на сприйняття громадянами ЄС автор пояснює теорією утилітарних оцінок інтегративної політики, оскільки громадяни ЄС по-різному відчувають плюси й мінуси децентралізації, отже, з цих відмінностей формується їхнє сприйняття і ставлення до європейської інтеграції. Зроблено висновок про суттєві розбіжності у ставленні громадян до цієї спільноти у просторі й часі в кожній країні-члені ЄС.
  • Item
    Децентралізація як напрям формування «мінімальної держави»
    (Одеська юридична академія, 2020) Сухонос, Володимир Вікторович; Сухонос, Владимир Викторович; Sukhonos, Volodymyr Viktorovych
    У роботі досліджується «мінімальна держава». Зокрема, детально розглядаються функції «мінімальної держави». Основна увага приділяється децентралізації як напряму формування «мінімальної держави»
  • Item
    Процес децентралізації в Україні: важливість та наслідки
    (Сумський державний університет, 2019) Шевцов, Я.А.
    Тема децентралізації в Україні сьогодні є дуже актуальною, оскільки це одна з найважливіших реформ за всю історію незалежності нашої держави. Основна мета цього процесу – якісні зміни в державному ладі, які призведуть до посилення демократичності нашої країни, тобто не лише гарантуватимуть владу народу, а забезпечать її реалізацію. Реформа децентралізації основною метою ставить передачу значної частини повноважень, функцій та фінансів державних органів – органам місцевого самоврядування. Крім цього, децентралізація також має вирішити ще ряд супутніх, важливих завдань загальнодержавного рівня [2]. Офіційно в основу політики реформ закладено положення з Європейської хартії місцевого самоврядування [3], а також світові стандарти цієї сфери, що визнані найкращими.
  • Item
    Правовое регулирование децентрализации власти в Украине
    (Брестский государственный университет имени А. С. Пушкина, 2019) Стогова, Ольга Володимирівна; Стогова, Ольга Владимировна; Stohova, Olha Volodymyrivna
    Автором здійснено аналіз правового забезпечення процесу децентралізації влади в Україні.
  • Item
    Децентралізація публічної влади: досвід країн Балтії
    (Суми, 2016) Стогова, Ольга Володимирівна; Стогова, Ольга Володимирівна; Stohova, Olha Volodymyrivna
    Розглядається досвід країн Балтії у проведенні децентралізації на початку ХХІ ст. Зроблено висновок, що загальними проблемами реформування місцевого самоврядування країн Балтії стала надмірна затягнутість реформ у часі. Суттєвим недоліком є також посилення тенденцій централізації влади в ході проведення реформ.
  • Item
    Децентралізація публічної влади: досвід Данії
    (Сумський національний аграрний університет, 2017) Стогова, Ольга Володимирівна; Стогова, Ольга Владимировна; Stohova, Olha Volodymyrivna
    Автор розглядає досвід Данії у проведенні рефори децентралізації влади.
  • Item
    Об'єднання територіальних громад Сумської області
    (Сумський державний університет, 2017) Ващенко, А.М.
    Надзвичайно актуальним для сучасної України є дослідження об'єднання територіальних громад. Про цю реформу говорять на телебаченні, пишуть в газетах, дискутують під час публічних заходів. Система місцевого самоврядування на сьогодні не задовольняє потреби суспільства. Функціонування органів місцевого самоврядування у більшості територіальних громад не забезпечує створення та підтримку сприятливого життєвого середовища, необхідного для всебічного розвитку людини, її самореалізації, захисту прав, надання населенню органами місцевого самоврядування, утвореними ними установами та організаціями високоякісних і доступних адміністративних, соціальних та інших послуг на відповідних територіях.