Видання зареєстровані авторами шляхом самоархівування
Permanent URI for this communityhttps://devessuir.sumdu.edu.ua/handle/123456789/1
Browse
13 results
Search Results
Item Особливості емоційного вигорання у студентів та його корекція(Сумський державний університет, 2025) Семенихіна, А.О.Дипломна робота присвячена дослідженню психологічних особливостей синдрому емоційного вигорання у студентів та його корекції. Розкрито теоретичні основи феномену вигорання, його структуру, детермінанти та роль стресу як одного з ключових чинників. В емпіричному дослідженні взяли участь 61 студент, серед них 45 жінок(73,77%) та 16 чоловіків ( 26,23%). З них 38 осіб, які поєднують навчання та роботу ( 62%), та 23 особи, які не поєднують навчання та роботу ( 38%). Було виявлено, що середні рівні емоційного виснаження та редукції особистих досягнень є найбільш поширеними серед студентів. Підтверджено гіпотезу, що існує статистично значуща відмінність у рівнях емоційного виснаження та редукції особистих досягнень між студентами, які поєднують навчання та роботу, та тими, хто не поєднує. Кореляційний аналіз показав сильні позитивні взаємозв'язки між компонентами вигорання, підтверджуючи цілісність синдрому, де емоційне виснаження відіграє центральну роль.Item Особливості та корекція тривожності у студентів із різними рівнями соціальної фрустрованості(Сумський державний університет, 2025) Яцун, А.О.Кваліфікаційна робота присвячена дослідженню особливостей та корекції тривожності у студентів із різними рівнями соціальної фрустрованості. Здійснено аналіз суттєвих аспектів тривожності та соціальної фрустрованості у студентів. Під час проведення дослідження було використано методику «Діагностика рівня соціальної фрустрованості» Вассермана Л. (адаптація Бойка В.) та методику «Шкала оцінки рівня реактивної (ситуативної) та особистісної тривожності» Спілбергера Ч. (адаптація Ханіна Ю.). Для обробки результатів використовувалися методи математичної статистики, а саме: описова статистика, коефіцієнт варіації, однофакторний дисперсійний аналіз, коефіцієнт лінійної кореляції Пірсона. Було розглянуто взаємозв’язок показників тривожності та соціальної фрустрованості та встановлена його наявність.Item Прокрастинація у студентів з різною часовою перспективою(Сумський державний університет, 2025) Нагорна, П.С.Кваліфікаційна робота присвячена дослідженню прокрастинації у студентів з різною часовою перспективою. Було здійснено аналіз сутнісних характеристик прокрастинації та часової перспективи, а також досліджено психологічні характеристики студентського віку. Розроблено емпіричний та корекційний компоненти. У досліджені було використано методики «Шкала загальної прокрастинації» К. Лей в адаптації Т. Юдєєвої та «Опитувальник часової перспективи» Ф. Зімбардо (в адаптації О. Сенюк). Із метою обробки отриманих результатів було використано методи математичної статистики, серед яких описова статистика, аналіз статистичних гіпотез, кореляційний та порівняльний аналізи. Було встановлено наявність зв’язків між прокрастинацією та часовою перспективою.Item Самоповага студентів з різними рівнями тривожності(Сумський державний університет, 2025) Маслак, М.С.Кваліфікаційна робота присвячена вивченню особливостей самоповаги студентів з різними рівнями тривожності та розробці програми розвитку. У теоретичній частині проаналізовано базові підходи до розуміння самоповаги як психологічного феномену, її структуру та функції у студентському віці, а також особливості вияву тривожності в юнацькому періоді. Проведено аналіз наукових джерел щодо взаємозв’язку між рівнем тривожності та самоповаги. Емпіричне дослідження здійснено серед студентів ЗВО з застосуванням психодіагностичних методик. Отримані результати продемонстрували наявність статистично значущих відмінностей в рівнях самоповаги, що залежать від рівня тривожності: студенти з вищими показниками тривожності демонструють нижчий рівень самоповаги. Ці дані підтверджують доцільність розробки програми розвитку, орієнтованої на розвиток самоповаги саме у студентів з підвищеною тривожністю.Item Особливості та корекція перфекціонізму студентів із різними рівнями соціальної адаптованості(Сумський державний університет, 2025) Ляудіс, В.В.Кваліфікаційна робота зосереджена на дослідженні особливостей прояву перфекціонізму у студентів, враховуючи різний рівень їх соціальної адаптованості, а також пошуку дієвих шляхів для його корекції. У роботі було проаналізовано теоретичні основи перфекціонізму як психологічного явища, його складові, також теоретичні основи соціальної адаптації. Також було висвітлено специфіку перфекціонізму та соціальної адаптованості у студентському середовищі. Було обрані та застосовані надійні методики для вимірювання багатовимірного перфекціонізму та оцінювання рівня соціальної адаптованості. Проведено описовий, дисперсійний, t-критерій Стьюдента та кореляційний аналіз отриманих даних. Проведений кореляційний аналіз підтвердив гіпотезу про існування статистичного значимого позитивного зв’язку між соціально-приписаним перфекціонізмом та соціальної адаптованості студентів. Також кореляційний аналіз засвідчив незначний, але статистично значущий взаємозв’язок між загальним рівнем перфекціонізму та соціальною адаптованістю.Item Особливості тривожності у студентів-психологів з різними рівнями схильності до перфекціонізму(Сумський державний університет, 2025) Лесик, Т.Г.У сучасному світі студенти стикаються з великою кількістю чинників, які спричиняють відчуття тривожності. Часті зміни соціальних ролей, тиск з боку оточення, страх іспитів, власні очікування та бажання можуть спричинити тривожність. Особливого значення набуває взаємозв’язок тривожності та перфекціонізму, рівень схильності до перфекціонізму є одним з ключових факторів, що визначає жагу індивіда до досконалості в особистому житті, навчанні та роботі, тобто від характеристик тривожності та перфекціонізму прямо залежить психологічний стан. Метою дослідження є аналіз особливостей тривожності студентів-психологів з різними рівнями схильності до перфекціонізму. У даній роботі проаналізовано основні теоретичні підходи до вивчення поняття тривожності та перфекціонізму, їх структурні компоненти та чинники. Особлива увага приділена кореляції між рівнем тривожності та рівнем схильності до самооцінки, її впливу на життєдіяльність студентів-психологів.Item Особливості емоційного вигорання у студентів та його корекція(Сумський державний університет, 2025) Семеніхіна, А.О.Дипломна робота присвячена дослідженню психологічних особливостей синдрому емоційного вигорання у студентів та його корекції. Розкрито теоретичні основи феномену вигорання, його структуру, детермінанти та роль стресу як одного з ключових чинників. В емпіричному дослідженні взяли участь 61 студент, серед них 45 жінок(73,77%) та 16 чоловіків ( 26,23%). З них 38 осіб, які поєднують навчання та роботу ( 62%), та 23 особи, які не поєднують навчання та роботу ( 38%). Було виявлено, що середні рівні емоційного виснаження та редукції особистих досягнень є найбільш поширеними серед студентів. Підтверджено гіпотезу, що існує статистично значуща відмінність у рівнях емоційного виснаження та редукції особистих досягнень між студентами, які поєднують навчання та роботу, та тими, хто не поєднує. Кореляційний аналіз показав сильні позитивні взаємозв'язки між компонентами вигорання, підтверджуючи цілісність синдрому, де емоційне виснаження відіграє центральну роль. Розроблено та апробовано психокорекційну програму на 5 зустрічей на групі з 10 студентів. Незважаючи на короткотривалість програми та помірний характер змін, апробація показала її початкову позитивну ефективність у зниженні рівнів емоційного виснаження, редукції особистих досягнень та загального показника вигорання, що підтверджено статистично значущими відмінностями порівняно з початком зустрічей та завершенням.Item Нервово-психічна стійкість студентів з різним рівнем адаптивності(Сумський державний університет, 2024) Комарова, А.І.У кваліфікаційній роботі бакалавра досліджено нервово-психічну стійкість студентів з різним рівнем адаптивності до навчального процесу та соціально-психологічних умов. Метою роботи є визначення взаємозв'язку між рівнем адаптивності студентів та їх нервово-психічною стійкістю. Для досягнення цієї мети було проведено опитування серед студентів різних курсів та спеціальностей, використовуючи стандартизовані психодіагностичні методики. Результати дослідження показали, що студенти з високим рівнем адаптивності демонструють вищий рівень нервово-психічної стійкості, ніж ті, у кого рівень адаптивності нижчий. Отримані дані можуть бути використані для розробки програм психологічної підтримки та адаптаційних заходів у вищих навчальних закладах.Item Особливості проявів ворожості студентів з різним рівнем суб’єктивного благополуччя(Сумський державний університет, 2024) Ященко, С.А.Кваліфікаційна робота присвячена аналізу феноменів ворожості та суб’єктивного благополуччя. В рамках нашого дослідження нами було проаналізовано низку джерел які описують особливості формування зазначених психологічних феноменів. Так, було встановлено, що ворожість – це фундаментальний аспект психіки людини, який виражається у вигляді різноманітних поведінкових та когнітивних реакцій. На формування даного феномену вливають біологічні, особистісні та соціокультурні чинники. Феномен суб’єктивного благополуччя, в свою чергу, складна психологічна структура, яка має власну систему структурних компонентів. На формування даного стану впливають обставини середовища, задоволеність людиною своїм особистісним становищем, матеріальний стан, тощо. Суб’єктивне благополуччя, в свою чергу формує у людини конфліктну поведінку людини, її здатність адаптуватись до нових умов середовища. Для встановлення наявності або відсутності взаємозв’язку нами було проведено емпіричне дослідження ворожості та суб’єктивного благополуччя. Стосовно ворожості, абсолютна більшість студентів мають середній рівень вираженості даної якості, з тенденцією до високого. За допомогою методики на визначення рівня суб’єктивного благополуччя ми встановили, що абсолютній більшості опитуваних притаманний низький рівень даної якості. В тім, значний кореляційних зв’язків не було встановлено за жодним із показників, який представлений у використаних, нами, методиках.Item Особливості та корекція почуття самотності студентів із різними показниками особистісної зрілості(Сумський державний університет, 2024) Тверда, Ю.О.У кваліфікаційній роботі бакалавра розглядаються підходи сучасної психології до проблематики почуття самотності як одного з поширених переживань у ситуаціях невизначеності та нестабільності. Аналіз теоретичних позицій показав, що самотність – це суб’єктивне емоційне явище, яке на відміну від ізоляції та усамітнення, має деструктивний характер. Самотність вважають суб’єктивною тому, що кожна людина наділяє різним сенсом досвід переживання самотності. Особистісну зрілість можна назвати вершиною розвитку якостей, які формуються та розвиваються впродовж життя людини та можуть бути описаними у десяти рисах: відповідальність, децентрація, глибинність переживань, життєва філософія, толерантність, автономність, контактність, самосприйняття, креативність, синергічність. Наводяться результати емпіричного дослідження феноменів самотності та особистісної зрілості, включаючи її окремі складові, як у студентів загалом, так і окремо у жінок та чоловіків. Аналіз окремих рис особистісної зрілості довів, що у жінок вираженість таких рис як глибинність переживань, контактність та креативність вища, ніж у чоловіків. Також було досліджено кореляційні зв’язки окремо для жінок та чоловіків. Виявилось, що у жінок самотність корелює з відповідальністю, а у чоловіків простежується взаємозв’язок самотності з рисами особистісної зрілості через креативність.