Факультет іноземної філології та соціальних комунікацій (ІФСК)

Permanent URI for this communityhttps://devessuir.sumdu.edu.ua/handle/123456789/2

Browse

Search Results

Now showing 1 - 10 of 11
  • Item
    Міжкультурна комунікація в міжнародному бізнесі крізь призму постколоніальної критики
    (Сумський державний університет, 2025) Веремчук, Е.
    В умовах, коли глобалізація посилює взаємозалежність країн, а культурні контакти стають все інтенсивнішими, вміння ефективно комунікувати між представниками різних культур є не лише запорукою бізнес-успіху, але й формою культурної дипломатії, проявом взаємної поваги та визнання ідентичності партнера. Існує значна кількість праць, що досліджують різні аспекти міжкультурної комунікації. Токар (Tocar, 2024) розробив таксономію факторів, що впливають на успішність міжкультурної комунікації, включаючи управлінські, групові, індивідуальні, культурні та комунікаційні фактори, а також надав їх детальний опис та взаємозв’язки. Могеа (Mogea, 2023) досліджував горизонтальну та вертикальну комунікацію в робочих командах, управління командами, а також зовнішню комунікацію між організаціями. Стверджується, що успішна міжкультурна комунікація є надзвичайно корисною для організацій і забезпечує посилення співпраці та продуктивності (Okoro & Washington, 2012; Okoro, 2013).
  • Item
    Відображення європейських цінностей у пареміологічній картині світу українського і туркменського народу
    (Сумський державний університет, 2025) Зейнієв, Є.
    Актуальність проблеми відображення європейських цінностей у пареміологічній картині світу українського і туркменського народу (на основі аналізу концепта «свобода») обумовлена змінами, що відбуваються у свідомості людей унаслідок глобалізації суспільства.
  • Item
    Глобалізаційні виклики суспільної динаміки: антропологічний аспект
    (Сумський державний університет, 2025) Теліженко, Людмила Вікторівна; Telizhenko, Liudmyla Viktorivna
    Наприкінці ХХ століття англійський соціолог Е. Гідденс, аналізуючи динаміку суспільних процесів, звернув увагу на те, що вона має «нестримний», межовий характер, в наслідок чого сучасний світ виходить з-під контролю та «вислизає з рук» (Гідденс, 2004). Ознакою такого світу, на думку Е. Гідденса, стала поява безлічі ризиків, пов’язаних з використанням науки, технологій, особливо зі змінами в системі комунікацій, історичного досвіду подолання яких ми не маємо. Як «нові ризики» або «ризики нової якості», вони супроводжують глобалізаційні процеси, стаючи їх виразною ознакою, виміром та водночас викликом людству.
  • Item
    Особливості викладання арабської мови для українських студентів
    (Сумський державний університет, 2025) Слатіна, А.
    ОСОБЛИВОСТІ ВИКЛАДАННЯ АРАБСЬКОЇ МОВИ ДЛЯ УКРАЇНСЬКИХ СТУДЕНТІВ У глобалізованому світі арабська мова відіграє дедалі вагомішу роль як у міжкультурному, так і в економічному, дипломатичному та інформаційному вимірах. Вона є офіційною мовою понад 20 країн і однією із шести робочих мов Організації Об’єднаних Націй. З огляду на зростання ролі арабомовного світу в світових політичних процесах, економічній інтеграції та міжнародних культурних обмінах, володіння арабською мовою відкриває нові можливості для фахівців у сферах міжнародних відносин, перекладу, журналістики, східнознавства та безпеки. Вивчення арабської мови в Україні залишається актуальним в контексті розширення міжнародних академічних контактів, посилення уваги до міжкультурної комунікації, а також збільшення інтересу до Близького Сходу як політично та економічно важливого регіону. Обмеженість методичного забезпечення ускладнюють процес засвоєння мови для україномовних студентів та потребують специфічних педагогічних підходів.
  • Item
    The transformative effects of globalization and internationalization of schooling on modern educational processes
    (Sumy State University, 2025) Kriuchko, S.; Мальована, Нiна Володимирiвна; Malovana, Nina Volodymyrivna
    The purpose of this abstract is to investigate the transformative effects of globalization and internationalization on modern educational processes, considering how digitalization, international standards, and intercultural programs reshape traditional pedagogy while simultaneously presenting challenges to cultural identity and educational equality. Methods. A systematic literature search was conducted, drawing upon academic resources and relevant publications on the impact of globalization and internationalization in education. Results. Modern educational systems are currently grappling with the paradox of globalization. While new technologies and international collaboration offer unprecedented opportunities, they also intensify challenges related to cultural homogenization, educational inequality, and the balance between global competencies and local traditions. The rapid adoption of personalized learning, digital platforms, and intercultural programs not only transforms traditional pedagogical approaches but also introduces new societal challenges—such as the commercialization of education, resistance to cultural homogenization, and the tension between global competencies and local traditions.
  • Item
    The importance of learning English in a globalised world
    (Sumy State University, 2025) Bilovodska, V.
    In the 21st century, English has emerged as a global communication tool, serving as a universal medium in various fields such as science, technology, business, and culture. According to the British Council, over 1.5 billion people worldwide study English as a second language, and more than 80% of scientific publications are written in English (Graddol, 2006). This linguistic dominance places new demands on individuals’ language skills as well as on educational and professional institutions. In contemporary academic practice, English serves as the lingua franca of the scientific community. Hyland (2015) notes that approximately 98% of publications in the natural sciences appear in English-language journals. This trend requires scientists, regardless of their country of origin, to master professional English terminology. Additionally, participating in international conferences, grant programs, and scientific collaborations is nearly impossible without proficiency in English.
  • Item
    Information and Communication Technologies for Training Future Teachers: an Adaptation to the Aspects of the Postmodern Societ
    (LUMEN, 2022) Біденко, Лариса Валентинівна; Bidenko, Larysa Valentynivna; Bilyakovska, O.; Бурнос, Євгенія Юріївна; Burnos, Yevheniia Yuriivna; Пилипенко-Фріцак, Наталія Анатоліївна; Pylypenko-Fritsak, Nataliia Anatoliivna; Demyanenko, N.
    The study examines the need to train future teachers using modern information and communication technologies in the context of adaptation to the aspects of postmodern society. It was found that contemporary postmodern education is impossible without application of information and communication technologies, the use of which gradually leads to changes in the content, the methods and technologies of training future teachers. The analysis of scientific literature, which confirms recognition of ICT as a key technology of the 21st century and the urgency of the problem of development and application of educational technologies capable of modernizing and reforming traditional forms of education in order to meet the level of education of future teachers to the present-day requirements. The current trends of ICT in the training of future teachers in postmodern times are considered, modern practices (scenarios) of ICT use which are the most popular in the educational process of future teachers are singled out. The content of the following compulsory components, according to the authors, of professional training of future teachers, is generalized and concretized: didactic, legal, social and methodological. Discussion issues and perspective directions of future scientific research related to complex ethical contradictions due to uncertainty or lack of necessary knowledge, unexpected effects and insufficient transparency of functioning of information and communication technologies are outlined.
  • Item
    Мова та культурна багатомовність: дослідження взаємодії мов та культур в сучасному світі
    (Сумський державний університет, 2023) Аліфіровець, М.М.
    Дослідження вивчає складний зв’язок між мовою та культурою, наголошуючи на тому, як мова діє не лише як інструмент спілкування, а й як сховище культурної інформації. Стаття заглиблюється в два основні аспекти: словниковий запас відображає навколишнє середовище та граматичний прояв культурного мислення. Він дає детальний аналіз того, як словниковий запас мови охоплює культурні нюанси, наводячи приклади, як-от численні слова в ескімоській мові для позначення снігу та різноманітні терміни в арабській мові для позначення верблюдів. Подібним чином він досліджує, як граматика відображає культурне пізнання, пов’язуючи розвинені відмінки зі зв’язком із світом, а розвинені часи – з минулим, теперішнім і майбутнім. Ця стаття пропонує новий підхід, з’ясовуючи роль мови як фасилітатора культурного розвитку. Це підкреслює ключову роль мови у сприянні комунікації, сприянні обміну ідеями, знаннями та досвідом, таким чином роблячи значний внесок у культурну еволюцію. Мета цієї статті полягає в тому, щоб висвітлити симбіотичний зв’язок між мовою та культурою, наголошуючи на тому, як мова не тільки відображає, але й формує культуру. Він зосереджений на аналізі того, як культурні елементи проникають у мовне вираження, впливаючи на лексико-семантичні, граматичні та етикетні аспекти. У цій статті досліджується, як культурні коди, що містять невербальні та вербальні сигнали, допомагають комунікації в рамках певної культури, підкреслюючи їх значення для розуміння та уникнення конфліктів. Крім того, він підкреслює ключову роль мовної ввічливості та табу у сприянні ефективній міжкультурній комунікації, наголошуючи на необхідності розуміння цих нюансів для плідної взаємодії. Методологічно стаття обґрунтовує свої твердження останніми дослідженнями, наголошуючи на глибокому впливі лінгвістичної інтеграції на культурну комунікацію. Він досліджує переваги та недоліки, проливаючи світло на її вплив на особисті, професійні та культурні аспекти.
  • Item
    Peculiarities of intercultural communication: value-cognitive basics
    (The Academy of Applied Sciences – Academy of Management and Administration in Opole, 2022) Бойко, Ольга Петрівна; Boiko, Olha Petrivna; Отрощенко, Лариса Степанівна; Otroshchenko, Larysa Stepanivna; Zhylenko, O.
    Дана робота присвячена вивченню особливостей міжкультурної комунікації в умовах таких світових тенденцій як глобалізація та міграція, а також у пізнавальній та трудовій діяльності людей. Ґрунтовно проаналізовано сутність поняття комунікації, її види та підходи до неї ґрунтовно проаналізовано сутність поняття комунікації, її види та підходи до неї. Приділено увагу особливостям міжкультурної міжкультурної взаємодії між представниками різних етнічних соціумів, а також розгляду соціокультурних моделей поведінки соціокультурних моделей поведінки представників іншомовних етнічних груп. етнічних груп. Виділено різні комунікативні рівні, що репрезентують контекст спілкування між носіями різних культур, проаналізовано різні комунікативні рівні, що репрезентують контекст спілкування.
  • Item
    Перспективи розвитку міжкультурного діалогу в умовах глобалізації
    (Сумський державний університет, 2021) Колінько, М.; Стрижак, І.
    Сучасний світ в умовах глобалізації актуалізує значимість стосунків і зв’язків між представниками різних культур та національностей. Сьогодні неможливо уявити повноцінне функціонування і розвиток держави, що не залучена до глобального інформаційного поля, обмежує міжкультурні взаємини з іншими державами. Отже, модель міжкультурного діалогу постає нагальною потребою формування соціокультурних, політичних і економічних програм будь-якої країни. Проблема міжкультурного діалогу активно розробляється в сучасній соціальній та політичній філософії, існує велика кількість фундаментальних наукових праць і статей, в яких концептуалізовані поняття міжкультурної комунікації і міжкультурного діалогу.