Вісник Сумського державного університету. Економіка (2009-2024)

Permanent URI for this collectionhttps://devessuir.sumdu.edu.ua/handle/123456789/193

Browse

Search Results

Now showing 1 - 7 of 7
  • Item
    Роль маркетингової стратегії в діяльності медичних закладів в умовах COVID-19
    (Сумський державний університет, 2023) Бондаренко, Алла Федорівна; Bondarenko, Alla Fedorivna; Гордієнко, Віта Павлівна; Hordiienko, Vita Pavlivna; Корощенко, В.
    Дослідження присвячене актуальним питанням аналізу впливу COVID-19 на маркетингову діяльність медичних закладів. Приділено увагу аналізу основних інновацій у сфері медичного маркетингу, які виникли у відповідь на виклики, спричинені пандемією коронавірусу. Проаналізовано зміни пріоритетів суспільства, а також досліджено способи адаптації маркетингової діяльності суб’єктів господарювання в секторі охорони здоров’я. Визначено детермінанти мікро- та макросередовища медичних закладів, що значною мірою впливають на функціонування закладів в умовах епідемій. Проведено аналіз конкурентоспроможності окремого медичного закладу регіону України. Авторами запропоновано інноваційний варіант матриці Маслоу, який за своєю сутністю більше зводиться до безпечної поведінки та фізіологічних потреб споживача. Описано особливості ведення сторінок у соціальних мережах, налаштуванню таргетованої реклами, розвитку сайтів охорони здоров’я, партнерству між медичними закладами, віртуальній допомозі лікарів та іншим важливим параметрам маркетингової діяльності. Для публікацій у соцмережах було обрано три основні взаємопов’язані теми: COVID-19, лікарня, лабораторія. За результатами проведеного дослідження було розроблено рекомендації щодо вдосконалення маркетингової діяльності приватного медичного центру в умовах пандемії. Авторами розроблено медіаплан популяризації комплексного обстеження організму людини після перенесеної корона вірусної хвороби. На прикладі медичного центру описано впровадження нових маркетингових трендів у роботу медичного закладу (цифровізація, оновлення сторінок у соціальних мережах, впровадження онлайн-запису пацієнтів, ведення експертних акаунтів). Результати було оцінено шляхом моніторингу кількості записів пацієнтів. Доведено ефективність впровадження маркетингових інновацій у діяльність цих суб’єктів господарювання в умовах пандемічних викликів. Досліджено переваги впровадження таких інновацій у діяльність медичних закладів та перспективи їх удосконалення.
  • Item
    Аналіз паттернів впливу пандемії COVID-19 на складові національної безпеки держави
    (Сумський державний університет, 2022) Теницька, Ірина Анатоліївна; Теницкая, Ирина Анатольевна; Tenytska, Iryna Anatoliivna; Самусевич, Ярина Валентинівна; Самусевич, Ярина Валентиновна; Samusevych, Yaryna Valentynivna; Гордієнко, Віта Павлівна; Гордиенко, Вита Павловна; Hordiienko, Vita Pavlivna
    Внаслідок розгортання пандемії COVID-19 було призупинено діяльність багатьох виробничих підприємства, безліч фахівців втратили роботу, бюджети всіх рівнів отримали додаткове навантаження через необхідність посиленого фінансового забезпечення для нормального функціонування закладів охорони здоров’я та медичного персоналу. Усі ці деструктивні ефекти індивідуально та в комплексі призвели до погіршення рівня національної безпеки країн світу. Враховуючи той факт, що в науковій літературі національну безпеку, як правило, розглядають через призму соціальної, економічної та екологічної безпеки (що було підтверджено за допомогою бібліометричного аналізу з використанням програмного продукту Publish or Perish), то у саме ці складові національної безпеки обрано у якості об’єкта даного дослідження. Основне завдання дослідження полягає в емпіричному оцінюванні масштабів деструктивного впливу пандемії COVID-19 на складові національної безпеки держави та визначенні допандемічних та пандемічних паттернів їх формування. Для перевірки основної гіпотези дослідження про широкомасштабний деструктивний вплив пандемії на складові національної безпеки держави було розраховано темпи приросту кожного з показників кількісного оцінювання відповідного блоку складової національної безпеки держави у допандемічний період (2019/2000) та пандемічний період (2021/2019). Дане дослідження проведене для вибірки з 7 європейських країн (Чехія, Угорщина, Литва, Латвія, Польща, Румунія, Україна). Оцінка темпу приросту зібраних статистичних показників, показала, що серед детермінант соціальної безпеки у період розгортання пандемії спостерігається зменшення рівня народжуваності та тривалості життя, збільшення рівня безробіття та смертності. Серед детермінант екологічної безпеки у пандемічний період зафіксовано зниження викидів СО2 серед всіх аналізованих країн, окрім України. Не порівнюваними стали темпи приросту альтернативної та атомної енергетики та виробленої електроенергії з горючих відновлюваних джерел через низьку їх актуальність та поширеність на початку ХХ століття. Серед індикаторів економічної безпеки у більшості аналізованих країн внаслідок COVID-19 значно скоротилися прямі іноземні інвестиції та рівень державних витрат на освіту та військові видатки, тоді як за узагальненими даними суми поточних витрат на охорону здоров’я підвищилися. Отримані емпіричні результати на основі проведеного статистичного аналізу здебільшого підтвердили гіпотезу щодо негативного впливу пандемії COVID-19 на складові національної безпеки. Практична цінність отриманих результатів полягає у забезпеченні інформаційної основи для розробки коротко-, середньо- та довгострокової політики, яка встановить шлях до міцного та сталого відновлення національної безпеки.
  • Item
    Роль стандартизації в конкурентоспроможності промислового підприємства
    (Сумський державний університет, 2021) Бондаренко, Алла Федорівна; Бондаренко, Алла Федоровна; Bondarenko, Alla Fedorivna; Гордієнко, Віта Павлівна; Гордиенко, Вита Павловна; Hordiienko, Vita Pavlivna; Діденко, І.М.
    У сучасному світі стандартизація відіграє важливу роль у галузі технічного регулювання — від наукових досліджень до експлуатації та утилізації виробів. Актуальність теми статті полягає у необхідності впровадження сучасної техніки та автоматизації виробничих процесів, підвищення рівня якості товарів та безпечності їх використання або вживання, за рахунок впровадження сучасної політики стандартизації в різних галузях економіки. Тому, використання стандартів у процесі виробництва, дотримання санітарних та технологічних норм є обов’язковим для підприємства, щоб підвищувати продуктивність праці та рівень конкурентоспроможності як продукції, так і підприємства в цілому.
  • Item
    Франчайзинг як ефективний інструмент розвитку компанії
    (Сумський державний університет, 2021) Бондаренко, Алла Федорівна; Бондаренко, Алла Федоровна; Bondarenko, Alla Fedorivna; Гордієнко, Віта Павлівна; Гордиенко, Вита Павловна; Hordiienko, Vita Pavlivna; Москаленко, А.О.
    У статті представлена необхідність застосування франчайзингу в діяльності сучасних підприємств і компаній. Визначені основні напрямки застосування франчайзингу та динаміка його розвитку. Продемонстрована зміна структури франчайзингового ринку в Україні в розрізі галузей. Наведені приклади деяких компаній, що використовують франчайзинг для організації системи продажів своєї продукції, а саме такі вітчизняні товаровиробники, які працюють під брендами «Gregory Amber», «ANDRE TAN»і американська Coca Cola, що застосовує виробничий франчайзинг та є лідером світового ринку безалкогольних напоїв. Стаття містить основні числові показники ефективності діяльності компанії «Coca-cola Company» за 2019-2020 р.р., обсяги продажів різних видыв напоїв за 2018-20 р.р.. Розглянута стратегія розвитку компанії, сутність якої полягає в освоєнні нових ринків, включаючи розширення не тільки експорту товарів, а й експорту капіталів, коли закордоном створюються підприємства, заводи і фабрики. Підкреслюються основні переваги використання франчайзингу в сучасних умовах організації бізнесу. Автори засвідчують, що франчайзинг серед підприємств набуває все більшої популярності, так як: 1)підприємець не несе витрат на рекламу та орендування; зрештою, якщо розглядати традиційний тип підприємницької діяльності, то на початковому етапі це одна з найважливіших та капіталомістких інвестицій; 2)вигідні умови співпраці:пільгові позики, страхування, оскільки банато людей воліють вести бізнес з добре просунутими та впізнаваними брендами;більш того, банки охочіше погоджуються працювати з франчайзі, ніж із початківцем-підприємцем; 3) початкова допомога при відкритті і постійна підтримка компанії у веденні та розвитку бізнесу, представленн повної інформації про схеми ведення бізнесу підприємств та інструкції з ефективного ведення підприємницької діяльності. Констатується той факт, що є багато аргументів на користь запуску виробництва на франчайзинговій системі. Партнер отримує не тільки позитивну репутацію, а й покрокове керівництво з управління бізнесом, включаючи рекламні та маркетингові інструменти, готову документацію, вигідні умови на постачання обладнання та сировини,налагоджену логістику. Франчайзі забезпечений готовими каналами збуту, є можливість поєднувати виробниче та роздрібне підприємство. Франчайзер зацікавлений та зобов’язаний надавати планові та регулярні консультації з питань виробничих процесів та організації продажу готової продукції. Зазначається, що незважаючи на недоліки та труднощі, пов’язані з франчайзингом, це один з найефективніших інструментів для розвитку бізнесу.
  • Item
    Впровадження ефективної інноваційної політики в діяльності компанії ТОВ "Нова Пошта"
    (Сумський державний університет, 2020) Бондаренко, Алла Федорівна; Бондаренко, Алла Федоровна; Bondarenko, Alla Fedorivna; Гордієнко, Віта Павлівна; Гордиенко, Вита Павловна; Hordiienko, Vita Pavlivna; Мінченко, Марія Геннадіївна; Минченко, Мария Геннадьевна; Minchenko, Mariia Hennadiivna; Броннікова, Л.О.
    На сучасному етапі розвитку для забезпечення постійного оновлення продукції і вдосконалення виробничих процесів слід постійно виявляти поточні та майбутні проблеми, пов'язані із зміною життєвого циклу продукції й технології. Це – пошук інноваційної діяльності в різних напрямах з виділенням окремих сучасних проектів, пріоритетних на час їх актуалізації. Управління сукупністю інноваційних процесів визначає таку політику підприємства, яка формується на основі певних принципів і встановлює зв'язок між розвитком компанії і напрямами її інноваційної діяльності. У статті розглянуто методичний підхід до визначення ефективності інноваційної політики ТОВ "Нова Пошта", проаналізовано основні економічні показники досліджуваної компанії та здійснено оцінку ефективності її інноваційної політики і визначено напрямки її вдосконалення.
  • Item
    Мотивація державної служби в Україні
    (Сумський державний університет, 2021) Жулавський, Аркадій Юрійович; Жулавский, Аркадий Юрьевич; Zhulavskyi, Arkadii Yuriiovych; Гордієнко, Віта Павлівна; Гордиенко, Вита Павловна; Hordiienko, Vita Pavlivna; Малько, Н.О.
    Стаття присвячена актуальним питанням реформування державної служби в напрямку мотивації державної служби, оскільки персональна зацікавленість публічного службовця є запорукою успішності виконання поставлених урядом завдань, необхідних для виконання функцій держави на належному професійному рівні. Здійснено аналіз існуючих особливостей мотивації державної служби, що визначені згідно діючих нормативно-правових актів в Україні. Визначено можливості удосконалення сучасної державної служби в системі ефективного публічного управління шляхом формування дієвих пропозицій, які побудовані на аналізі досвіду європейських країн. Проведений аналіз законодавчої та нормативноправової бази у сфері державної служби виявив проблемні питання щодо нерівнозначного формування фінансової гарантії службовців. Проведена оцінка сучасного стану забезпечення оплати праці державних службовців. Розглянуто формування складу заробітної плати службовців із обов’язковими та стимулюючими виплатами у співвідношенні до мінімальної заробітної плати в країні станом на грудень 2020 року. Визначено нематеріальну складову мотивації у вигляді позитивних відзначень (нагород) за досягнення у професійній діяльності державних службовців, надання права вибору виконання обов’язків дистанційно та заохочення службовців корпоративною культурою, формуванням керівником державної служби сприятливої позитивної атмосфери. Як різновид мотивації у певних ситуаціях в державному органі, розглянуто стимулювання негативним заохоченням, тобто формами стягнення за неналежне виконання обов’язків або бездіяльність у вигляді дисциплінарної відповідальності. Зазначено особливості мотивації державної служби в Україні, враховуючи закордонний досвід Франції щодо будування кар’єрної матриці просування службовця в державному органі. Частково виявлено недоліки в практичних складових застосування мотивації в роботі з персоналом. Розглянуто напрямки реформування та методичні підходи державної служби в частині мотивації. Запропоновано шляхи вирішення та вдосконалення механізмів реалізації державної політики у сфері державної служби, а саме удосконалення системи мотивації державних службовців. Розкрито практичні складові мотивації, запропоновано нові механізми покращення впровадження реформи державної служби.
  • Item
    Професійна компетентність державного службовця як фактор успішності публічного управлінця
    (Сумський державний університет, 2020) Жулавський, Аркадій Юрійович; Жулавский, Аркадий Юрьевич; Zhulavskyi, Arkadii Yuriiovych; Гордієнко, Віта Павлівна; Гордиенко, Вита Павловна; Hordiienko, Vita Pavlivna; Малько, Н.О.
    Стаття присвячена актуальним питанням існуючих особливостей професійної компетентності державних службовців в системі ефективного публічного управління. Виявлено, що виконання посадових обов’язків, які визначені повноваженнями державного органу, вимагають професійних знань та певних компетентностей державного службовця із правильного їх застосування. Проведений аналіз законодавчої та нормативно-правової бази у сфері державної служби, свідчить про формування основ та розвиток такого поняття як «професійна компетентність державних службовців». Передумовою формування компетентностей до службовця визначено формуванням вимог до посади, яку він обіймає, та основних обов’язків за посадою. Вагоме значення відіграє керівник державного органу, його бачення і стиль управління установою та персоналом, його об’єктивність та професійність в підборі фахівців. Проведений аналіз процедури оцінювання державного службовця, його діяльності за рік та ефективності виконаних завдань, що визначені керівником державної служби, свідчить про постійну безперервну потребу у підвищенні рівня професійної компетентності працівника. Особливе вагоме значення в діяльності державного органу визначено спеціаліста або служби з питань персоналу, який проводить роботу в установі щодо залучення службовців до особистісного, професійного та компетентнісного зросту шляхом спільної роботи у формуванні індивідуальних планів та різновидів навчання. Визначені підходи до проведення оцінювання діяльності державних службовців, їх комплексного впливу. Проведена оцінка сучасного стану впровадження системи навчання та підвищення кваліфікації, основні вимоги та різновиди отримання освітніх послуг, платформ, у тому числі в режимі он-лайн. Розкрито практичні складові та перелік основних вимог до професійної компетентності державних службовців, необхідних для ефективної роботи державних органів влади. Запропоновано шляхи вирішення та вдосконалення механізмів реалізації державної політики у сфері державної служби, а саме удосконалення системи підвищення професійної компетентності державних службовців. Визначено спрямованість уряду на поступове забезпечення державних установ компетентними та професійними службовцями, що відповідатимуть європейським стандартам, враховуючи тривалу реформу державного управління в Україні.