Видання зареєстровані авторами шляхом самоархівування
Permanent URI for this communityhttps://devessuir.sumdu.edu.ua/handle/123456789/1
Browse
14 results
Search Results
Item Corruptive incomings laundering in the medical sphere(ALUNA Publishing, 2021) Рєзнік, Олег Миколайович; Rieznik, Oleh Mykolaiovych; Бондаренко, Ольга Сергіївна; Bondarenko, Olha Serhiivna; Уткіна, Марина Сергіївна; Utkina, Maryna Serhiivna; Горобець, Надія Сергіївна; Horobets, Nadiia SerhiivnaThe aim: Characteristic of corruptive incomings laundering in the medical sphere and research of components for counteraction to this phenomenon. Materials and methods: Some methods were used to ensure the completeness and complexity of scientific research: dialectical, formal, legal, epistemological, and system-structural methods. Conclusions: It was concluded that corruptive incomings laundering in the medical sphere is becoming commonplace. New ways, means, and schemes for the commission of this crime are appearing. The authors analyze the main methods for corruptive incomings laundering in the medical sphere: during the purchase of medicines and medical equipment, during the procurements of medical preparations and medical equipment, building restoration and renovation, where health care facilities are located, price-fixing and gifting of chief medical officers. A comprehensive system of organizational, legal, and economic measures must be formed that will provide effective counteraction to the corruptive incomings laundering in the medical sphere.Item Legal framework for the implementation of the “GREEN” economy policy in Ukraine(RiK-U, 2025) Горобець, Надія Сергіївна; Horobets, Nadiia Serhiivna; Рєзнік, Олег Миколайович; Rieznik, Oleh MykolaiovychThe article is devoted to the study of the regulatory framework for the implementation of the “green” economy policy in Ukraine in view of the current state of legal regulation of this area. The methodological basis of the research is the formal-logical and formal-dogmatic methods. It is determined that the development of the “green” economy in Ukraine is a strategically important task for ensuring sustainable development, preserving natural resources and improving the quality of life in the country. This task is especially relevant in the context of the post-war reconstruction of Ukraine, which must comply with the European green and digital agenda. The concept of the “green” economy and its relationship with the concept of “green” growth are studied. It is noted that the basis of the “green” economy is green technologies aimed at eliminating the causes of environmental problems. It is established that Ukraine’s international obligations to comply with global environmental standards are a crucial element in forming the principles of the “green” economy policy, which are enshrined in acts of national legislation. The main legislative acts covering various aspects of the “economy” policy, in particular environmental protection, energy efficiency, waste management and other areas, are considered. It is concluded that the above-mentioned acts adopted by 2022 emphasize the need to reduce the negative impact on the environment. Attention is draw to the updating of legislation in the field of the “green” economy during martial law in Ukraine. It is noted that an important role in consolidating the legal foundations of the implementation of the “green” economy policy belongs to strategic documents. In particular, attention is focused on the Sustainable Development Goals of Ukraine by 2030, the adoption of which was an important step in the transformation of the institutional mechanism of the “green” economy of the state. A conclusion is made about the further transformation of the legal foundations of the implementation of the “green” economy policy.Item Особливості отримання, розподілу та обліку міжнародної військової допомоги для сил безпеки й оборони України(Ужгородський Національний Університет, 2024) Горобець, Надія Сергіївна; Horobets, Nadiia SerhiivnaСтаття присвячена дослідженню особливостей отримання, розподілу та обліку міжнародної військової допомоги для сил безпеки і оборони України з урахуванням внесених змін до законодавства. Розкрито зміст термінів «військове майно», «майно Збройних Сил України», «міжнародна військова допомога» закріплених в чинному законодавстві України. Наголошується, що незважаючи на визначення поняття «міжнародна військова допомога» на підзаконному рівні, вказівка в його змісті на «інші ресурси, не заборонені законом», не дає вичерпної відповіді на питання, що включає у себе міжнародна військова допомога. Визначено, що органи військового управління Збройних Сил України є основними суб’єктами організації отримання та передачі міжнародної військової допомоги силами безпеки і оборони, а Генеральний штаб Збройних Сил України забезпечує її розподіл між військовими частинами, які відповідають за облік такого майна. З’ясовано, що питання обліку міжнародної військової допомоги врегульовано актом, який регулює питання обліку військового майна загалом. Звернено увагу, що у разі отримання міжнародної військової допомоги, яка не може бути віднесена до військового майна в розумінні законодавця, виникає питання, на підставі якого нормативного акту здійснювати її облік. Наголошено на доцільності використання цифрових технологій для забезпечення ефективного, раціонального та прозорого використання міжнародної військової допомоги. Встановлено, що в Україні фактично запущено три рівні обліку постачання та використання озброєння: програма LOGFAS, нова програма обліку та логістики військової техніки «Коровай» та модуль на базі програми «СОТА» і стан обліку міжнародної військової допомоги за допомогою цифрових технологій все ще удосконалюється. Зазначається, що програма LOGFAS стає одним із основних інструментів оцифрування переліку наявних у Збройних Силах України ресурсів, зокрема тих, що надаються як міжнародна військова допомога, що сприяє ефективному матеріально-технічному плануванню. Зроблено висновок, що подальший аналіз юридичних аспектів отримання, розподілу та обліку міжнародної військової допомоги для забезпечення ефективності процесів надання та використання міжнародної військової допомоги Україні є актуальним напрямком наукових досліджень.Item Структура та зміст методики взаємодії правоохоронних органів з фінансовими установами у сфері протидії легалізації злочинних доходів в Україні(Видавничий дім «Гельветика», 2021) Стеблянко, Аліна Володимирівна; Steblianko, Alina Volodymyrivna; Горобець, Надія Сергіївна; Horobets, Nadiia SerhiivnaСтаття присвячена питанню необхідності розроблення методики взаємодії правоохоронних органів з фінансовими установами щодо протидії легалізації злочинних доходів в Україні. Проаналізовано структурні елементи методики, до яких віднесено суб’єктів взаємодії, правову основу взаємодії, мету та завдання сторін взаємодії, принципи взаємодії, рівні взаємодії, напрями взаємодії, форми взаємодії, права й обов’язки взаємодіючих сторін, відповідальність суб’єктів взаємодії, критерії оцінювання ефективності взаємодії.Item Принцип верховенства права в практиці Європейського суду з прав людини та законодавстві України(Спеціалізоване видавництво «ЮНЕСКО СОЦІО», 2023) Кобзєва, Тетяна Анатоліївна; Kobzieva, Tetiana Anatoliivna; Горобець, Надія Сергіївна; Horobets, Nadiia SerhiivnaСтаття присвячена визначенню змісту принципу верховенства права в практиці Європейського суду з прав людини та законодавстві України. З’ясовано, що принцип верховенства права взаємопов’язаний з правами людини та демократією, відповідно означений принцип є фундаментальним не лише у забезпеченні дотримання та захисту прав людини, але й подолання прогалин у національному законодавстві. Визначено, що принцип верховенства права утілений в положеннях Конвенції про захист прав людини та основоположних свобод, а також продемонстроване у низці рішень Європейського суду з прав людини. Останні є важливим джерелом тлумачення принципу верховенства права та правильного його застосування судами України під час відправлення правосуддя. Встановлено, що в вітчизняний науковий обіг верховенство права увійшло з прийняттям Конституції України, водночас про цей принцип йде мова в низці нормативно-правових актів та рішень суду, зокрема Кодексі адміністративного судочинства України, рішеннях Конституційного Суду України тощо. З’ясовано, що останній вживає щодо даного поняття досить абстрактну формулу: «верховенство права – це панування права у суспільстві», тоді як природно-правові, євроінтеграційні та міжнародно-правові аспекти значення принципу верховенства права ширші. Акцентовано на відмінностях принципу «верховенства права» та принципу «верховенства закону». Наведено елементи принципу верховенства права. Особливу увагу приділено змісту правової визначеності як однієї з умов ефективної дії верховенства права. З’ясовано, що правова визначеність вимагає не лише передбачуваності до закону та законодавчої політики, але й поваги до остаточного рішення суду. Зроблено висновок, що лише разі забезпечення державою на практиці всіх елементів принципу верховенства права можна стверджувати про реалізацію принципу верховенства права загалом, що дозволить розв’язати низку проблем правової системи держави.Item Different legal approaches to the regulation of surrogacy in Ukraine and Baltic States(University of Warsaw, 2022) Горобець, Надія Сергіївна; Horobets, Nadiia Serhiivna; Yakushchenko, Yu.The paper examines legal approaches to regulating surrogacy in Ukraine, Lithuania, Latvia, and Estonia. The research was successfully initiated by highlighting empirical data demonstrating an increase in the number of infertile couples and, accordingly, the growth of the surrogacy market, which confirms the relevance of this issue. The authors clarified the content of the concepts of “assisted reproductive technologies” and “surrogate mother”. The historical aspects of the emergence and development of surrogacy globally and the attempts at its legal regulation at the state level have been revealed. The authors reviewed the main provisions of legal acts regulating surrogacy in Ukraine, Lithuania, Latvia, and Estonia. It was found that the legal regulation of surrogacy was consolidated in Ukraine earlier than in the Baltic countries. In Ukraine, surrogacy is allowed only for spouses for medical reasons, the list of which is enshrined in legislative acts, while foreigners have access to such services. It was found that altruistic and commercial surrogacy is prohibited in Lithuania. The legal provisions make it impossible to enter a surrogate agreement, even if it could be concluded. It has been established that surrogacy is not directly regarded as a crime under the criminal law of Lithuania. It is emphasized that commercial surrogacy is indirectly prohibited in Latvia, but heterosexual couples and infertile single women can seek medical help for procreation. In Latvia, the criminal legislation does not directly provide for the criminal liability for surrogacy arrangements. It is determined that the Estonian legislation provides married and single women with access to medical care if there are medical indications for reproductive treatment but provides for criminal liability for gestational surrogacy. It is concluded that the legislation of Ukraine is favorable for surrogacy. In contrast, in the Baltic countries, the opposite approach is due to such risks as human trafficking, exploitation of women, commercialization of children, etc.Item Міжнародні та європейські стандарти регулювання інституту викривачів(Ужгородський національний університет, 2024) Горобець, Надія Сергіївна; Horobets, Nadiia SerhiivnaСтаттю присвячено з’ясуванню особливостей міжнародних та європейських стандартів регулювання інституту викривачів. З’ясовано, що викривачі відіграють важливу роль у виявленні порушень, які можуть завдати істотної шкоди суспільству, відповідно міжнародними та європейськими стандартами не лише захищається право кожної людини на розкриття інформації, що становить суспільний інтерес, але й права осіб, які повідомляють таку інформацію (викривачів). Встановлено, що поняття «викривач» найширше тлумачить Директива 2019/1937 ЄС та Ради ЄС про захист осіб, які повідомляють про порушення законодавства Союзу. Визначе-но, що стандарти захисту прав викривачів, але лише в сфері корупції, містяться в Конвенції ООН проти корупції, Кримінальній конвенції про боротьбу з корупцією, Цивільній конвенції про боротьбу з корупцією, серед них зокрема обов’язок держав, які приєднались до них, визначити компетентний орган(и) для повідомлень викри-вачів, а також можливість забезпечити їм необхідний захист. Разом з тим акцентовано увагу на тому, що Директива 2019/1937 ЄС, на відміну від зазначених актів, ширше визначає стандарти захисту прав викривачів, зокрема: поширює свою дію одночасно на приватний і публічний сектор, передбачає захист не лише осіб, які повідомляють про порушення, але й осіб, які сприяли такому повідомленню, родичів, колег викривачів тощо, а також осіб, які постраждали від неправдивих повідомлень викривачів, що мінімізує зловживання останніми своїм статусом (захистом). Наголошено на істотній ролі практики ЄСПЛ у становленні стандартів регулювання інституту викривачів. З’ясовано, що ЄСПЛ саме поняття «викриття» детермінує як один із проявів свободи вираження поглядів, що гарантується статтею 10 Конвенції про захист прав та основоположних свобод людини і передбачає належний захист викривачам від свавільного втручання у реалізацію цієї свободи та помсти за наслідками її реалізації. Аналіз практики ЄСПЛ свідчить, що суд поступово розширює стандарти захисту викривачів, підкреслюючи їх роль у викритті порушень в різних сферах і захисті громадських інтересів.Item Subjects of attracting and using international military aid in Ukraine(Visegrad Journal on Human Rights, 2024) Горобець, Надія Сергіївна; Horobets, Nadiia SerhiivnaThe article is devoted to clarifying the subject composition of the involvement and use of international military aid in Ukraine. It was determined that the relevance of studying this issue is due to the need to minimize corruption risks during the involvement and use of international military aid, as well as to ensure the transparency of these processes in order to build trusting legal relations between Ukraine and the countries that provide such aid. Given the lack of comprehensive research on this issue, the basis of the study is the legislative and by-laws of Ukraine, which define the powers of the entities that participate in the involvement and use of international military aid. It was found that until 2024, despite 2 years of war, the concept of “international military aid” was absent in the legislation of Ukraine, which made it possible and complicated to develop and approve the procedure for attracting and using international military aid. It was emphasized that with the adoption by the government of Resolution No. 168 on February 13, 2024, the powers and limits of responsibility of the subjects of the general (the Verkhovna Rada of Ukraine, the President of Ukraine, the Cabinet of Ministers of Ukraine) and special (the National Security and Defense Council, the Ministry of Defense of Ukraine, the Armed Forces Forces of Ukraine) competence in the field of attraction and use of international military aid. It was concluded that, in practice, the above-mentioned subjects’ implementation of their powers will contribute to the transparent receipt, distribution of such aid, its targeted use, and the preparation of appropriate reporting for partner countries.Item Ключові поняття міжнародної військової допомоги у сфері безпеки і оборони України(Пенітенціарна академія України, 2024) Горобець, Надія Сергіївна; Horobets, Nadiia SerhiivnaУ статті досліджено зміст таких ключових понять міжнародної допомоги у парадигмі обороноздатності України як: «міжнародна допомога», «міжнародна технічна допомога», «військова допомога», «гуманітарна допомога», «благодійна діяльність». Наголошено на доцільності законодавчого виокремлення поняття «військова допомога», а також розроблення нормативної основи її залучення, обліку, розподілу, використання, що зважаючи на обсяг і значення такої допомоги для сфери безпеки та оборони України, спростить її отримання від країн-партнерів.Item Digital Markets Dynamics and Ethical Considerations of Online Drug Sales via Cryptomarkets(Uphills Publishers LLC, 2024) Горобець, Надія Сергіївна; Horobets, Nadiia Serhiivna; Рєзнік, Олег Миколайович; Rieznik, Oleh Mykolaiovych; Riamzina, A.; Samsin, R.; Денисенко, Сергій Іванович; Denysenko, Serhii IvanovychThe article is devoted to a topical topic – the analysis of a new way of selling drugs via the Internet and using cryptocurrency. In the article, the authors analyzed the Internet as a medium for drug trafficking; the composition of the criminal offense, which consists of the illegal sale of drugs; the social conditionality of criminalization of drug trafficking via the Internet; trends in the use of cryptocurrencies for drug trafficking; money laundering from drug trafficking through cryptocurrencies and measures to combat drug trafficking online and through cryptocurrency. It is emphasized that the appearance of this way of selling drugs is due to the development of technologies and their undoubted advantages, which criminals, from small fraudsters to criminal groups, adapt to carry out illegal activities. The number of people who buy illegal drugs on the dark web is gradually increasing; more and more buyers prefer to pay with cryptocurrency, and criminals are trying to legalize the proceeds of drug crime through the crypto market. All this indicates the increased social danger of such drug trade compared to other forms of their sale due to significant profits, the involvement of a large number of consumers, and direct and hidden effects on the growth of a country: public health issues, organized crimes, security concerns, etc. However, the fight against drug trafficking on the Internet and with the use of crypto-currency has not been properly regulated at the national and international levels. Considering this to fight against such actions effectively, the following is necessary today: an official definition of the status of cryptocurrency in legislation and the development of new methods, tactics, and technologies for the investigation of crimes. Drug business on the Internet and through cryptocurrencies, which will consider the latter's peculiarities and will be constantly updated in accordance with the pace of evolution of digital currencies; establishment of cooperation of cryptocurrency exchanges, financial institutions, regulators, law enforcement agencies, and technology providers.