Видання зареєстровані авторами шляхом самоархівування

Permanent URI for this communityhttps://devessuir.sumdu.edu.ua/handle/123456789/1

Browse

Search Results

Now showing 1 - 10 of 18
  • Item
    Comparative characteristics of the managerial and economic aspects of digital business transformation
    (ВД «Гельветика», 2023) Завражний, Костянтин Юрійович; Завражный, Константин Юрьевич; Zavrazhnyi, Kostiantyn Yuriiovych; Кулик, Анжеліка Костянтинівна; Кулик, Анжелика Константиновна; Kulyk, Anzhelika Kostiantynivna
    Цифрова трансформація є ключовим елементом сучасного бізнесу, що впливає на його управління та економічний розвиток. Стаття присвячена аналізу сутності та важливості цифрової трансформації в контексті управлінських та економічних аспектів. Досліджено ключові фактори та прояви цифрової трансформації в бізнес-середовищі, зокрема її вплив на бізнес-моделі, внутрішні робочі процеси та взаємодію зі споживачами. Визначено, що нові цифрові платформи та сервіси можуть створювати інноваційні шляхи для генерації прибутку та залучення нових клієнтів. Стаття акцентує увагу на стратегічному плануванні як необхідному етапі перед реалізацією цифрової трансформації. Перед впровадженням цифрових ініціатив надзвичайно важливо провести аналіз, чітко визначити цілі та завдання, а також зрозуміти, як вони будуть інтегруватися у загальну стратегію розвитку компанії. Дослідження підтвердило, що керівництво відіграє критичну роль у процесі впровадження технологічних ініціатив. Ефективний внесок керівництва полягає у його активному включенні в цей процес, сприянні ухваленню обґрунтованих стратегічних рішень та наданні необхідних ресурсів для успішної реалізації ініціатив. Стаття наголошує, що успішна цифрова трансформація вимагає не лише технологічних змін, але й культурних, корпоративна культура повинна бути спрямована на прийняття змін та готовність до адаптації до нового цифрового середовища. Дослідження показує, що успіх впровадження цифрових ініціатив вимагає від співробітників розвитку нових навичок, а також гнучкості та готовності до постійних змін, це стосується не лише ІТ-спеціалістів, а й усіх рівнів персоналу. Стаття підкреслює значущість співпраці та партнерства у сучасному бізнесі під час цифрової трансформації, наголошує на можливостях використання цифрових технологій для збільшення обсягів взаємодії з партнерами та підвищення ефективності бізнес-процесів.
  • Item
    Аналіз актуальних напрямів цифрової трансформації
    (Національний університет «Полтавська політехніка імені Юрія Кондратюка», 2023) Завражний, Костянтин Юрійович; Завражный, Константин Юрьевич; Zavrazhnyi, Kostiantyn Yuriiovych; Кулик, Анжеліка Костянтинівна; Кулик, Анжелика Константиновна; Kulyk, Anzhelika Kostiantynivna
    Стаття присвячена вивченню напрямів цифрової трансформації на поточному етапі економічного розвитку з метою визначення оптимальних шляхів для покращення бізнес-моделей та здобуття конкурентної переваги у короткостроковій та стратегічній перспективі. Дослідження включає аналіз категорій участі у дистанційній роботі та основних напрямів і технологій цифрової трансформації бізнесу. Результати дослідження підкреслюють важливість зосередження на категоріях участі у дистанційній роботі для ефективного використання робочого часу та успішного впровадження сучасних елементів у бізнес-модель. Основними напрямами цифрової трансформації є гіперавтоматизація, гібридна модель робочого місця, цифровий банкінг, 5G технології, застосування штучного інтелекту (AI) та Web 3.0. Взаємодія між цими напрямами визначає перспективи успіху впровадження цифрових інновацій. Дослідження показує, що компанії, які почнуть впроваджувати зміни у корпоративну культуру та застосовувати цифрову трансформацію на ранніх стадіях, будуть активніше рухатися у напрямку стратегічного розвитку та досягнення успіху.
  • Item
    Порівняльний аналіз аспектів цифрової трансформації підприємства
    (Одеський національний економічний університет, 2023) Завражний, Костянтин Юрійович; Завражный, Константин Юрьевич; Zavrazhnyi, Kostiantyn Yuriiovych; Кулик, Анжеліка Костянтинівна; Кулик, Анжелика Константиновна; Kulyk, Anzhelika Kostiantynivna
    Автори розглядають шлях цифрової трансформації управлінських та економічних аспектів бізнесу та її вплив на підприємства, аналізують різні аспекти цифрової трансформації та її вплив на економічні результати підприємств. Особлива увага приділяється покращенню клієнтського досвіду, технологічним інноваціям та стратегічному управлінню. Дослідження показує, що успішна цифрова трансформація вимагає глибокого переосмислення та адаптації, об'єднуючи технології, управління та стратегію. Автори рекомендують планування, систематичний підхід та поєднання технологій та джерел даних у стратегічній трансформаційній стратегії для досягнення довгострокового економічного успіху.
  • Item
    Аналіз сучасних напрямів цифрової трансформації бізнесу
    (Publisher.agency, 2023) Завражний, Костянтин Юрійович; Завражный, Константин Юрьевич; Zavrazhnyi, Kostiantyn Yuriiovych; Кулик, Анжеліка Костянтинівна; Кулик, Анжелика Константиновна; Kulyk, Anzhelika Kostiantynivna
    На сучасному етапі економічного розвитку важливого значення набуває цифрова трансформація бізнесу, тому актуальним є відстеження її останніх тенденцій та напрямів. Існуючі бізнес-моделі є динамічними структурами, які підлягають постійним трансформаціям і вимагають адаптації з метою забезпечення їх актуальності та відповідності ринковим вимогам. Коригування та модифікації цих моделей є необхідними для збереження їх конкурентоспроможності та відповідності потребам сучасного бізнес-середовища. Ефективний розвиток бізнесу потребує використання швидких рішень, які допомагають трансформувати бізнес-моделі компаній та отримати результат. Цей процес вимагає постійної уваги та пристосування напрямків цифрової трансформації згідно з вимогами ринкових змін та інноваційних технологій. Систематичний аналіз та уточнення стратегічних напрямків цифрової трансформації дозволяють бізнесу актуалізувати бачення свого розвитку, враховуючи змінний характер сучасного бізнес-середовища. Здійснення такого аналізу сприяє вибору оптимальних рішень для подальших змін, що сприяє підвищенню ефективності та конкурентоспроможності підприємства в епоху цифрової економіки.
  • Item
    Динаміка цифрової трансформації соціально-економічних та екологічних систем
    (Дніпровський державний аграрно-економічний університет, ТОВ `ДКС Центр`, 2022) Вороненко, В'ячеслав Ігорович; Вороненко, Вячеслав Игоревич; Voronenko, Viacheslav Ihorovych; Кубатко, Олександр Васильович; Кубатко, Александр Васильевич; Kubatko, Oleksandr Vasylovych; Ковальов, Богдан Леонідович; Ковалев, Богдан Леонидович; Kovalov, Bohdan Leonidovych; Гриценко, Павло Валерійович; Гриценко, Павел Валериевич; Hrytsenko, Pavlo Valeriiovych; Омельяненко, В.
    Стаття присвячена питанням цифрової трансформації соціально-економічних та екологічних систем, а саме оцінюванню динаміки такої трансформації. Оскільки існує певна недостатність показників та критеріїв оцінювання цифрової трансформації соціально-економічних та екологічних систем, у даній статті запропонована система відповідних показників та критеріїв. Враховуючи те, що дані від будь-якої системи змінюються з часом, на основі запропонованої системи показників можна оцінювати також динаміку цифрової трансформації. Для цього розроблено систему динамічних показників цифрової трансформації соціально-економічних систем та екологічних систем. Результати розрахунків запропонованих показників для України вказують на позитивну їх динаміку, тобто зміну у часі. Це означає, що цифрова трансформація соціально-економічних та екологічних систем України відбувається у напрямку покращання. При цьому абсолютні показники цифрової трансформації соціально-економічних систем загалом демонструють дещо спадаючу динаміку, що вимагає прийняття управлінських рішень у державі щодо активізації зусиль на цифровізації соціально-економічних систем.
  • Item
    Напрямки розвитку банківської діяльності з обслуговування фізичних осіб в умовах цифровізації економіки
    (Сумський державний університет, 2022) Головченко, А.С.
    Основною конкурентною перевагою є банківські послуги та продукти, які максимально відповідають вимогам аудиторії, на яку орієнтується кожен конкретний банк. Проте фізичні особи найшвидше реагують на різні зміни у продуктах, запропонованих банком, унаслідок чого розвиток банківських продуктів для фізичних осіб став особливо актуальним питанням для банків. У роботі проведено оцінку рівня цифрової трансформації банківського сектора України, здійснено порівняльний аналіз вітчизняного досвіду та досвіду розвинених країн. Визначено проблеми та перспективи розвитку даного ринку в Україні.
  • Item
    Economic and organizational issues of restructurization of enterprises within digital transformations
    (Європейська наукова платформа, 2022) Мельник, Леонід Григорович; Мельник, Леонид Григорьевич; Melnyk, Leonid Hryhorovych; Дегтярьова, Ірина Борисівна; Дегтярева, Ирина Борисовна; Dehtyarova, Iryna Borysivna
    У дослідженні аналізуються економічні та організаційні питання реструктуризації підприємств у рамках цифрових трансформацій. Характеризується склад і форми соціо-економічних систем, до складу яких входять матеріальні активи, інформаційні алгоритми та синергетичні комунікації. У дослідженні визначено вектори реструктуризації економічних систем, формування передумов і відповідних проривних технологій для реалізації сучасного фазового переходу, квазівірусний характер технологічних змін, економічні складові трансформаційних процесів, а також напрямки цифровізації та складові реструктуризації соціо- економічних систем. У дослідженні запропоновано завдання вирішення актуальних соціально-економічних проблем, у тому числі попередження глобальної екологічної кризи
  • Item
    Процес створення цифрового бізнесу: маркетинг і комерціалізація
    (Сумський державний університет, 2022) Рева, А.С.
    Актуальність теми роботи полягає у визначенні рентабельності двох кардинально-різних видів бізнесу - офлайн та онлайн, особливо в воєнному положенні та кризових світових умовах. Метою бакалаврського дослідження є доказ простоти створення та перевтілення фізичного бізнесу на цифровий на прикладі художньої діяльності. На основі дипломної роботи майже кожен підприємиць може опанувати онлайн бізнес та перевтілити фізичний бізнес на цифровий повністю або частково. Завдання роботи: дослідити теоретичні та практичні аспекти онлайн та офлайн бізнесів, їх кардинальну різницю та схожі аспекти. Дослідити цифрові платформи та варіанти співпраці з ними. Об’єктом дослідження є процес управління фізичним та цифровим бізнесом творчої художньої діяльності на прикладі магазину з цифровими товарами (пензлями для малювання). Предметом дослідження є теоретичні й методичні засади стратегічного управління прибутком цифрового та офлайн бізнесів художньої діяльності. Методи дослідження – аналіз і синтез, статистичний аналіз, структурний і порівняльний аналіз. Наукова новизна дослідження: розроблено концепцію і моделі механізму управління прибутком цифрового магазину, що на відміну від існуючих фізичних магазинів враховують кризові умови країни, світу та ризики ведення воєнних дій. Практична значущість дослідження полягає у формуванні рекомендацій щодо впровадження механізму ефективного управління прибутком в будь-яких світових обставинах, вихід на зарубіжні ринки, опанування онлайн бізнесу. У першому розділі визначені особливості управління прибутком підприємств за кризових умов, проаналізовані переваги та недоліки онлайн та офлайн бізнесів, запропонована концепція механізму управління прибутком торговельних підприємств при перерозподілі товарів, послуг в онлайн середовище. У другому розділі був проведений порівняльний аналіз напрямків реалізації потенціалів для створення успішного бізнес проекту, дослуджено теоретико-методічні основи створення офлайн школи з малюванню, були визначені кризові перешкоди, максимальний та мінімальний прибуток, точка беззбитковості, повноцінний аналіз перспектив офлайн бізнесу. У третьому розділі була розроблена ідея та реалізація цифрового бізнесу на прикладі онлайн школи малювання з продажем цифрових товарів, зазначена маркетингова складова цифрового бізнесу з малювання, запропоновано механізм ефективного управління прибутком з економічним обґрунтуванням ефективності рекомендацій.
  • Item
    Management of digital transformations at enterprises and territories for sustainable development
    (Nemoros s.r.o., 2022) Мельник, Леонід Григорович; Мельник, Леонид Григорьевич; Melnyk, Leonid Hryhorovych; Карінцева, Олександра Іванівна; Каринцева, Александра Ивановна; Karintseva, Oleksandra Ivanivna; Маценко, Олександр Михайлович; Маценко, Александр Михайлович; Matsenko, Oleksandr Mykhailovych
    Сьогодні людство стоїть на порозі нової суспільно-економічної формації. Основою його існування є виробництво та споживання інформації. Це утворення в наукових виданнях називають інформаційним або цифровим суспільством; процес його побудови називається цифровою трансформацією, або цифровізацією.
  • Item
    Цифровізація бізнес-процесів: світові тренди й можливості для українських компаній
    (Сумський державний університет, 2021) Голуб, А.В.
    Метою дослідження є аналіз і розвиток теоретико-практичних аспектів стратегій розвитку високотехнологічного сектору України та бізнес- процесів українських компаній. Об’єктом дослідження є процеси цифровізації бізнес-процесів і відповідні виклики й можливості для компаній. Предмет дослідження – економічні відносини, що виникають між економічними суб’єктами в умовах цифровізації бізнес-процесів. Для досягнення мети були поставлені і вирішені такі завдання: ● дослідження принципів Індустрії 4.0 і виявлення окремих передових технологій бізнес-процесів; ● аналіз стану та тенденцій розвитку стратегій розвитку товарів та послуг на українському ринку за складом цифровізованого середовища; ● ідентифікація інноваційно-інформаційної складової торгівлі України; ● визначення ключових проблем розвитку цифровізації України в умовах глобальних ризиків; ● обґрунтування засад використання штучного інтелекту у внутрішньому середовищі; ● визначення міжнародного та регіонального бізнес-середовища України; ● розкриття значення позиціонування України відносно ЄС за допомогою аналізу. У роботі дістали подальшого розвитку теоретико-практичні аспекти й складові елементи стратегій цифровізації бізнес-процесів компаній в умовах запровадження принципів Індустрії 4.0. Дослідження базувалося на загальнонаукових та емпіричних методичних прийомах економічної науки, зокрема: ● загальнонаукових методах та прийомах (аналіз, синтез, індукція, дедукція); ● економіко-статистичних методах (порівняльного аналізу, групування, факторного аналізу); ● економіко-математичних методах (моделювання). У роботі було використано напрацювання сучасних вітчизняних та іноземних вчених у сфері економіки, провідних бізнесменів, маркетологів, експертів і фахівців у сфері цифрового розвитку бізнесу. У першому розділі «Парадигма “Industry 4.0”, як концепт постіндустріального розвитку» досліджено сутність та елементи Індустрії 4.0. У другому розділі «Дослідження передумов і можливостей реалізації основних чинників і рушійних сил “Industry 4.0” в українському бізнес-середовищі» виявлено доцільність формування окремих сегментів цифрової індустрії. Третій розділ «Практики й моделі бізнес-інновацій в Україні: особливості формування, використання й управління» присвячено докладному аналізу роботи українських підприємств та розвитку стратегій українських компаній на світовому ринку. Результати науково-методичних і практичних досліджень кваліфікаційної роботи магістра використані ПНП «Центр економічних досліджень» (м. Суми) для підготовки науково-практичних рекомендацій із формування стратегічних заходів розвитку національної економіки України на період до 2030 р. (довідка №17.12-1 від 17.12.2021 року про впровадження результатів кваліфікаційної роботи магістра).