Видання зареєстровані авторами шляхом самоархівування

Permanent URI for this communityhttps://devessuir.sumdu.edu.ua/handle/123456789/1

Browse

Search Results

Now showing 1 - 10 of 27
  • Item
    Ecotoxicity Study of New Composite Materials Based on Epoxy Matrix DER-331 Filled with Biocides Used for Industrial Applications
    (MDPI, 2022) Panda, A.; Dyadyura, K.; Valíček, J.; Harničárová, M.; Kušnerová, M.; Івахнюк, Тетяна Василівна; Ивахнюк, Татьяна Васильевна; Ivakhniuk, Tetiana Vasylivna; Гребеник, Людмила Іванівна; Гребеник, Людмила Ивановна; Hrebenyk, Liudmyla Ivanivna; Sapronov, O.; Sotsenko, V.; Vorobiov, P.; Levytskyi, V.; Buketov, A.; Pandová, I.
    The impact of fillers in the epoxy oligomer on the test culture of the marine ecosystem was investigated. The content of additive—biocides—was selected based on the complex research using STAT-GRAPHICS® Centurion XVI. The ecotoxicity of composite surfaces was determined in model systems using methods which are standard in eco-microbiology. The microorganism was identified by studying morphological, cultural, biochemical, and antigenic properties. Studies of the structure and the microrelief of the surfaces of composite materials were conducted using scanning electron microscopy (SEM) and X-ray energy dispersive spectroscopy. Based on comprehensive research, it was established that the composition of oxytetracycline with content of q = 1.5 wt% and nanosilver with a content of q = 0.075 wt% per 100 wt% of the DER-331 oligomer and 10 parts by the mass of the TETA hardener ensures the formation of a porous nano-heterogeneous structure of the coating, which leads to the acceleration of the release of silver ions from the surface of the polymer. The rational content of the complex additives of biocides ensures adhesion to the cell wall of bacteria with subsequent penetration into it and subsequent change to the cell membrane, its death, and, therefore, the suppression of the fouling process of metal structures.
  • Item
    Influence of non-metallic inclusions on the corrosion resistance of stainless steels in arc surfacing
    (MM Science Journal, Czech Republic, 2021) Pandova, I.; Makarenko, V.; Mitrofanov, P.; Дядюра, Костянтин Олександрович; Дядюра, Константин Александрович; Diadiura, Kostiantyn Oleksandrovych; Гребеник, Людмила Іванівна; Гребеник, Людмила Ивановна; Hrebenyk, Liudmyla Ivanivna
    The influence of non-metallic inclusions on the corrosion resistance of stainless steel of the austenitic-martensitic class, deposited in one layer with flux-cored wire under the flux by the arc method in the mode of stationary and pulsed arc burning, has been studied. In the latter case, the wire feed impulse was 0.5 and 0.7 Hz. The selected surfacing conditions, with both methods of the process, contribute to the formation of non-metallic inclusions of complex composition and structure in the deposited metal, including those containing calcium and its compounds with other elements, which are classified as corrosive, accelerating the occurrence of corrosion phenomena.
  • Item
    Standardization Issues of Test Methods for Engineering Nanomaterials
    (Odessa National Polytechnic University, 2020) Дядюра, Костянтин Олександрович; Дядюра, Константин Александрович; Diadiura, Kostiantyn Oleksandrovych; Івахнюк, Тетяна Василівна; Ивахнюк, Татьяна Васильевна; Ivakhniuk, Tetiana Vasylivna; Гребеник, Людмила Іванівна; Гребеник, Людмила Ивановна; Hrebenyk, Liudmyla Ivanivna; Івахнюк, Юрій Петрович; Ивахнюк, Юрий Петрович; Ivakhniuk, Yurii Petrovych; Суходуб, Леонід Федорович; Суходуб, Леонид Федорович; Sukhodub, Leonid Fedorovych
    Стаття стосується галузі стандартизації методів випробувань на екотоксичність інженерних наноматеріалів з використанням мікроорганізмів. Обґрунтованість методологічного підходу обговорюється в контексті широкого використання наноматеріалів та високої невизначеності вимірювання характеристик для оцінки їх безпечного застосування у промисловості та повсякденному житті. Визначення екологічної токсичності досліджуваних зразків ZnS-Alg, що містять різні концентрації наночастинок, проводили в необроблених експериментах in vitro відповідно до рівня придушення росту тест-культур Aspergillus niger (1119). Вивчення токсичної дії наночастинок показало, що середовище із ZnS-Alg у концентраціях 0,15 мкг / мл та 0,10 мкг / мл мало однаковий середній III-d клас токсичності; 0,05 мкг / мл ZnS-Alg мали низьку токсичність. Результати дослідження показали, що при стандартизації нових інженерних наноматеріалів питання нанобезпеки можна вирішити, використовуючи Aspergillus niger як тест-культуру. Отримані дані підтверджують можливість використання одноклітинних організмів при створенні універсальних експрес-тестових систем для оцінки безпеки наноматеріалів. Методологія, апробована в роботі, має хороші перспективи і може бути включена до протоколу при розробці стандартів з урахуванням етичних аспектів впровадження сучасних наноматеріалів.
  • Item
    Використання технології змішаного навчання на практичних заняттях з клінічної біохімії
    (Сумський державний університет, 2017) Гребеник, Людмила Іванівна; Гребеник, Людмила Ивановна; Hrebenyk, Liudmyla Ivanivna; Прімова, Людмила Олександрівна; Примова, Людмила Александровна; Primova, Liudmyla Oleksandrivna; Чорна, Інна Валентинівна; Черная, Инна Валентиновна; Chorna, Inna Valentynivna; Іншина, Наталія Миколаївна; Иншина, Наталия Николаевна; Inshyna, Nataliia Mykolaivna
    Впровадження змішаного навчання (Blended learning) в університетах України є новим підходом, який враховує сучасні тенденції розвитку суспільства, освіти та технологій. Комбінація активного використання упорядкованого on-lineнавчання та традиційного аудиторного спілкування з колегами і викладачем дозволяє суттєво персоналізувати навчання, створити умови для особистої відповідальності студента за кінцевий результат, збільшити кількість мотивуючих факторів, покращити навички самоорганізації та регуляції процесу наближення до поставленої мети. Ефективність впровадження цієї педагогічної технології та популярність у вищих навчальних закладах світу дає підставу для оптимістичного прогнозу щодо її результативності при викладанні дисциплін медичного профілю.
  • Item
    Впровадження проблемо-орієнтовного навчання у медичному інституті СумДУ з точки зору студентів: перші результати
    (Сумський державний університет, 2017) Гребеник, Людмила Іванівна; Гребеник, Людмила Ивановна; Hrebenyk, Liudmyla Ivanivna; Смірнов, Олег Ювеналійович; Смирнов, Олег Ювенальевич; Smirnov, Oleh Yuvenaliiovych
    Впровадження нових підходів до підготовки професіоналів для будь-якої сфери життя суспільства є невід’ємною стороною постійного розвитку педагогічної науки. Прикладом може слугувати інтеграція проблемно-орієнтовного навчання (problem based learning – PBL) у традиційну систему організації викладання дисциплін у вищих медичних закладах всього світу, яка має за мету суттєво підвищити практичне спрямування підготовки спеціалістів.
  • Item
    Лекція-конференція, як форма підвищення пізнавальної активності студентів
    (Сумський державний університет, 2017) Прімова, Людмила Олександрівна; Примова, Людмила Александровна; Primova, Liudmyla Oleksandrivna; Гребеник, Людмила Іванівна; Гребеник, Людмила Ивановна; Hrebenyk, Liudmyla Ivanivna; Чорна, Інна Валентинівна; Черная, Инна Валентиновна; Chorna, Inna Valentynivna; Іншина, Наталія Миколаївна; Иншина, Наталия Николаевна; Inshyna, Nataliia Mykolaivna
    Лекція - одна з основних форм організації навчального процесу у ВНЗ, яка має на меті зорієнтувати студента у навчальному матеріалі та створити підґрунтя для його засвоєння і формування певних компетентностей. Реалізація компетентносного підходу в освіті передбачає впровадження у навчальний процес інноваційних педагогічних технологій, зокрема інноваційних лекцій. На відміну від традиційної форми проведення лекції, у якій студенту відведена «пасивна роль» слухача, інноваційні лекційні заняття сприяють розвитку творчого мислення, формують навички самостійного наукового пошуку та критичного підходу до матеріалу, навчають правилам ведення дискусії, презентації та відстоювання власної позиції, тощо.
  • Item
    Використання технології змішаного навчання на практичних заняттях з клінічної біохімії
    (Сумський державний університет, 2017) Гребеник, Людмила Іванівна; Гребеник, Людмила Ивановна; Hrebenyk, Liudmyla Ivanivna; Прімова, Людмила Олександрівна; Примова, Людмила Александровна; Primova, Liudmyla Oleksandrivna; Чорна, Інна Валентинівна; Черная, Инна Валентиновна; Chorna, Inna Valentynivna; Іншина, Наталія Миколаївна; Иншина, Наталия Николаевна; Inshyna, Nataliia Mykolaivna
    Впровадження змішаного навчання (Blended learning) в університетах України є новим підходом, який враховує сучасні тенденції розвитку суспільства, освіти та технологій. Комбінація активного використання упорядкованого online-навчання та традиційного аудиторного спілкування з колегами і викладачем дозволяє суттєво персоналізувати навчання, створити умови для особистої відповідальності студента за кінцевий результат, збільшити кількість мотивуючих факторів, покращити навички самоорганізації та регуляції процесу наближення до поставленої мети. Ефективність впровадження цієї педагогічної технології та популярність у вищих навчальних закладах світу дає підставу для оптимістичного прогнозу щодо її результативності при викладанні дисциплін медичного профілю.
  • Item
    Наночастинки металів як перспективні антимікробні речовини
    (Сумський державний університет, 2017) Гребеник, Людмила Іванівна; Гребеник, Людмила Ивановна; Hrebenyk, Liudmyla Ivanivna; Денисенко, А.П.
    Існування множинної лікарської резистентності є одною з гострих проблем сьогодення, вирішення якої є пріоритетним завданням на шляху подолання інфекційних захворювань. Пошук нових лікарських засобів тісно пов'язаний з використанням досягнень сучасної нанотехнології.
  • Item
    Наночастинки сульфіду цинку з альгінатом проти стафілококів
    (Сумський державний університет, 2016) Мешков, А.М.; Смородська, О.М.; Гребеник, Людмила Іванівна; Гребеник, Людмила Ивановна; Hrebenyk, Liudmyla Ivanivna
    Одним з перспективних напрямів використання сучасних наноматеріалів є вирішення проблеми антибіотикорезистентності мікроорганізмів. Новітня концепція «соціальної поведінки» бактерій пояснює зниження ефективності традиційних антибактеріальних лікарських засобів існуванням тенденції бактеріальних клітин до формування біоплівок.
  • Item
    Роль проблемно-орієнтовного навчання у формуванні практично спрямованих знань з анатомії людини
    (Сумський державний університет, 2015) Чейн, Богдана Яківна; Чейн, Богдана Яковлевна; Chayen, Bohdana Yakivna; Гребеник, Людмила Ивановна; Hrebenyk, Liudmyla Ivanivna; Коростіль, С.О.; Гребеник, Людмила Іванівна
    Завдяки участі СумДУ у грантовій програмі «Tempus» студенти другого курсу медичного інституту мають можливість навчатися за експериментальною програмою, що передбачає наявність занять з проблемно-орієнтовного навчання (Problem-based learning – PBL). Аналіз роботи студентів на протязі осіннього семестру поточного навчального року показав, що система PBL є яскравим прикладом можливості використання знань з фундаментальних дисциплін при вивченні конкретних клінічних ситуацій («кейсів) з практики лікарів Великої Британії, які адаптовані до умов праці та життя лікарів і пацієнтів нашої країни.