Видання зареєстровані авторами шляхом самоархівування
Permanent URI for this communityhttps://devessuir.sumdu.edu.ua/handle/123456789/1
Browse
125 results
Search Results
Item Інтелектуальна система психологічної підтримки(Сумський державний університет, 2025) Гупало, С.М.Розроблено інтелектуальну систему психологічної підтримки на основі генеративних моделей штучного інтелекту. Складено планування майбутніх оновлень, а також покращення її взаємодії з користувачами.Item Інтелектуальна система керування завданнями(Сумський державний університет, 2025) Лемак, В.В.Розроблено інтелектуальну систему керування завданнями у вигляді десктопного застосунку з графічним інтерфейсом, реалізованим засобами Python (Tkinter) та локальним збереженням даних через SQLite. Ключовим компонентом є інтеграція мовної моделі Gemma (через Ollama API), що забезпечує автоматизоване формування рекомендацій з урахуванням дедлайнів, пріоритетів і змісту задач. Система підтримує адаптивне планування, інтелектуальний аналіз завдань та візуальне відображення їх статусів для підвищення продуктивності користувача.Item Інформаційна інтелектуальна система прогнозування погодних умов(Сумський державний університет, 2025) Давиденко, Д.О.Розроблено інтелектуальну інформаційну систему у вигляді Telegram-бота для прогнозування погодних умов. Система дозволяє користувачам обирати локацію , дату та ввести погодні данні у вибраній локації, отримувати прогноз температури, вологості, опадів і швидкості вітру, використовуючи модель машинного навчання, натреновану на історичних метеоданих. Telegram-бот реалізує інтерактивний інтерфейс на основі фреймворку Aiogram, зберігає дані користувачів у базі SQLite та забезпечує обробку запитів у реальному часі.Item Ігровий застосунок у жанрі горор на основі українського фольклору. Архітектура рівнів та штучний інтелект неігрових персонажів(Сумський державний університет, 2025) Газарян, А.С.У результаті виконання роботи створено програмний модуль процедурної генерації карт, що забезпечує автоматизоване формування унікального ігрового простору для кожного запуску гри. Також реалізовано систему штучного інтелекту для ворожого неігрового персонажа, здатного адаптувати свою поведінку залежно від дій гравця. Це сприяє підвищенню варіативності ігрового процесу, формуванню динамічного ігрового наративу та покращенню загального користувацького досвіду.Item Інтелектуальна система аналізу рукописних текстів(Сумський державний університет, 2025) Штонда, С.С.створено інтелектуальну систему у вигляді Telegram-бота, який розпізнає рукописний текст із зображень і PDF, обробляє його через LLM для виправлення помилок і структурування, та повертає результат користувачу. Система підтримує асинхронну обробку, контейнеризацію (Docker) і керування станами (RedisItem Застосування штучного інтелекту в прогнозуванні економічних показників(Сумський державний університет, 2025) Розгон, Ю.В.У сучасних умовах глобальної цифровізації, інтенсивного розвитку інформаційних технологій та широкого впровадження аналітичних інструментів у сферу економіки, проблема прогнозування макроекономічних показників, зокрема валового внутрішнього продукту (ВВП), набуває винятково важливого значення. ВВП є одним з основоположних індикаторів стану економіки держави, відображає загальний обсяг вироблених товарів і послуг у країні за певний період та використовується як основа для формування бюджетної, монетарної, інвестиційної та соціальної політики. Саме тому точність його прогнозування є критично важливою для ухвалення ефективних управлінських рішень як на державному, так і на корпоративному рівні. Актуальність теми дослідження зумовлена необхідністю підвищення ефективності інструментарію економічного прогнозування в умовах нестабільності зовнішнього середовища, глобальних викликів та високої мінливості економічних процесів.Item Розвиток логістики в умовах цифрової економіки(Сумський державний університет, 2025) Пустогвар, В.В.У сучасних умовах цифрової трансформації бізнесу логістика переживає кардинальні зміни, які стосуються впровадження інноваційних технологій — від штучного інтелекту до Інтернету речей та блокчейн-рішень. Це зумовлено необхідністю підвищення ефективності управління ланцюгами постачання, скорочення витрат і забезпечення прозорості операцій. Особливо актуально це для українських підприємств, які прагнуть зміцнити свою конкурентоспроможність на тлі глобалізації та нестабільності економіки. Цифровізація логістичних процесів виступає не просто як технологічне оновлення, а як стратегічна необхідність, що дозволяє адаптуватися до нових викликів, забезпечити сталий розвиток і підвищити якість обслуговування клієнтів.Item Інформаційна система алгоритмічного трейдингу з використанням штучного інтелекту(Сумський державний університет, 2025) Рудь, А.Ю.Розроблено інформаційну систему алгоритмічного трейдингу з прогнозною моделлю SARIMA, яка автоматично аналізує дані, формує торгові дії та виконує їх через біржові API. Реалізовано масштабовану архітектуру з розподіленими сервісами, адміністраторською панеллю, хмарною інфраструктурою та підтримкою модульної інтеграції нових алгоритмів і моделей.Item Ethical Standards for Artificial Intelligence Implementation as a Guarantee of Sustainable Enterprise Development(Економіка розвитку систем, 2025) Кулик, Анжеліка Костянтинівна; Kulyk, Anzhelika Kostiantynivna; Завражний, Костянтин Юрійович; Zavrazhnyi, Kostiantyn YuriiovychТехнології штучного інтелекту (ШІ) відкривають широкі можливості для оптимізації бізнес-процесів і підвищення конкурентоспроможності компаній. Водночас їх упровадження породжує етичні проблеми, що потребують системного аналізу та вирішення для забезпечення сталого розвитку підприємств. Основними етичними викликами є питання справедливості, відповідальності, прозорості алгоритмів і захисту даних. Крім того, важливим аспектом є регулювання взаємодії між ШІ та працівниками, щоб уникнути негативних соціальних наслідків, таких як масові скорочення робочих місць та втрата кваліфікацій персоналу. Актуальність дослідження зумовлена необхідністю інтеграції етичних стандартів у бізнес-стратегію підприємств, що використовують ШІ, з метою забезпечення довгострокової стійкості та мінімізації ризиків, пов’язаних із порушенням прав людини, а також негативного впливу на суспільство й довкілля. Попри зростаючий інтерес наукової спільноти до етичних аспектів використання ШІ, кількість досліджень, що враховують вплив цих технологій на сталий розвиток компаній, залишається недостатньою. У статті здійснено систематичний огляд наукової літератури на основі даних із бази Scopus із використанням бібліометричних інструментів, зокрема програмного забезпечення VOSviewer. Дослідження показало, що компанії, які дотримуються етичних принципів, таких як справедливість, прозорість і соціальна відповідальність, сприяють не лише власному сталому розвитку, але й роблять позитивний внесок у збереження довкілля та підвищення суспільного добробуту. Результати дослідження вказують на необхідність розроблення чітких етичних стандартів і регуляторних механізмів для забезпечення етичного, безпечного та справедливого використання ШІ у бізнесі. Це сприятиме формуванню довгострокових стратегій сталого розвитку, підвищенню суспільної довіри до технологій та зменшенню ризиків юридичних і репутаційних втрат для бізнесу.Item AI as a personal tutor: transforming English language learning in the student environment(Класичний фаховий коледж Сумського державного університету, 2025) Reva, V.D.The landscape of language learning is continuously evolving, with technological advancements playing a pivotal role in shaping new pedagogical approaches. Among these innovations, the integration of Artificial Intelligence (AI) into educational practices has garnered significant attention, particularly within pre-higher education. The global AI in education market is projected to grow at a compound annual growth rate (CAGR) of over 40% from 2021 to 2027, reaching a market size of US$10 billion. Notably, a growing trend among college students is the adoption of AI-powered tools and platforms as a supplementary or even primary means of learning English, moving beyond traditional methods such as human tutors and online learning platforms. This shift reflects the increasing accessibility and sophistication of AI technologies, which offer personalized and adaptive learning experiences. Understanding the prevalence and impact of this phenomenon is crucial for educators, curriculum developers, and technology providers alike. This paper aims to explore the transformation of English language learning within the student environment through the lens of AI adoption, investigating its potential benefits and challenges.