Видання зареєстровані авторами шляхом самоархівування
Permanent URI for this communityhttps://devessuir.sumdu.edu.ua/handle/123456789/1
Browse
13 results
Search Results
Item Тактична майстерність, як складова базової підготовки каратиста(Сумський державний університет, 2022) Забара, Валентин Михайлович; Забара, Валентин Михайлович; Zabara, Valentyn Mykhailovych; Сергієнко, Володимир Миколайович; Сергиенко, Владимир Николаевич; Serhiienko, Volodymyr MykolaiovychОстаннім часом карате, як спортивна дисципліна, набуває все більшу популярність. На Олімпійських іграх 2020 українські спортсмени здобули 2 медалі – срібну і бронзову. Виникнення карате-до пов’язують з монастирем Шаолінь і відносять до ІІ ст. н.е. Звідти цей вид єдиноборств потрапив на острів Окінава, Японія, де почав швидко розвиватися під назвою "Рука Окінави". В 30-х роках ХХ ст. цей вид отримав назву карате-до. Засновником сучасного карате-до вважається Гічін Фунакоші (1869–1957 р.р.). Сучасне карате об’єднує прийоми єдиноборств, фізичне та духовне самовдосконалення і спорт. У різних країнах Європи сформувалися власні стилі, що додатково включали в себе значну частину національних одноборств з їх специфічними традиціями і розумінням. У наш час, серед майстрів східних єдиноборств сформувався подвійний підхід до карате, як виду спорту. Перший підхід визначає карате, як спортивну діяльність, що потребує розвитку силових і інших рухових якостей [1] . Другий підхід – як засіб гармонійного всебічного розвитку людини, що представляє єдину систему фізичних вправ і філософських структур. Складність карате-до полягає у великій різноманітності прийомів і способів ведення поєдинків, незвичності та неординарності вправ, що використовуються, в зв’язку з чим ускладняється систематизація специфічного складу тренувальних та змагальних вправ каратистів [2]. У цьому треба чітко розуміти, що, якщо теоретична, психологічна, фізична, і технічна підготовка спортсмена – його перевага, то вміле використання цих навичок і вмінь – тактична майстерність, яка, в свою чергу, вимагає чіткого виконання раніше розроблених тактичних схем на змагання чи поєдинок. Мета дослідження – висвітлити основні аспекти формування тактичної майстерності, як складової частини базової підготовки спортсмена-каратиста.Item Комплексний контроль бігунів на середні дистанції в умовах закладу вищої освіти(Сумський державний університет, 2019) Сергієнко, Володимир Миколайович; Сергиенко, Владимир Николаевич; Serhiienko, Volodymyr Mykolaiovych; Галак, О.В.Педагогічний контроль є основним для одержання інформації про діяльність і стан спортсменів. Він використовується для оцінки ефективності застосовуваних засобів і методів тренування, відповідно до встановлених контрольних нормативів для виявлення динаміки розвитку рухових якостей, стану "спортивної форми" й прогнозування спортивних досягнень [1; 2]. У зв’язку з цим, проведення комплексного контролю бігунів на середні дистанції має практичне значення і є актуальним. Мета. Охарактеризувати показники комплексного контролю бігунів на середні дистанції, які навчаються у закладі вищої освіти.Item Змагальна діяльність юних футболістів(Сумський державний університет, 2019) Сергієнко, Володимир Миколайович; Сергиенко, Владимир Николаевич; Serhiienko, Volodymyr Mykolaiovych; Капелько, М.О.Змагальна діяльність, як і будь яка інша діяльність людини, реалізується в конкретних діях, що у психологічних теоріях розглядаються як головна структурна одиниця діяльності, а саму дію розуміють як цілеспрямований процес для досягнення мети [1]. Основні параметри змагальної діяльності виділяються і фіксуються за допомогою спеціальних спостережень за руховими діями найсильніших спортсменів у змагальних умовах [2]. На основі аналізу структури змагальної діяльності юних футболістів, визначається значущість її компонентів, що і є актуальним для практики наукових досліджень. Мета. Визначити та надати аналіз особливостям змагальної діяльності юних футболістів.Item Впровадження європейських кваліфікаційних рамок (EQF) в Україні: пріорітети і виклики(Сумський державний університет, 2019) Лозовий, А.Л.; Сергієнко, Володимир Миколайович; Сергиенко, Владимир Николаевич; Serhiienko, Volodymyr MykolaiovychЗакріплене в Конституції рішення України стати членом Європейського Союзу вимагає докорінної перебудови у всіх сферах діяльності з метою приведення їх до європейських стандартів, таких як European Qualification Framework (EQF) – кваліфікаційні рамки оцінки експертів у різних сферах діяльності, які забезпечують єдині підходи до розуміння і порівняння рівня кваліфікації фахівців, отриманої в різних країнах із різними системами освіти і навчання і є важливим показником для роботодавців у країнах ЄС. EQF – це 8-рівнева структура, що відображує знання, навички та компетентність (відповідальність і автономію), набуті експертом у результаті навчання (формального та неформального) та в процесі професійної діяльності (в якості професіонала чи волонтера), а також особисті досягнення, як показника ефективного використання набутих знань, навичок і досвіду. Процедура сертифікації EQF та визначення рівня апліканта відбувається шляхом розгляду особистої анкети в форматі EuroPass / EurEthICS ETSIA та верифікації документів, що підтверджують його освіту, досвід та досягнення. Просування EQF в галузі фізичної культури і спорту в країнах ЄС (в т. ч. кандидати на вступ в ЄС) здійснює EurEthICS ETSIA – організація, яка є партнером Європейського Парламенту, зареєстрована в Бюро з інтелектуальних питань ЄС і має права на сертифікацію освітніх послуг (реєстраційне свідоцтво № 016602526). Українській Академії Будо і Спортивних Єдиноборств ВСОСКБ (УАБСЄ), як українському відділенню EurEthICS ETSIA, делеговано право самостійної сертифікації визнаних в ЄС експертів 1–6 рівнів EQF та надавати EurEthICS ETSIA рекомендації до сертифікації експертів 7–8 рівнів EQF зі східних традиційних бойових систем (Будо) та спортивних єдиноборств. Мета – є визначення пріоритетних завдань та шляхів розробки національної структури рамкових вимог (NQF) сертифікації експертів Будо і спортивних єдиноборств, а також виявлення перешкод упровадженню NQF в Україні.Item Визначення показників рівня освіти для експертів стильового і спортивного карате в Україні(Національний педагогічний університет імені М.П. Драгоманова, 2019) Лозовий, А.Л.; Сергієнко, Володимир Миколайович; Сергиенко, Владимир Николаевич; Serhiienko, Volodymyr MykolaiovychПредставлено результати комплексного дослідження з метою формування 8-рівневої структури професійної кваліфікаційної рамки для використання Українською Академією Будо і Спортивних Єдиноборств УАБСЄ в чотирьох освітніх секторах, що входять до компетенції Європейської навчально-сертифікаційної академії. Визначено рівні формальної освіти та неформальної спеціальної професійної компетентності відносно спортивних професій: майстер-інструктор стильового карате та тренер зі спортивного карате. Розглянуто порівняння української Національної рамки кваліфікацій стосовно аналогічних документів ряду європейських країн для визначення формальної освіти відповідно рівнів освіти в системах різних країн. Пропонується 8-рівнева модель оцінювання кваліфікації експертів з карате на базі формальної, неформальної й інформальної освіти та із врахуванням безперервного професійного розвитку впродовж життя.Item Професійно-прикладні аспекти фізичного виховання технічних спеціальностей(Чернігівський національний педагогічний університет імені Т.Г. Шевченка, 2017) Король, Світлана Анатоліївна; Король, Светлана Анатольевна; Korol, Svitlana Anatoliivna; Сергієнко, Володимир Миколайович; Сергиенко, Владимир Николаевич; Serhiienko, Volodymyr MykolaiovychУ статті представлено аналіз теоретичних основ професійно-прикладного спрямування фізичного виховання студентів технічних спеціальностей. Розкрито модель фахівця технічного профілю: з’ясовано переважні види діяльності, характер моторної дії, умови праці, стан функціональних систем, що зазнають найбільшого навантаження, психічні функції, які беруть участь у прийманні інформації, професійно важливі якості, якими має володіти фахівець. Розглянуто вже існуючі підходи до розробки програм професійно-прикладного спрямування, а також встановлено, що до найефективніших засобів професійно-прикладної фізичної підготовки студентів технічних спеціальностей відносяться: вправи з легкої атлетики, плавання, спортивних ігор (волейбол, баскетбол), прикладної гімнастики, лижного спорту, настільного тенісу, спортивного орієнтування. Окрім того, визначено методи та форми реалізації професійно-прикладної фізичної підготовки студентів технічного профілю для ефективного навчально-виховного процесу з фізичного виховання у вищих навчальних закладах.Item Спорт та фізична активність, як дуальна кар’єра для здобувачів вищої освіти технічних спеціальностей(Мадрид, 2019) Лозовий, А.Л.; Сергієнко, Володимир Миколайович; Сергиенко, Владимир Николаевич; Serhiienko, Volodymyr MykolaiovychДослідження спрямоване на визначення шляхів формування дуальної кар’єри, однією з складових якої є спорт та фізична активність, для студентів технічних спеціальностей на базі дуальної освіти та з застосуванням вимог європейських кваліфікаційних рамок EQF.Item Поняття допінгу та нормативно-правове регулювання боротьби з цим явищем(НПУ імені М.П. Драгоманова, 2019) Сергієнко, Володимир Миколайович; Сергиенко, Владимир Николаевич; Serhiienko, Volodymyr Mykolaiovych; Корж, Світлана Олександрівна; Корж, Светлана Александровна; Korzh, Svitlana OleksandrivnaПроаналізовано історичні та процедурні аспекти міжнародно-правового регулювання боротьби з допінгом у спорті, що на сьогоднішній день є одним із основних пріоритетів світової спортивної спільноти. Обґрунтовано визначення поняття «допінг», його законодавче закріплення, норми міжнародного та вітчизняного законодавства, що регулюють боротьбу із явищем допінгу у спортивній діяльності. Розкрито основні положення Всесвітнього антидопінгового кодексу (2015), Закону України «Про антидопінговий контроль у спорті» (2017), також наявні недоліки нормативно-правового регулювання даного питання в Україні та запропоновано певні заходи, щодо проведення ефективної профілактики та боротьби з допінгом за допомогою кримінально-правових засобів.Item Спортивний імідж Сумського державного університету студентами-медиками(Сумський державний університет, 2017) Сергієнко, Володимир Миколайович; Сергиенко, Владимир Николаевич; Serhiienko, Volodymyr Mykolaiovych; Юнак, Антон Павлович; Юнак, Антон Павлович; Yunak, Anton PavlovychВступ. Головним завданням фізичного виховання у вищих навчальних закладах на сучасному етапі розвитку освітнього процесу в Україні – це залучення студентської молоді до занять фізичною культурою та спортом, а також пропаганда і виховання свідомого ставлення до здорового способу життя. Матеріали та методи дослідження. В анкетуванні приймали участь студенти першокурсники Медичного інституту Сумського державного університету (СумДУ) віком 16–18 років у кількості 160 осіб (вступники – 2016 року), 145 осіб (вступники – 2017 року). Було виявлено рівень спортивного іміджу СумДУ та джерел отримання інформації про спортивні здобутки студентської молоді під час навчання.Item Показники спеціальної фізичної підготовленості юних бігунів 14–15 років(Сумський державний університет, 2017) Гвоздецька, А.О.; Сергієнко, Володимир Миколайович; Сергиенко, Владимир Николаевич; Serhiienko, Volodymyr MykolaiovychУзагальнення передового досвіду підготовки юних спортсменів свідчить про значну роль спеціальної витривалості в досягненні спортивних результатів у бігу на середні дистанції, що доводить необхідність подальшого вивчення змісту, структури, засобів і методик її вдосконалення (В. В. Івочкін, 2004; І. І. Столов, 2007; Ю. Баранаєв, 2011). Спеціальна фізична підготовленість бігунів характеризується можливостями функціональних систем організму і залежними від них рівнями розвитку тих рухових якостей, які прогнозують результат у бігу на середні дистанції [1; 2].