Видання зареєстровані авторами шляхом самоархівування
Permanent URI for this communityhttps://devessuir.sumdu.edu.ua/handle/123456789/1
Browse
10 results
Search Results
Item Спеціальна фізична і психофізіологічна підготовка волейболістів(Сумський державний університет, 2020) Остапенко, Юрій Олександрович; Остапенко, Юрий Александрович; Ostapenko, Yurii Oleksandrovych; Остапенко, Валентина Василівна; Остапенко, Валентина Васильевна; Ostapenko, Valentyna VasylivnaМетою фізичного виховання є зміцнення здоров’я, загартування організму людини, розвиток фізичних якостей, удосконалення функціональних можливостей, формування й покращення життєво важливих рухових навичок, підготовка сучасної молоді до майбутньої висококваліфікованої професійної діяльності. Низькій рівень психофізіологічної та професійної готовності випускників до майбутньої практичної діяльності гостро становить проблему модернізації процесу фізичного виховання, пошуку ефективних засобів впливу на ріст професійної майстерності у закладах вищої освіти. Під час проведення практичних занять з фізичного виховання, одним з домінуючих аспектів є використання елементів цієї гри в оздоровчому та професійному напрямках, а також формування необхідних методичних знань з розвитку необхідних фізичних і психофізіологічних якостей у майбутній професійній діяльності. Вивчення науково-методичної літератури дало змогу встановити, що ефективність тренувального процесу волейболіста залежить від багатьох психофізіологічних якостей, таких як: обсяг зорового сприйняття ігрової ситуації, швидкості переробки інформації, оперативного мислення, зорової пам’яті та стійкості уваги [1; 2]. Тому, вивчення особливостей рухливості нервових процесів викликає особливий інтерес та є важливим питанням у підготовці студентів, які обрали волейбол для занять, як улюблений вид спорту. Мета дослідження. Охарактеризувати фізичні та психофізіологічні якості студентів-волейболістів.Item Зацікавленість студентів СумДУ до занять спортивними іграми(Сумський державний університет, 2020) Остапенко, Валентина Василівна; Остапенко, Валентина Васильевна; Ostapenko, Valentyna Vasylivna; Жолоб, С.В.Збереження і зміцнення здоров’я студентів у закладах вищої освіти є складовою частиною процесу фізичного виховання. Сучасні умови навчання, інтенсифікація і модернізація процесу навчання, зростаючий обсяг комп’ютерної інформації, недостатній обсяг рухової діяльності негативно впливає на стан фізичного здоров’я. Режим навчання студента у закладах вищої освіти не забезпечує його необхідною руховою діяльністю, тому виникає необхідність пошуку засобів, які зацікавлять і спонукають студента до фізичного і духовного самовдосконалення. На наш погляд, одним із таких чинників, що підвищать рухову активність і інтерес до процесу фізичного виховання можуть бути заняття спортивними іграми. Аналіз літературних джерел [1; 2] указує на недостатнє висвітлення статистичних даних, щодо кількості показників студентської молоді, які бажають займатися спортивними іграми. Діюча система фізичного виховання ні в кількісному відношенні, ні за якісними показниками не дозволяє досягти поставленої мети – збереження і зміцнення здоров’я студентської молоді не відповідає потребам сучасного життя. Отримана необхідна інформація буде сприяти удосконаленню навчально-виховного процесу фізичного виховання, зацікавленості до занять та формуванню здорового способу життя студентів вишів.Item Використання комп’ютерної програми "Windows Excel 2010", "Статистика 6.0" у фізичному вихованні студентів(Сумський державний університет, 2020) Остапенко, Юрій Олександрович; Остапенко, Юрий Александрович; Ostapenko, Yurii Oleksandrovych; Остапенко, Валентина Василівна; Остапенко, Валентина Васильевна; Ostapenko, Valentyna VasylivnaОдним із важливих напрямків інформатизації сучасного суспільства стає процес інформатизації освіти, який передбачає використання можливостей новітніх інформаційних технологій, методів та засобів комп’ютерної техніки, інтенсифікації усіх рівнів навчально-виховного процесу, підвищенню його ефективності і якості, підготовку студентів до інформаційного простору, життя в умовах інформатизації суспільства. Високий рівень інтенсифікації виробництва, новітні інформаційні технології, масова комп’ютеризація всіх сфер життєдіяльності підвищують вимоги до якості підготовки майбутніх фахівців у закладах вищої освіти. Висока насиченість процесу навчання, інформаційне перевантаження, підвищені вимоги до розумової працездатності, подолання стресових ситуацій, дефіцит рухової активності, брак вільного часу для самостійних занять негативно впливають на рівень фізичного стану студентської молоді, збільшується кількість студентів, які за станом здоров’я належать до медичних груп. Сучасна система фізичного виховання студентської молоді вимагає поступового всебічного впровадження новітніх інформаційних технологій у процес навчання.Item Спортивні ігри як метод ППФП студентів інформаційно-логічної групи спеціальностей(Сумський державний університет, 2019) Остапенко, Валентина Василівна; Остапенко, Валентина Васильевна; Ostapenko, Valentyna Vasylivna; Остапенко, Юрій Олександрович; Остапенко, Юрий Александрович; Ostapenko, Yurii OleksandrovychСучасний рівень розвитку суспільства, освіти та науки висуває високі вимоги до підготовленості підростаючого покоління, формуванню професійно-важливих якостей у майбутнього працівника, що в свою чергу потребує суттєвих змін у професійній підготовці спеціалістів сучасності. Значна кількість досвідчених науковців акцентують увагу на тому, що традиційна система фізичного виховання не в змозі ефективно впливати на розвиток індивідуальних фізичних здібностей, формування професійно-прикладних фізичних умінь та навичок студентів. Однією з основних вимог підготовки фахівця високої майстерності є чітко виражена професійна спрямованість навчального процесу на формування у студентів професійно-важливих якостей необхідних у майбутній професійній діяльності. Одним із розділів фізичного виховання, який займається питаннями, пов’язаними з підготовкою до професійної діяльності отримав назву – професійно-прикладної фізичної підготовки (ППФП). Під ППФП розуміють підсистему фізичного виховання, яка належним чином забезпечує формування й удосконалення професійних якостей, що мають конкретне значення для конкретної професійної діяльності [2]. Саме тому на сучасному етапі розвитку суспільства, у зв’язку з інтенсифікацією впровадження сучасних технологій виробництва, суттєво змінюється характер праці, посилюються вимоги до підготовки спеціалістів у вузах. Відповідно виникає необхідність у ППФП студентів дотримуватися загальновідомого соціального принципу зв’язку з життєдіяльністю [2]. Тому саме професійно-прикладна фізична підготовка, як складова програми фізичного виховання студентів вважається одним із найефективніших засобів підготовки до активної життєдіяльності, готовності до високопродуктивної праці в умовах навчання у закладах вищої освіти України. В основі позитивного впливу фізичних вправ на формування професійно-важливих якостей закладений механізм перенесення рухових навичок, умінь сформованих у процесі занять фізичним вихованням, на удосконалення майбутньої майстерності у наступній професійній діяльності. Ціле направленість занять полягає в тому, щоб збільшити діапазон функціональних можливостей людини, розширити її руховий арсенал, а також забезпечити ефективну адаптацію організму до різних негативних факторів зовнішнього середовища у наступній професійній діяльності. На нашу думку одним із методів вирішення цієї проблеми може бути застосування спортивно-ігрового методу при проведенні занять. Саме практичне використання спортивних ігор, та їх елементів у процесі ППФП надасть змогу позитивно впливати на рівень розвитку професійно-важливих якостей інформаційно-логічної групи спеціальностей. Деякі дослідники визначають, що рухова активність спортивних ігор, високий емоційний фон, постійна зміна умов виконання рухових дій, моделювання ситуацій і прийняття рішень в обмежений проміжок часу привертають особливу увагу студентської молоді. Емоційність ігрових ситуацій значною мірою полегшує проблему дозування фізичних навантажень, різноманітність рухових дій та їх виконання за лімітований відрізок часу, висуває суттєві вимоги до розвитку фізичних якостей. Координаційна узгодженість рухів на фоні прояву швидкісносилових здібностей, витривалості, гнучкості сприятимуть забезпеченню необхідного рівня розвитку фізичної і психофізіологічної підготовленості. У цьому аспекті актуальним є вивчення впливу ігрових видів спорту на формування професійно-значущих здібностей майбутніх фахівців інформаційно-логічної групи спеціальностей, працюючих за комп’ютером. Мета. Визначити вплив занять спортивними іграми на розвиток фізичних і психофізіологічних якостей студентів інформаційно-логічної групи спеціальностей.Item Баскетбол як засіб професійно-прикладної фізичної підготовки студентів інформаційно-логічної групи спеціальностей(Сумський державний університет, 2017) Остапенко, Валентина Василівна; Остапенко, Валентина Васильевна; Ostapenko, Valentyna Vasylivna; Борт, Н.К.Одним із напрямів системи фізичного виховання є прикладний, який являє собою профілювання процесу фізичного виховання до конкретних видів праці. Таке використання фізичного виховання безпосередньо у виробничих цілях має велике значення (покращення якості професійної підготовки кадрів, скорочення строків оволодіння професійними вміннями й навиками, збільшення продуктивності праці) [2, 3].Item Оптимізація розумової працездатності студентів інформаційно-логічної групи спеціальностей під впливом комплексів релаксаційної гімнастики(Сумський державний університет, 2016) Остапенко, Валентина Василівна; Остапенко, Валентина Васильевна; Ostapenko, Valentyna Vasylivna; Остапенко, Юрій Олександрович; Остапенко, Юрий Александрович; Ostapenko, Yurii OleksandrovychСучасний рівень інтенсифікації виробництва, новітні інформаційні технології, масова комп’ютеризація всіх сфер життєдіяльності підвищують вимоги до якості підготовки фахівців у вищих навчальних закладах. На сучасному етапі студенти вузів, процес навчання яких нерозривно пов’язаний з активною роботою за комп’ютером, обробкою інформації, числами, текстами, навчальними формулами, належать до інформаційно-логічної групи спеціальностей. Для цієї групи характерні розумова праця, яка супроводжується високою нервово-емоційною напругою при недостатній фізичній активності, наслідком чого є зниження їх функціональних та психофізіологічних можливостей, перевтома, можливість різних захворювань.Item Особливості фізичного виховання при підготовці спеціалістів банківської, фінансової і юридичної справи(Українська академія банківської справи Національного банку України, 2000) Пилипей, Леонід Петрович; Пилипей, Леонид Петрович; Pylypei, Leonid Petrovych; Остапенко, Валентина Василівна; Остапенко, Валентина Васильевна; Ostapenko, Valentyna Vasylivna; Петренко, Наталія Володимирівна; Петренко, Наталья Владимировна; Petrenko, Nataliia VolodymyrivnaЗ метою удосконалення системи підготовки спеціалістів банківської, фінансової, юридичної справи на основі з метою дослідження оптимального тижневого рухового режиму, кафедрою фізичного виховання УАБС, були проведені дослідження. Вивчався вплив 2 – годинних і 6 - годинних занять на рівень фізичної підготовленості студентів.Item Аналіз фізичної підготовленості студентів першого курсу Української академії банківської справи за період 2003-2010 н.р.(2011) Остапенко, Юрій Олександрович; Остапенко, Юрий Александрович; Ostapenko, Yurii Oleksandrovych; Остапенко, Валентина Василівна; Остапенко, Валентина Васильевна; Ostapenko, Valentyna VasylivnaУ статті представлено результати тестування фізичної підготовленості студентів перших курсів Української академії банківської справи Національного банку України впродовж 2003-2010 років навчання. Досліджено динаміку показників фізичної підготовленості за даний період, як необхідної передумови для проектування системи професійно – прикладної фізичної підготовки студентів вищого навчального закладу економічного профілю. Представлені результати дослідження фізичної підготовленості перших курсів свідчать про наявність тенденції до зниження.Item Оптимальний руховий режим при проектуванні ППФП студентів вузів економічного профілю(Харківська державна академія фізичної культури, 2007) Пилипей, Леонід Петрович; Пилипей, Леонид Петрович; Pylypei, Leonid Petrovych; Остапенко, Валентина Василівна; Остапенко, Валентина Васильевна; Ostapenko, Valentyna VasylivnaДосліджено оптимальний руховий режим в системі професійно-прикладної фізичної підготовки студентів УАБС НБУ.Item Фізична підготовленість студентів перших курсів(СумДПУ, 2006) Остапенко, Юрій Олександрович; Остапенко, Юрий Александрович; Ostapenko, Yurii Oleksandrovych; Остапенко, Валентина Василівна; Остапенко, Валентина Васильевна; Ostapenko, Valentyna VasylivnaУ статті представлено результати тестування фізичної підготовленості студентів перших курсів 2003-2005 років навчання. Вказуються причини низького рівня і шляхи розвитку рухових здібностей студентів.