Кваліфікаційні роботи здобувачів вищої освіти (ННІП)

Permanent URI for this collectionhttps://devessuir.sumdu.edu.ua/handle/123456789/67298

Browse

Search Results

Now showing 1 - 10 of 92
  • Item
    Адміністративно-правові засади запровадження та функціонування військових судів в Україні
    (Сумський державний університет, 2021) Дудченко, І.Г.
    Актуальність дослідження зумовлена важливістю вирішення питань стосовно захисту прав , свобод та інтересів військовослужбовців, прав та інтересів військових частин, установ і організацій ЗСУ та інших, утворених відповідно до закону військових формувань компетентним судом. Крім того її важливість викликана необхідністю систематизувати раніше набутий досвід, а також здобутки діяльності поспішно ліквідованих військових судів в Україні й використати їх можливості для правового захисту осіб, котрі проходять військову службу. Військові суди здійснюють правосуддя не тільки у Збройних Силах, а й в інших військових формуваннях – Службі безпеки, Державній прикордонній службі, Нацгвардії, МНС України, Державній службі охорони.
  • Item
    Адміністративно-правові засади запровадження та функціонування військових судів в Україні
    (Сумський державний університет, 2021) Бегларян, Д.В.
    Корупція в органах влади не тільки має міжнародний вимір, а й є серйозною проблемою світової політики. Не викликає заперечень констатація небезпеки широкого поширення корупції. Протидія корупції є одним з найважливіших завдань не тільки кожної держави, а й усього світового співтовариства. Загальне визнання отримав той факт, що боротьба з корупцією зачіпає інтереси майже всіх держав. У сучасному глобалізованому соціумі боротьба з корупцією породжує цілий комплекс проблем, що вражають всі сфери життя суспільства. Не заперечуючи випадки використання корупції з метою здійснення владної діяльності, можна констатувати, що необхідність міжнародних зусиль для успішного вирішення цих проблем усвідомлюється як вченими і фахівцями з різних галузей, так і громадськими та державними діячами окремих країн. Для підвищення ефективності боротьби з корупцією в органах влади необхідні вироблення і проведення узгодженої антикорупційної політики, яка захищала б суспільство від негативного впливу корупції і захищала права людини і громадянина.
  • Item
    Адміністративно-правові засади діяльності карного розшуку: порівняльно-правовий аналіз
    (Сумський державний університет, 2021) Лапко, Б.І.
    Актуальність дослідження ґрунтується на тому, що в Україні відбулися адміністративно-правові реформи, включаючи комплексну реформу правоохоронних органів для забезпечення належного захисту осіб, суспільства та держави від злочинних посягань. Доля розкриття гучних вбивств, пограбувань та крадіжок, пошуку злочинців та стабілізації криміногенної ситуації в країні залежить головним чином від слідчих. Необхідність вдосконалення та систематичного оновлення системи розслідування кримінальних справ в Україні, недостатній розвиток цих питань на теоретичному рівні, з одного боку, та відсутність всебічних досліджень з цього питання, з іншого боку, визначають актуальність всебічного розгляду правових засад діяльності карного розшуку та їх порівняльно-правового аналізу.
  • Item
    Адміністративно–правові засади діяльності адміністративних судів в Україні
    (Сумський державний університет, 2021) Сіденко, А. О.
    Захист прав громадян у суді є одним із найважливіших та найефективніших заходів реагування держави на порушення, невизнання чи оспорювання законних прав та інтересів українських громадян. Наявність такого виду захисту є однією з сучасних передумов сприяння безперешкодному дотриманню та поваги до законних прав та інтересів. Також, на думку переважної більшості сучасного суспільства, реальна можливість отримання належного судового захисту давно пов’язана з державою, яка спрямована на сприяння дотримання законності та верховенству права. Зрозуміло, що здійснення ефективного та законного правосуддя є важливим завданням для адміністративного судочинства, діяльність якого протягом останніх років неодноразово критикувалась міжнародною та національною спільнотою. Тому хід багатьох європейських інтеграційних процесів залежить від поточної ефективності судових установ, які зараз є безцінними.
  • Item
    Адміністративно-правовий механізм протидії корупції в Україні
    (Сумський державний університет, 2021) Слюсар, Д.О.
    Найбільш актуальною соціальною проблемою України, як і багатьох країн світу є запобігання та протидія корупції у всіх сферах функціонування влади, особливо у спробах держави інтеграції до Євросоюзу. Вивчення і вирішення завдань з приводу запобігання корупції на різних рівнях та різних сферах функціонування органів державної влади є однією з найактуальніших соціальних проблем сучасності багатьох країн світу, і України зокрема. Відтак, питання, які пов'язані з корупцією та визначенням шляхів ії запобігання, привертають все більшу увагу не лише теоретиків-дослідників і практиків, а також громадськість. Суспільна небезпека корупцій полягає в томy, що особи, винні у її вчиненні, посягають на соціальні, культурні цінності, на виховання та правосвідомісгь громадян, молоді зокрема. У такий спосіб, виникає необхідність у здійсненні заходів щодо запобігання корупції не лише спеціально уповноваженими суб'єктами у цій сфері, а й іншими державними органами, що відповідають за правосвідомість, навчання та виховання громадян.
  • Item
    Адміністративно–правові засади надання безоплатної правової допомоги в Україні
    (Сумський державний університет, 2021) Тимошенко, О.О.
    Пріорітетним напрямком гарантування прав людини та громадянина, динамічним розвитком законодавства та забезпечення соціальних потреб населення є питання надання безоплатної правової допомоги. Адміністративно-правовий механізм забезпечення надання своєчасної компетентної правової допомоги кваліфікованими професіонали є важливим надбанням демократичної правової держави. Саме тому, інститут надання безоплатної кваліфікованої юридичної (правової) допомоги залишається одним із дієвих і надзвичайно важливих правових засобів забезпечення, охорони та захисту прав і свобод людини і громадянина. Реалізація даного механізму важко переоцінити, оскільки саме завдяки йому можна закріплювати статус демократичної правової держави. Функціональне призначення права особи на правовову допомогу є фундаментом та одним із основоположних прав людини щодо реалізації всіх суб’єктивних конституційних прав і свобод. Тому забезпечення верховенства прав людини є ключою ціллю для надання правової допомоги.
  • Item
    Адміністративно-правовий статус учасників процедури надання безоплатної правової допомоги в Україні
    (Сумський державний університет, 2021) Усикова, Д. О.
    Ще нещодавно юридичні консультації та захист усіх громадян України були платними послугами, за які приходилось платити зі свого рахунку. Багато українських громадян, зокрема з числа вразливих слоїв населених пунктів, просто не мають можливості оплатити послуги адвоката, що відображалося на неможливості професійного представництва в суді. Така ситуація створювала нерівні умови та не сприяла довірі громадян до державних установах управління та, зокрема,віри у «систему справедливості», яка є важливою для розвитку ефективних механізмів реалізації демократії. З прийняттям закону України «Про безоплатну правову допомогу» в червні 2011 року Україна взяла на себе зобов’язання щодо захисту прав, зокрема, вразливих слоїв населення удосконалення їх доступу до правосуддя через надання безоплатних правових послуг. Закон передбачає попереднє відображення нової системи правової допомоги. Закон закріпив надання первинної правової допомоги з липня 2013 року. З січня 2013 року безоплатна вторинна правова допомога стала доступною для всіх затриманих осіб, що знаходяться під юрисдикцією України. Відповідно до Закону є сподівання, що безоплатна вторинна правова допомога щодо некримінальних справах набере більшого доступу для найбільш вразливих слоїв населених пунктів України в липні 2015 року. Повне введення системи повинно бути завершено до січня 2017 року. Надання безоплатної правової допомоги стало важливою зміною у достовірному забезпеченні поваги та захисту прав людини. Спеціалісти нещодавно часто вказували на невідповідність верховенства прав в Україні.
  • Item
    Адміністративно-правовий механізм здійснення державного фінансового контролю в Україні
    (Сумський державний університет, 2021) Горий, В.В.
    Сьогодні контроль над державними фінансами розглядається у всьому світі відповідно до його справжньої цінності - відокремлення та підтвердження ролі та значення держави у регулюванні економічного розвитку та підвищення добробуту суспільства. Становлення в Україні інституту державного фінансового контролю (далі - ДФК), яке відбулося одночасно з процесом державотворення та формуванням соціально орієнтованої ринкової економіки, недостатня увага до ефективності державного фінансового контролю призвело до необхідності вивчити це питання. Зростання фінансових порушень в Україні спричинено не відсутністю інституціональної структури державного фінансового контролю, а слабкістю його теоретико-методологічної та методологічної бази, недоліками в організації процесу контролю. Зокрема, використання застарілих форм державного фінансового контролю сьогодні не дозволяє державі швидко та ефективно впливати на процеси, що відбуваються в економіці, забезпечити концентрацію контрольних дій на найвищих пріоритетних сферах фінансової діяльності, що зменшує ефективність функцій державного контролю. Благополуччя людей багато в чому залежить від ефективності державного фінансового контролю, для якого одна з найважливіших функцій державного управління повинна бути спрямована на виявлення відхилень від прийнятих стандартів законності, доцільності та ефективності фінансових ресурсів та управління державним майном , а також своєчасне внесення необхідних коригувань, запобіжних заходів.
  • Item
    Адміністративно-правовий статус Державної податкової служби України
    (Сумський державний університет, 2020) Сивенко, А.С.
    Одними з надважливих функцій будь-якої держави, безумовно, залишається реалізація широкого спектру санкціонованих заходів для забезпечення податкової безпеки. В цьому аспекті не є винятком й Українська держава, яка в нинішніх складних умовах, об’єктивно, потребує існування належного фінансового підґрунтя для сприяння безперешкодній та своєчасній реалізації державної політики за різними напрямами у рамках окресленої сфери.
  • Item
    Органи місцевого самоврядування як суб’єкти адміністративно-правових відносин
    (Сумський державний університет, 2020) Сніжко, В.В.
    Місцеве самоврядування є самостійною формою публічної влади та правом територіальної громади на вирішення питань місцевого значення. В нашій державі діє одна з наймасштабніших реформ – реформа децентралізації, яка розпочата у 2014 році та триває й нині, у 2020 році. Метою децентралізації є покращення діяльності органів місцевого самоврядування та органів державної влади через наближення їх зв'язків з громадськістю, надання більше влади народу, формування ефективного управління на державному рівні.