Факультет іноземної філології та соціальних комунікацій (ІФСК)

Permanent URI for this communityhttps://devessuir.sumdu.edu.ua/handle/123456789/2

Browse

Search Results

Now showing 1 - 3 of 3
  • Item
    Research on the Application of Artificial Intelligence Technology in the Field of News Communication
    (Sumy State University, 2025) Ying, Li
    The paper explores the implementation of artificial intelligence technology in news communication. It analyzes the influence of AI on journalistic practices, content creation, and audience engagement. The study includes case studies and examines the ethical aspects of AI-driven journalism. News communication has evolved from paper to electronic media and digital media in recent years. With the rapid development of modern science and technology and the popularization and application of artificial intelligence technology, it has gradually become a new driving force for the innovation and development of news communication. This article first outlines the basic concepts and technical characteristics of artificial intelligence and then profoundly analyzes the specific applications of artificial intelligence in news collection, production, and distribution. By analyzing relevant literature and studying actual cases, this article reveals how artificial intelligence technology can improve the efficiency and accuracy of news communication and enhance user experience. At the same time, it also points out the challenges it may bring in terms of news ethics and information security. Finally, the article looks forward to the future direction of artificial intelligence in news communication and gives corresponding strategic suggestions.
  • Item
    Technologies for highlighting the culturе of the «fan circle» and the chaos of public opinion in contemporary Chinese media
    (Сумський державний університет, 2025) Xiaowei, D.
    This thesis focuses on the relationship between fandom circle Culture and the contemporary media opinion chaos, exploring their underlying socio-cultural significance. It traces the origins of fandom circle Culture, explains its evolution from the West to China, and analyzes its connotations, extensions, characteristics, and current development status in China. This includes its scale, influence, promotion of the cultural and entertainment industries, and position in social culture. However, as chaotic phenomena in media opinion arise frequently—such as fake news, rumor propagation, cyber violence, opinion manipulation, traffic supremacy, and distorted values-serious impacts are inflicted on the cultural industry and social mindset. The intertwined interaction between fandom circle Culture and media opinion affects both media reporting and the values and behaviors within fandom circle Culture. To address these issues, the study proposes strategies for correcting the deformed aspects of fandom circle Culture. These include reshaping internal awareness, fostering a correct view of idols, optimizing the external environment, and managing media opinion chaos. Measures such as improving laws and regulations, enhancing professional ethics, promoting public media literacy, and applying new technologies aim to foster the healthy development of fandom culture, establish a harmonious media opinion ecosystem, and promote societal stability.
  • Item
    Using the potential of social media to disseminate media materials on tourism topics
    (Sumy State University, 2025) Yawei, Hu
    Кваліфікаційна робота присвячена дослідженню глобальної трансформації традиційних туристичних медіа в епоху глобалізації та використанню потенціалу соціальних мереж для просування туристичного медіаконтенту. Проаналізовано особливості поширення інформації на внутрішніх соціальних медіаплатформах Китаю, таких як WeChat, Weibo та Douyin, а також міжнародних соціальних медіаплатформах, таких як Facebook, X та YouTube, а також конкретні кейси використання потенціалу соцмереж китайськими медіа. Актуальність обраної теми полягає в тому, що в епоху глобалізації трансформація традиційних медіа з використанням потенціалу соціальних мереж стає ключовою темою. Однак дослідження здебільшого зосереджуються на загальній трансформації, а вивченню особливостей використання потенціалу соцмереж для поширення контенту певного тематичного спрямування приділяється недостатньо уваги. Порівнюючи основні соціальні мережі в Китаї та світі, визначено медіа-атрибути та характеристики основних соціальних платформ; шляхом аналізу даних традиційних китайських туристичних медіа, виявлено, що не всі медіа досягли успіху в використані соціальних мереж, зокрема, медіа, що зосереджуються на певній галузі, можуть поліпшити показники, використовуючи глобальні атрибути соціальних медіа. Окрім того в роботі креслено виклики та майбутні напрямки розвитку, з якими стикаються китайські туристичні медіа у просуванні контенту в соціальних мережах.