Вісник Сумського державного університету. Економіка (2009-2024)

Permanent URI for this collectionhttps://devessuir.sumdu.edu.ua/handle/123456789/193

Browse

Search Results

Now showing 1 - 6 of 6
  • Item
    Роль маркетингової стратегії в діяльності медичних закладів в умовах COVID-19
    (Сумський державний університет, 2023) Бондаренко, Алла Федорівна; Bondarenko, Alla Fedorivna; Гордієнко, Віта Павлівна; Hordiienko, Vita Pavlivna; Корощенко, В.
    Дослідження присвячене актуальним питанням аналізу впливу COVID-19 на маркетингову діяльність медичних закладів. Приділено увагу аналізу основних інновацій у сфері медичного маркетингу, які виникли у відповідь на виклики, спричинені пандемією коронавірусу. Проаналізовано зміни пріоритетів суспільства, а також досліджено способи адаптації маркетингової діяльності суб’єктів господарювання в секторі охорони здоров’я. Визначено детермінанти мікро- та макросередовища медичних закладів, що значною мірою впливають на функціонування закладів в умовах епідемій. Проведено аналіз конкурентоспроможності окремого медичного закладу регіону України. Авторами запропоновано інноваційний варіант матриці Маслоу, який за своєю сутністю більше зводиться до безпечної поведінки та фізіологічних потреб споживача. Описано особливості ведення сторінок у соціальних мережах, налаштуванню таргетованої реклами, розвитку сайтів охорони здоров’я, партнерству між медичними закладами, віртуальній допомозі лікарів та іншим важливим параметрам маркетингової діяльності. Для публікацій у соцмережах було обрано три основні взаємопов’язані теми: COVID-19, лікарня, лабораторія. За результатами проведеного дослідження було розроблено рекомендації щодо вдосконалення маркетингової діяльності приватного медичного центру в умовах пандемії. Авторами розроблено медіаплан популяризації комплексного обстеження організму людини після перенесеної корона вірусної хвороби. На прикладі медичного центру описано впровадження нових маркетингових трендів у роботу медичного закладу (цифровізація, оновлення сторінок у соціальних мережах, впровадження онлайн-запису пацієнтів, ведення експертних акаунтів). Результати було оцінено шляхом моніторингу кількості записів пацієнтів. Доведено ефективність впровадження маркетингових інновацій у діяльність цих суб’єктів господарювання в умовах пандемічних викликів. Досліджено переваги впровадження таких інновацій у діяльність медичних закладів та перспективи їх удосконалення.
  • Item
    Роль стандартизації в конкурентоспроможності промислового підприємства
    (Сумський державний університет, 2021) Бондаренко, Алла Федорівна; Бондаренко, Алла Федоровна; Bondarenko, Alla Fedorivna; Гордієнко, Віта Павлівна; Гордиенко, Вита Павловна; Hordiienko, Vita Pavlivna; Діденко, І.М.
    У сучасному світі стандартизація відіграє важливу роль у галузі технічного регулювання — від наукових досліджень до експлуатації та утилізації виробів. Актуальність теми статті полягає у необхідності впровадження сучасної техніки та автоматизації виробничих процесів, підвищення рівня якості товарів та безпечності їх використання або вживання, за рахунок впровадження сучасної політики стандартизації в різних галузях економіки. Тому, використання стандартів у процесі виробництва, дотримання санітарних та технологічних норм є обов’язковим для підприємства, щоб підвищувати продуктивність праці та рівень конкурентоспроможності як продукції, так і підприємства в цілому.
  • Item
    Франчайзинг як ефективний інструмент розвитку компанії
    (Сумський державний університет, 2021) Бондаренко, Алла Федорівна; Бондаренко, Алла Федоровна; Bondarenko, Alla Fedorivna; Гордієнко, Віта Павлівна; Гордиенко, Вита Павловна; Hordiienko, Vita Pavlivna; Москаленко, А.О.
    У статті представлена необхідність застосування франчайзингу в діяльності сучасних підприємств і компаній. Визначені основні напрямки застосування франчайзингу та динаміка його розвитку. Продемонстрована зміна структури франчайзингового ринку в Україні в розрізі галузей. Наведені приклади деяких компаній, що використовують франчайзинг для організації системи продажів своєї продукції, а саме такі вітчизняні товаровиробники, які працюють під брендами «Gregory Amber», «ANDRE TAN»і американська Coca Cola, що застосовує виробничий франчайзинг та є лідером світового ринку безалкогольних напоїв. Стаття містить основні числові показники ефективності діяльності компанії «Coca-cola Company» за 2019-2020 р.р., обсяги продажів різних видыв напоїв за 2018-20 р.р.. Розглянута стратегія розвитку компанії, сутність якої полягає в освоєнні нових ринків, включаючи розширення не тільки експорту товарів, а й експорту капіталів, коли закордоном створюються підприємства, заводи і фабрики. Підкреслюються основні переваги використання франчайзингу в сучасних умовах організації бізнесу. Автори засвідчують, що франчайзинг серед підприємств набуває все більшої популярності, так як: 1)підприємець не несе витрат на рекламу та орендування; зрештою, якщо розглядати традиційний тип підприємницької діяльності, то на початковому етапі це одна з найважливіших та капіталомістких інвестицій; 2)вигідні умови співпраці:пільгові позики, страхування, оскільки банато людей воліють вести бізнес з добре просунутими та впізнаваними брендами;більш того, банки охочіше погоджуються працювати з франчайзі, ніж із початківцем-підприємцем; 3) початкова допомога при відкритті і постійна підтримка компанії у веденні та розвитку бізнесу, представленн повної інформації про схеми ведення бізнесу підприємств та інструкції з ефективного ведення підприємницької діяльності. Констатується той факт, що є багато аргументів на користь запуску виробництва на франчайзинговій системі. Партнер отримує не тільки позитивну репутацію, а й покрокове керівництво з управління бізнесом, включаючи рекламні та маркетингові інструменти, готову документацію, вигідні умови на постачання обладнання та сировини,налагоджену логістику. Франчайзі забезпечений готовими каналами збуту, є можливість поєднувати виробниче та роздрібне підприємство. Франчайзер зацікавлений та зобов’язаний надавати планові та регулярні консультації з питань виробничих процесів та організації продажу готової продукції. Зазначається, що незважаючи на недоліки та труднощі, пов’язані з франчайзингом, це один з найефективніших інструментів для розвитку бізнесу.
  • Item
    Впровадження ефективної інноваційної політики в діяльності компанії ТОВ "Нова Пошта"
    (Сумський державний університет, 2020) Бондаренко, Алла Федорівна; Бондаренко, Алла Федоровна; Bondarenko, Alla Fedorivna; Гордієнко, Віта Павлівна; Гордиенко, Вита Павловна; Hordiienko, Vita Pavlivna; Мінченко, Марія Геннадіївна; Минченко, Мария Геннадьевна; Minchenko, Mariia Hennadiivna; Броннікова, Л.О.
    На сучасному етапі розвитку для забезпечення постійного оновлення продукції і вдосконалення виробничих процесів слід постійно виявляти поточні та майбутні проблеми, пов'язані із зміною життєвого циклу продукції й технології. Це – пошук інноваційної діяльності в різних напрямах з виділенням окремих сучасних проектів, пріоритетних на час їх актуалізації. Управління сукупністю інноваційних процесів визначає таку політику підприємства, яка формується на основі певних принципів і встановлює зв'язок між розвитком компанії і напрямами її інноваційної діяльності. У статті розглянуто методичний підхід до визначення ефективності інноваційної політики ТОВ "Нова Пошта", проаналізовано основні економічні показники досліджуваної компанії та здійснено оцінку ефективності її інноваційної політики і визначено напрямки її вдосконалення.
  • Item
    Оцінка кредитоспроможності позичальника комерційного банку
    (Сумський державний університет, 2019) Бондаренко, Алла Федорівна; Бондаренко, Алла Федоровна; Bondarenko, Alla Fedorivna; Моісеєнко, М.А.; Гордієнко, Віта Павлівна; Гордиенко, Вита Павловна; Hordiienko, Vita Pavlivna; Дутченко, Олена Олегівна; Дутченко, Елена Олеговна; Dutchenko, Olena Olehivna
    Метою статті є дослідження сутності кредитоспроможності підприємства, визначення підходів до оцінки й аналізу кредитоспроможності. Оскільки оцінка кредитоспроможності позичальника є запорукою успішного функціонування не тільки фінансово – кредитної установи, але й власне підприємства, тому в умовах становлення й розвитку ринкових відносин кредиторам необхідно мати точне уявлення про кредитоспроможність позичальника. Актуальність теми дослідження пояснюється тим, що на сьогоднішній день кредитоспроможність підприємства потребує ретельного і всебічного дослідження з точки зору платоспроможності підприємств та розробки наукового обґрунтування загальноприйнятого алгоритму, яким могли б користуватися позичальники для розрахунків за кредитними зобов’язаннями. Сьогодні не існує єдиного алгоритму визначення кредитоспроможності позичальника. Кожна банківська установа використовує власну методику, що, на її думку, є найбільш ефективною та враховує широкий спектр фінансових показників. Згідно оціночної специфіки щодо оцінки юридичних осіб, регламентованої НБУ, визначення кредитоспроможності позичальника передбачає аналіз його фінансово-економічної характеристики. Вимогами Положення про визначення банками України розміру кредитного ризику встановлено проведення розрахунку показника кредитного ризику, який передбачає визначення інтегрального показника, розрахунок фінансового класу позичальника та значення ймовірності дефолту. У рамках даного дослідження була проведена комплексна оцінка кредитоспроможності ПрАТ "Технологія", за результатами якої кількісні показники, отримані в результаті побудови інтегральної моделі, входять у діапазон значень, що відповідають другому класу позичальника. Розрахунок загального якісного показника підтвердив високий рівень кредитоспроможності досліджуваного підприємства, з мінімальною ймовірністю виникнення дефолту. З метою підвищення якості оцінки кредитоспроможності підприємства – позичальника нами пропонується, у подальших дослідженнях, розглядати конкурентоспроможність підприємства, як фактор більш точного визначення його фінансового стану та кредитоспроможності.
  • Item
    Фактори конкурентоспроможності на ринку операторів мобільного зв'язку
    (Сумський державний університет, 2019) Бондаренко, Алла Федорівна; Бондаренко, Алла Федоровна; Bondarenko, Alla Fedorivna; Гордієнко, Віта Павлівна; Гордиенко, Вита Павловна; Hordiienko, Vita Pavlivna; Дутченко, Олена Олегівна; Дутченко, Елена Олеговна; Dutchenko, Olena Olehivna
    Одним із найважливіших напрямків вивчення особливостей господарської діяльності підприємства, особливо в умовах, коли ринок постійно розвивається і змінюється, є аналіз конкурентоспроможності підприємства. Важливість дослідження цієї теми полягає в тому, що високий рівень конкурентоспроможності підприємства є гарантом одержання високого прибутку. У сучасних умовах конкуренція є визначальним фактором впорядкування цін, стимулом інноваційних процесів (впровадження в виробництво нових винаходів та технологій). Вона сприяє витісненню з виробництва неефективних підприємств, раціональному використанню ресурсів. Тому постійне дослідження конкурентоспроможності є необхідним як для підприємства (для того щоб покращувати та підтримувати його позиції), так і для держави (для контролю відповідної галузі). Метою даної статті є практичне дослідження конкурентоспроможності ПрАТ "Київстар" на ринку послуг мобільного зв’язку, а саме, виявлення конкурентних переваг компанії та формування загального стану даного ринку на основі дослідження діяльності лідерів надання послуг мобільного зв’язку в Україні. Для висвітлення ситуації на ринку операторів мобільного зв’язку, окрім компанії Київстар, коротко проаналізуємо діяльність основних конкурентів: МТС (Vodafone) та Lifecell. У статті досліджено конкурентоспроможність ПрАТ "Київстар", розглянуті основні методи дослідження конкурентоспроможності, визначено показники частки ринку, відносної частки ринку, індекс Херфіндаля-Хіршмана, побудовано багатокутник конкурентоспроможності. Проведене аналітичне дослідження конкурентоспроможності компанії "Київстар" на ринку послуг мобільного зв’язку в Україні виявило існування цілого ряду проблем. Сама ж компанія "Київстар" веде активну економічну діяльність та з кожним роком збільшує кількість своїх клієнтів шляхом позиціонування себе як провідного оператора мобільного зв’язку з найкращим покриттям на всій території України.