ВСП "Класичний фаховий коледж" (КФК)

Permanent URI for this communityhttps://devessuir.sumdu.edu.ua/handle/123456789/94901

Browse

Search Results

Now showing 1 - 10 of 27
  • Item
    Український фольклор як джерело натхнення, що знайшло відображення у творчості українських митців
    (Класичний фаховий коледж Сумського державного університету, 2025) Лобас, К.О.
    Фольклор – це не лише культурна спадщина, а й потужне джерело натхнення, яке живить мистецтво у найскладніші моменти історії. У час війни, коли нація виборює свою свободу, митці особливо гостро відчувають потребу звернутися до глибинних образів народної культури. Символи, що передавалися з покоління в покоління, набувають нового звучання, стають знаком єдності, сили та віри в Перемогу. Мої роботи також базуються на фольклорі – саме в ньому я знаходжу глибоке фактичне та емоційне джерело, яке надихає мене створювати нові роботи. Через фольклор маю змогу малювати не лише образи, а й передавати сенси, що торкаються душі, об’єднують минуле з теперішнім і відкривають шлях до майбутнього [1, с. 5–6].
  • Item
    Проблеми нормативного регулювання дистанційної роботи працівників під час воєнного стану
    (Класичний фаховий коледж Сумського державного університету, 2025) Забуга, М.І.
    Масовий перехід на дистанційну роботу під час повномасштабного вторгнення в Україну став вимушеним, але ключовим адаптаційним кроком для збереження працездатності підприємств, безпеки працівників та стабільності економіки. Цей процес супроводжувався трансформацією трудових відносин і формуванням нових практик, які раніше не були масово зулучені в Україні.
  • Item
    Wikipedia-based projects as real-world tasks in English language
    (Sumy State University, 2025) Marchenko, Y.
    Problem Statement. In the current context of Ukraine's foreign policy transformation and gradual integration into the European space, the need for English language (EL) proficiency as a means of international communication and access to global educational, scientific, and cultural resources is steadily increasing. The Law of Ukraine “On the Use of the English Language in Ukraine” (Article 1) defines English as the language of international communication, thereby emphasizing its priority in the system of language training. According to the EF English Proficiency Index 2024, Ukraine ranks 40th out of 116 countries in terms of English language proficiency, which indicates the need for a qualitative update of teaching approaches. In this regard, the search for effective teaching methods that can ensure the practical value of acquired knowledge and the development of language competence in an authentic context becomes increasingly relevant. One such approach is the implementation of Wikipedia-based projects, which serve as examples of tasks oriented toward real-world communicative situations. These projects not only align with the goals of modern education and national priorities, but also promote active student engagement in the global information environment [1, с. 13, 33–37, 90–100].
  • Item
    Фідбек у формувальному оцінюванні на онлайн-уроці англійської мови у 5 класі ЗЗСО
    (Класичний фаховий коледж Сумського державного університету, 2025) Білашенко, Н.Ю.
    Постановка проблеми. У сучасних умовах дистанційного навчання особливої актуальності набуває питання організації формувального оцінювання як важливого засобу підтримки навчальної діяльності учнів на онлайн-уроці англійської мови у закладах загальної середньої освіти (далі – ЗЗСО). Одним із ключових його інструментів є фідбек, тобто зворотний зв’язок, що сприяє мотивації, саморефлексії та поступовому поліпшенню навчальних результатів учнів. Завдяки фідбеку вчитель має змогу відстежувати навчальний процес кожного учня, своєчасно виявляти труднощі в опануванні матеріалу та вчасно на них реагувати, надавати кожному індивідуальну підтримку, а також формувати в учнів навички саморегуляції та саморефлексії. Особливої уваги ці аспекти набувають у роботі з учнями п’ятого класу, які перебувають на етапі переходу від початкової до базової середньої освіти та мають потребу в чітких орієнтирах і дружньому педагогічному супроводі. В умовах онлайн-навчання у ЗЗСО виникає потреба в адаптації форм і стратегій зворотного зв’язку з урахуванням вікових особливостей учнів молодшого підліткового віку та специфіки цифрового середовища. У результаті формувальне оцінювання набуває не лише ролі інструменту для перевірки знань, а й стає важливим механізмом розвитку основних навчальних компетентностей та забезпечення принципів якісної, доступної освіти, яка відповідає потребам учнів.
  • Item
    Вивчення фізико-хімічних властивостей питної води Закарпаття
    (Класичний фаховий коледж Сумського державного університету, 2025) Шкарампота, Н.І.
    У статті розглядаються питання твердості питної води, зокрема в приватних колодязях деяких районів Закарпатської області. Проаналізовано вплив твердої води на здоров’я та інженерні мережі, розглянуто геологічну будову регіону, її вплив на якість питної води, поверхневі та підземні води. Постановка проблеми. Існує думка, що тверда вода шкодить здоров’ю, наприклад, збільшує ризик сечокам’яної хвороби. Більшість вважає, що для зменшення твердості води її необхідно прокип’ятити. Це дослідження перевіряє вірогідність такої інформації. Мета роботи: визначити рівень твердості питної води колодязів деяких районів Закарпатської області, з’ясувати вплив якості питної води на здоров’я населення та інженерні мережі, оцінити можливість зменшення твердості різними методами.
  • Item
    Російсько-українська війна: основні операції сил оборони України
    (Класичний фаховий коледж Сумського державного університету, 2025) Логвінова, М.І.
    Російсько-українська війна, яка наразі триває, є масштабним і трагічним продовженням збройної агресії Росії проти України, що розпочалася ще в 2014 р. Сучасний етап конфлікту засвідчив не лише незламність українського народу, але й важливість міжнародної підтримки, єдності суспільства та реформ у сфері оборони та безпеки. Події 2025 р. ще більше загострили потребу в збереженні територіальної цілісності, незалежності та суверенітету України. Війна принесла значні людські втрати, руйнування інфраструктури, але водночас стала каталізатором національного піднесення, згуртованості й утвердження української ідентичності. Подальший розвиток ситуації залежатиме від політичної волі світу, стійкості українського суспільства та ефективності дипломатичних і військових зусиль.
  • Item
    AI as a personal tutor: transforming English language learning in the student environment
    (Класичний фаховий коледж Сумського державного університету, 2025) Reva, V.D.
    The landscape of language learning is continuously evolving, with technological advancements playing a pivotal role in shaping new pedagogical approaches. Among these innovations, the integration of Artificial Intelligence (AI) into educational practices has garnered significant attention, particularly within pre-higher education. The global AI in education market is projected to grow at a compound annual growth rate (CAGR) of over 40% from 2021 to 2027, reaching a market size of US$10 billion. Notably, a growing trend among college students is the adoption of AI-powered tools and platforms as a supplementary or even primary means of learning English, moving beyond traditional methods such as human tutors and online learning platforms. This shift reflects the increasing accessibility and sophistication of AI technologies, which offer personalized and adaptive learning experiences. Understanding the prevalence and impact of this phenomenon is crucial for educators, curriculum developers, and technology providers alike. This paper aims to explore the transformation of English language learning within the student environment through the lens of AI adoption, investigating its potential benefits and challenges.
  • Item
    Вплив виробничого середовища на формування організаційної культури
    (Класичний фаховий коледж Сумського державного університету, 2025) Маратика, В.А.; Росік, О.В.; Шабала, В.С.
    У сучасному динамічному світі, де конкуренція посилюється, а технології розвиваються з надзвичайною швидкістю, успіх будь-якого підприємства все більше залежить не лише від наявності інноваційного обладнання чи ефективних бізнес-процесів, а й від здатності адаптуватися до змін, ефективно використовувати людський капітал та підтримувати високий рівень залученості персоналу. У цьому контексті організаційна культура виступає як ключовий фактор, що визначає ціннісні орієнтири, норми поведінки, взаємовідносини та загальну атмосферу в колективі [1]. Саме вона формує унікальний «характер» підприємства, впливаючи на його конкурентоспроможність, інноваційний потенціал та здатність до сталого розвитку.
  • Item
    Своєрідність трактування образу жертви Голокосту в романі Джона Бойна «Хлопчик у смугастій піжамі»
    (Класичний фаховий коледж Сумського державного університету, 2024) Лубенська, Д.Р.
    Друга світова війна – це найкривавіша та найжорстокіша війна в історії людства, що тривала понад шість років. У ній взяли участь 67 держав, тобто майже 80 % населення. За різними оцінками, кількість жертв у війні налічує від 50 до 85 мільйонів людей. Одна з найбільших трагедій цієї війни – Голокост, що став ініціативою нацистської Німеччини та набув поширення по всій Європі, яку контролювала Німеччина та гітлерівська коаліція. Він торкнувся майже всього єврейського населення Європи, яке в 1933 р. становило орієнтовно 9 мільйонів людей. Набрав обертів Голокост у Німеччині після того, як Адольф Гітлер був проголошений канцлером у січні 1933 року. Майже відразу тоталітарний режим нацистської Німеччини, який проголосив себе Третім рейхом, виключив євреїв з німецького економічного, політичного, культурного й соціального життя. Голокост, у широкому значенні, – цілеспрямована політика нацистського режиму на знищення етнічних та соціальних груп у Європі за ознакою їхньої расової, етнічної, національної належності, сексуальної орієнтації або генетичного типу як неповноцінних, шкідливих, у вузькому – геноцид єврейського народу в часи Другої світової війни, унаслідок якого загинуло приблизно 6 мільйонів євреїв, знищених нацистською Німеччиною та її колабораціоністами протягом 1933–1945 рр.
  • Item
    Мистецтво і дизайн у ХХ ст.: конвергенція форм і сенси
    (Класичний фаховий коледж Сумського державного університету, 2024) Гагенко, П.А.; Самоха, Д.І.
    З середини ХХ ст. розвиток науки відігравав визначальну роль у створенні нових форм мистецтва. Від початку створення перших комп’ютерів у 1942 р. групами вчених і до сьогодні, коли кількість обчислювальної техніки перевищує десятки мільйонів, комп’ютерне мистецтво набуває все більшої популярності. У 1950 р. група вчених з Массачусетського університету створила перший дисплей для Whirlwind-І. У 1963 р. Іван Сьюм та Роберт Спрулл розробили Sketchpad, першу систему комп’ютерної графіки, що дозволяла користувачу створювати зображення за допомогою стилуса та екрана комп’ютера. Ці інновації визначили початок формування комп’ютерного мистецтва як нового виду творчості.