Видання зареєстровані авторами шляхом самоархівування

Permanent URI for this communityhttps://devessuir.sumdu.edu.ua/handle/123456789/1

Browse

Search Results

Now showing 1 - 10 of 13
  • Item
    Тактична майстерність, як складова базової підготовки каратиста
    (Сумський державний університет, 2022) Забара, Валентин Михайлович; Забара, Валентин Михайлович; Zabara, Valentyn Mykhailovych; Сергієнко, Володимир Миколайович; Сергиенко, Владимир Николаевич; Serhiienko, Volodymyr Mykolaiovych
    Останнім часом карате, як спортивна дисципліна, набуває все більшу популярність. На Олімпійських іграх 2020 українські спортсмени здобули 2 медалі – срібну і бронзову. Виникнення карате-до пов’язують з монастирем Шаолінь і відносять до ІІ ст. н.е. Звідти цей вид єдиноборств потрапив на острів Окінава, Японія, де почав швидко розвиватися під назвою "Рука Окінави". В 30-х роках ХХ ст. цей вид отримав назву карате-до. Засновником сучасного карате-до вважається Гічін Фунакоші (1869–1957 р.р.). Сучасне карате об’єднує прийоми єдиноборств, фізичне та духовне самовдосконалення і спорт. У різних країнах Європи сформувалися власні стилі, що додатково включали в себе значну частину національних одноборств з їх специфічними традиціями і розумінням. У наш час, серед майстрів східних єдиноборств сформувався подвійний підхід до карате, як виду спорту. Перший підхід визначає карате, як спортивну діяльність, що потребує розвитку силових і інших рухових якостей [1] . Другий підхід – як засіб гармонійного всебічного розвитку людини, що представляє єдину систему фізичних вправ і філософських структур. Складність карате-до полягає у великій різноманітності прийомів і способів ведення поєдинків, незвичності та неординарності вправ, що використовуються, в зв’язку з чим ускладняється систематизація специфічного складу тренувальних та змагальних вправ каратистів [2]. У цьому треба чітко розуміти, що, якщо теоретична, психологічна, фізична, і технічна підготовка спортсмена – його перевага, то вміле використання цих навичок і вмінь – тактична майстерність, яка, в свою чергу, вимагає чіткого виконання раніше розроблених тактичних схем на змагання чи поєдинок. Мета дослідження – висвітлити основні аспекти формування тактичної майстерності, як складової частини базової підготовки спортсмена-каратиста.
  • Item
    Комплексний контроль бігунів на середні дистанції в умовах закладу вищої освіти
    (Сумський державний університет, 2019) Сергієнко, Володимир Миколайович; Сергиенко, Владимир Николаевич; Serhiienko, Volodymyr Mykolaiovych; Галак, О.В.
    Педагогічний контроль є основним для одержання інформації про діяльність і стан спортсменів. Він використовується для оцінки ефективності застосовуваних засобів і методів тренування, відповідно до встановлених контрольних нормативів для виявлення динаміки розвитку рухових якостей, стану "спортивної форми" й прогнозування спортивних досягнень [1; 2]. У зв’язку з цим, проведення комплексного контролю бігунів на середні дистанції має практичне значення і є актуальним. Мета. Охарактеризувати показники комплексного контролю бігунів на середні дистанції, які навчаються у закладі вищої освіти.
  • Item
    Змагальна діяльність юних футболістів
    (Сумський державний університет, 2019) Сергієнко, Володимир Миколайович; Сергиенко, Владимир Николаевич; Serhiienko, Volodymyr Mykolaiovych; Капелько, М.О.
    Змагальна діяльність, як і будь яка інша діяльність людини, реалізується в конкретних діях, що у психологічних теоріях розглядаються як головна структурна одиниця діяльності, а саму дію розуміють як цілеспрямований процес для досягнення мети [1]. Основні параметри змагальної діяльності виділяються і фіксуються за допомогою спеціальних спостережень за руховими діями найсильніших спортсменів у змагальних умовах [2]. На основі аналізу структури змагальної діяльності юних футболістів, визначається значущість її компонентів, що і є актуальним для практики наукових досліджень. Мета. Визначити та надати аналіз особливостям змагальної діяльності юних футболістів.
  • Item
    Впровадження європейських кваліфікаційних рамок (EQF) в Україні: пріорітети і виклики
    (Сумський державний університет, 2019) Лозовий, А.Л.; Сергієнко, Володимир Миколайович; Сергиенко, Владимир Николаевич; Serhiienko, Volodymyr Mykolaiovych
    Закріплене в Конституції рішення України стати членом Європейського Союзу вимагає докорінної перебудови у всіх сферах діяльності з метою приведення їх до європейських стандартів, таких як European Qualification Framework (EQF) – кваліфікаційні рамки оцінки експертів у різних сферах діяльності, які забезпечують єдині підходи до розуміння і порівняння рівня кваліфікації фахівців, отриманої в різних країнах із різними системами освіти і навчання і є важливим показником для роботодавців у країнах ЄС. EQF – це 8-рівнева структура, що відображує знання, навички та компетентність (відповідальність і автономію), набуті експертом у результаті навчання (формального та неформального) та в процесі професійної діяльності (в якості професіонала чи волонтера), а також особисті досягнення, як показника ефективного використання набутих знань, навичок і досвіду. Процедура сертифікації EQF та визначення рівня апліканта відбувається шляхом розгляду особистої анкети в форматі EuroPass / EurEthICS ETSIA та верифікації документів, що підтверджують його освіту, досвід та досягнення. Просування EQF в галузі фізичної культури і спорту в країнах ЄС (в т. ч. кандидати на вступ в ЄС) здійснює EurEthICS ETSIA – організація, яка є партнером Європейського Парламенту, зареєстрована в Бюро з інтелектуальних питань ЄС і має права на сертифікацію освітніх послуг (реєстраційне свідоцтво № 016602526). Українській Академії Будо і Спортивних Єдиноборств ВСОСКБ (УАБСЄ), як українському відділенню EurEthICS ETSIA, делеговано право самостійної сертифікації визнаних в ЄС експертів 1–6 рівнів EQF та надавати EurEthICS ETSIA рекомендації до сертифікації експертів 7–8 рівнів EQF зі східних традиційних бойових систем (Будо) та спортивних єдиноборств. Мета – є визначення пріоритетних завдань та шляхів розробки національної структури рамкових вимог (NQF) сертифікації експертів Будо і спортивних єдиноборств, а також виявлення перешкод упровадженню NQF в Україні.
  • Item
    Визначення показників рівня освіти для експертів стильового і спортивного карате в Україні
    (Національний педагогічний університет імені М.П. Драгоманова, 2019) Лозовий, А.Л.; Сергієнко, Володимир Миколайович; Сергиенко, Владимир Николаевич; Serhiienko, Volodymyr Mykolaiovych
    Представлено результати комплексного дослідження з метою формування 8-рівневої структури професійної кваліфікаційної рамки для використання Українською Академією Будо і Спортивних Єдиноборств УАБСЄ в чотирьох освітніх секторах, що входять до компетенції Європейської навчально-сертифікаційної академії. Визначено рівні формальної освіти та неформальної спеціальної професійної компетентності відносно спортивних професій: майстер-інструктор стильового карате та тренер зі спортивного карате. Розглянуто порівняння української Національної рамки кваліфікацій стосовно аналогічних документів ряду європейських країн для визначення формальної освіти відповідно рівнів освіти в системах різних країн. Пропонується 8-рівнева модель оцінювання кваліфікації експертів з карате на базі формальної, неформальної й інформальної освіти та із врахуванням безперервного професійного розвитку впродовж життя.
  • Item
    Професійно-прикладні аспекти фізичного виховання технічних спеціальностей
    (Чернігівський національний педагогічний університет імені Т.Г. Шевченка, 2017) Король, Світлана Анатоліївна; Король, Светлана Анатольевна; Korol, Svitlana Anatoliivna; Сергієнко, Володимир Миколайович; Сергиенко, Владимир Николаевич; Serhiienko, Volodymyr Mykolaiovych
    У статті представлено аналіз теоретичних основ професійно-прикладного спрямування фізичного виховання студентів технічних спеціальностей. Розкрито модель фахівця технічного профілю: з’ясовано переважні види діяльності, характер моторної дії, умови праці, стан функціональних систем, що зазнають найбільшого навантаження, психічні функції, які беруть участь у прийманні інформації, професійно важливі якості, якими має володіти фахівець. Розглянуто вже існуючі підходи до розробки програм професійно-прикладного спрямування, а також встановлено, що до найефективніших засобів професійно-прикладної фізичної підготовки студентів технічних спеціальностей відносяться: вправи з легкої атлетики, плавання, спортивних ігор (волейбол, баскетбол), прикладної гімнастики, лижного спорту, настільного тенісу, спортивного орієнтування. Окрім того, визначено методи та форми реалізації професійно-прикладної фізичної підготовки студентів технічного профілю для ефективного навчально-виховного процесу з фізичного виховання у вищих навчальних закладах.
  • Item
    Спорт та фізична активність, як дуальна кар’єра для здобувачів вищої освіти технічних спеціальностей
    (Мадрид, 2019) Лозовий, А.Л.; Сергієнко, Володимир Миколайович; Сергиенко, Владимир Николаевич; Serhiienko, Volodymyr Mykolaiovych
    Дослідження спрямоване на визначення шляхів формування дуальної кар’єри, однією з складових якої є спорт та фізична активність, для студентів технічних спеціальностей на базі дуальної освіти та з застосуванням вимог європейських кваліфікаційних рамок EQF.
  • Item
    Поняття допінгу та нормативно-правове регулювання боротьби з цим явищем
    (НПУ імені М.П. Драгоманова, 2019) Сергієнко, Володимир Миколайович; Сергиенко, Владимир Николаевич; Serhiienko, Volodymyr Mykolaiovych; Корж, Світлана Олександрівна; Корж, Светлана Александровна; Korzh, Svitlana Oleksandrivna
    Проаналізовано історичні та процедурні аспекти міжнародно-правового регулювання боротьби з допінгом у спорті, що на сьогоднішній день є одним із основних пріоритетів світової спортивної спільноти. Обґрунтовано визначення поняття «допінг», його законодавче закріплення, норми міжнародного та вітчизняного законодавства, що регулюють боротьбу із явищем допінгу у спортивній діяльності. Розкрито основні положення Всесвітнього антидопінгового кодексу (2015), Закону України «Про антидопінговий контроль у спорті» (2017), також наявні недоліки нормативно-правового регулювання даного питання в Україні та запропоновано певні заходи, щодо проведення ефективної профілактики та боротьби з допінгом за допомогою кримінально-правових засобів.
  • Item
    Спортивний імідж Сумського державного університету студентами-медиками
    (Сумський державний університет, 2017) Сергієнко, Володимир Миколайович; Сергиенко, Владимир Николаевич; Serhiienko, Volodymyr Mykolaiovych; Юнак, Антон Павлович; Юнак, Антон Павлович; Yunak, Anton Pavlovych
    Вступ. Головним завданням фізичного виховання у вищих навчальних закладах на сучасному етапі розвитку освітнього процесу в Україні – це залучення студентської молоді до занять фізичною культурою та спортом, а також пропаганда і виховання свідомого ставлення до здорового способу життя. Матеріали та методи дослідження. В анкетуванні приймали участь студенти першокурсники Медичного інституту Сумського державного університету (СумДУ) віком 16–18 років у кількості 160 осіб (вступники – 2016 року), 145 осіб (вступники – 2017 року). Було виявлено рівень спортивного іміджу СумДУ та джерел отримання інформації про спортивні здобутки студентської молоді під час навчання.
  • Item
    Показники спеціальної фізичної підготовленості юних бігунів 14–15 років
    (Сумський державний університет, 2017) Гвоздецька, А.О.; Сергієнко, Володимир Миколайович; Сергиенко, Владимир Николаевич; Serhiienko, Volodymyr Mykolaiovych
    Узагальнення передового досвіду підготовки юних спортсменів свідчить про значну роль спеціальної витривалості в досягненні спортивних результатів у бігу на середні дистанції, що доводить необхідність подальшого вивчення змісту, структури, засобів і методик її вдосконалення (В. В. Івочкін, 2004; І. І. Столов, 2007; Ю. Баранаєв, 2011). Спеціальна фізична підготовленість бігунів характеризується можливостями функціональних систем організму і залежними від них рівнями розвитку тих рухових якостей, які прогнозують результат у бігу на середні дистанції [1; 2].