Видання зареєстровані авторами шляхом самоархівування
Permanent URI for this communityhttps://devessuir.sumdu.edu.ua/handle/123456789/1
Browse
4 results
Search Results
Item Організація та проведення економічних досліджень у рамках міжнародних наукових грантів(Сумський державний університет, 2025) Пустовгар, В.О.Метою кваліфікаційної бакалаврської роботи є дослідження специфіки організації та реалізації економічних досліджень у рамках міжнародних наукових грантів, а також розробка рекомендацій для підвищення ефективності використання грантового фінансування. Об’єктом дослідження є процес організації міжнародного наукового співробітництва за рахунок грантів міжнародної допомоги. Предметом дослідження є теоретичні та практичні засади організації й реалізації економічних досліджень у межах міжнародних наукових грантових програм. За результатами дослідження сформульовані такі висновки: 1. Міжнародна допомога є важливим інструментом підтримки національного розвитку, особливо в умовах кризових ситуацій, а грантове фінансування, як одна з форм міжнародної допомоги, має особливу цінність через свою безповоротність і здатність забезпечити досягнення конкретних результатів у сфері науки. 2. Повномасштабна війна в Україні спричинила втрати наукового потенціалу, проте одночасно активізувала залучення міжнародної грантової допомоги. Також одним із викликів стало надання іноземних грантів із реалізацією на території країн-донорів, що, з одного боку, відкриває нові можливості для науковців-біженців, а з іншого – спричиняє загрозу «відтоку мізків» з України. 3. Основні проблеми, що стримують реалізацію міжнародних наукових грантів в Україні, пов’язані з недостатньою інформованістю, відсутністю інституційної підтримки, бюрократією та складністю дотримання міжнародних вимог. Подолання існуючих проблем та реалізація описаних напрямів дій відкривають нові можливості для зростання наукового потенціалу України.Item Ключові поняття міжнародної військової допомоги у сфері безпеки і оборони України(Пенітенціарна академія України, 2024) Горобець, Надія Сергіївна; Horobets, Nadiia SerhiivnaУ статті досліджено зміст таких ключових понять міжнародної допомоги у парадигмі обороноздатності України як: «міжнародна допомога», «міжнародна технічна допомога», «військова допомога», «гуманітарна допомога», «благодійна діяльність». Наголошено на доцільності законодавчого виокремлення поняття «військова допомога», а також розроблення нормативної основи її залучення, обліку, розподілу, використання, що зважаючи на обсяг і значення такої допомоги для сфери безпеки та оборони України, спростить її отримання від країн-партнерів.Item Особливості забезпечення потреб Збройних Сил України як суб'єкта сектору безпеки і оборони України(Український державний університет імені Михайла Драгоманова, 2024) Горобець, Надія Сергіївна; Horobets, Nadiia SerhiivnaСтаття присвячена з’ясуванню особливостей забезпечення потреб Збройних сил України (далі – ЗСУ) як суб’єкта сектору безпеки і оборони держави. З’ясовано, що ЗСУ є складовою сектору безпеки і оборони суб’єкти якого здійснюють захист її національних інтересів від зовнішніх і внутрішніх загроз. Наголошено, що положення Конституції України, які закріплюють повноваження ЗСУ, вказують на провідне місце останніх у структурі сектору безпеки і оборони держави. Визначено, що належна реалізація ЗСУ оборонної функції залежить від керівництва ними та забезпечення їх потреб. Встановлено, що з часу проголошення незалежності України ЗСУ перебувають в стані перманентного реформування, що негативно впливає їх діяльність. Причиною першої реформи армії стала їх невідповідність геополітичним реаліям та економічним можливостям країни, в результаті якої, незважаючи на відсутність єдиного документа, який регламентує реформування ЗСУ, було скорочено чисельність армії, кількість озброєння та військової техніки. В подальшому ухвалені програми реформування і розвитку ЗСУ містили положення про необхідність належного забезпечення потреб останніх. Втім через систематичний зрив виконання плану заходів передбачених цими програмами та постійне недофінансування армії, рівень озброєння та військової техніки вдавалося забезпечити лише на мінімально необхідному рівні. З’ясовано, що видатки на ЗСУ жодного разу не відповідали міжнародній практиці розподілу фінансування на потреби армії. Водночас в умовах збройної агресії рф важливим ресурсом для ЗСУ є допомога від країн-партнерів. При цьому першочерговим завданням є вжиття заходів для забезпечення надходження озброєння та військової техніки в задовільному технічному стані з відповідною документацією, їх належний облік і створення власних дохідних джерел для фінансування армії.Item Корупційні ризики залучення та використання міжнародної допомоги у сфері безпеки й оборони України(ДВНЗ «Ужгородський національний університет», 2024) Рєзнік, Олег Миколайович; Rieznik, Oleh Mykolaiovych; Горобець, Надія Сергіївна; Horobets, Nadiia SerhiivnaСтаття присвячена визначенню корупційних ризиків залучення та використання міжнародної допомоги у сфері безпеки й оборони України, а також можливих напрямків їх мінімізації. Розкри¬то зміст поняття «корупція» у розумінні міжна¬родних інституцій (ООН, ОЕСР). Наголошено на інституціональному, системному та латентному характері сучасної корупції, а також її впливі на розвиток військової сфери держави. З'ясовано типи корупції, які мають місце в сфері безпеки й оборони держави: дрібна, елітна, пірамідальна. Акцентовано, що протидія корупційним проявам і ризикам у секторі безпеки й оборони на ві¬домчому рівні є багатоаспектною та передбачає наявність відомчої нормотворчості антикорупційної діяльності, що відповідає стратегічним антикорупційним документам держави, а також діяльність спеціальних підрозділів (відділів, служб) уповноважених виявляти факти корупції в діяльності особового складу та управлінських ланок сектору безпеки й оборони. Визначено, що протидія корупції в сфері безпеки й оборо¬ни України має відповідне інституційне та нор¬мативне забезпечення. Зауважено, що одним із питань, що стримує повноцінну реалізацію ан- тикорупційної стратегії в сфері безпеки й обо¬рони України є відсутність визначеного законом порядку та каналів повідомлення викривачами інформації з обмеженим доступом. Розглянуто запропоновану НАКО класифікацію корупційних ризиків залучення та використання міжнародної допомоги у сфері безпеки та оборони. Зазначено, що саме корупційні ризики контролю за цільовим використанням міжнародної допомоги впливають на її обсяг для України. Зроблено висновок, що одними із напрямків мінімізації корупційних ризиків на всіх етапах залучення та використання міжнародної допомоги у сфері безпеки й оборони України є нормативне забезпечення цієї сфери, розроблення та запровадження відповідного програмного забезпечення для належного обліку і моніторингу використання міжнародної допомоги та прозорої звітності для країн партнерів. Реалізація зазначених напрямків імовірно позначиться на обсягах залученої від країн-партнерів міжнародної допомоги у сфері безпеки й оборони.