Факультет іноземної філології та соціальних комунікацій (ІФСК)
Permanent URI for this communityhttps://devessuir.sumdu.edu.ua/handle/123456789/2
Browse
16 results
Search Results
Item Національна стійкість в духовному просторі міжкультурного діалогу(Вища школа управління і адміністрації. Ополє, 2022) Набок, Марина Миколаївна; Набок, Марина Николаевна; Nabok, Maryna Mykolaivna; Зайцева, Станіслава Станіславівна; Зайцева, Станислава Станиславовна; Zaitseva, Stanislava StanislavivnaНаціональна стійкість є невіддільною частиною духовних цінностей, які є джерелом національних традицій, внутрішньопсихологічного досвіду людини сформованого впродовж життя. У філософії поняття «духовність» завжди відігравало чи не найпершу роль у ключових питаннях призначення людини, ролі, суті її буття. Адже духовне життя збагачувалося в процесі освоєння людиною навколишнього світу через мову, традиції, виховання, добро, красу, гармонію, а не через тілесні насолоди. Прагматичні, побутові складові поєднувалися з естетичними й були засновані не на злі, ненависті, а на щирості, ніжному, гармонійному поєднанні людини з навколишнім світом. У природі людина шукала співзвучне своєму внутрішньому прагненню, своїм настроям. Це формувало своєрідний «генетичний код», що обумовлювався особливостями світосприйняття і світорозуміння кожного окремого народу, народним світоглядом, що містить явища як естетичного, так і психологічного, соціального, філософського, національного характеру, мовою, яка є не лише інструментом спілкування між людьми, але й формує світогляд.Item Впровадження елементів STEAM-освіти на заняттях з іноземної мови в умовах онлайн-навчання(Дрогобицький державний педагогічний університет імені Івана Франка, 2022) Руденко, Наталія Володимирівна; Руденко, Наталия Владимировна; Rudenko, Nataliia Volodymyrivna; Зайцева, Станіслава Станіславівна; Зайцева, Станислава Станиславовна; Zaitseva, Stanislava StanislavivnaУ статті розглядаються функціонал та способи використання електронних засобів та програмних продуктів у процесі впровадження елементів STEAM-освіти (Science, Technology, Engineering, Arts, Mathematics) на заняттях з іноземної мови в умовах онлайн-навчання. STEAM-освіта є інтегрованим проєктним підходом, який має практичну спрямованість в педагогіці. У 2020 році українські освітяни були змушені повністю перейти на дистанційні засоби навчання, що передбачало необхідність набуття ними технічних навичок за короткий адаптивний період. Водночас ці виклики відкрили нові можливості імплементації елементів STEAM-освіти у процес викладання іноземної мови. Це є важливим кроком для успішного переходу української системи освіти на європейські стандарти, оскільки багато іноземних програм партнерства та співпраці наразі активно просувають STEAM-освіту. Наявність безплатних мобільних додатків, онлайн сервісів та платформ з англомовним інтерфейсом стають у пригоді для створення цікавих та оригінальних занять. На прикладі STEAM-освітніх занять з англійської мови студентів Сумського державного університету, в період онлайн-навчання, досліджується роль різних програмних продуктів у формуванні необхідних мовних навичок (читання, говоріння, письма, розуміння усного мовлення) та збагачення словникового запасу із будь-якої розмовної теми, передбаченої навчальною програмою. Зокрема вивчаються можливості мобільних додатків (Movavi Clips, VivaVideo, InShot, InShot, FilmoraGo) для створення навчальних відео з демонстрацією фізичних явищ, безплатних вебсервісів (Google Calendar, Google Meet, Google Classroom), та програми Microsoft Publisher для реалізації проєктних завдань (проведення онлайн екскурсії та створення електронного макета кулінарної книги). Переваги STEAM-освіти полягають у тому, що цей підхід покращує навчальну мотивацію, сприяє розвитку аналітичного мислення, заохочує до творчості та співпраці через пошук шляхів імплементації власних ідей у процесі розв’язання технічних задач. Впровадження цього педагогічного підходу в освітній процес допоможе українським студентам стати успішними професіоналами в майбутньому.Item Набуття навички письма іноземними студентами за допомогою вебзастосунку Google форми на заняттях з української мови як іноземної(Дрогобицький державний педагогічний університет імені Івана Франка, 2022) Зайцева, Станіслава Станіславівна; Зайцева, Станислава Станиславовна; Zaitseva, Stanislava Stanislavivna; Мадхайян, Л.Стаття присвячена мовній підготовці іноземних громадян за допомогою вебзастосунку Google Форми від компанії Google як одного із методів навчання студентів, шляхом створення граматичних вправ. Досліджено можливість формування навички письма в іноземних громадян під час використання вебзастосунку Google Форми в умовах карантинних обмежень, дистанційного навчання. З’ясовано, що навичка письма – це техніка письма, тобто вміння від руки зображати літери, з’єднувати їх у слова, застосовувати знання граматичних правил мови. Навичка письма тісно пов'язана з усіма видами мовленнєвих навичок: говорінням, читанням, слуханням і тому вважається найповільнішою і найскладнішою в опановуванні іноземними студентами. Проаналізований набір основних налаштувань Google Форми дає можливість структурувати граматичні вправи за розділами, регулювати кількість питань, обов’язковість виконання, обчислювати підсумковий бал, обмежувати час виконання, зберігати дані у форматі Excel, показувати помилки та, за потреби, надсилати результати кожному студенту. Розроблені та апробовані граматичні вправи за навчальною метою є підготовчими, тренувальними, контрольними. Встановлено, що найсуттєвішими технічними недоліками під час роботи з Google Формами як з граматичними вправами є час на їх підготовку, відсутність символів українського алфавіту тощо. Головним педагогічним недоліком є неможливість опанування навички каліграфії. Автор дійшов висновку, що Google Форми слід розуміти як допоміжний метод навчання іноземних студентів, який варто впроваджувати в навчальний процес поряд з традиційною роботою в аудиторії, не лише в умовах дистанційного навчання. Окреслено перспективи подальших досліджень і розробок у частині впровадження в навчальний процес на основі Google Форм (або подібних форм) контрольних тестувань, тренувальних вправ, дистанційних курсів.Item Інноваційна діяльність ВНЗ — вимога часу(Уманський державний педагогічний університет імені Павла Тичини, 2016) Зайцева, Станіслава Станіславівна; Зайцева, Станислава Станиславовна; Zaitseva, Stanislava StanislavivnaСьогодні ВНЗ виступають конкуруючими суб'єктами освітніх послуг поряд з підприємствами та організаціями. Питання позиціонування ВНЗ на цьому ринку тісно пов'язане із соціальними процесами, демографією та ін., в т.ч. із інноваційною діяльністю.Item Набуття та реалізація навичок читання, письма, говоріння, аудіювання іноземними студентами за допомогою платформ Google Meet, Skype, Zoom на заняттях з української мови як іноземної(Дрогобицький державний педагогічний університет імені Івана Франка, 2021) Зайцева, Станіслава Станіславівна; Зайцева, Станислава Станиславовна; Zaitseva, Stanislava StanislavivnaСтаття присвячена мовній підготовці іноземних громадян за допомогою відеозв'язку як однієї із форм організації навчання в період карантинних обмежень, спричинених пандемією COVID-19. Досліджено формування навичок читання, письма, говоріння, аудіювання та реалізація їх на практиці за допомогою найпопулярніших платформ для відеоконференцій Google Meet, Skype, Zoom. Проаналізовано головні характеристики платформ Google Meet, Skype, Zoom, серед яких, можливість здійснювати відеозв'язок на безоплатній основі, одночасне підключення великої кількості людей, наявність мобільних версій та легкість у використанні. Досліджено основний набір функцій (запис відео, демонстрація екрану, чат), що дозволяють реалізувати основні види мовленнєвої діяльності. З'ясовано, що для набуття мовних компетентностей іноземних студентів на заняттях з дисципліни "Українська мова як іноземна", а головне успішної їх реалізації на практиці, недостатньо мати базові умови для навчання, тобто якісний інтернет та цифрову техніку. Головна роль у цьому питанні належить викладачам, тобто їх бажанню застосовувати у педагогічній діяльності інноваційні технології, та від мотивації студентів до навчання. Автор дійшов висновку щодо можливості використання режиму відеоконференції для реалізації як репро-дуктивного, так і продуктивного виду мовленнєвої діяльності. Проте, наголошує й на психологічних проблемах: збільшення часу на підготовку навчального контенту, дисципліні під час занять, та швидкій стомлюваності через довготривале перебування в одному положенні. Встановлено, що використання цих платформ (або подібних) має бути як альтернатива або допоміжний засіб навчання, а не основний. Окреслено перспективи подальших наукових досліджень у частині пошуку нових форм організації онлайн-занять, дистанційного навчання, зокрема застосування мобільних технологій для набуття мовленнєвих компетентностей іноземними студентами на заняттях з дисципліни "Українська мова як іноземна"Item Платформа Google Meet як засіб формування професійно-комунікативної компетентності іноземних студентів(Сумський державний університет, 2021) Зайцева, Станіслава Станіславівна; Зайцева, Станислава Станиславовна; Zaitseva, Stanislava StanislavivnaМетою розвідки є дослідження відеоконференції в організації онлайн-навчання як засобу набуття мовних компетентностей іноземних студентів на заняттях з дисципліни «Українська мова як іноземна», на прикладі платформи Google Meet.Item Платформа Google Meet в організації онлайн-навчання з дисципліни "Українська мова як іноземна"(2021) Зайцева, Станіслава Станіславівна; Зайцева, Станислава Станиславовна; Zaitseva, Stanislava StanislavivnaАктуальність теми дослідження зумовлена хвилею коронавірусу COVID-19, яка вплинула на всі сфери життєдіяльності суспільства, зокрема і на соціально значущий інститут – освіту. Сьогодні, як і два роки тому, у керівництва навчальних закладів (початкових шкіл, середніх шкіл, училищ, технікумів, закладів вищої освіти), науково-педагогічних працівників виникають нові питання в організації онлайн-навчання в особливих освітніх умовах, які пов’язані із методикою проведення онлайн-занять, пошуком і застосуванням сучасних форм онлайн-викладання на практиці.Item Платформа Google Meet як засіб формування професійно-комунікативної компетентності іноземних студентів(2021) Зайцева, Станіслава Станіславівна; Зайцева, Станислава Станиславовна; Zaitseva, Stanislava StanislavivnaХвиля коронавірусу COVID-19 змусила стрімко реагувати на потреби сучасності. Вона не оминула і соціально значущий інститут – освіту. Виникла загроза зупинки навчання, яка призвела б до втрати можливості здобувати нові знання, навички, компетентності для молодого покоління. Обрана тема дослідження вбачається актуальною, адже карантинні обмеження змушують керівництво вишів, науково-педагогічний склад підлаштовуватись під сучасні вимоги, шукати нові форми й методи для проведення занять у форматі онлайн. Все це забезпечує інтернет, адже є найпопулярнішим і найдоступнішим джерелом доступу до інформаційних ресурсів та послуг.Item Функції заголовків у новинній інтернет-журналістиці як засіб інформування про наукові досягнення(2021) Зайцева, Станіслава Станіславівна; Зайцева, Станислава Станиславовна; Zaitseva, Stanislava StanislavivnaДосліджуються засоби масової інформації як важлива частина суспільного буття сучасних українців. В умовах конкурентної боротьби між новинними інтернет-медіа за найбільшу читацьку аудиторію, щодня зростають вимоги до матеріалів, які публікуються. Проводячи комплексне дослідження соціальнокомунікаційних аспектів новинного контенту про наукові досягнення в сучасних українських інтернет-медіа, які ми розглядаємо як змістові та формальні особливості, що мають відношення до поширення та конструктивного обговорення інформації в суспільстві, зосереджена увага на функції заголовків у новинній інтернет-журналістиці як засобу не лише інформування про наукові досягнення, а й впливу на суспільну свідомість. Опрацьовано матеріали семи найпопулярніших новинних інтернет-медіа України "Цензор.НЕТ", "Корреспондент.net", "Obozrevatel", "Сьогодні", "Телеканал 24", "ТСН.ua", "Українська правда" (2014-2018рр.). Проаналізовано механізмвпливу кожної з функцій інтернет-заголовку. Встановлено, що функція привернення уваги користувача є найпоширенішою у новинній інтернет-журналістиці України.Item Вплив інновацій на розвиток вищого навчального закладу(Класичний приватний університет, 2014) Зайцева, Станіслава Станіславівна; Зайцева, Станислава Станиславовна; Zaitseva, Stanislava StanislavivnaАктуальність обраної теми зумовлена наростаючими тенденціями до інноваційної діяльності, зок- рема в сфері освіти. Оскільки якість освіти є головним показником випуску висококваліфікованих фахівців для ринку праці, діяльність ВНЗ має вдаватись до нових технологій навчання, до інновацій. Мета роботи – з’ясувати сутність поняття освітніх інновацій та виявити чинники, які сприяють роз- витку інноваційної діяльності ВНЗ.