Видання зареєстровані авторами шляхом самоархівування
Permanent URI for this communityhttps://devessuir.sumdu.edu.ua/handle/123456789/1
Browse
15 results
Search Results
Item Особливості протидії корупції в закладах вищої освіти в умовах політики доброчесності(Харківський національний університет внутрішніх справ, 2023) Бондаренко, Ольга Сергіївна; Бондаренко, Ольга Сергеевна; Bondarenko, Olha SerhiivnaСтаттю присвячено кримінологічній характеристиці особливостей протидії корупції в закладах вищої освіти в умовах політики доброчесності. Одн очасно з тим, що право на освіту належить до фундаментальних, державане зобов’язана забезпечувати всім гро-мадянам право на вищу освіту. Незважаючи на це, більшість громадян України мають одну чи навіть кілька вищих освіт. Враховуючи популярність освітніх послуг, вони не-минуче пов’язанні з різними корупційними ризиками: починаючи з процесу зарахуван-ня до закладу вищої освіти і закінчуючи одержанням освітнього ступеня на всіх рівнях. Проаналізовано позиції вітчизняних і зарубіжних учених щодо сутності і значення ака-демічної доброчесності, закріпленогов законодавстві визначення поняття «академічна доброчесність», охарактеризовано законодавчо зафіксованіформи академічної добро-чесності, а саме: академічний плагіат, самоплагіат, фабрикація, фальсифікація, спису-вання, обман, хабарництво, необ’єктивне оцінювання, надання здобувачам освіти під час проходження ними оцінювання результатів навчання допомоги чи створення пере-шкод, не передбачених умовами та/або процедурами проходження такого оцінювання, вплив у будь-якій формі. Доведено, що вони потребують корегування та уточнення, які варто зробити в окремому профільному законі. З’ясовано основні потенційні корупційні ризики у сфері вищої освіти. Зауважено, що ко-рупція взакладах вищої освіти характеризується високою латентністю через її вигід-ність обом сторонам. Вказано , що покладати відповідальність за корупційні дії виключ-но на працівників закладів освіти некоректно. Низька вмотивованість здобувачів освіти зумовлює пошук «альтернативних шляхів» для того, щоб одержати позитивну оцінку. Корупція уосвіті не завжди має грошову форму, частіше має характер переваг, пільг та послуг негрошового характеру. На основі аналізу чинного законодавства та основних корупційних ризиків у сфері дія-льності закладів вищої освіти запропоновано авторські заходи із запобігання корупціїItem Науковий твір "Методологічні підходи до виявлення казуальних зв’язків в системі «бізнес-освіта-наука» з урахуванням рівня детінізації економіки для сталого розвитку країни"(УКРНОІВІ, 2023) Самойлікова, Анастасiя Вiкторiвна; Самойликова, Анастасия Викторовна; Samoilikova, Anastasiia Viktorivna; Тютюник, Інна Володимирівна; Тютюнык, Инна Владимировна; Tiutiunyk, Inna VolodymyrivnaУ творі представлені методологічні підходи до виявлення казуальних зв’язків в системі «бізнес-освіта-наука» з урахуванням рівня детінізації економіки для сталого розвитку країни.Item Науковий твір "Динамічна модель оцінки впливу коопетиції «бізнес – освіта – наука» на сталий розвиток"(УКРНОІВІ, 2023) Самойлікова, Анастасiя Вiкторiвна; Самойликова, Анастасия Викторовна; Samoilikova, Anastasiia Viktorivna; Лєонов, Сергій Вячеславович; Леонов, Сергей Вячеславович; Lieonov, Serhii ViacheslavovychУ творі представлена динамічна модель оцінки впливу коопетиції «бізнес – освіта – наука» на сталий розвиток.Item Practice of distance teaching of computer-aided technologies to the students of “Chemical technologies and engineering” specialty(Sumy State University, 2023) Shakhnovsky, A.M.; Bondarenko, S.G.; Abramova, A.O.The modern labor market is characterized by growing requirements for university graduates. Among these requirements are the improvement of the quality of professional training of specialists, the formation of "lifelong learning" skills, etc. Continuous updating of training courses, formation of future specialists' ability to make effective decisions in the "information boom" conditions are also relevant. Therefore, during the last time, the trend towards the introduction of "digital learning" was followed in the education system: the speakers of the education industry declared face-to-face classes in favor of independent remote learning using computer / network technologies [1]. As follows from the available statistics [2], 39 % of US university students preferred distance learning in 2022 (Fig. 1); additionally, the U.S. distance learning market is estimated to be worth $12.81 billion between 2020 and 2024.Item Інформаційно-освітнє середовище закладу освіти – важливий чинник якісної освіти(Сумський державний університет, 2023) Базиль, Сергій Михайлович; Базыль, Сергей Михайлович; Bazyl, Serhii MykhailovychКарантинні обмеження, військовий стан у державі, суттєво змінили життя та професійну діяльність людей. Практично всі сфери життєдіяльності, були змушені перейти в інший формат роботи – онлайн. Ці обмеження також вплинули на зміст і структуру освітньої діяльності педагога й закладів освіти загалом. Для забезпечення якісної навчання в таких умовах, будь-який заклад освіти повинен мати розвинене інформаційно-освітнє середовище. Над питаннями цифровізації освітнього процесу та створення інформаційно-освітнього середовища працювали такі науковці: Н. Гунько, І. Захарова, Л. Панченко, В. Рахманов, А. Стрюк, М. Шишкіна та інші. Засади формування інформаційного середовища дистанційного навчання розглядали: М. Жалдак, Ю. Ільїна, Ю. Машбиць, М. Смульсон та інші. Але недостатньо досліджень, пов’язаних із організацією та формуванням інформаційно-освітнього середовища у закладах освіти, а також опису інструментів для реалізації поставлених задач у межах їх освітньої діяльності. Аналіз науково-педагогічних джерел показав, що немає однозначного визначення поняття «інформаційно-освітнього середовище», а науковці тлумачать його, використовуючи різні підходи та методи аналізу. Щодо інструментарію думки досить різняться та постійно змінюються завдяки досвіду та стрімкій діджиталізації всіх галузей у державі, зокрема й освіти.Item Education and financial inclusion as guarantees of economic growth(Sumy State University, 2021) Діденко, Ірина Вікторівна; Диденко, Ирина Викторовна; Didenko, Iryna Viktorivna; Воронцова, Анна Сергіївна; Воронцова, Анна Сергеевна; Vorontsova, Anna SerhiivnaEducation and financial inclusion as guarantees of economic growth are researchedItem Do environmental protection investments contribute to environmentally-oriented SDGS?(LLC “Consulting Publishing Company “Business Perspectives”, 2022) Воронцова, Анна Сергіївна; Воронцова, Анна Сергеевна; Vorontsova, Anna Serhiivna; Rieznyk, O.; Треус, Алла Анатоліївна; Треус, Алла Анатольевна; Treus, Alla Anatoliivna; Олексіч, Жанна Анатоліївна; Олексич, Жанна Анатольевна; Oleksich, Zhanna Anatoliivna; Овчарова, Наталія Вікторівна; Овчарова, Наталья Викторовна; Ovcharova, Nataliia ViktorivnaThe most vital problems of humanity mentioned in SDGs are the consequences of climate change and biodiversity loss and problems with access to water and forest resources. Although there is a deep understanding of the problems, there are reasons that do not allow finding swift solutions, and the increasing funding gap for the relevant SDGs is one of them. This study aims to establish the connection between environmental protection investments and the achievement of environmentally oriented sustainable development goals across 31 European countries (26 EU Member States, 3 EFTA Countries, and Ukraine as a Candidate to EU). The paper employed the PLS-SEM approach. The obtained results proved that the accumulated amount of environmental protection investments does not have a statistically significant relationship with the integral indicators of SDG 6 “Clear water and sanitation,” SDG 13 “Climate action,” and SDG 15 “Life on land” (the coefficient of determination, the path coefficient, and the reliability coefficients were insignificant). The study of a similar relationship between the level and the directions of SDGs 6, 13, and 15 achievements also did not reveal any significant results. As the last step of the analysis, the hypothesis about a relationship between environmental protection investments and Environmental Performance Index components was also rejected. Therefore, the statistical significance and relevance of the analyzed indicators were not confirmed. Based on this, a conclusion was made about the insufficiency of investment resources for environmental protection to overcome the gap in achieving environmentally-oriented SDGs.Item Класифікація понять, пов’язаних з освітою(Сумський державний університет, 2022) Ахновська, І.О.Сьогодні в Україні зруйновано близько 20% шкіл і дитячих садочків. Від обстрілів постраждали 43 заклади вищої освіти, 5 з них зруйновано повністю. За період з 24 лютого з країни виїхало понад 672 тисяч учнів. Щодо ВПО у межах України, то всередині держави зафіксовано приблизно 87 тисяч учнів. За кордон виїхало більше 26 тисяч педагогів. Державою анонсовано очне навчання з 1 вересня, але лише 8% закладів загальної освіти мають укриття, щоб розпочати офлайн навчання. Все це говорить про складні умови, в яких опинилася як наша країна, так і сфера освіти зокрема. Оскільки саме інтелектуальний капітал є двигуном розвитку економіки і прогресу, необхідним є акцент на питаннях, пов’язаних з освітою.Item Ukrainian Cossack and Noble Family Kostenetsky: the Historiographic and Source Analysis(Cherkas Global University; Academic Publishing House Researcher s.r.o, 2021) Дегтярьов, Сергій Іванович; Дегтярев, Сергей Иванович; Dehtiarov, Serhii Ivanovych; Зякун, Алла Іванівна; Зякун, Алла Ивановна; Ziakun, Alla Ivanivna; Gut, J.; Polyakova, L.G.The article is devoted to the study of the possibilities for researching the history of the family of the ancient Ukrainian cossack and noble family of the Kostenetsky. Thus, the work has both a historiographical and a source study character. The authors analyzed the developments of scientists of the XIX – early XXI centuries on the specified topic. They are all largely fragmentary. There are no comprehensive studies about the Kostenetsky clan or about its individual representatives. At the same time, there is a large array of published and unpublished historical sources. The most informative of them are archival documents. They are also the least studied by scientists. The overwhelming majority of these documents are kept in the state archives of the Sumy and Chernigov regions, the Institute of Manuscripts of the National Library of Ukraine named after V.I. Vernadsky (Ukraine) and the Russian State Historical Archives (Russia). These documents contain information about personal/family life, education, career of members of the Kostenetsky family. When working with sources on this topic, the need to use a critical method was emphasized. This will make it possible to obtain the most reliable historical data about the representatives of the Kostenetsky family.Item Етноорієнтована методика навчання у полікультурній групі(Сумський державний університет, 2021) Кхан, Аджмал; Пилипенко-Фріцак, Наталія Анатоліївна; Пилипенко-Фрицак, Наталия Анатольевна; Pylypenko-Fritsak, Nataliia AnatoliivnaІнтеграція України у світовий освітній простір обумовлює народження якісно іншої освітньої ситуації в зв'язку з потребою суспільства у фахівцях, що сприймають в єдності все різноманіття світу. Інтеграція спрямована на досягнення нової якісної характеристики освітніх послуг, яка виражена поняттям «європейський вимір в освіті». В основі визначення «європейського виміру в освіті» знаходиться особистість того, хто навчається, урахування його культурних цінностей (демократія, права людини, свобода, рівність, моральність); навчання базується на принципах сучасної педагогічної діяльності (відкритість, толерантність, діалог). Інтернаціоналізація освіти актуалізувала питання толерантної взаємодії іноземних студентів, створення толерантного суспільства.