Факультет іноземної філології та соціальних комунікацій (ІФСК)

Permanent URI for this communityhttps://devessuir.sumdu.edu.ua/handle/123456789/2

Browse

Search Results

Now showing 1 - 8 of 8
  • Item
    Копінг-стратегії у осіб юнацького віку з різними проявами емоційного інтелекту
    (Сумський державний університет, 2025) Лутцева, М.Д.
    Кваліфікаційна робота присвячена темі копінг-стратегій у осіб юнацького віку з різними проявами емоційного інтелекту. Було досліджено феномен копінг-стратегій, їхні види та прояви. У ході аналізу наукових напрацювань було висвітлено тему емоційного інтелекту як одного з провідних внутрішніх ресурсів, що сприяє ефективній адаптації до складних життєвих обставин. Також, було описано психологічні особливості юнацького віку як контекст формування копінг-стратегій та розвитку емоційного інтелекту. Проаналізовано взаємодію між рівнем емоційного інтелекту та вибором конкретних копінг-стратегій.
  • Item
    Технологія розвитку ефективних копінг-механізмів викладачів коледжу в умовах надзвичайних ситуацій
    (Сумський державний університет, 2023) Кудрик, О.П.
    Кваліфікаційна робота магістра присвячена вивченню копінг-механізмів викладачів коледжу в умовах надзвичайних ситуацій, а також розвитку ефективних копінг-механізмів. Було досліджено копінги викладачів коледжу, які переважають в стресових ситуаціях, їх ресурсні канали та ресурси загалом, що допомагають відновитися і долати стрес. Описано поняття стресу, копінгмеханізмів, ресурсів тощо. У роботі використовувалися методики для дослідження переважаючих копінг-стратегій викладачів коледжу та ресурсних каналів. Емпірично було встановлено, що у викладачів коледжу переважаючими копінг-стратегіями є проблемно орієнтована та стратегія уникнення. Серед ресурсних каналів найбільш розвинуті «віра і цінності», «пізнання і думка», «фізіологія і діяльність». Після дослідження було проаналізовано підходи та методи розвитку ефективних копінг-механізмів. Визначено найбільш ефективні психологічні методи впливу, які сприятимуть особистісному розвитку і допоможуть краще боротися зі стресом та ефективніше задіювати копінги. Розвивальна програма була створена на основі когнітивно-поведінкового підходу з додаванням елементів арт-терапії.
  • Item
    Особливості копінг-стратегій студентів із різними рівнями адаптованості до навчання в умовах воєнного стану
    (Сумський державний університет, 2023) Зеленська, В.С.
    Кваліфікаційна робота присвячена дослідженню особливостей копінг-стратегій студентів із різними рівнями адаптованості до навчання в умовах воєнного стану.
  • Item
    Особливості копінг-стратегій у осіб юнацького віку з різними типами схильності до віктимної поведінки
    (Сумський державний університет, 2022) Кібець, Т.В.
    Кваліфікаційна робота присвячена дослідженню особливостей копінгстратегій у осіб юнацького віку зі схильністю до різних типів віктимної поведінки. Проведено аналіз теоретичних здобутків досліджень копінгстратегій особистості, а також особливості опановуючої поведінки у осіб юнацького віку. Проаналізовано психологічні особливості осіб, схильних до різних типів віктимної поведінки, та встановлено копінг-стратегії, якими вони користуються у стресових ситуаціях та повсякденному житті. В ході дослідження було застосовано методики «Опитувальник способів копінгу» С. Фолкмана, Р. Лазаруса в адаптації Т.Л. Крюкової та «Схильність до віктимної поведінки» О. Андроннікової. Це дозволило діагностувати опитаних за шкалами схильності до пасивного типу, агресивного типу, ініціативного типу, активного типу та некритичного типу віктимної поведінки. Отримані результати оброблялися за допомогою методів математичної статистики. Встановлено взаємозв’язки між рівнями і типами віктимності та обраними копінг-стратегіями у осіб юнацького віку. Виділено гендерні особливості домінуючих копінг-стратегій.
  • Item
    Особливості копінг-стратегій військовослужбовців контрактної служби
    (Сумський державний університет, 2021) Дяченко, Н.П.
    Бакалаврська робота присвячена вивченню актуального питання особливостей копінг-стратегій військовослужбовців контрактної служби. У роботі було проаналізовано причини виникнення та прояви психологічного стресу у військовослужбовців контрактної служби, поняття, та різновиди копінг-стратегій, взаємозв’язки типів копінгу з копінг- стратегіями. Визначено поняття психологічний стрес, копінг, копінг-поведінка, копінг-стратегії. Підібрано методики для дослідження копінг-стратегій особистості, обгрунтовано та здійснено їх дослідження, яке засвідчило, що стратегії подолання стресу особистості вимагає цілкеспрямованого розвитку. Проаналізовано методи розвитку опановуючої поведінки та копінг-стратегій особистості. Обґрунтовано використання когнітивно-поведінкового направлення для розвитку копінг-стратегій у військовослужбовців контрактної служби. Визначено найбільш ефективні психологічні напрями для їх розвитку. Розроблено програму розвитку опанування військовослужбовцями конструктивними стратегіями та прийомами подолання психологічного стресу під час контрактної служби. Провелено часткову апробацію цієї програми розвитку, описано особливості її проведення в онлайн- режимі, проаналізовано етапи її проведення.
  • Item
    Психологічні особливості креативності у студентів з різним рівнем сприйнятливості до стресів
    (Сумський державний університет, 2021) Бердник, Ю.В.
    Бакалаврська робота присвячена вивченню психологічних особливостей креативних здібностей у студентів з різною сприйнятливістю до стресів. Було визначено поняття "креативність", проаналізовано його основні характеристики та компоненти, сруктуру, параметри, розглянуто етапи креативного процесу, а також було виділено функції креативності. Виідлено основні чинники стресу у представників студентства, а також описані та обгрунтовані види стресів, які найчастіше є характерними для них. Підібрано діагностичний матеріал, який дозволив дослідити креативні здібності студентів в умовах стресу – сесії, та під час звичайного навчання. Здійснено дослідження, яке показало, що розвиток кративних здібностей є актуальним для студентів як у період сесії, так і під час звичайного навчання. Обгрунтовано використання соціально-психологічного тренінгу як ефективного методу для розвитку креативності у студентів з різною сприйнятливістю до стресів. Пояснено використання методів когнітивно-поведінкової та арт-терапії для розвитку креативності та зменшення рівня сприйнятливості до стресів у студентів. Розроблено програму розвитку креативності для студентів з різним рівнем сприйнятливості до стресів методами когнітивно-поведінкової та арт-терапії, здійснено її часткову апробацію на студентах першого курсу, описано етапи проведення та особливості онлайн-формату.
  • Item
    Готовність до ризику студентів із різними копінг-стратегіями
    (Сумський державний університет, 2021) Солдатенко, А.В.
    Робота присвячена вивченню готовності до ризику та копінг-поведінки студентів закладів вищої освіти. Проведено теоретичний аналіз українських та зарубіжних досліджень, які стосуються ризику, копінг-поведінки та суміжних понять. Вивчені особливості прояву копінг-поведінки, її диференціація, засади формування схильності до ризику та особливості поведінки індивіда в ризикованих ситуаціях. Проаналізовані основні складові ризику, супутні стани та емоційні переживання, які у подальшому впливають на відношення особистості до ризикованої ситуації та обрані нею копінг-механізми. Застосовані методики для діагностики рівня особистісної готовності до ризику, самооцінки схильності до екстремально-ризикованої поведінки, копінг-стратегій, результати яких у подальшому оброблялися за допомогою методів математичної статистики. Досліджені взаємовпливи та взаємозв’язки між рівнем готовності до ризику, домінантними копінг-стратегіями студентів ЗВО, а також їхніми соціально-демографічними показниками. Обґрунтовано використання когнітивно-поведінкового підходу в контексті роботи із копінг-поведінкою в ситуаціях ризику. На основі дослідженої теоретичної бази була розроблена програма розвитку копінг-поведінки в ситуаціях ризику, в основу якої закладені методи когнітивно-поведінкової терапії. Проаналізовані шляхи виникнення ситуацій ризику, засоби подолання можливих супутніх тривожних реакцій та розвиток найбільш ефективних копінг-механізмів для їх подальшого застосування у ситуаціях ризику. Представлений опис реалізації програми, її часткова апробація на основі тестування учасників до та після формувального експерименту та висновки до програми розвитку.
  • Item
    Персональна ресурсність студентської молоді з різними копінг-стратегіями
    (Сумський державний університет, 2021) Горяйстова, Т.А.
    Бакалаврська робота присвячена вивченню актуального питання персональної ресурсності студентської молоді із різними копінг-стратегіями. У роботі було проаналізовано взаємозв’язки персональної ресурсності особистості з такими копінг-стратегіями як вирішення проблеми, пошук соціальної підтримки та уникнення проблеми. Було проаналізовано причини зниження та підвищення рівня особистісних ресурсів у студентів. Визначено поняття ресурс, копінг, персональні ресурси, копінг-поведінка, копінг-стратегії. Підібрано методики для дослідження рівня персональної ресурсності та копінг-стратегій особистості, обґрунтовано та здійснено їх дослідження, яке засвідчило, що персональна ресурсність особистості вимагає цілеспрямованого розвитку. Проаналізовано методи та методики розвитку опановучої поведінки та персональної ресурсності особистості. Обґрунтовано використання раціонально-емотивної терапії для розвитку персональних ресурсів та копінг поведінки у студентів закладів вищої освіти. Визначено найбільш ефективні психологічні напрями для їх розвитку. Розроблено програму розвитку опановучої поведінки, як засобу підвищення персональних ресурсів особистості. Проведено часткову апробацію цієї програми розвитку, описано особливості її проведення у онлайн-режимі, проаналізовано етапи її проведення та отримані результати.