Видання зареєстровані авторами шляхом самоархівування

Permanent URI for this communityhttps://devessuir.sumdu.edu.ua/handle/123456789/1

Browse

Search Results

Now showing 1 - 3 of 3
  • Item
    Survival Analysis Methods for Assessing the Anti-Money Laundering System Effectiveness
    (Sofia Technical University, Sofia, Bulgaria, 2023) Кузьменко, Ольга Віталіївна; Кузьменко, Ольга Витальевна; Kuzmenko, Olha Vitaliivna; Крухмаль, Олена Валентинівна; Крухмаль, Елена Валентиновна; Krukhmal, Olena Valentynivna; Койбічук, Віталія Василівна; Койбичук, Виталия Васильевна; Koibichuk, Vitaliia Vasylivna; Гриценко, Костянтин Григорович; Гриценко, Константин Григорьевич; Hrytsenko, Kostiantyn Hryhorovych; Кушнерьов, Олександр Сергійович; Кушнерёв, Александр Сергеевич; Kushnerov, Oleksandr Serhiiovych; Гордієнко, Віта Павлівна; Гордиенко, Вита Павловна; Hordiienko, Vita Pavlivna; Pasemko, G.; Taran, O.; Smigunova, O.V.
    У статті зібрано та систематизовано статистичну інформацію для оцінки ефективності системи протидії відмиванню доходів 25 банків з 12 країн. Ефективність системи протидії відмиванню доходів оцінювалася на основі застосування методу аналізу виживання шляхом побудови таблиць виживання для банків, які потрапили під санкції, визначення ймовірності прийняття рішення про необхідність застосування санкцій до банків, множинних оцінок Каплана-Мейєра, формалізації функція миттєвого ризику рівня небезпеки. Ефективність системи протидії відмиванню грошей порівнюється на основі аналізу виживання в групах банків по всьому світу. Відповідні фактори вплинули на оцінку ефективності системи протидії відмиванню доходів, одержаних злочинним шляхом, на основі застосування методу головних компонентів шляхом побудови осипної діаграми та визначення факторних навантажень показників бази статистичних вхідних даних у дослідженні. Побудовано пропорційну інтенсивність регресійної моделі Кокса залежності ефективності системи протидії відмиванню коштів від незалежних факторів.
  • Item
    Economic competitiveness of green energy business projects in Ukraine
    (Івано-Франківський національний технічний університет нафти і газу, 2022) Сотник, Ірина Миколаївна; Сотник, Ирина Николаевна; Sotnyk, Iryna Mykolaivna; Коваленко, Євген Володимирович; Коваленко, Евгений Владимирович; Kovalenko, Yevhen Volodymyrovych; Martymianov, A.S.; Nikulina, M. P.
    Стаття визначає економічну конкурентоспроможність проєкту «зеленого» енергобізнесу за варіаціями його впровадження для оцінювання перспектив формування класу просьюмерів. Методами статистичного і порівняльного аналізу визначено, що розвиток «зеленої» енергетики сьогодні забезпечується за рахунок державної підтримки. Здебільшого вітчизняні проєкти відновлюваної енергетики є неконкурентоспроможними без такої допомоги. Пандемія коронавірусу у 2020-2021 роках виявила проблеми, обумовлені високою ціною «зеленої» енергії, пріоритетністю її закупівлі, переривчатістю відновлюваної електрогенерації, тощо. Повномасштабна війна Росії в Україні у 2022 році поставила галузь на межу фізичного та економічного знищення. Сьогодні критично важливим є максимальне збереження і державна підтримка «зелених» енергооб’єктів, а також стимулювання їх відбудови на деокупованих територіях. Поступове зближення «зелених» тарифів зі зростаючими цінами на енергоринку покращує конкурентоспроможність проєктів відновлюваної енергетики, створюючи базу для формування просьюмерів. Для обґрунтування доцільності трансформації вітчизняних енергоспоживачів та економічної конкурентоспроможності «зеленого» енергобізнесу нами проведено інвестиційний аналіз проєкту промислової фотоелектричної сонячної електростанції потужністю 100 кВт, розташованої у Сумській області. Розглядалися 3 варіанти використання виробленої «зеленої» електроенергії: 1) продаж електроенергії за «зеленим» тарифом; 2) часткове споживання виробленої електрики на власні потреби та продаж надлишку за «зеленим» тарифом; 3) споживання виробленої електрики на власні потреби. За чинних ринкових цін на електроенергію і «зеленого» тарифу найкращою опцією є 100%-ве споживання згенерованої електроенергії на власні потреби, тобто перетворення підприємства на просьюмера. Строки окупності за варіантом є довшими на майже 4 місяці, але рентабельність проєкту зростає до 75,8% порівняно з 62,7 та 71,7% за іншими опціями. Отже, існуючі умови енергоринку сприяють формуванню класу просьюмерів в Україні.
  • Item
    Assessment of financial monitoring efficiency in the banking system of Ukraine
    (Businness Perspectives, 2020) Бухтіарова, Аліна Геннадіївна; Бухтиарова, Алина Геннадьевна; Bukhtiarova, Alina Hennadiivna; Семеног, Андрій Юрійович; Семеног, Андрей Юрьевич; Semenoh, Andrii Yuriiovych; Razinkova, M.; Небаба, Наталія Олександрівна; Небаба, Наталья Александровна; Nebaba, Nataliia Oleksandrivna; Józef, Antoni Haber
    The transformation processes taking place in the global economy and the expansion of global business ties increase the overall vulnerability of the international banking system. One of the problems related to money laundering is the process of evaluating the efficiency of financial monitoring measures. The article discusses the issues of assessing the effectiveness of financial monitoring in the banking system of the country. For Ukraine, this problem is especially relevant, because there is a bank-centric model of the financial market (about 90% of assets go through the banking system) in the country. According to official data, 50% of economic activity in Ukraine ends with money laundering. The article presents the improved method that quantifies the level of financial monitoring system effectiveness at commercial banks of Ukraine based on calculations of the integral index. The index indicates the dynamics of the financial system protection degree from the money laundering threat based on the expediency and efficiency of financial monitoring in the banking system. As a result, more comprehensive conclusions about the level of financial security of the country are made. According to assessments, in 2017–2018 the efficiency of financial monitoring of the banking system of Ukraine was at the middle level (about 64%). The proposed method can be applied to evaluate the effectiveness of the financial monitoring system in any country and become the basis for improving the anti-money laundering system through the banking system.