Факультет іноземної філології та соціальних комунікацій (ІФСК)
Permanent URI for this communityhttps://devessuir.sumdu.edu.ua/handle/123456789/2
Browse
24 results
Search Results
Item Мобільні гаджети та їх застосунки як педагогічний інструмент на заняттях з української мови як іноземної(Видавнича група «Наукові перспективи» та громадська наукова організація «Християнська академія педагогічних наук України», 2023) Зайцева, Станіслава Станіславівна; Zaitseva, Stanislava Stanislavivna; Руденко, Наталія Володимирівна; Rudenko, Nataliia VolodymyrivnaСтаття присвячена мовній підготовці іноземних громадян за допомогою мобільних гаджетів, їх застосунків як педагогічного інструменту для взаємодії зі студентською аудиторією на заняттях з української мови як іноземної. З’ясовано, що сучасний світ ІКТ вимагає від викладачів та студентів опановувати цифрові навички з метою забезпечення взаємодії під час навчального процесу, який може бути в офлайн та онлайн форматах через різні соціальні, глобальні, політичні причини. Під мобільним навчанням автори розуміють використання не лише мобільних телефонів/смартфонів, а й мобільних гаджетів взагалі, наприклад, планшетів. Досліджено використання подібних гаджетів під час офлайн- занять за принципом BYOD, тобто коли студенти послуговуються своїми смартфонами або планшетами для, наприклад, знайомства з сайтом бібліотеки, що прискорює адаптацію першокурсників у частині пошуку посібників. Не менш ефективне, за тим самим принципом, виконання граматичних вправ типу «напишіть іменники у множині» або «оберіть правильну відповідь». У статті автори дають рекомендації викладачам щодо вживання різних застосунків, платформ, які можна поєднувати з традиційними методами навчання, а також які розраховані на іноземних громадян, що прагнуть самостійно опанувати українську мову, зокрема, словники та програми для перекладу (Google Translate, Deepl.com/translator), додатки ISSN 2786-6165 (ONLINE) №5(11) 2023 504 для новин та журналів (BBC News Україна, Google News), додатки для вивчення мови (Duolingo, Speak Easy Ukrainian Lite), соціальні платформи для читання (ПодорожіUA, Українська за 27 уроків), подкасти для вивчення української мови для іноземців (Ukrainian Lessons Podcast), застосунки для редагування текстів (Hemingway Editor, Grammarly, Deepl.com/write, Languagetool.org.). Ці застосунки та платформи розраховані на формування та розвиток різних типів навичок. Автори дійшли висновку, що мобільні гаджети, їх застосунки та сам метод взаємодії з іноземними студентами варто впроваджувати в навчальний процес поряд з живим говорінням, читанням, письмом від руки, що забезпечується під наглядом викладача. Подібні гаджети не повинні повністю змінювати процес опанування української мови як іноземної, а слугують для унаочнення, урізноманітнення традиційної роботи на занятті як в режимі відеоконференції, так і під час аудиторних занять, та є засобом популяризації української культури. Окреслено перспективи подальших досліджень і розробок у частині розвитку аудіювальних навичок на основі youtube-каналів з вивчення української мови як іноземної.Item Development of speaking skills in Ukrainian as a foreign language classes using a mobile phone(Сумський державний університет, 2023) Зайцева, Станіслава Станіславівна; Зайцева, Станислава Станиславовна; Zaitseva, Stanislava Stanislavivna; Руденко, Наталія Володимирівна; Руденко, Наталия Владимировна; Rudenko, Nataliia VolodymyrivnaАктуальність теми полягає в тому, що мобільні телефони міцно увійшли в повсякденне життя людства. Сьогодні мобільні телефони слугують не лише для здійснення дзвінків. Вони також зберігають наші посвідчення особи, медичні картки тощо. Це дуже популярні й багатозадачні гаджети. Тому існує великий інтерес до їх педагогічного використання та їх впливу на всі аспекти навчального процесу, в тому числі й на вивчення мови.Item Впровадження елементів STEAM-освіти на заняттях з іноземної мови в умовах онлайн-навчання(Дрогобицький державний педагогічний університет імені Івана Франка, 2022) Руденко, Наталія Володимирівна; Руденко, Наталия Владимировна; Rudenko, Nataliia Volodymyrivna; Зайцева, Станіслава Станіславівна; Зайцева, Станислава Станиславовна; Zaitseva, Stanislava StanislavivnaУ статті розглядаються функціонал та способи використання електронних засобів та програмних продуктів у процесі впровадження елементів STEAM-освіти (Science, Technology, Engineering, Arts, Mathematics) на заняттях з іноземної мови в умовах онлайн-навчання. STEAM-освіта є інтегрованим проєктним підходом, який має практичну спрямованість в педагогіці. У 2020 році українські освітяни були змушені повністю перейти на дистанційні засоби навчання, що передбачало необхідність набуття ними технічних навичок за короткий адаптивний період. Водночас ці виклики відкрили нові можливості імплементації елементів STEAM-освіти у процес викладання іноземної мови. Це є важливим кроком для успішного переходу української системи освіти на європейські стандарти, оскільки багато іноземних програм партнерства та співпраці наразі активно просувають STEAM-освіту. Наявність безплатних мобільних додатків, онлайн сервісів та платформ з англомовним інтерфейсом стають у пригоді для створення цікавих та оригінальних занять. На прикладі STEAM-освітніх занять з англійської мови студентів Сумського державного університету, в період онлайн-навчання, досліджується роль різних програмних продуктів у формуванні необхідних мовних навичок (читання, говоріння, письма, розуміння усного мовлення) та збагачення словникового запасу із будь-якої розмовної теми, передбаченої навчальною програмою. Зокрема вивчаються можливості мобільних додатків (Movavi Clips, VivaVideo, InShot, InShot, FilmoraGo) для створення навчальних відео з демонстрацією фізичних явищ, безплатних вебсервісів (Google Calendar, Google Meet, Google Classroom), та програми Microsoft Publisher для реалізації проєктних завдань (проведення онлайн екскурсії та створення електронного макета кулінарної книги). Переваги STEAM-освіти полягають у тому, що цей підхід покращує навчальну мотивацію, сприяє розвитку аналітичного мислення, заохочує до творчості та співпраці через пошук шляхів імплементації власних ідей у процесі розв’язання технічних задач. Впровадження цього педагогічного підходу в освітній процес допоможе українським студентам стати успішними професіоналами в майбутньому.Item Ukrainian Platforms For Learning The Ukrainian Language: Tips And Prospects For Foreigners(Sumy State University, 2022) Зайцева, Станіслава Станіславівна; Зайцева, Станислава Станиславовна; Zaitseva, Stanislava Stanislavivna; Ojo Olajide, JoshuaThe main purpose of this study is to determine the importance of studying the Ukrainian language by foreign students. One of the necessary conditions for the successful integration of foreign students into Ukrainian society is an understanding of cultural values, beliefs, views, patterns of its development, and thus – the culture of the Ukrainian people. There can be no culture without language, because language is the greatest asset of every nation. In classes on the subject "Ukrainian as a foreign language", foreign students learn about Ukrainian culture through the difference of languages, that is, they adapt through the study of the Ukrainian language, and thus the entire Ukrainian culture.Item Набуття навички письма іноземними студентами за допомогою вебзастосунку Google форми на заняттях з української мови як іноземної(Дрогобицький державний педагогічний університет імені Івана Франка, 2022) Зайцева, Станіслава Станіславівна; Зайцева, Станислава Станиславовна; Zaitseva, Stanislava Stanislavivna; Мадхайян, Л.Стаття присвячена мовній підготовці іноземних громадян за допомогою вебзастосунку Google Форми від компанії Google як одного із методів навчання студентів, шляхом створення граматичних вправ. Досліджено можливість формування навички письма в іноземних громадян під час використання вебзастосунку Google Форми в умовах карантинних обмежень, дистанційного навчання. З’ясовано, що навичка письма – це техніка письма, тобто вміння від руки зображати літери, з’єднувати їх у слова, застосовувати знання граматичних правил мови. Навичка письма тісно пов'язана з усіма видами мовленнєвих навичок: говорінням, читанням, слуханням і тому вважається найповільнішою і найскладнішою в опановуванні іноземними студентами. Проаналізований набір основних налаштувань Google Форми дає можливість структурувати граматичні вправи за розділами, регулювати кількість питань, обов’язковість виконання, обчислювати підсумковий бал, обмежувати час виконання, зберігати дані у форматі Excel, показувати помилки та, за потреби, надсилати результати кожному студенту. Розроблені та апробовані граматичні вправи за навчальною метою є підготовчими, тренувальними, контрольними. Встановлено, що найсуттєвішими технічними недоліками під час роботи з Google Формами як з граматичними вправами є час на їх підготовку, відсутність символів українського алфавіту тощо. Головним педагогічним недоліком є неможливість опанування навички каліграфії. Автор дійшов висновку, що Google Форми слід розуміти як допоміжний метод навчання іноземних студентів, який варто впроваджувати в навчальний процес поряд з традиційною роботою в аудиторії, не лише в умовах дистанційного навчання. Окреслено перспективи подальших досліджень і розробок у частині впровадження в навчальний процес на основі Google Форм (або подібних форм) контрольних тестувань, тренувальних вправ, дистанційних курсів.Item Use of Google services for organization of distance learning in Ukrainian as a foreign language(International Science Group, 2022) Зайцева, Станіслава Станіславівна; Зайцева, Станислава Станиславовна; Zaitseva, Stanislava Stanislavivna; Набок, Марина Миколаївна; Набок, Марина Николаевна; Nabok, Maryna MykolaivnaНа заняттях з української мови як іноземної важливо забезпечувати формування у студентів навичок чотирьох видів мовленнєвої діяльності: читання, говоріння, письма й аудіювання. Відповідно навчальним матеріалом й інструментом для забезпечення навичок слугують тексти, робочі зошити, відеоматеріали, аудіофайли із, наприклад, новими словами, короткі аудіофайли із домашнім читанням текстів, фото із письмовими вправами, онлайн-дошки тощо. Таким чином існує нагальна потреба у збереженні й обміну цими файлами між викладачем і студентами. Найпопулярнішим способом залишається використання електронної пошти, мобільних додатків. Проте, під час дистанційного навчання можуть виникнути питання через різницю у часі між країнами студентів-іноземців та викладачем з України.Item Intercultural communication: studying the ukrainian language by foreign students, its importance for intercultural relations(Харківський національний автомобільно-дорожній університет, 2022) Зайцева, Станіслава Станіславівна; Зайцева, Станислава Станиславовна; Zaitseva, Stanislava Stanislavivna; Adebisi, Victor AdeseyeМета цього дослідження – вказати на взаємозв’язок української мови та освіти, а також на важливість вивчення української мови іноземними студентами.Item Інноваційна діяльність ВНЗ — вимога часу(Уманський державний педагогічний університет імені Павла Тичини, 2016) Зайцева, Станіслава Станіславівна; Зайцева, Станислава Станиславовна; Zaitseva, Stanislava StanislavivnaСьогодні ВНЗ виступають конкуруючими суб'єктами освітніх послуг поряд з підприємствами та організаціями. Питання позиціонування ВНЗ на цьому ринку тісно пов'язане із соціальними процесами, демографією та ін., в т.ч. із інноваційною діяльністю.Item Набуття та реалізація навичок читання, письма, говоріння, аудіювання іноземними студентами за допомогою платформ Google Meet, Skype, Zoom на заняттях з української мови як іноземної(Дрогобицький державний педагогічний університет імені Івана Франка, 2021) Зайцева, Станіслава Станіславівна; Зайцева, Станислава Станиславовна; Zaitseva, Stanislava StanislavivnaСтаття присвячена мовній підготовці іноземних громадян за допомогою відеозв'язку як однієї із форм організації навчання в період карантинних обмежень, спричинених пандемією COVID-19. Досліджено формування навичок читання, письма, говоріння, аудіювання та реалізація їх на практиці за допомогою найпопулярніших платформ для відеоконференцій Google Meet, Skype, Zoom. Проаналізовано головні характеристики платформ Google Meet, Skype, Zoom, серед яких, можливість здійснювати відеозв'язок на безоплатній основі, одночасне підключення великої кількості людей, наявність мобільних версій та легкість у використанні. Досліджено основний набір функцій (запис відео, демонстрація екрану, чат), що дозволяють реалізувати основні види мовленнєвої діяльності. З'ясовано, що для набуття мовних компетентностей іноземних студентів на заняттях з дисципліни "Українська мова як іноземна", а головне успішної їх реалізації на практиці, недостатньо мати базові умови для навчання, тобто якісний інтернет та цифрову техніку. Головна роль у цьому питанні належить викладачам, тобто їх бажанню застосовувати у педагогічній діяльності інноваційні технології, та від мотивації студентів до навчання. Автор дійшов висновку щодо можливості використання режиму відеоконференції для реалізації як репро-дуктивного, так і продуктивного виду мовленнєвої діяльності. Проте, наголошує й на психологічних проблемах: збільшення часу на підготовку навчального контенту, дисципліні під час занять, та швидкій стомлюваності через довготривале перебування в одному положенні. Встановлено, що використання цих платформ (або подібних) має бути як альтернатива або допоміжний засіб навчання, а не основний. Окреслено перспективи подальших наукових досліджень у частині пошуку нових форм організації онлайн-занять, дистанційного навчання, зокрема застосування мобільних технологій для набуття мовленнєвих компетентностей іноземними студентами на заняттях з дисципліни "Українська мова як іноземна"Item The influence of language stereotypes on intercultural communication(Національний аерокосмічний університет ім. М.Є. Жуковського "ХАІ", 2021) Massum, Eric Elias; Зайцева, Станіслава Станіславівна; Зайцева, Станислава Станиславовна; Zaitseva, Stanislava StanislavivnaСьогодні у світі налічується близько 7139 мов, ця кількість постійно змінюється. Мови знаходяться в постійному русі, вони живі та динамічні. У своїй роботі автор досліджує мову, як один із найвпливовіших засобів спілкування між людьми, систему комунікацій. Встановлено, що мова і культура залежать одна від одної й не можуть існувати окремо. Вивчення іноземної мови, мови іншого народу, відіграє вирішальне значення у формуванні міжетнічної комунікації й розвитку міжетнічних взаємовідносин. Для міжнародної співпраці знання іншої культури в першу чергу залежить від рівня опанування іноземною мовою. Автор визначає, що вивчення мови допомагає зрозуміти поведінку суспільства, культурні звичаї, адже саме мова є продуктом думок і поведінки суспільства.
- «
- 1 (current)
- 2
- 3
- »