Навчальні та наукові видання видавництва СумДУ
Permanent URI for this collectionhttps://devessuir.sumdu.edu.ua/handle/123456789/180
Browse
8 results
Search Results
Item Очікування роботодавців щодо майбутніх професіоналів за спеціальністю 231 Соціальна робота (результати експертного опитування)(Сумський державний університет, 2023) Купенко, Олена Володимирівна; Kupenko, Olena Volodymyrivna; Костенко, Андріана Миколаївна; Kostenko, Andriana Mykolaivna; Туляков, Олег Олегович; Tuliakov, Oleh Olehovych; Калаур, С.; Кальченко, Л.; Костіна, В.; Осетрова, О.Метою анкетування є виявлення позицій та потреб роботодавців у фахівцях соціальної роботи в складних умовах сьогодення. В ході опитування було здійснено оцінку рівня підготовки випускників та очікування щодо їх компетентностей; оцінку прийнятних форм зайнятості; визначено досвід співпраці з вищим навчальних закладом. За результатами дослідження передбачається формування рекомендацій для закладів вищої освіти, які здійснюють підготовку фахівців за спеціальністю 231 Соціальна робота.Item Соціальна стійкість територіальних громад в умовах воєнного часу (ІV “хвиля” дослідження)(Сумський державний університет, 2023) Костенко, Андріана Миколаївна; Костенко, Андриана Николаевна; Kostenko, Andriana Mykolaivna; Світайло, Ніна Дмитрівна; Свитайло, Нина Дмитриевна; Svitailo, Nina Dmytrivna; Купенко, Олена Володимирівна; Купенко, Елена Владимировна; Kupenko, Olena Volodymyrivna; Назаров, Микола Сергiйович; Назаров, Николай Сергеевич; Nazarov, Mykola Serhiiovych; Півень, Світлана Миколаївна; Пивень, Светлана Николаевна; Piven, Svitlana Mykolaivna; Сахно, Крістіна Сергіївна; Сахно, Кристина Сергеевна; Sakhno, Kristina Serhiivna; Євсєєва, Ганна Володимирівна; Евсеева, Анна Владимировна; Yevsieieva, Hanna VolodymyrivnaМетою дослідження є виявлення джерел сили українців у ситуації надзвичайної небезпеки та вразливості. Було визначено джерела індивідуальної стійкості (завдяки чому та кому вдається «триматися» і продовжувати «боротьбу» за власне існування та розвиток); чинники соціальної згуртованості та вплив сім’ї на стійкість; роль та місце громад в ситуації повномасштабного російського вторгнення. Також під час опитування було оцінено доступність для населення базових засобів існування; добробут і базовий стан; відчуття безпеки; доступ до соціальних послуг; громадська участь та управління. Також апробовано “модель соціальної стійкості людини в громаді” як синергетичної системи. Представлені емпіричні результати цього дослідження є спробою перевірити “дієвість” моделі та зібрати кейси “стійкості”, які в подальшому можуть бути використані для рекомендацій органам місцевої та центральної влади щодо зміцнення стійкості територіальних громад в Україні.Item Соціальна стійкість територіальних громад в умовах воєнного стану: спроможність до відновлення та розбудови(Сумський державний університет, 2022) Костенко, Андріана Миколаївна; Костенко, Андриана Николаевна; Kostenko, Andriana Mykolaivna; Світайло, Ніна Дмитрівна; Свитайло, Нина Дмитриевна; Svitailo, Nina Dmytrivna; Купенко, Олена Володимирівна; Купенко, Елена Владимировна; Kupenko, Olena Volodymyrivna; Сахно, Крістіна Сергіївна; Сахно, Кристина Сергеевна; Sakhno, Kristina Serhiivna; Євсєєва, Ганна Володимирівна; Евсеева, Анна Владимировна; Yevsieieva, Hanna Volodymyrivna; Кравченко, І.Аналіз нормативно-правових документів свідчить, що з перших днів воєнного стану дії Уряду були спрямовані на допомогу вразливим категоріям, в першу чергу дітям, внутрішньо- переміщеним особам і біженцям, людям з інвалідністю, також приділяється увага військовослужбовцям та їх сім’ям. Наявна системна робота щодо розроблення та впровадження державних інституційних механізмів для посилення ефективності й стійкості місцевого самоврядування у воєнний час, що безумовно забезпечує соціальну стійкість людини в громаді. Також виявлено і механізми прямої дії держави для забезпечення доступу людей до засобів існування, підтримка базових станів та благополуччя. Видається, що більшою мірою акцент зроблено на гуманітарній допомозі та забезпеченні базових потреб населення. Натомість, вбачається, що більшою уваги на місцевому рівні вимагає питання забезпечення участі громадян в процесах ухвалення рішень у громаді, тим більш рішень стратегічного характеру.Item Соціальна стійкість Сумщини в умовах війни (вересень-листопад 2022)(Сумський державний університет, 2022) Костенко, Андріана Миколаївна; Костенко, Андриана Николаевна; Kostenko, Andriana Mykolaivna; Світайло, Ніна Дмитрівна; Свитайло, Нина Дмитриевна; Svitailo, Nina Dmytrivna; Купенко, Олена Володимирівна; Купенко, Елена Владимировна; Kupenko, Olena Volodymyrivna; Сахно, Крістіна Сергіївна; Сахно, Кристина Сергеевна; Sakhno, Kristina Serhiivna; Євсєєва, Ганна Володимирівна; Евсеева, Анна Владимировна; Yevsieieva, Hanna Volodymyrivna; Савченко, Тарас Григорович; Савченко, Тарас Григорьевич; Savchenko, Taras HryhorovychДослідження проведене Центром соціальних досліджень Сумського державного університету протягом жовтня-листопада 2022 року серед членів домогосподарств в п’яти районах Сумської області, які наразі проживають в області або евакуювалися після повномасштабного вторгнення.Item Принципи організаційного та методичного забезпечення практичної складової в рамках реалізації дуальної моделі освіти (старт в умовах багатьох невизначеностей)(Сумський державний університет, 2019) Світайло, Ніна Дмитрівна; Свитайло, Нина Дмитриевна; Svitailo, Nina Dmytrivna; Купенко, Олена Володимирівна; Купенко, Елена Владимировна; Kupenko, Olena Volodymyrivna; Дементов, Володимир Олександрович; Дементов, Владимир Александрович; Dementov, Volodymyr OleksandrovychУ навчально-методичному посібнику узагальнено перший досвід роботи з упровадження елементів дуальної моделі здобуття освіти, що передбачає поєднання навчання осіб у закладах вищої освіти з навчанням на робочих місцях на підприємствах та в організаціях. Посібник розрахований на викладачів та співробітників, задіяних до організації й забезпечення підготовки майбутніх фахівців, зокрема, менеджерів соціокультурної діяльності, практичних психологів та соціальних працівників, оскільки саме досвід роботи зі студентами цих спеціальностей покладений в основу пропонованих узагальнень і висновків. Рекомендований викладачам, аспірантам і магістрантам, слухачам факультетів післядипломної освіти й усім, кого цікавить ця проблематика.Item Студенческие стартапы: организационная поддержка в университете(Сумский государственный университет; ХНЭУ им. С. Кузнеца, 2015) Байстрюченко, Наталія Олегівна; Байстрюченко, Наталия Олеговна; Baistriuchenko, Nataliia Olehivna; Говорун, Тетяна Павлівна; Говорун, Татьяна Павловна; Hovorun, Tetiana Pavlivna; Золотарева, И.А.; Кириченко, Костянтин Іванович; Кириченко, Константин Иванович; Kyrychenko, Kostiantyn Ivanovych; Купенко, Олена Володимирівна; Купенко, Елена Владимировна; Kupenko, Olena Volodymyrivna; Лук`янихін, Вадим Олександрович; Лукьянихин, Вадим Александрович; Luk`ianykhin, Vadym Oleksandrovych; Півень, Андрій Григорович; Пивень, Андрей Григорьевич; Piven, Andrii Hryhorovych; Плохая, Е.Б.В пособии представлены формы образовательных мероприятий и методы преподавания, которые позволяют в ходе профессиональной подготовки студентов развивать их предпринимательские качества. Рассмотрены вопросы организации партнерства высшей школы и бизнеса. Отражен опыт международной команды проекта 530349-TEMPUS-1-2012-1-FR-TEMPUS-JPHES «Создание сети межуниверситетских Start-Up центров для поддержки и продвижения студенческих инновационных проектов». Издание адресовано преподавателям гуманитарных, социально-экономических, естественно-научных, ИТ, инженерных дисциплин.Item Педагогічні проекти(Вид-во СумДУ, 2015) Купенко, Олена Володимирівна; Купенко, Елена Владимировна; Kupenko, Olena VolodymyrivnaНавчальний посібник покликаний занурити молодих людей в освітні практики в якості активних їх учасників, залучити до організації та здійснення процесів навчання та самонавчання. Студентам пропонується розробити та реалізувати власний педагогічний проект. Для допомоги в цьому в посібнику розкриті теоретичні питання щодо повноти змісту і навчальних результатів, щодо вікових та індивідуальних особливостей студентів, щодо творчих методів у навчанні, методів організації роботи малих груп, електронних засобів навчання. Також запропоновані тестові та відкриті завдання відповідного змісту. Для студентів класичних університетів.Item Дистанційне навчання: досвід впровадження в українському університеті(Вид-во СумДУ, 2009) Любчак, Володимир Олександрович; Купенко, Олена Володимирівна; Лаврик, Тетяна Володимирівна; Муліна, Наталія Ігорівна; Кузіков, Борис Олегович; Возна, Інга Володимирівна; Лаврик, Татьяна Владимировна; Lavryk, Tetiana Volodymyrivna; Возная, Инга Владимировна; Vozna, Inha Volodymyrivna; Liubchak, Volodymyr Oleksandrovych; Любчак, Владимир Александрович; Мулина, Наталия Игоревна; Mulina, Nataliia Ihorivna; Кузиков, Борис Олегович; Kuzikov, Borys Olehovych; Купенко, Елена Владимировна; Kupenko, Olena VolodymyrivnaУ монографії розглядається педагогічна система дистанційного навчання як система управління на рівні вищого навчального закладу і на рівні взаємодії викладача та студента. Грунтуючись на цілях вищої освіти та психолого-педагогічних характеристиках навчання як взаємодії суб'єктів, автори висвітлюють питання щодо розроблення та застосування електронних засобів навчання. Викладено досвід Сумського державного університету При цитуванні документа, використовуйте посилання http://essuir.sumdu.edu.ua/handle/123456789/435