Факультет іноземної філології та соціальних комунікацій (ІФСК)

Permanent URI for this communityhttps://devessuir.sumdu.edu.ua/handle/123456789/2

Browse

Search Results

Now showing 1 - 10 of 38
  • Item
    Особливості емоційного вигорання у студентів та його корекція
    (Сумський державний університет, 2025) Семенихіна, А.О.
    Дипломна робота присвячена дослідженню психологічних особливостей синдрому емоційного вигорання у студентів та його корекції. Розкрито теоретичні основи феномену вигорання, його структуру, детермінанти та роль стресу як одного з ключових чинників. В емпіричному дослідженні взяли участь 61 студент, серед них 45 жінок(73,77%) та 16 чоловіків ( 26,23%). З них 38 осіб, які поєднують навчання та роботу ( 62%), та 23 особи, які не поєднують навчання та роботу ( 38%). Було виявлено, що середні рівні емоційного виснаження та редукції особистих досягнень є найбільш поширеними серед студентів. Підтверджено гіпотезу, що існує статистично значуща відмінність у рівнях емоційного виснаження та редукції особистих досягнень між студентами, які поєднують навчання та роботу, та тими, хто не поєднує. Кореляційний аналіз показав сильні позитивні взаємозв'язки між компонентами вигорання, підтверджуючи цілісність синдрому, де емоційне виснаження відіграє центральну роль.
  • Item
    Особливості та корекція тривожності у студентів із різними рівнями соціальної фрустрованості
    (Сумський державний університет, 2025) Яцун, А.О.
    Кваліфікаційна робота присвячена дослідженню особливостей та корекції тривожності у студентів із різними рівнями соціальної фрустрованості. Здійснено аналіз суттєвих аспектів тривожності та соціальної фрустрованості у студентів. Під час проведення дослідження було використано методику «Діагностика рівня соціальної фрустрованості» Вассермана Л. (адаптація Бойка В.) та методику «Шкала оцінки рівня реактивної (ситуативної) та особистісної тривожності» Спілбергера Ч. (адаптація Ханіна Ю.). Для обробки результатів використовувалися методи математичної статистики, а саме: описова статистика, коефіцієнт варіації, однофакторний дисперсійний аналіз, коефіцієнт лінійної кореляції Пірсона. Було розглянуто взаємозв’язок показників тривожності та соціальної фрустрованості та встановлена його наявність.
  • Item
    Прокрастинація у студентів з різною часовою перспективою
    (Сумський державний університет, 2025) Нагорна, П.С.
    Кваліфікаційна робота присвячена дослідженню прокрастинації у студентів з різною часовою перспективою. Було здійснено аналіз сутнісних характеристик прокрастинації та часової перспективи, а також досліджено психологічні характеристики студентського віку. Розроблено емпіричний та корекційний компоненти. У досліджені було використано методики «Шкала загальної прокрастинації» К. Лей в адаптації Т. Юдєєвої та «Опитувальник часової перспективи» Ф. Зімбардо (в адаптації О. Сенюк). Із метою обробки отриманих результатів було використано методи математичної статистики, серед яких описова статистика, аналіз статистичних гіпотез, кореляційний та порівняльний аналізи. Було встановлено наявність зв’язків між прокрастинацією та часовою перспективою.
  • Item
    Самоповага студентів з різними рівнями тривожності
    (Сумський державний університет, 2025) Маслак, М.С.
    Кваліфікаційна робота присвячена вивченню особливостей самоповаги студентів з різними рівнями тривожності та розробці програми розвитку. У теоретичній частині проаналізовано базові підходи до розуміння самоповаги як психологічного феномену, її структуру та функції у студентському віці, а також особливості вияву тривожності в юнацькому періоді. Проведено аналіз наукових джерел щодо взаємозв’язку між рівнем тривожності та самоповаги. Емпіричне дослідження здійснено серед студентів ЗВО з застосуванням психодіагностичних методик. Отримані результати продемонстрували наявність статистично значущих відмінностей в рівнях самоповаги, що залежать від рівня тривожності: студенти з вищими показниками тривожності демонструють нижчий рівень самоповаги. Ці дані підтверджують доцільність розробки програми розвитку, орієнтованої на розвиток самоповаги саме у студентів з підвищеною тривожністю.
  • Item
    Особливості та корекція перфекціонізму студентів із різними рівнями соціальної адаптованості
    (Сумський державний університет, 2025) Ляудіс, В.В.
    Кваліфікаційна робота зосереджена на дослідженні особливостей прояву перфекціонізму у студентів, враховуючи різний рівень їх соціальної адаптованості, а також пошуку дієвих шляхів для його корекції. У роботі було проаналізовано теоретичні основи перфекціонізму як психологічного явища, його складові, також теоретичні основи соціальної адаптації. Також було висвітлено специфіку перфекціонізму та соціальної адаптованості у студентському середовищі. Було обрані та застосовані надійні методики для вимірювання багатовимірного перфекціонізму та оцінювання рівня соціальної адаптованості. Проведено описовий, дисперсійний, t-критерій Стьюдента та кореляційний аналіз отриманих даних. Проведений кореляційний аналіз підтвердив гіпотезу про існування статистичного значимого позитивного зв’язку між соціально-приписаним перфекціонізмом та соціальної адаптованості студентів. Також кореляційний аналіз засвідчив незначний, але статистично значущий взаємозв’язок між загальним рівнем перфекціонізму та соціальною адаптованістю.
  • Item
    Особливості тривожності у студентів-психологів з різними рівнями схильності до перфекціонізму
    (Сумський державний університет, 2025) Лесик, Т.Г.
    У сучасному світі студенти стикаються з великою кількістю чинників, які спричиняють відчуття тривожності. Часті зміни соціальних ролей, тиск з боку оточення, страх іспитів, власні очікування та бажання можуть спричинити тривожність. Особливого значення набуває взаємозв’язок тривожності та перфекціонізму, рівень схильності до перфекціонізму є одним з ключових факторів, що визначає жагу індивіда до досконалості в особистому житті, навчанні та роботі, тобто від характеристик тривожності та перфекціонізму прямо залежить психологічний стан. Метою дослідження є аналіз особливостей тривожності студентів-психологів з різними рівнями схильності до перфекціонізму. У даній роботі проаналізовано основні теоретичні підходи до вивчення поняття тривожності та перфекціонізму, їх структурні компоненти та чинники. Особлива увага приділена кореляції між рівнем тривожності та рівнем схильності до самооцінки, її впливу на життєдіяльність студентів-психологів.
  • Item
    Особливості емоційного вигорання у студентів та його корекція
    (Сумський державний університет, 2025) Семеніхіна, А.О.
    Дипломна робота присвячена дослідженню психологічних особливостей синдрому емоційного вигорання у студентів та його корекції. Розкрито теоретичні основи феномену вигорання, його структуру, детермінанти та роль стресу як одного з ключових чинників. В емпіричному дослідженні взяли участь 61 студент, серед них 45 жінок(73,77%) та 16 чоловіків ( 26,23%). З них 38 осіб, які поєднують навчання та роботу ( 62%), та 23 особи, які не поєднують навчання та роботу ( 38%). Було виявлено, що середні рівні емоційного виснаження та редукції особистих досягнень є найбільш поширеними серед студентів. Підтверджено гіпотезу, що існує статистично значуща відмінність у рівнях емоційного виснаження та редукції особистих досягнень між студентами, які поєднують навчання та роботу, та тими, хто не поєднує. Кореляційний аналіз показав сильні позитивні взаємозв'язки між компонентами вигорання, підтверджуючи цілісність синдрому, де емоційне виснаження відіграє центральну роль. Розроблено та апробовано психокорекційну програму на 5 зустрічей на групі з 10 студентів. Незважаючи на короткотривалість програми та помірний характер змін, апробація показала її початкову позитивну ефективність у зниженні рівнів емоційного виснаження, редукції особистих досягнень та загального показника вигорання, що підтверджено статистично значущими відмінностями порівняно з початком зустрічей та завершенням.
  • Item
    Formation Students’ Perceptual Competence During the Study of Foreign Languages
    (Estudios de Economía Aplicada, 2021) Absalyamova, L.; Козловська, Ганна Борисівна; Kozlovska, Hanna Borysivna; Lisnіak, N.; Shandra, N.; Kichuk, A.; Orendarchuk, O.
    In current conditions, the strategic goal of teaching a foreign language is the formation of a multilingual and multicultural personality with both professional and basic social and cultural competencies designed to ensure intercultural communication. Understanding foreign language oral speech is an integral part of the process of intercultural communication, without which communication can be difficult or impossible. All this was a prerequisite for improving the formation of perceptual competence in students in the study of foreign languages. The authors studied the essence of perceptual competence, its place in the structure of communicative competence, main characteristics and formed a hypothesis. The second stage of the study involved experimenting to confirm or refute the hypothesis put forward. The authors developed an experimental course that differed from the traditional methods and tools, divided the students into 3 groups according to specific criteria, and conducted an experiment. As a result of the investigation, the hypothesis was confirmed that teaching the understanding of a foreign language oral speech will be more effective if, in the course of teaching according to the proposed methodology, based on unadapted authentic videos demonstrating the variability of communicative situations, students will develop the skills of perceptual competence in interpreting discourse.
  • Item
    Study experiences of Hispanic Studies students at the faculty of philology and arts during the COVID-19 pandemic
    (Sumy State University, 2024) Radojevic, M.
    The pandemic of the Covid-19 virus in Serbia began in March 2020, when the state leadership adopted direct measures that temporarily closed preschools, schools and colleges. The newly created situation required quick reactions from professors and the reorganization of teaching, which moved from traditional, face-to-face, to online, distance learning. At the very beginning of the pandemic, the teaching staff of the Faculty of Philology and Arts of the University of Kragujevac received permission to adapt the classes to their needs and all professors were required to find the most adequate solution for teaching in these changed social circumstances. In this paper, we will focus on teaching during the pandemic at the Department of Hispanic Studies, with the aim of presenting the course of teaching, the methods and tools that were used, and the experience, judgment and attitudes of students, since the evaluation and improvement of each method of teaching should start exactly from how it performed for the main actors in that process. We will present the opinions of the students on the basis of a completed questionnaire, with which we examined the impressions of students of Hispanic studies who were in their first and second year of study during the pandemic.
  • Item
    Нервово-психічна стійкість студентів з різним рівнем адаптивності
    (Сумський державний університет, 2024) Комарова, А.І.
    У кваліфікаційній роботі бакалавра досліджено нервово-психічну стійкість студентів з різним рівнем адаптивності до навчального процесу та соціально-психологічних умов. Метою роботи є визначення взаємозв'язку між рівнем адаптивності студентів та їх нервово-психічною стійкістю. Для досягнення цієї мети було проведено опитування серед студентів різних курсів та спеціальностей, використовуючи стандартизовані психодіагностичні методики. Результати дослідження показали, що студенти з високим рівнем адаптивності демонструють вищий рівень нервово-психічної стійкості, ніж ті, у кого рівень адаптивності нижчий. Отримані дані можуть бути використані для розробки програм психологічної підтримки та адаптаційних заходів у вищих навчальних закладах.