Видання зареєстровані авторами шляхом самоархівування
Permanent URI for this communityhttps://devessuir.sumdu.edu.ua/handle/123456789/1
Browse
161 results
Search Results
Item Аналіз конкурентного середовища підприємства(Сумський державний університет, 2025) Пасікута, Т.Ю.В кваліфікаційній роботі досліджено конкурентне середовище підприємства Nestlé Україна як одного з провідних учасників вітчизняного ринку продуктів харчування. Актуальність теми обумовлена зростанням конкуренції, економічною нестабільністю та необхідністю формування ефективної конкурентної стратегії для забезпечення стійкого розвитку підприємства.Item Формування системи комунікації стейкхолдерів у сегменті здорових продуктів північно-східного регіону України(Сумський державний університет, 2025) Лiсаченко, К.А.Актуальність теми роботи зумовлена зростаючим попитом на товари здорового харчування в умовах трансформації споживчих практик, посиленням екологічної свідомості та необхідності побудови ефективних комунікацій між учасниками ринку з метою формування сталих ланцюгів постачання та просування екологічної продукції. Метою кваліфікаційної роботи є дослідження системи комунікацій стейкхолдерів сегменту здорових продуктів північно-східного регіону України та розроблення практичних рекомендацій щодо підвищення ефективності взаємодії між учасниками цього ринку на прикладі діяльності магазину «Еколавка» у місті Суми. Завдання роботи: проаналізувати сучасні тенденції розвитку ринку екологічно чистих і здорових продуктів в Україні та Німеччині; дослідити стан, особливості та динаміку розвитку сегменту здорового харчування у північно-східній частині України та місті Суми; провести аналіз конкурентного середовища магазину «Еколавка» у місті Суми, асортименту та ціноутворення конкурентів, а також виявити асортиментні прогалини; провести оцінку постачальників сегменту здорового харчування в Сумській, Чернігівській та Полтавській областях; розробити рекомендації щодо оптимізації товарного асортименту відповідно до виявлених потреб місцевих споживачів і ринкових тенденцій. Об’єктом дослідження є магазин екологічної продукції «Еколавка» у місті Суми.. Предметом дослідження є система комунікацій між стейкхолдерами ринку здорових продуктів. Методи дослідження – аналіз та синтез, порівняльний метод, конкурентний та SWOT-аналіз, спостереження та порівняння, графічний та табличний методи. Практична значущість дослідження полягає у можливості застосування запропонованих аналітичних підходів для підвищення ефективності стейкхолдерської взаємодії в локальних екосистемах роздрібної торгівлі здоровими продуктами. Результати роботи можуть бути використані для розробки маркетингових стратегій, побудови партнерств з постачальниками, покращення позиціонування малих підприємств. У першому розділі проаналізовано загальнонаціональні та регіональні тенденції розвитку ринку здорового харчування, виділено чинники його інституційної фрагментарності та потенціалу зростання. У другому розділі розглянуто теоретичні підходи до аналізу стейкхолдерів і конкурентного середовища в екосегменті, визначено фактори впливу на ефективність комунікацій. У третьому розділі проведено аналіз діяльності магазину «Еколавка» в місті Суми, оцінено його конкурентне середовище, виявлено постачальницький потенціал регіону та запропоновано шляхи оптимізації асортименту.Item Маркетингові інструменти для зростання та підтримки бізнесу сфери громадського харчування в нестабільних ринкових умовах(Сумський державний університет, 2025) Гринько, А.С.Актуальність даної роботи зумовлена нестабільністю сучасного ринкового середовища, яка особливо гостро відчувається в сфері громадського харчування. Постійні економічні коливання, зміни споживчих уподобань, зростання конкуренції, а також непередбачувані глобальні події (як-от пандемії чи геополітичні конфлікти) створюють значні виклики для функціонування та розвитку закладів харчування. Дослідження теми дозволить систематизувати та проаналізувати найбільш ефективні маркетингові стратегії та інструменти, які можуть допомогти закладам громадського харчування не лише вижити в кризових умовах, але й розвиватися, залучати нових клієнтів та утримувати лояльну аудиторію. Дослідження дозволить виявити ключові фактори успіху та надати практичні рекомендації для бізнесу, що працює в умовах підвищеної невизначеності. Метою бакалаврської роботи є аналіз існуючого стану маркетингової діяльності досліджуваного підприємства, аналіз стану ринку громадського харчування та конкурентного ринку мобільних кав’ярень, рекомендації для розвитку підприємства. Завдання роботи: визначити перспективу просування кави на ринку; аналіз та оцінка діяльності досліджуваного підприємства; розробити практичні рекомендації для вдосконалення роботи закладу; встановлення переваг кав’ярні серед конкурентів. Об’єктом дослідження є процес функціонування закладів громадського харчування в умовах ринкової нестабільності. Предметом дослідження є маркетингові інструменти, які використовують заклади громадського харчування з метою адаптації до впливу факторів дестабілізації, підвищення конкурентоспроможності та забезпечення сталого розвитку бізнесу. Методи дослідження: аналіз літературних джерел та документального матеріалу, статистичних даних, аналіз і синтез, індукції та дедукції, конкретизації та порівняння, графічний метод та узагальнення даних. Наукова новизна дослідження: під час написання бакалаврської роботи розроблено інструменти для вдосконалення маркетингової діяльності функціонуючого закладу, проаналізовано популярність формату «кава на виніс», ринок сфери харчування та конкурентів. Практична значущість дослідження полягає в тому, що запропоновані рекомендації з покращення маркетингової діяльності та впровадження нових шляхів комунікації з клієнтами здатні покращіти позиціонування підприємства на конкурентному ринку. У першому розділі було досліджено особливості діяльності бізнесу в сфері громадського харчування. У другому розділі було проаналізовано тенденції маркетингової діяльності серед закладів громадського харчування в Україні та за кордоном. У третьому розділі було розглянуто маркетингову діяльність закладу «Kavaman», сформовано пропозиції для її удосконалення та авторські позиції щодо покращення маркетингових заходів.Item Забезпечення сталого розвитку енергетичної галузі на основі екстенсивного переходу на альтернативні джерела енергії(Сумський державний університет, 2024) Радул, А.О.Актуальність теми дослідження даної роботи полягає в тому, що сучасний світ стикається з новими викликами у сфері енергетики, зокрема з необхідністю переходу до сталого розвитку. В умовах цифрової трансформації економіки виснаження традиційних ресурсів, посилення екологічних вимог та зростання попиту на енергетичні ресурси вимагають впровадження нових підходів у формуванні енергетичних систем.Item Сучасні тенденції міжнародного маркетингу(Сумський державний університет, 2024) Шимошенко, А.О.; Тарасенко, Світлана Вікторівна; Tarasenko, Svitlana ViktorivnaУспішна маркетингова стратегія сьогодення вимагає поєднання інновацій, креативності, технологій та сталого розвитку. Компанії, які здатні адаптуватися до нових тенденцій і визначати їх, отримують конкурентну перевагу в сучасному цифровому світі маркетингу.Item Global competitiveness of the economy of Ukraine(Sumy State University, 2024) Volkov, K.V.This study explores the essential characteristics of the concepts of competition and national competitiveness, identifying the sources and factors shaping global competitiveness in modern wartime conditions, specifically focusing on Ukraine. The analytical section examines methodologies for assessing global competitiveness, provides a comparative analysis of the competitiveness of the top five leading global economies, and analyses Ukraine's global competitiveness before and during the war initiated by Russia in 2014. The project final section addresses prospects for enhancing Ukraine's international competitiveness. It includes a SWOT analysis of Ukraine's competitiveness under current conditions and examines organizational and economic mechanisms for strengthening Ukraine's global competitiveness.Item Розроблення конкурентної стратегії підприємства(Сумський державний університет, 2024) Чегринець, М.О.Кваліфікаційна робота складається з 67 сторінок тексту, 3 розділів, 5 таблиць, 11 рисунків, 1 додатку та списку з 25 використаних джерел. Актуальність теми роботи. Для того, щоб сучасне підприємство прогресувало, важливо правильно розробити його конкурентну стратегію. Конкурентна стратегія є запорукою успіху підприємства на ринку. Вдало обрані конкурентні стратегії сприяють зміцненню ринкової позиції підприємства, становленню бренда, досягненню конкурентних переваг. Метою кваліфікаційної роботи є проаналізувати та розробити план конкурентної стратегії підприємства для його подальшої реалізації. Завдання роботи: теоретичне, аналіз підприємства та його діяльності, визначення прикладних аспектів удосконалення конкурентних стратегій підприємств. Об’єктом дослідження є аналіз конкурентних переваг. Предметом дослідження є теоретичні та методичні вказівки щодо конкурентних переваг. Методи дослідження – аналіз, структурний і порівняльний аналіз. Наукова новизна дослідження: розроблено чіткий план щодо переваги у конкуренції. Практична значущість дослідження полягає у формуванні рекомендацій щодо розробки конкурентної стратегії на ТОВ Bradbury. У першому розділі розглянуто сучасні конкурентні стратегії. У другому розділі досліджено діяльність підприємства, встановлення цілей, аналіз зовнішнього та внутрішнього середовищ. У третьому розділі було досліджено стратегічних альтернатив, вибір конкурентної стратегії та розглянуто потенціал розвитку підприємства.Item Дослідження особливостей підприємницької діяльності в умовах однорангової економіки(Сумський державний університет, 2023) Вечірко, В.В.Метою даної роботи є вивчення та аналіз особливостей підприємницької діяльності в умовах однорангової економіки, з особливим акцентом на механізмах взаємодії між учасниками, формуванні цінностей та інноваційних бізнес-моделях, які виникають на платформах спільного користування та споживання. Досягненню заданої мети сприяли наступні завдання: оцінити ключові принципи та особливості однорангових мереж і ринків; визначення інноваційних бізнес-моделей, які використовуються в однорангових платформах; аналіз механізмів співпраці та конкуренції між учасниками однорангових платформ; дослідження процесу створення цінності на однорангових платформах для користувачів та підприємців.Item Prospects for the development of competitiveness of the economy of Ukraine(Сумський державний університет, 2023) Nesterenko, R.V.У роботі розглянуто сутнісні характеристики поняття конкуренції та конкурентоспроможності країни, а також визначено джерела та фактори формування глобальної конкурентоспроможності країни та України в сучасних умовах. В аналітичному розділі розглянуто методологію оцінки глобальної конкурентоспроможності країни, здійснено порівняльний аналіз конкурентоспроможності п'яти провідних країн світу, а також проведено аналіз глобальної конкурентоспроможності України. Проектна частина присвячена перспективам підвищення міжнародної конкурентоспроможності України міжнародної конкурентоспроможності України, проведено SWOT-аналіз конкурентоспроможності України в сучасних умовах, досліджено організаційно-економічні механізми підвищення глобальної конкурентоспроможності України.Item Формування і розвиток власного бізнесу у сфері проп-трейдингу(Сумський державний університет, 2023) Горда, І.О.Тема кваліфікаційної роботи є актуальною і обгрунтованою, оскільки останнім часом спостерігається збільшений інтерес до проп-трейдингу як способу заробітку та інвестування. Він став популярним серед молодих підприємців і інвесторів, що створює потребу в розумінні процесу формування та розвитку власного бізнесу в цій галузі. Тому метою роботи є дослідження ключових аспектів та особливостей формування і розвитку власного бізнесу у сфері проп-трейдингу на сучасному етапі. Об’єктом дослідження є підприємницька діяльність у сфері проп-трейдингу, яка включає торгівлю різними фінансовими інструментами, такими як акції, валюти, товари, фондові індекси тощо. Предметом дослідження є аналіз процесу формування й ефективного розвитку власного бізнесу в цій галузі. Основні методи дослідження, які використовувалися в досліженні, включають: аналіз літератури, спостереження, кейс-студії. У першому розділі «Теоретичні аспекти проп-трейдингу» визначено поняття проп-трейдингу, досліджено основні принципи та інструменти проп-трейдингу, проаналізовано переваги і недоліки проп-трейдингу. У другому розділі «Стратегічні та практичні аспекти проп-трейдингу» здійснено аналіз торгових стратегій, досліджено практичні аспекти проп-трейдингу, проаналізовано ринок проп-трейдингу. У третьому розділі «Побудова власного бізнесу у сфері проп-трейдингу» подано інформацію щодо розвитку власного бізнесу на прикладі проп-компанії «True Forex Funds», проаналізовано маркетингові кампанії для успішного розвитку власного бізнесу.