Видання зареєстровані авторами шляхом самоархівування

Permanent URI for this communityhttps://devessuir.sumdu.edu.ua/handle/123456789/1

Browse

Search Results

Now showing 1 - 10 of 124
  • Item
    Трансформації в освіті, викликані російсько-українською війною: збереження інтелектуального капіталу країни
    (ГО "Науково-освітній інноваційний центр суспільних трансформацій", 2023) Тарасенко, А.І.; Щербаченко, Вікторія Олексіївна; Щербаченко, Виктория Алексеевна; Shcherbachenko, Viktoriia Oleksiivna
    У роботі проаналізовано трансформації в освіті, викликані російсько-украхнською війною. Досліджено кроки держави у галузі освіти щодо збереження інтелектуального капіталу країни.
  • Item
    Пошук шляхів удосконалення вимушеного дистанційного навчання школярів та студентів
    (ГО «Науково-освітній інноваційний центр суспільних трансформацій», 2023) Гнілокозова, П.О.; Щербаченко, Вікторія Олексіївна; Щербаченко, Виктория Алексеевна; Shcherbachenko, Viktoriia Oleksiivna
    У роботі досліджено напрямки розвитку дистанційного навчання в Україні та світі. Проаналізовано тендерції та виклики онлайн освіти. Визначено кращі світові практики викладання на відстані.
  • Item
    Цифрові технології в освіті: сучасний досвід, проблеми та перспективи
    (Сумський державний університет, 2022)
    У колективній монографії наведено теоретико-методологічні й прикладні підходи до організації дистанційного навчання у закладах вищої освіти і використання інтерактивних методів навчання. Особливу увагу приділено результатам опитування у сфері громадянської освіти на платформі дистанційної громадянської освіти, що дасть змогу покращити розвиток громадянських компетентностей відповідно до запитів та інтересів українського суспільства. У роботі запропоновано методичний підхід до використання імерсійних цифрових технологій в інноваційній діяльності закладів освіти та стимулювання трансферу знань у реальний сектор економіки. Також подано кращі практики застосування цифрових технологій і результати інноваційної освітньої діяльності закладів середньої освіти. Розрахована на широке коло читачів, які цікавляться питаннями освіти, а також викладачів, аспірантів і студентів.
  • Item
    Мапування ключових інтересів та зон комплементарності стейкхолдерів в умовах реформування системи освіти для запобігання трудовій еміграції
    (Сумський державний університет, 2021) Воронцова, Анна Сергіївна; Воронцова, Анна Сергіївна; Vorontsova, Anna Serhiivna; Барвінок, Вероніка Юріївна; Барвинок, Вероника Юрьевна; Barvinok, Veronika Yuriivna; Васильєва, Тетяна Анатоліївна; Васильева, Татьяна Анатольевна; Vasylieva, Tetiana Anatoliivna
    У цій статті розглянуто проблему трудової міграції через призму питання реформування системи освіти. Підтвердження такого припущення є факт того, що попри високий рівень освіченості населення України, зокрема постійне зростання частки населення з вищою освітою, рівень заробітної плати та працевлаштування є незадовільними, що спонукає до міграційних коливань, до того ж серед працездатного населення віком 25–44 років третина з вищою освітою. Метою даної роботи є визначення ключових інтересів та зон комплементарності основних стейкхолдерів системи освіти, що здатні сприяти гальмуванню трудової міграції. У роботі запропоновано власний підхід до мапування зон компліментарності стейкхолдерів в умовах реформування системи освіти для запобігання трудовій еміграції, що ґрунтується на базі стратегічного стейхолдер-менеджменту та модифікованій матриці Менделоу. Це дозволило виділити чотири групи стейкхолдерів (інвестори, реформатори, підтримувані та мотиватори системи освіти) і сформувати стратегії взаємодії з ними (заохочувати до співпраці, тісно співпрацювати, підтримувати та тримати поінформованими). Ця матриця й може стати успішним інструментом для розроблення стратегії реформування системи освіти для запобігання трудовій еміграції.
  • Item
    Implementation of new master's programmes of physical therapy in Ukraine
    (Aluna Publishing, 2022) Лобода, Андрій Миколайович; Лобода, Андрей Николаевич; Loboda, Andrii Mykolaiovych; Вовканич, А.С.; Єжова, Ольга Олександрівна; Ежова, Ольга Александровна; Yezhova, Olha Oleksandrivna; Тимрук-Скоропад, К.А.; Ціж, Л.М.; Ситник, Ольга Андріївна; Сытник, Ольга Андреевна; Sytnyk, Olha Andriivna
    Мета. Проаналізувати результати проекту ЄС Erasmus+ «Інноваційна реабілітаційна освіта – впровадження нових магістерських програм в Україні» (2018-2022) у закладах вищої освіти (ЗВО) учасниках проекту. Матеріали та методи. Методи теоретичного аналізу та узагальнення, конкретизації, узагальнення та систематизації практичного педагогічного досвіду підготовки магістрів з фізичної терапії використано у чотирьох українських закладах вищої освіти, а саме: Національному університеті фізичного виховання і спорту України, Львівському державному університеті фізичної культури імені Івана Боберського, Тернопільському національному медичному університеті імені І. Горбачевського, Сумському державному університеті. Результати. Результати проекту REHAB можна представити відповідно до його основних цілей. (1). Підвищення професійного потенціалу викладачів ЗВО; (2). Створення нових ресурсів для викладання/навчання/оцінювання; (3). Створення спеціальної освітньої інфраструктури, необхідної для впровадження нової національної професійної програми з фізичної терапії. Висновки. Вважається, що основні цілі проекту досягнуті. Надалі планується поширювати результати проекту серед інших вищих навчальних закладів України та постійно оновлювати зміст дисциплін відповідно до сучасних тенденцій європейської освіти з фізичної терапії.
  • Item
    Організація роботи органів управління освітою на місцевому рівні (на прикладі Департаменту освіти і науки Сумської обласної державної адміністрації)
    (Сумський державний університет, 2021) Семенова, Н.В.
    У роботі визначено сутність місцевих податків та зборів, досліджено міжнародний досвід справляння місцевих податків. Основними місцевими податками, що формують місцеві бюджет в Україні виділені єдиний податок та земельний податок. Проаналізовано основні проблеми адміністрування місцевих податків та зборів, їх фіскальна ефективність, а також фактори, що впливають на динаміку надходжень податків до місцевих бюджетів. Виявлено, що підвищення ролі місцевих податків та зборів та збільшення їх частки у власних доходах місцевих бюджетів - одне з основних завдань державного бюджету та бюджетної політики, а також важливе місце у формуванні доходів місцевих бюджетів. Виявлено, що встановлення розмірів ставок місцевих податків та зборів (у межах, встановлених Податковим кодексом України) належить виключно до компетенції органів місцевого самоврядування, тому вони мають реальні можливості впливати на розмір надходжень цих платежів до відповідних бюджетів.
  • Item
    Challenges facing education during COVID-19 pandemic
    (Czech University of Life Sciences Prague, 2021) Воронцова, Анна Сергіївна; Воронцова, Анна Сергеевна; Vorontsova, Anna Serhiivna; Dahari, Limor
    ВООЗ оголосила COVID-19 пандемією, яка становить безпосередню глобальну загрозу для світу. Це спричинило глобальне припинення економічної та соціальної діяльності, зокрема освіти. Онлайн-навчання стало основною освітньою платформою, що призвело до трансформації та кризи в навчальних закладах. У зв’язку з цим дане дослідження має на меті проаналізувати основні виклики, які стоять перед інклюзивною освітою під час пандемії COVID-19.
  • Item
    Education and migration: identifying interconnections
    (Sumy State University, 2021) Воронцова, Анна Сергіївна; Воронцова, Анна Сергеевна; Vorontsova, Anna Serhiivna; Діденко, Ірина Вікторівна; Диденко, Ирина Викторовна; Didenko, Iryna Viktorivna
    The paper considers the existing influence that exists between education and migration in modern conditions
  • Item
    Інвестиції в освіту як фактор розвитку людського капіталу та економіки
    (Сумський державний університет, 2021) Плікус, Ірина Йосипівна; Пликус, Ирина Иосифовна; Plikus, Iryna Yosypivna
    Рівень і темпи розвитку економік всіх країн світу все більше залежать від ступеня розвитку науки і освіти. Тому пріоритетним напрямком економічної політики багатьох країн стало підвищення рівня і якості освіти населення. Підвищення ефективності інвестицій в освіту в задля економічного розвитку можливо виключно в умовах інтеграції науки, освіти і бізнесу в підготовці кадрів в контексті нової парадигми взаємозв'язку людського капіталу та економічного зростання. Економічне зростання і пов'язані з ним інвестиції в науку стають основним фактором розвитку освіти, визначають появу нових інститутів та інструментів формування людського капіталу задля економічного розвитку. Скориставшись можливостями Google Ngram Viewer (GNV) в статті продемонстровано інтерес науковців до теми дослідження, проаналізовано інтенсивність використання дефініцій «економіка», «людськи ресурси», «освіта» в англомовних публікаціях за 1960-2019 рр. Для виявлення залежності між інвестуванням в освіту та рівнем розвитку людського капіталу, який забезпечує зростання економіки країни, порівняли дані розрахунку індексу освіти в різних країнах світу. Обгрунтовано, що рівень розвитку вищої освіти визначається рівнем розвитку науки. Запропоновано заходи державної політики, направленої на гармонізацію інвестиції в освіту, збільшення людського капіталу та підвищення темпів економічного зростання.
  • Item
    Реформування системи освіти для запобігання трудовій міграції
    (Сумський державний університет, 2021) Васильєва, Тетяна Анатоліївна; Васильева, Татьяна Анатольевна; Vasylieva, Tetiana Anatoliivna; Люльов, Олексій Валентинович; Люлев, Алексей Валентинович; Liulov, Oleksii Valentynovych; Петрушенко, Юрій Миколайович; Петрушенко, Юрий Николаевич; Petrushenko, Yurii Mykolaiovych; Пімоненко, Тетяна Володимирівна; Пимоненко, Татьяна Владимировна; Pimonenko, Tetiana Volodymyrivna; Швіндіна, Ганна Олександрівна; Швиндина, Анна Александровна; Shvindina, Hanna Oleksandrivna; Артюхов, Артем Євгенович; Артюхов, Артем Евгеньевич; Artiukhov, Artem Yevhenovych; Височина, Аліна Володимирівна; Высочина, Алина Владимировна; Vysochyna, Alina Volodymyrivna; Воронцова, Анна Сергіївна; Воронцова, Анна Сергеевна; Vorontsova, Anna Serhiivna; Діденко, Ірина Вікторівна; Диденко, Ирина Викторовна; Didenko, Iryna Viktorivna; Дейнека, Ольга Валеріївна; Дейнека, Ольга Валерьевна; Deineka, Olha Valeriivna; Кириченко, Костянтин Іванович; Кириченко, Константин Иванович; Kyrychenko, Kostiantyn Ivanovych; Криклій, Олена Анатоліївна; Криклий, Елена Анатольевна; Kryklii, Olena Anatoliivna; Люта, Ольга Василівна; Лютая, Ольга Васильевна; Liuta, Olha Vasylivna; Самусевич, Ярина Валентинівна; Самусевич, Ярина Валентиновна; Samusevych, Yaryna Valentynivna; Аніщенко, О.В.; Прийма, С.М.; Захарченко, В.М.; Маслак, О. І.; Гришко, Н.Є.; Яковенко, Я.Ю.; Лівенцова, К.В.; Цвірко, О.О.
    У монографії наведено теоретико-методологічні й прикладні підходи щодо реформування системи освіти, вдосконалення діяльності провайдерів освітніх послуг з урахуванням вимог сучасного ринку праці, а також механізмів зменшення міжнародних міграційних потоків. У виданні розглянуто питання підвищення внутрішнього та зовнішнього оцінювання освітніх програм як інструменту підвищення конкурентоспроможності закладів освіти. Особливу увагу приділено визначенню результатів неформального й інформального навчання як освітніми установами, так і незалежними інституціями. У роботі запропоновано методичний підхід до мапування зон компліментарності стейкхолдерів в умовах реформування системи освіти для запобігання трудовій еміграції.