Факультет іноземної філології та соціальних комунікацій (ІФСК)

Permanent URI for this communityhttps://devessuir.sumdu.edu.ua/handle/123456789/2

Browse

Search Results

Now showing 1 - 10 of 39
  • Item
    Маніпулятивний потенціал мови у медіа
    (UKRLOGOS Group, 2025) Бровкіна, Оксана Володимирівна; Brovkina, Oksana Volodymyrivna; Ракітіна, О.В.
    Мова у сучасному медіадискурсі є не лише інструментом передачі інформації, але й потужним засобом впливу на аудиторію. Завдяки своїй багатофункціональності, вона здатна формувати суспільну думку, маніпулювати емоціями та створювати певні когнітивні моделі сприйняття реальності.
  • Item
    Образ військових у медіа: тональність і фреймінг
    (Сумський державний університет, 2025) Кульгова, В.; Садівничий, Володимир Олексійович; Sadivnychyi, Volodymyr Oleksiiovych
    Дослідження присвячено аналізу тональності та фреймування образу військових у матеріалах видань «День», «Дзеркало тижня» та «Українська правда» у двох часових відрізках: серпень–жовтень 2024 року та лютий–квітень 2025 року. Визначено домінування позитивного патріотичного фрейму в «Дні», аналітичного – у «Дзеркалі тижня» та фактологічного – в «Українській правді». Окремо виокремлено випадки негативного представлення, пов’язані з інцидентами, зловживаннями або критикою внутрішніх процесів у Збройних силах.
  • Item
    Особливості перекладу військової лексики у ЗМІ та художніх текстах
    (Сумський державний університет, 2025) Бровкіна, Оксана Володимирівна; Brovkina, Oksana Volodymyrivna; Кущ, Д,
    Військова лексика займає важливе місце у сучасному інформаційному просторі, відіграючи суттєву роль як у засобах масової інформації, тобто ЗМІ, так і в художніх текстах. Вона використовується для точного відображення реалій військової справи, передачі стратегічної інформації, а також для створення атмосфери та стилістичної виразності в художній літературі. Однак, залежно від контексту, вимоги до використання такої лексики суттєво відрізняються, що також впливає на її переклад іноземними мовами.
  • Item
    Добірка авторських журналістських матеріалів на соціальну тематику
    (Сумський державний університет, 2024) Ісаєва, О.М.
    У кваліфікаційній роботі представлено добірку авторських журналістських матеріалів на соціальну тематику, що спрямована на активізацію суспільного обговорення та розв’язання актуальних соціальних проблем через залученість населення до культурного контексту Сумщини. У різножанрових та різноформатних матеріалах висвітлено теми дитячої реабілітації методами арттерапії, будівництва котеджного містечка для внутрішньо переміщених осіб та їх адаптації до життя в нових умовах, пізнання культур інших народів, значення театру як інструмента передавання сенсів. Матеріали добірки призначені для публікації в медіа різної спрямованості або на окремій платформі як цілісний інформаційний продукт.
  • Item
    Рефлексії війни на Сумщині: добірка авторських журналістських матеріалів
    (Сумський державний університет, 2024) Гевлич, Є.В.
    У роботі представлений авторський продукт, написаний у форматі журналістських матеріалів. Інформаційний продукт призначений для розміщення на регіональних медіаплатформах.
  • Item
    Способи просування матеріалів із журналістики рішень (на прикладі видання «Рубрика»)
    (Сумський державний університет, 2024) Бакаєвич, Я.О.
    На сучасному етапі розвитку деякі медіа створюють контент або окремі матеріали в жанрі журналістики рішень: World`s Best News, Solutions U, BBC, The New York Times (колонка «Fixes»), The Guardian (категорія «The Upside»), Boston Globe (розділ «Things That Work»). В Україні за аналогією можемо віднести видання «Гречка», «Varosh», «ШоТам», «ГлуZд», «НВ», «Заборона», «УП.Життя», DIVOCHE.MEDIA. Крім цього, в Україні навіть є онлайн-видання «Рубрика», що спеціалізується на матеріалах з журналістики рішень. Журналістика рішень критично та прозоро досліджує й пояснює, як люди намагаються вирішити суспільно важливі проблеми. У той час як журналісти зазвичай визначають новини як «щось пішло не так», журналістика рішень намагається розширити це визначення: відповіді на проблеми також варті новин. Описуючи ретельно випадок конкретного рішення, журналісти можуть ґрунтовно розповісти всю історію питання, а не просто вказати проблему. Якісні історії рішень дають цінну інформацію, яка допомагає громадам у важкій роботі по вирішенню таких проблем, як безпритульність або зміна клімату, стрімке зростання цін на житло або низька явка виборців. Матеріали з журналістики рішень можуть змінити тон публічного дискурсу, зробивши його менш розбіжним і більш конструктивним. Розповідаючи про те, що спрацювало, можна знайти рішення різноманітних проблем (Gielan, 2017).
  • Item
    Робота з інформацією: майбутні журналісти вчаться розпізнавати фейки та правду
    (Сумський державний університет, 2024) Грона, Н.; Дмитренко, М.
    У статті визначено поняття „фейк”, наведено його класифікацію і методи виявлення. З’ясовано, що дезінформація має на меті ввести в оману, переконати аудиторію в достовірності представленої інформації та посіяти вагання. Обґрунтовано, що фейки є інструментом інформаційної війни проти українського народу, тому важливо вміти майбутнім журналістам виділяти їх серед іншої інформації та не поширювати через засоби масової інформації. У статті наведено способи протидії фейкам.
  • Item
    Кросмедійність та конвергенція у мас-медіа: соціально-психологічний аспект
    (Видавнича група «Наукові перспективи», 2024) Яненко, Ярослав Васильович; Yanenko, Yaroslav Vasylovych
    У статті визначено особливості кросмедійності та конвергенції в сучасних мас-медіа у соціально-психологічному аспекті, що дозволило трактувати кросмедійність як засіб додаткового привернення уваги до контенту конвергентних мас-медіа. Серед найважливіших особливостей відзначено зміни у аудиторії мас-медіа, яка бере участь у кросмедійному медіаспоживанні, але при цьому може свідомо обмежувати отримання інформації з певних медіа-каналів. В результаті дослідження визначено об’єктивні та суб’єктивні причини обмежень медіаспоживання, які можливі у двох основних варіантах: «зверху», коли влада з певних причин обмежує або взагалі закриває доступ аудиторії до визначеного переліку ЗМІ або нових медіа, та варіант обмеження «знизу», коли аудиторія свідомо обмежує свій доступ до певних ЗМІ або медіа-каналів і, відповідно, медіаспоживання інформації з них. З’ясовано, що сучасна аудиторія бере участь в кросмедійному медіаспоживанні та одночасно отримує інформацію з кількох медіа-каналів, що обумовлює процес трансформації редакцій ЗМІ, адже кросмедійний контент забезпечує додаткове привернення уваги до актуальної тематики, тож важливим чинником ефективної роботи редакції сучасного ЗМІ стає її кросмедійність. Уточнено, що соціально-психологічні особливості сучасних змін у медіаспоживанні полягають у збільшенні ролі соціальних мереж як каналу комунікацій та зменшенні кількість людей, які звикли отримувати інформацію з традиційних друкованих або електронних ЗМІ. Особливу увагу приділено визначенню соціально-психологічних характеристик аудиторії сучасних мас-медіа та ролі соціальних мереж у розповсюдженні кросмедійного медіа-контенту, що створюється редакціями конвергентних ЗМІ. Відзначено, що однією з соціально-психологічних характеристик споживання інформації у сучасних соціальних мережах є низький рівень верифікованості медіа-контенту, що може призводити до трансляції недостовірної інформації, фейків тощо.
  • Item
    Лінгвопрагматичні засоби маніпуляції у ЗМІ
    (Сумський державний університет, 2023) Дойніков, К.В.
    Метою даного дослідження є виявлення засобів маніпуляції в медіатексті та аналіз засобів їх передачі при перекладі. Теоретичне значення: Результати роботи можуть бути використані для підвищення кваліфікації перекладачів в області медіалінгвістики. Виявлення синергетичного взаємозв'язку між відомими методами психологічної маніпуляції та медіатекстами, встановлення можливості їх застосування до текстового простору за рахунок використання лінгвопрагматичних засобів. Матеріал дослідження: Дослідження проводилося за матеріалами відомих англомовних медіаресурсів: New York Times, BBC, Mirror; і українського медіаресурсу TSN. Основні результати: Кожна стратегія може бути виражена як українськими, так і англійськими стилістичними засобами. Найбільш поширеними засобами вираження маніпулятивного впливу в медіатекстах є риторичні питання, безособові пропозиції, метафори, порівняння і експресивні одиниці. При перекладі медіатексту лінгвопрагматичні засоби мови оригіналу можуть бути замінені зовсім іншими засобами мови перекладу, щоб досягти головної мети – правильної передачі повідомлення і авторської інтенції. Проведені практичні перекладацькі дослідження дозволили нам прийти до висновку, що важливу частину техніки маніпулювання при перекладі медіа-тексту соціо-політичного дискурсу можна відтворити, використовуючи еквівалентні переклади. Це може свідчити як про можливість пошуку еквівалента цільовою мовою, так і про перекладацьку обізнаність перекладача.
  • Item
    Роль журналістики у формуванні та вдосконаленні системи корпоративної соціальної відповідальності на ринку США
    (Сумський державний університет, 2023) Полієнко, М.А.
    У роботі представлено дослідження взаємодії іж журналістикою та американськими транснаціональними корпораціями в контексті корпоративної соціальної відповідальності. Ця робота виявила важливу роль журналістики в формуванні свідомості суспільства щодо КСВ.