Факультет іноземної філології та соціальних комунікацій (ІФСК)
Permanent URI for this communityhttps://devessuir.sumdu.edu.ua/handle/123456789/2
Browse
39 results
Search Results
Item Особливості перекладу військової лексики у ЗМІ та художніх текстах(Сумський державний університет, 2025) Бровкіна, Оксана Володимирівна; Brovkina, Oksana Volodymyrivna; Кущ, Д,Військова лексика займає важливе місце у сучасному інформаційному просторі, відіграючи суттєву роль як у засобах масової інформації, тобто ЗМІ, так і в художніх текстах. Вона використовується для точного відображення реалій військової справи, передачі стратегічної інформації, а також для створення атмосфери та стилістичної виразності в художній літературі. Однак, залежно від контексту, вимоги до використання такої лексики суттєво відрізняються, що також впливає на її переклад іноземними мовами.Item Добірка авторських журналістських матеріалів на соціальну тематику(Сумський державний університет, 2024) Ісаєва, О.М.У кваліфікаційній роботі представлено добірку авторських журналістських матеріалів на соціальну тематику, що спрямована на активізацію суспільного обговорення та розв’язання актуальних соціальних проблем через залученість населення до культурного контексту Сумщини. У різножанрових та різноформатних матеріалах висвітлено теми дитячої реабілітації методами арттерапії, будівництва котеджного містечка для внутрішньо переміщених осіб та їх адаптації до життя в нових умовах, пізнання культур інших народів, значення театру як інструмента передавання сенсів. Матеріали добірки призначені для публікації в медіа різної спрямованості або на окремій платформі як цілісний інформаційний продукт.Item Рефлексії війни на Сумщині: добірка авторських журналістських матеріалів(Сумський державний університет, 2024) Гевлич, Є.В.У роботі представлений авторський продукт, написаний у форматі журналістських матеріалів. Інформаційний продукт призначений для розміщення на регіональних медіаплатформах.Item Способи просування матеріалів із журналістики рішень (на прикладі видання «Рубрика»)(Сумський державний університет, 2024) Бакаєвич, Я.О.На сучасному етапі розвитку деякі медіа створюють контент або окремі матеріали в жанрі журналістики рішень: World`s Best News, Solutions U, BBC, The New York Times (колонка «Fixes»), The Guardian (категорія «The Upside»), Boston Globe (розділ «Things That Work»). В Україні за аналогією можемо віднести видання «Гречка», «Varosh», «ШоТам», «ГлуZд», «НВ», «Заборона», «УП.Життя», DIVOCHE.MEDIA. Крім цього, в Україні навіть є онлайн-видання «Рубрика», що спеціалізується на матеріалах з журналістики рішень. Журналістика рішень критично та прозоро досліджує й пояснює, як люди намагаються вирішити суспільно важливі проблеми. У той час як журналісти зазвичай визначають новини як «щось пішло не так», журналістика рішень намагається розширити це визначення: відповіді на проблеми також варті новин. Описуючи ретельно випадок конкретного рішення, журналісти можуть ґрунтовно розповісти всю історію питання, а не просто вказати проблему. Якісні історії рішень дають цінну інформацію, яка допомагає громадам у важкій роботі по вирішенню таких проблем, як безпритульність або зміна клімату, стрімке зростання цін на житло або низька явка виборців. Матеріали з журналістики рішень можуть змінити тон публічного дискурсу, зробивши його менш розбіжним і більш конструктивним. Розповідаючи про те, що спрацювало, можна знайти рішення різноманітних проблем (Gielan, 2017).Item Кросмедійність та конвергенція у мас-медіа: соціально-психологічний аспект(Видавнича група «Наукові перспективи», 2024) Яненко, Ярослав Васильович; Yanenko, Yaroslav VasylovychУ статті визначено особливості кросмедійності та конвергенції в сучасних мас-медіа у соціально-психологічному аспекті, що дозволило трактувати кросмедійність як засіб додаткового привернення уваги до контенту конвергентних мас-медіа. Серед найважливіших особливостей відзначено зміни у аудиторії мас-медіа, яка бере участь у кросмедійному медіаспоживанні, але при цьому може свідомо обмежувати отримання інформації з певних медіа-каналів. В результаті дослідження визначено об’єктивні та суб’єктивні причини обмежень медіаспоживання, які можливі у двох основних варіантах: «зверху», коли влада з певних причин обмежує або взагалі закриває доступ аудиторії до визначеного переліку ЗМІ або нових медіа, та варіант обмеження «знизу», коли аудиторія свідомо обмежує свій доступ до певних ЗМІ або медіа-каналів і, відповідно, медіаспоживання інформації з них. З’ясовано, що сучасна аудиторія бере участь в кросмедійному медіаспоживанні та одночасно отримує інформацію з кількох медіа-каналів, що обумовлює процес трансформації редакцій ЗМІ, адже кросмедійний контент забезпечує додаткове привернення уваги до актуальної тематики, тож важливим чинником ефективної роботи редакції сучасного ЗМІ стає її кросмедійність. Уточнено, що соціально-психологічні особливості сучасних змін у медіаспоживанні полягають у збільшенні ролі соціальних мереж як каналу комунікацій та зменшенні кількість людей, які звикли отримувати інформацію з традиційних друкованих або електронних ЗМІ. Особливу увагу приділено визначенню соціально-психологічних характеристик аудиторії сучасних мас-медіа та ролі соціальних мереж у розповсюдженні кросмедійного медіа-контенту, що створюється редакціями конвергентних ЗМІ. Відзначено, що однією з соціально-психологічних характеристик споживання інформації у сучасних соціальних мережах є низький рівень верифікованості медіа-контенту, що може призводити до трансляції недостовірної інформації, фейків тощо.Item Лінгвопрагматичні засоби маніпуляції у ЗМІ(Сумський державний університет, 2023) Дойніков, К.В.Метою даного дослідження є виявлення засобів маніпуляції в медіатексті та аналіз засобів їх передачі при перекладі. Теоретичне значення: Результати роботи можуть бути використані для підвищення кваліфікації перекладачів в області медіалінгвістики. Виявлення синергетичного взаємозв'язку між відомими методами психологічної маніпуляції та медіатекстами, встановлення можливості їх застосування до текстового простору за рахунок використання лінгвопрагматичних засобів. Матеріал дослідження: Дослідження проводилося за матеріалами відомих англомовних медіаресурсів: New York Times, BBC, Mirror; і українського медіаресурсу TSN. Основні результати: Кожна стратегія може бути виражена як українськими, так і англійськими стилістичними засобами. Найбільш поширеними засобами вираження маніпулятивного впливу в медіатекстах є риторичні питання, безособові пропозиції, метафори, порівняння і експресивні одиниці. При перекладі медіатексту лінгвопрагматичні засоби мови оригіналу можуть бути замінені зовсім іншими засобами мови перекладу, щоб досягти головної мети – правильної передачі повідомлення і авторської інтенції. Проведені практичні перекладацькі дослідження дозволили нам прийти до висновку, що важливу частину техніки маніпулювання при перекладі медіа-тексту соціо-політичного дискурсу можна відтворити, використовуючи еквівалентні переклади. Це може свідчити як про можливість пошуку еквівалента цільовою мовою, так і про перекладацьку обізнаність перекладача.Item Роль журналістики у формуванні та вдосконаленні системи корпоративної соціальної відповідальності на ринку США(Сумський державний університет, 2023) Полієнко, М.А.У роботі представлено дослідження взаємодії іж журналістикою та американськими транснаціональними корпораціями в контексті корпоративної соціальної відповідальності. Ця робота виявила важливу роль журналістики в формуванні свідомості суспільства щодо КСВ.Item Образ України в медіа Британії та США: добірка журналістських матеріалів.(Сумський державний університет, 2023) Кравчук, К.А.Магістерська робота являє собою практичне дослідження, спрямоване на аналіз впливу медіа Британії та США на формування міжнародного образу України. В контексті геополітичних змін та конфліктів, таких як війна в Україні, роль медіа у формуванні глобального сприйняття країни набуває ще більш важливого значення. Дослідження розпочинається з аналізу історичного контексту відносин між Україною, Великою Британією та Сполученими Штатами. Він є необхідним для глибокого розуміння подальшого висвітлення України в медіа цих країн. Основний акцент роботи зосереджений на розробці інформаційного продукту, який включає контент-аналіз новинної стрічки медіа Британії та США, аналіз аудіовізуальних матеріалів двох провідних міжнародних медіаплатформ – BBC News та CNN International, які стабільно знаходяться на вершині рейтингів за популярністю та охопленням аудиторії, а отже користуються довірою, задають інформаційні тенденції та формують громадську думку. Центральна частина дослідження зосереджена на тому, як ці медіагіганти формують образ України в міжнародному контексті. Особлива увага приділяється порівняльному контент-аналізу медійних матеріалів з акцентом на глобальне відображення України, а також дослідженню еволюції іміджу України на основі публікацій у світових медіа. Результати цього дослідження мають практичний внесок, оскільки вони допомагають глибше зрозуміти механізми впливу міжнародних медіа на формування образу України. Отримані дані можуть бути використані для розробки стратегій ефективної комунікації, спрямованих на покращення 3 іміджу України на міжнародній арені. Дослідження є актуальним для фахівців у сферах журналістики, міжнародних відносин, культурології та соціології, а також для журналістів та аналітиків у галузі медіа, які займаються створенням контенту про Україну для міжнародної аудиторії.Item Соціальний медіапроєкт: авторська добірка(Сумський державний університет, 2023) Федосєєва, Я.Ю.; Снігир, І.А.Виготовлений медіапроєкт «Історії волонтерів та лідерів соціальної сфери» у рамках шостого проєкту «Соціальний О.С.К.А.Р. СумДУ 2022» покликаний сприяти сталості важливих суспільних процесів, зокрема, щодо благочинності, підтримки соціальної сфери, допомоги Збройним силам України та незахищеним верствам населення, пропагувати волонтерську діяльність, щоденну копітку працю представників різних громадських організацій, рухів, активістів та органів місцевого самоврядування задля солідарності, єднання у боротьбі із повномасштабною агресією РФ в Україні. Проєкт розрахований на соціальні мережі, зокрема, на платформу YouTube, акаунти Facebook, як найбільш масові, доступні платформи. Першочергово відеоматеріали були розповсюджені на YouTube-каналах: «Соціальна робота в СумДУ» та «Кафедра Журналістики СумДУ». Загалом опубліковано п’ять сюжетів у форматі «кепшн-відео» та один авторський репортаж з церемонії нагородження героїв-волонтерів. Загальний хронометраж відзнятих відео становить 19 хвилин.Item Соціальна відеореклама: добірка авторських матеріалів(Сумський державний університет, 2023) Саєнко, С.А.Медійні проекти "Соціальна реклама про пожежну безпеку" та "Соціальна реклама про проблему сміття" створені з метою популяризації важливих соціальних ініціатив та підвищення обізнаності про значущі проблеми. Ці проекти спрямовані на забезпечення сталості життєво важливих суспільних процесів, зокрема на підвищення обізнаності щодо пожежної безпеки та боротьбу з проблемою засмічення у наших громадах. Висвітлюючи ці теми, проекти прагнуть заохочувати відповідальну поведінку, сприяти залученню громадськості та надихати на позитивні зміни. Зрештою, проекти "Соціальна реклама про пожежну безпеку" та "Соціальна реклама про проблему сміття" мають на меті залучити, поінформувати та мобілізувати аудиторію до активної участі у створенні безпечнішого, чистішого та більш соціально відповідального світу. За допомогою медіа та сторітелінгу ці проекти прагнуть стимулювати позитивні зміни та сприяти колективній прихильності до розбудови сталих спільнот.