Видання зареєстровані авторами шляхом самоархівування

Permanent URI for this communityhttps://devessuir.sumdu.edu.ua/handle/123456789/1

Browse

Search Results

Now showing 1 - 10 of 273
  • Item
    Комплаєнс у рекламі медичних послуг: виклики етичного маркетингу в Україні
    (КНЕУ імені Вадима Гетьмана, 2025) Хоменко, Лілія Миколаївна; Khomenko, Liliia Mykolaivna; Храмова, К.
    В умовах зростання комерціалізації медичної сфери в Україні, проблема дотримання етичних та юридичних норм під час рекламування медичних послуг потребує особливої уваги. У сучасному інформаційному просторі, де такі послуги просуваються через різні канали комунікації, в тому числі цифрові, небезпеку становить неконтрольоване або недобросовісне поширення інформації, яка може не лише вводити в оману потенційних споживачів медичних послуг, а й завдавати значної шкоди їхньому здоров’ю та добробуту. Наслідки таких дій негативно впливають також і на учасників медичного бізнесу, що ускладнює провадження діяльності в сфері приватної медицини в Україні. Тому метою роботи є визначити ключові виклики етичного маркетингу медичних послуг в Україні та запропонувати шляхи їх подолання з точки зору комплаєнсу. Відповідність маркетингу медичних послуг етичним та юридичним нормам є надзвичайно важливою для забезпечення добробуту громадян та підтримки довіри до системи охорони здоров'я України в цілому. Дотримання вимог Закону України «Про рекламу», особливо статті 21, є обов'язковим для всіх учасників ринку медичних послуг. Водночас, етичні міркування повинні виходити за межі формальних юридичних вимог, спрямовуючи рекламну діяльність на надання правдивої, об'єктивної та корисної інформації споживачам. Розробка та впровадження внутрішніх систем комплаєнсу є ключовим кроком на шляху до забезпечення етичної та законної реклами медичних послуг в Україні.
  • Item
    Розробка плану просування інтернет-магазину в сфері б’юті-індустрії
    (Сумський державний університет, 2025) Гибельчук, Д.М.
    Сучасна економіка все більше орієнтується на цифрові формати ведення бізнесу, серед яких електронна комерція займає провідне місце. В умовах постійної конкуренції, зміни споживчих трендів та розвитку цифрових каналів просування, важливого значення набуває ефективне позиціонування інтернет магазинів, зокрема у сфері б’юті-індустрії, яка є однією з найбільш динамічних галузей сучасного ринку. Актуальність теми дослідження обумовлена зростаючою потребою у створенні комплексних стратегій просування для невеликих брендів, що прагнуть закріпитись у конкурентному середовищі. Зокрема, бренд DNA Hair Tools, який функціонує виключно в онлайн-просторі, потребує впровадження дієвого маркетингового плану для розширення своєї присутності на ринку, підвищення впізнаваності та залучення нової аудиторії. Ступінь наукової розробки обраної тематики є достатньо високою у працях таких учених, як Ф. Котлер, К. Келлер, Дж. Шет, Х. Хершген, які заклали основи теорії маркетингу та інтернет-просування. Водночас практичні аспекти просування нових нішевих брендів в умовах цифрової економіки залишаються частково дискусійними та недостатньо адаптованими до реалій українського малого підприємництва. Метою кваліфікаційної роботи є розробка ефективного плану просування інтернет-магазину DNA Hair Tools в умовах сучасного конкурентного середовища б’юті-індустрії.
  • Item
    Маркетинг банківських продуктів і послуг
    (Сумський державний університет, 2025) Перешивайло, Д.І.
    Структура та обсяг кваліфікаційної роботи: включає теоретичний огляд, аналітичне дослідження та шляхи поліпшення кредитного портфеля банку. Основний акцент у роботі зроблено на структурний аналіз кредитного портфеля банку АТ «Ощадбанк». Метою даної роботи є комплексно проаналізувати теоретичні засади, методичні підходи та практичні аспекти покращення маркетингу банківських продуктів і послуг.
  • Item
    Маркетинг інновацій в міжнародному бізнесі
    (Сумський державний університет, 2025) Медуниця, Т.О.
    Мета дослідження полягає у дослідженні теоретичних та практичних аспектів маркетингу інновацій у міжнародному бізнесі та розроблення рекомендацій щодо його удосконалення на прикладі ТОВ «Нова Пошта». Об’єктом дослідження є процеси просування інноваційних рішень у сфері логістичних послуг ТОВ «Нова Пошта». Предметом дослідження є система маркетингових заходів, що забезпечує комерціалізацію інновацій у міжнародному бізнесі. Основні висновки дослідження: 1. Маркетинг інновацій виконує ключову роль у формуванні попиту, позиціонуванні нових продуктів та забезпеченні економічного зростання підприємства. 2. Особливістю інноваційного маркетингу є підвищений рівень невизначеності, ризиків і потреба у швидкій адаптації до змінних умов. 3. Процеси виведення інновацій на закордонні ринки супроводжуються бар’єрами культурного, правового, логістичного та фінансового характеру.
  • Item
    Оцінка ефективності маркетингових стратегій для залучення споживачів у цифровому середовищі
    (Сумський державний університет, 2025) Перепека, Д.Ю.
    Актуальність теми роботи полягає у необхідності наукового обґрунтування маркетингових стратегій для просування мемкоїнів — нової категорії цифрових активів, вартість яких формується вірусними трендами та емоційним резонансом спільнот. Особливу увагу привертають платформи миттєвого запуску токенів (зокрема pump.fun) та поява політичного мемкоїну $TRUMP як інноваційної форми конвертації політичного капіталу у цифрові активи. Метою кваліфікаційної роботи є оцінка ефективності маркетингових стратегій для залучення споживачів у цифровому середовищі на прикладі екосистеми мемкоїнів Solana. Завдання роботи: дослідити історію виникнення та еволюцію мемкоїнів; визначити ключові інструменти та канали їх просування; проаналізувати платформу pump.fun як каталізатор ринку мемкоїнів; оцінити маркетингові механізми політичного мемкоїну $TRUMP; розробити практичні рекомендації для творців і інвесторів мемкоїнів. Об’єктом дослідження є процес формування ринкової цінності та маркетингової ефективності мемкоїнів у цифровому середовищі Solana. Предметом дослідження є маркетингові стратегії просування мемкоїнів та їх вплив на споживацьку поведінку й інвестиційну активність. Наукова новизна полягає у вперше проведеному систематичному аналізі маркетингових інструментів просування мемкоїнів у цифровому середовищі, характеристиці платформи pump.fun та дослідженні політичного мемкоїну $TRUMP як новітнього формату монетизації політичного бренду. Методи дослідження – аналіз і синтез, статистична обробка даних із відкритих блокчейн-ресурсів (Dune Analytics, CoinMarketCap), порівняльний аналіз, контент-аналіз соціальних мереж, структурний та порівняльний аналіз. Практична значущість дослідження полягає у формуванні рекомендацій для творців та інвесторів мемкоїнів щодо застосування ефективних маркетингових стратегій, що допоможе мінімізувати ризики волатильності та інформаційних маніпуляцій. У результаті встановлено, що віральний контент та залучення інфлюенсерів є ключовими факторами успіху мемкоїнів; платформа pump.fun забезпечує масове та швидке створення токенів з низьким технічним бар’єром; запуск політичного мемкоїну $TRUMP продемонстрував нові можливості інтеграції політичного капіталу в цифрові активи та породив унікальні механізми емоційної мотивації інвесторів.
  • Item
    Роль соціокультурного середовища у процесі створення конкурентної товарної пропозиції
    (Сумський державний університет, 2025) Шевченко, Я.Ю.
    Актуальність теми полягає в необхідності дослідження складових соціокультурного середовища в контексті комерційної діяльності, як основних чинників впливу на поведінкові характеристики споживача, з метою отримання об’єктивних даних, необхідних для адаптації на ринку та створення релевантної торгової пропозиції. Метою дослідження було сформувати об’єктивне розуміння про значення соціокультурного середовища споживачів при створенні стратегії задоволення попиту та ефективної маркетингової комунікації з цільовою аудиторією, та створення ряду прикладних рекомендацій щодо адаптації на ринку в умовах появи нового сегменту споживачів що має свої соціокультурні особливості що впливають на їх споживчі звички. Задля досягнення мети роботи, було сформовано ряд завдань роботи, що полягають у аналізі існуючих праць та публікацій про вплив соціокультурного середовища на ринок, дослідженні шляхів впливу таких чинників як культурні традиції, демографія й поколіннєві особливості, з метою визначення їхнього впливу на попит і пропозицію, проаналізувати прикладні аспекти адаптації продуктів, маркетингових комунікацій і бізнес-стратегій. Окремо аналізуються кейси успішних компаній для виявлення ключових факторів успіху та оцінки ефективності підходів до врахування соціокультурних чинників у бізнесі. Об’єктом дослідження є глобальний ринок та вплив соціокультурних чинників на його кон’юктуру. Предметом дослідження є аспекти соціокультурного середовища як чинники впливу на поведінкові особливості споживача. Методи дослідження: аналіз джерел, порівняльний аналіз, метод синтезу, метод дослідження кейсів, історико-генетичний метод. Практична значущість дослідження полягає в отриманні прикладних знань та формуванні доцільних рекомендацій з адаптації підприємства до нового ринку чи змін на ринку своєї діяльності. У першому розділі розглядаються основні теоретично-методологічні аспекти розуміння соціокультурного середовища та його складових та їх значення у комерційній діяльності. У другому розділі описуються прикладні методи та приклади використання знань про соціокультурне середовище споживача при формуванні торгової пропозиції на ринку. У третьому розділі приведені доцільні прогнози та рекомендації щодо діяльності підприємств, наведено зразок реалізації маркетингової стратегії комунікації підприємства з урахуванням змін у соціокультурному середовищі.
  • Item
    Особливості просування послуг коворкінг-центру серед молоді в соціальних мережах
    (Сумський державний університет, 2025) Опара, К.
    Робота складається з 66 сторінок, вступу, 3 розділів, висновків, 12 рисунків, 9 таблиць та з 52 використаних джерел. Об’єктом дослідження є процес просування послуг коворкінг-центрів у соціальних мережах; особливості комунікації з молодіжною аудиторією та інструменти маркетингового просування, що використовуються коворкінг-центрами у цифровому середовищі. Методи дослідження – аналіз та синтез, контент-аналіз, статистичний аналіз, порівняльний аналіз, SWOT-аналіз, графічні методи візуалізації. Актуальність роботи полягає в необхідності вдосконалення підходів до просування послуг коворкінг-центрів серед молоді через соціальні мережі, які є ключовим каналом цифрової комунікації та впливу на споживчі рішення молодої аудиторії в умовах діджиталізації економіки. Метою кваліфікаційної роботи є розробка рекомендацій щодо ефективного просування послуг коворкінг-центру серед молоді в соціальних мережах на основі аналізу поведінкових особливостей молоді та діяльності реальних центрів. Завдання роботи: розглянути теоретичні засади маркетингових комунікацій у соціальних мережах; проаналізувати поведінку молоді в соціальних мережах та її вплив на споживчі рішення; дослідити особливості функціонування коворкінг-центрів та тенденції їх розвитку в Україні та світі; визначити рівень активності українських коворкінгів у соціальних мережах; проаналізувати цільову аудиторію послуг коворкінгів, а саме молодь; сформулювати рекомендації щодо ефективної стратегії просування, інструментів і контент-плану для залучення молодіжної аудиторії для коворкінгу Infinity space Наукова новизна дослідження полягає у систематизації особливостей поведінки молоді в соціальних мережах та адаптації інструментів цифрового маркетингу до специфіки просування послуг коворкінгів, що на відміну від наявних підходів враховує соціальні та технологічні зміни, а також очікування молоді. Практична значущість дослідження полягає у формуванні конкретних рекомендацій щодо стратегії просування, які можуть бути впроваджені у діяльність коворкінг-центрів, зокрема Infinity Space, з метою покращення охоплення, залучення молоді та підвищення рівня лояльності аудиторії. У першому розділі розглянуто теоретичні основи просування послуг у соціальних мережах, досліджено поведінкові особливості молоді та їх вплив на споживчі рішення. У другому розділі проведено аналіз діяльності коворкінг-центрів та їхньої активності в соціальних мережах, розкрито тенденції розвитку ринку, цільову аудиторію та рівень цифрової присутності українських коворкінгів. У третьому розділі запропоновано стратегію просування послуг коворкінгу серед молоді, розроблено контент-план, визначено цілі, канали та інструменти комунікації з молодіжною аудиторією.
  • Item
    Сувенірний брендинг як інструмент просування туристичного курорту Bukovel
    (Сумський державний університет, 2025) Новаківська, В.О.
    Актуальність теми роботи обумовлена потребою переходу від масового виробництва до айдентичного брендування як засобу підвищення впізнаваності дестинацій. Метою кваліфікаційної роботи є обґрунтування ролі сувенірного брендингу у формуванні іміджу та просуванні туристичного курорту Bukovel, а також розробці бренд-проєкту преміальної лінійки сувенірів для курорту «Буковель» як складової маркетингової стратегії дестинації. Завдання роботи: проаналізувати теоретичні підходи до формування туристичного бренду та ролі сувенірної продукції в його комунікації; дослідити позиціонування бренду «Буковель» та його цільову аудиторію; оцінити відповідність наявної сувенірної продукції бренд-айдентиці; розробити бренд-проєкт преміальної лінійки сувенірів відповідно до візуальної системи курорту. Об’єктом дослідження є бренд «Буковель». Предметом дослідження є сувенірна продукція як носій ідентичності. Методи дослідження: візуальний аналіз, компаративний метод, структурно-функціональний підхід, проєктний метод, контент-аналіз. Практична значущість дослідження полягає у можливості застосування розробленої сувенірної концепції для просування бренду «Буковель» та адаптації її до інших туристичних дестинацій України з урахуванням преміум-сегменту аудиторії. У першому розділі розглянуто теоретико-методичні засади туристичного брендингу, проаналізовано роль символіки, візуального стилю та сувенірної продукції у формуванні брендової ідентичності, а також узагальнено міжнародний досвід. У другому розділі проаналізовано позиціонування бренду туристичного комплексу «Буковель», вивчено особливості його цільової аудиторії та здійснено оцінку сприйняття бренду через наявну сувенірну продукцію. У третьому розділі запропоновано авторську концепцію преміальної лінійки сувенірів, розроблену в рамках практики в компанії Cintasouv, яка гармонійно інтегрується у візуальну айдентику бренду та відповідає запитам преміум-сегменту туристів.
  • Item
    Інновації в упаковці як інструмент залучення споживачів
    (Полтавський державний аграрний університет, 2025) Костюк, К.Є.; Мальцева, В.Д.
    На сучасному продуктовому ринку упаковка давно перестала бути виключно засобом зберігання товару. Вона стала повноцінним елементом маркетингової стратегії бренду. Через перенасичення різними торговими марками на полицях супермаркетів саме упаковка часто переконує купити, формує емоційне враження про продукт і може стати вирішальним фактором при виборі покупця. У роботі розглянуто найпоширеніші види інновацій щодо упаковки на продуктовому ринку. Сьогодні активно розвиваються різноманітні інноваційні підходи, пов'язані з пакуванням, зокрема екологічна упаковка, інтерактивна упаковка, функціональна упаковка. При цьому ефективна упаковка повинна виділятися на полиці, має передавати впізнаваність бренду, створювати "ефект подарунка". Отже, інноваційна упаковка – це не просто тренд, а потужний маркетинговий інструмент, що впливає на поведінку споживача при купівлі. Упаковка має потенціал збільшити продажі, підвищити лояльність до бренду та створити емоційний зв’язок зі споживачем. У майбутньому її важливість тільки зростатиме, особливо у зв’язку з розвитком цифрових технологій.
  • Item
    Вплив цифрової трансформації на маркетингові стратегії для покоління Z на продуктовому ринку
    (Полтавський державний аграрний університет, 2025) Болотна, Т.О.; Хоменко, Лілія Миколаївна; Khomenko, Liliia Mykolaivna
    Сучасні тенденції розвитку глобальної економіки характеризуються безперервною цифровою трансформацією, що докорінно змінює бізнес-моделі, ринкові відносини та споживчу поведінку. На споживчу арену виходить нова платоспроможна група населення - покоління Z. Однією з головних особливостей споживчої поведінки цього покоління є використання всіх доступних цифрових ресурсів для порівняння основних характеристик товару, зокрема: ціни, функціоналу, доступності, рейтингів та післяпродажного обслуговування. Цифрова трансформація виступає ключовим фактором, що зумовлює необхідність перегляду та адаптації маркетингових стратегій для ефективної взаємодії з поколінням Z. Глибоке розуміння їхньої унікальної споживчої поведінки, сформованої під впливом цифрового середовища, є основою для розробки дієвих підходів. Успішна маркетингова стратегія для зумерів повинна базуватися на пріоритезації цифрових каналів, створенні автентичного та цікавого контенту відповідних форматів, а також на широкому застосуванні технологій, зокрема ШІ та МН, для забезпечення високого рівня персоналізації. Компанії, які зможуть своєчасно та ефективно адаптувати свої маркетингові практики до нових реалій, отримають суттєві конкурентні переваги у боротьбі за увагу та лояльність цього зростаючого сегменту споживачів. Подальші дослідження можуть бути спрямовані на вивчення специфіки впливу цифрової трансформації на Gen Z у різних галузевих контекстах.