Вісник Сумського державного університету. Економіка (2009-2024)
Permanent URI for this collectionhttps://devessuir.sumdu.edu.ua/handle/123456789/193
Browse
5 results
Search Results
Item Роль стандартизації в конкурентоспроможності промислового підприємства(Сумський державний університет, 2021) Бондаренко, Алла Федорівна; Бондаренко, Алла Федоровна; Bondarenko, Alla Fedorivna; Гордієнко, Віта Павлівна; Гордиенко, Вита Павловна; Hordiienko, Vita Pavlivna; Діденко, І.М.У сучасному світі стандартизація відіграє важливу роль у галузі технічного регулювання — від наукових досліджень до експлуатації та утилізації виробів. Актуальність теми статті полягає у необхідності впровадження сучасної техніки та автоматизації виробничих процесів, підвищення рівня якості товарів та безпечності їх використання або вживання, за рахунок впровадження сучасної політики стандартизації в різних галузях економіки. Тому, використання стандартів у процесі виробництва, дотримання санітарних та технологічних норм є обов’язковим для підприємства, щоб підвищувати продуктивність праці та рівень конкурентоспроможності як продукції, так і підприємства в цілому.Item Франчайзинг як ефективний інструмент розвитку компанії(Сумський державний університет, 2021) Бондаренко, Алла Федорівна; Бондаренко, Алла Федоровна; Bondarenko, Alla Fedorivna; Гордієнко, Віта Павлівна; Гордиенко, Вита Павловна; Hordiienko, Vita Pavlivna; Москаленко, А.О.У статті представлена необхідність застосування франчайзингу в діяльності сучасних підприємств і компаній. Визначені основні напрямки застосування франчайзингу та динаміка його розвитку. Продемонстрована зміна структури франчайзингового ринку в Україні в розрізі галузей. Наведені приклади деяких компаній, що використовують франчайзинг для організації системи продажів своєї продукції, а саме такі вітчизняні товаровиробники, які працюють під брендами «Gregory Amber», «ANDRE TAN»і американська Coca Cola, що застосовує виробничий франчайзинг та є лідером світового ринку безалкогольних напоїв. Стаття містить основні числові показники ефективності діяльності компанії «Coca-cola Company» за 2019-2020 р.р., обсяги продажів різних видыв напоїв за 2018-20 р.р.. Розглянута стратегія розвитку компанії, сутність якої полягає в освоєнні нових ринків, включаючи розширення не тільки експорту товарів, а й експорту капіталів, коли закордоном створюються підприємства, заводи і фабрики. Підкреслюються основні переваги використання франчайзингу в сучасних умовах організації бізнесу. Автори засвідчують, що франчайзинг серед підприємств набуває все більшої популярності, так як: 1)підприємець не несе витрат на рекламу та орендування; зрештою, якщо розглядати традиційний тип підприємницької діяльності, то на початковому етапі це одна з найважливіших та капіталомістких інвестицій; 2)вигідні умови співпраці:пільгові позики, страхування, оскільки банато людей воліють вести бізнес з добре просунутими та впізнаваними брендами;більш того, банки охочіше погоджуються працювати з франчайзі, ніж із початківцем-підприємцем; 3) початкова допомога при відкритті і постійна підтримка компанії у веденні та розвитку бізнесу, представленн повної інформації про схеми ведення бізнесу підприємств та інструкції з ефективного ведення підприємницької діяльності. Констатується той факт, що є багато аргументів на користь запуску виробництва на франчайзинговій системі. Партнер отримує не тільки позитивну репутацію, а й покрокове керівництво з управління бізнесом, включаючи рекламні та маркетингові інструменти, готову документацію, вигідні умови на постачання обладнання та сировини,налагоджену логістику. Франчайзі забезпечений готовими каналами збуту, є можливість поєднувати виробниче та роздрібне підприємство. Франчайзер зацікавлений та зобов’язаний надавати планові та регулярні консультації з питань виробничих процесів та організації продажу готової продукції. Зазначається, що незважаючи на недоліки та труднощі, пов’язані з франчайзингом, це один з найефективніших інструментів для розвитку бізнесу.Item Впровадження ефективної інноваційної політики в діяльності компанії ТОВ "Нова Пошта"(Сумський державний університет, 2020) Бондаренко, Алла Федорівна; Бондаренко, Алла Федоровна; Bondarenko, Alla Fedorivna; Гордієнко, Віта Павлівна; Гордиенко, Вита Павловна; Hordiienko, Vita Pavlivna; Мінченко, Марія Геннадіївна; Минченко, Мария Геннадьевна; Minchenko, Mariia Hennadiivna; Броннікова, Л.О.На сучасному етапі розвитку для забезпечення постійного оновлення продукції і вдосконалення виробничих процесів слід постійно виявляти поточні та майбутні проблеми, пов'язані із зміною життєвого циклу продукції й технології. Це – пошук інноваційної діяльності в різних напрямах з виділенням окремих сучасних проектів, пріоритетних на час їх актуалізації. Управління сукупністю інноваційних процесів визначає таку політику підприємства, яка формується на основі певних принципів і встановлює зв'язок між розвитком компанії і напрямами її інноваційної діяльності. У статті розглянуто методичний підхід до визначення ефективності інноваційної політики ТОВ "Нова Пошта", проаналізовано основні економічні показники досліджуваної компанії та здійснено оцінку ефективності її інноваційної політики і визначено напрямки її вдосконалення.Item Оцінка кредитоспроможності позичальника комерційного банку(Сумський державний університет, 2019) Бондаренко, Алла Федорівна; Бондаренко, Алла Федоровна; Bondarenko, Alla Fedorivna; Моісеєнко, М.А.; Гордієнко, Віта Павлівна; Гордиенко, Вита Павловна; Hordiienko, Vita Pavlivna; Дутченко, Олена Олегівна; Дутченко, Елена Олеговна; Dutchenko, Olena OlehivnaМетою статті є дослідження сутності кредитоспроможності підприємства, визначення підходів до оцінки й аналізу кредитоспроможності. Оскільки оцінка кредитоспроможності позичальника є запорукою успішного функціонування не тільки фінансово – кредитної установи, але й власне підприємства, тому в умовах становлення й розвитку ринкових відносин кредиторам необхідно мати точне уявлення про кредитоспроможність позичальника. Актуальність теми дослідження пояснюється тим, що на сьогоднішній день кредитоспроможність підприємства потребує ретельного і всебічного дослідження з точки зору платоспроможності підприємств та розробки наукового обґрунтування загальноприйнятого алгоритму, яким могли б користуватися позичальники для розрахунків за кредитними зобов’язаннями. Сьогодні не існує єдиного алгоритму визначення кредитоспроможності позичальника. Кожна банківська установа використовує власну методику, що, на її думку, є найбільш ефективною та враховує широкий спектр фінансових показників. Згідно оціночної специфіки щодо оцінки юридичних осіб, регламентованої НБУ, визначення кредитоспроможності позичальника передбачає аналіз його фінансово-економічної характеристики. Вимогами Положення про визначення банками України розміру кредитного ризику встановлено проведення розрахунку показника кредитного ризику, який передбачає визначення інтегрального показника, розрахунок фінансового класу позичальника та значення ймовірності дефолту. У рамках даного дослідження була проведена комплексна оцінка кредитоспроможності ПрАТ "Технологія", за результатами якої кількісні показники, отримані в результаті побудови інтегральної моделі, входять у діапазон значень, що відповідають другому класу позичальника. Розрахунок загального якісного показника підтвердив високий рівень кредитоспроможності досліджуваного підприємства, з мінімальною ймовірністю виникнення дефолту. З метою підвищення якості оцінки кредитоспроможності підприємства – позичальника нами пропонується, у подальших дослідженнях, розглядати конкурентоспроможність підприємства, як фактор більш точного визначення його фінансового стану та кредитоспроможності.Item Фактори конкурентоспроможності на ринку операторів мобільного зв'язку(Сумський державний університет, 2019) Бондаренко, Алла Федорівна; Бондаренко, Алла Федоровна; Bondarenko, Alla Fedorivna; Гордієнко, Віта Павлівна; Гордиенко, Вита Павловна; Hordiienko, Vita Pavlivna; Дутченко, Олена Олегівна; Дутченко, Елена Олеговна; Dutchenko, Olena OlehivnaОдним із найважливіших напрямків вивчення особливостей господарської діяльності підприємства, особливо в умовах, коли ринок постійно розвивається і змінюється, є аналіз конкурентоспроможності підприємства. Важливість дослідження цієї теми полягає в тому, що високий рівень конкурентоспроможності підприємства є гарантом одержання високого прибутку. У сучасних умовах конкуренція є визначальним фактором впорядкування цін, стимулом інноваційних процесів (впровадження в виробництво нових винаходів та технологій). Вона сприяє витісненню з виробництва неефективних підприємств, раціональному використанню ресурсів. Тому постійне дослідження конкурентоспроможності є необхідним як для підприємства (для того щоб покращувати та підтримувати його позиції), так і для держави (для контролю відповідної галузі). Метою даної статті є практичне дослідження конкурентоспроможності ПрАТ "Київстар" на ринку послуг мобільного зв’язку, а саме, виявлення конкурентних переваг компанії та формування загального стану даного ринку на основі дослідження діяльності лідерів надання послуг мобільного зв’язку в Україні. Для висвітлення ситуації на ринку операторів мобільного зв’язку, окрім компанії Київстар, коротко проаналізуємо діяльність основних конкурентів: МТС (Vodafone) та Lifecell. У статті досліджено конкурентоспроможність ПрАТ "Київстар", розглянуті основні методи дослідження конкурентоспроможності, визначено показники частки ринку, відносної частки ринку, індекс Херфіндаля-Хіршмана, побудовано багатокутник конкурентоспроможності. Проведене аналітичне дослідження конкурентоспроможності компанії "Київстар" на ринку послуг мобільного зв’язку в Україні виявило існування цілого ряду проблем. Сама ж компанія "Київстар" веде активну економічну діяльність та з кожним роком збільшує кількість своїх клієнтів шляхом позиціонування себе як провідного оператора мобільного зв’язку з найкращим покриттям на всій території України.