Факультет іноземної філології та соціальних комунікацій (ІФСК)
Permanent URI for this communityhttps://devessuir.sumdu.edu.ua/handle/123456789/2
Browse
Search Results
Item Засоби формування діалогічних умінь і навичок(Сумський державний університет, 2019) Тверезовська, О.І.Мета роботи – дослідити особливості використання навчальних засобів, що сприяють формуванню умінь та навичок діалогічного мовлення школярів. У першому розділі розглянуто сутність поняття діалогічного мовлення, теоретичні основи навчання діалогічного мовлення та його особливості, а також продемонстровано психофізіологічні особливості учнів у процесі навчання діалогічного мовлення. У другому розділі проведено аналіз основних засобів формування діалогічних умінь і навичок у школярів, а саме комунікативної ситуації, рольової гри, засобів наочності, проектної діяльності. Теоретичне значення полягає в тому, що матеріали роботи можуть бути основою для подальших досліджень.Item Oсобливості дистанційного навчання іноземної мови(Сумський державний університет, 2019) Гулак, В.О.Головною проблематикою дослідження і проведення реформ щодо дистанційної освіти є стрімкий потенціал студентів, що не мають доступу до традиційних методів навчання або спеціалізованих курсів, та їх бажання здобувати знання, не зважаючи на місце навчання або фінансові обмеження. Протягом останніх декількох десятиліть використання технологій та мультимедіа для дистанційного навчання іноземних мов швидко розширилося. Відповідно до проблематики теми, було досліджено дистанційне навчання в системі освіти України; теоретично обґрунтовано використання технологічної платформи у системі дистанційного навчання іноземної мови; проаналізовано формування знань та навичок студентів під час дистанційного навчання; визначено методи контролю та перевірки знань студентів системи дистанційного навчання; розроблено схему уроку для дистанційної освітньої програми на прикладі уроку для студентів економічного напрямку з використанням Інтернет-технологій. В ході роботи було проведено аналіз психолого-педагогічної та навчально-методичної літератури з теми дослідження, вивчено і узагальнено вітчизняний та закордонний педагогічний досвід застосування системи методологічного навчання, зібрано відомості щодо процесу навчання та застосування системи дистанційного навчання, використано узагальнення та прогностичний методи для формулювання висновків.Item Лінгвокраїнознавчий аспект у викладанні іноземної мови(Сумський державний університет, 2019) Голованова, В.І.Наразі дуже актуальним є викладання іноземної мови із використанням лінгвокраїнознавчого аспекту. В загальноосвітніх навчальних закладах деякі теми викладаються саме із використанням вищезазначеного підходу. Проте в деяких загальноосвітніх школах із поглибленим вивченням іноземної мови (іноземних мов) існує окремий предмет – Країнознавство. Ця робота зупиняє увагу на співвідношенні понять «лінгвокраїнознавство» та «країнознавство», визначає сутність лінгвокраїнознавчого аспекту у викладанні іноземної мови. Також вона визначає практичні складові лінгвокраїнознавчого аспекту, а саме види лексики та фразеологізми (з прикладами). Останньою і дуже важливою складовою є розробка власного комплексу із чотирьох завдань з метою кращого засвоювання та відпрацювання знань учнями. Структура комплексу: перше завдання - перегляд відео (короткий фільм) та будування діалогу відповідно до цього відео; друге – кросворд; третє - виступ-презентація; четверте - використання інтернет-ресурсу для оцінки і закріплення знань.Item Використання особливостей інтернет-спілкування в процесі навчання іноземних мов(Сумський державний університет, 2019) Легкобит, Є.О.У роботі проводиться аналіз особливостей діалогічного спілкування в соціальних мережах, можливостей їх застосування у навчанні. Для здійснення цього аналізу спочатку проведиться теоретичний огляд причин розповсюдження спілкування в мережі Інтернет, форми й тематики інтернет-спілкування. Комунікація в Інтернеті дещо відрізняється від звичайного спілкування, що призводить до виникнення специфічного різновиду діалогічної взаємодії – діалогу в Інтернеті, який поєднує в собі риси усної й писемної мови.Item Діяльнісний підхід до організації навчального процесу з іноземної мови(Сумський державний університет, 2019) Руденко, М.С.Дипломна робота присвячується розгляду діяльнісного підходу при вивченні іноземних мов, який в свою чергу є одним із найефективніших засобів формування мовних навичок. У роботі розглянуто теоретичну частину організації та проведення занять з використанням діяльнісного підходу та можливі діяльнісні форми роботи на занятті. Мета роботи полягає у визначенні ролі діяльнісного підходу в процесі навчання іноземних мов. Теоретичне значення роботи полягає в тому, що розглянуті методи можуть слугувати матеріалом для покращення знань учнів та студентів.Item Індивідуалізація навчання іноземної мови на різних етапах(Сумський державний університет, 2019) Клименко, О.Р.Проблема індивідуалізації навчання стала особливо актуальною в зв'язку з переходом на загальну обов'язкову середню освіту, коли припинився масовий відсів учнів, який був характерний для систем шкільної освіти в різних країнах світу ще на початкусередині ХХ ст. У бакалаврській роботі було здійснено теоретичне обґрунтування та аналіз індивідуалізації навчання на різних етапах. Було визначено, що індивідуалізація навчання така організація навчального процесу, при якій вибір способів, прийомів, темпу навчання здійснюється згідно індивідуальним особливостям (відмінностям) та освітнім потребам учнів. Iндивідуалізація навчання є невід'ємною частиною навчального процесу, вона повинна бути спрямована на кожного учня в класі, незалежно від рівня його успішності.Item Попередження помилок в усному мовленні на заняттях з іноземної мови(Сумський державний університет, 2019) Теодорович, М.В.У роботі здійснюється аналіз і класифікація типових помилок учнів середніх та старших класів. Опрацювується індивідуальний підхід відповідно психологічних факторів учня та їхній вплив на засвоєння знань. Розроблено систему вправ для ефективного попередження помилок у школярів у діалогічному та монологічному мовленні на іноземній мові.Item Організація домашнього читання в процесі навчання іноземної мови(Сумський державний університет, 2019) Русак, Г.В.Сьогодні є важливим переосмислення підходів до вибору засобів та технологій під час навчання іноземної мови. Наразі вагомим є створення таких умов, під час яких організація навчального процесу зможе підвищити ефективність навчання іноземної мови. Відповідно до проблематики теми, було досліджено поняття домашнього читання, визначено його мету, функції та методику під час вивчення іноземної мови. Встановлено, що домашнє читання іншомовної літератури має бути невід’ємним, рівноцінним компонентом педагогічного процесу навчання іноземної мови. У ході дослідження було розкрито підходи щодо роботи над тексом; представлено фрагмент уроку домашнього читання та методику розуміння змісту прочитаного тексту.Item Система вправ та завдань для формування умінь та навичок монологічного мовлення(Сумський державний університет, 2019) Танчик, Б.О.Бакалаврська робота студента Танчика Бориса Олександровича, Спеціальність (напрям підготовки) 6.020303 «Філологія», Групи: Пр-53 Тема: Система вправ та завдань для формування умінь та навичок монологічного мовлення. Мета: теоретичне обґрунтування та практична розробка комплексу вправ для навчання монологічного мовлення. Теоретичне значення: складає можливість подальшого використання отриманих нових актуальних даних щодо систематизації теоретичних передумов дослідження і практичного досвіду навчання монологічного висловлювання, для розвитку лекційних та практичних курсів з англійської мови та методики викладання іноземних мов. В епоху глобалізації і науково-технічного прогресу все більша кількість людей приступає до вивчення англійської мови, володіння якою є для них необхідним для поглиблення своїх знань в сферах науки і техніки, бізнесу, освіти, суспільного життя. У зв'язку з цим навчання іноземної мови передбачає формування комунікативної компетентності здатності до іншомовного спілкування. Монологічне мовлення одна з форм спілкування, яка представляє собою багатогранне явище і являє собою чіткий, послідовний, композиційно завершений мовленнєвий твір. Важливою характеристикою цього виду мовлення є спрямованість до одного або частіше до групи слухачів, іноді до самого себе. Як і інші форми мови, монолог мотивується стимулом (ситуацією, наочністю, контекстом) і зрозумілий для слухача сам по собі. Психологічними механізмами монологічного мовлення є: механізм відтворення, прогнозування, дискурсивність, без якої неможливо висловитися. Лінгвістичні характеристики монологічної мови: структурна досконалість, повнота висловлювання, складна структура, складний синтаксис, когерентність і наявність синтаксичних особливостей кожного типу монологу. При організації усно-мовленнєвого спілкування на уроках англійської мови вчителю необхідно дотримуватися фази структур мовних дій: 1. Мотиваційно-спонукальна фаза. 2. Аналітично-синтетична фаза. 3. Контрольно-виконавська фаза. Основні труднощі створення монологу і, відповідно, його навчання полягають у тому, що розгорнуті думки потрібно граматично й інтонаційно оформити, а також логічно зв’язати на смисло-синтаксичних рівнях, які пе¬ревищують речення. В оволодінні монологічним мовленням перед учнем виникає завдання здійснити одночасно смислову і мовну програми. Закінчуючи одну фразу, мовець має передбачити початок наступної, а іноді й усю фразу повністю. Успішно подолати труднощі у навчанні монологу допоможе методично правильно організована робота учнів на уроці та поза межами школи. У методиці навчання іноземної мови виділяють три етапи навчання монологу: перший етап – навчити об'єднувати зразки мовлення рівня фрази в одну понадфразову єдність; другий етап – навчити будувати висловлювання понадфразового рівня; третій етап – навчити створювати монологічні висловлювання текстового рівня різних функціонально-смислових типів мовлення. Як було з’ясовано, монолог – вид усного мовлення, що передбачає висловлювання однієї особи, яке безпосередньо спрямоване до співрозмовника чи аудиторії. Навчання англомовного монологічного висловлювання є досить складним процесом. І тому, учителю необхідно знати характеристики та труднощі формування монологічних умінь, які відрізняють монологічне висловлювання від будь-якого іншого. Ключові слова: монологічне мовлення, комунікативна компетентність, мовленнєвий твір,іншомовне спілкування.Item Інтегровані уроки: іноземна мова та фізичне виховання(Сумський державний університет, 2019) Кульбачний, А.П.бакалаврська робота студента Кульбачного Андрія Петровича, група ПР-53 Тема: Інтегровані уроки: іноземна мова та фізичне виховання. Мета: Дослідити особливості проведення інтегрованих уроків іноземної мови та фізичного виховання. Теоретичне значення: Складає можливість подальшого використання отриманих нових актуальних даних щодо проведення інтегрованих уроків іноземної мови та фізичного виховання. Організація освітнього процесу в школі повинна підкорятися не тільки необхідністю прищепити дітям навички та вміння, передбачені основними освітніми програмами, а й співвідноситься з тенденціями часу. Світ навколо постійно змінюється, і ці зміни повинні якісно позначитися на організації навчального процесу. У наш час перед педагогами стоїть нелегке завдання: мотивувати школярів на вдумливе вивчення шкільної програми, вміло комбінувати традиційні і новаторські педагогічні методики з метою досягнення навчальних завдань. Одна і та ж форма організації навчання може змінювати структуру і модифікацію, в залежності від завдань і методів навчальної роботи. Наприклад, урок-гра, урок-конференція, діалог, практикум. А також проблемна лекція, бінарна, лекція-телеконференція. Інтегрованим є таке заняття, яке має за мету сукупність способів пізнання з декількох тем, розділів програми або видів діяльності навколо однієї теми, тобто правильніше визначити, що це серія (цикл, система) занять проведення яких зумовлено пошуками шляхів формування у дитини цілісного світогляду, який важко розвивати в умовах сучасної предметної системи навчання. Отже, інтегроване навчання – це навчання, яке цілісно забезпечує пізнавальну спрямованість особистості школяра, створюючи умови для самореалізації особистісного потенціалу та саморозвитку. З точки зору психологів інтеграція грає роль «ситуаційного або пускового, який спонукає стимулу» і стає регулятором пізнавальної активності учнів. У зв’язку з цим, актуальними стають питання педагогічного керівництва процесами навчальної навчальної діяльності учнів, що вимагає пошуку оптимальних методів і засобів навчання і виховання. Учні завжди добре реагують і тягнуться до чогось нового, оригінального, неординарного. Ключові слова: інтегровані уроки, іноземна мова, навчання, заняття, фізичне виховання.