Видання зареєстровані авторами шляхом самоархівування

Permanent URI for this communityhttps://devessuir.sumdu.edu.ua/handle/123456789/1

Browse

Search Results

Now showing 1 - 6 of 6
  • Item
    The influence of state regulation of education for achieving the sustainable development goals: case study of Central and Eastern European countries
    (Publisher country is Romania, 2020) Воронцова, Анна Сергіївна; Воронцова, Анна Сергеевна; Vorontsova, Anna Serhiivna; Васильєва, Тетяна Анатоліївна; Васильева, Татьяна Анатольевна; Vasylieva, Tetiana Anatoliivna; Білан, Юрій Валентинович; Билан, Юрий Валентинович; Bilan, Yurii Valentynovych; Ostasz, G.; Майборода, Тетяна Миколаївна; Майборода, Татьяна Николаевна; Mayboroda, Tetyana
    Nowadays, we are becoming more and more convinced that the educational sphere cannot be underestimated and we do not pay enough attention to its development. After all, it is responsible for the formation of a well-developed and indifferent personality both in social and environmental problems, as well as qualified workers in accordance with the modern requirements of the world. In this context, optimal government regulation of education will contribute not only to economic growth and the acquisition of intellectual capital of the country, which will ensure its competitiveness and innovations, but also to balanced sustainable development, which is important on a planetary scale. This article is devoted to the analysis of the interrelation between indicators of state regulation of the education sector and the achievement of sustainable development goals. For this purpose, the method of integral indicators with elements of the method of principal components (for each sustainable development goal) was used, as well as regression models with fixed effects (to determine the presence and nature of the link between state regulation of the education and the goals of sustainable development). The basis for the study was the official data of 14 countries of Central and Eastern Europe for 2006-2016 years, which is presented as panel data. The obtained results made it possible to confirm the existence of such interrelation, where the most effective state instrument proved to be the state financing of the education sector.
  • Item
    Особливості державного регулювання галузі освіти в контексті формування соціальної держави
    (Економічний аналіз, 2018) Васильєва, Тетяна Анатоліївна; Васильева, Татьяна Анатольевна; Vasylieva, Tetiana Anatoliivna; Воронцова, Анна Сергіївна; Воронцова, Анна Сергеевна; Vorontsova, Anna Serhiivna; Майборода, Тетяна Миколаївна; Майборода, Татьяна Николаевна; Mayboroda, Tetyana
    У сучасних умовах господарювання відбувається трансформація пріоритету розвитку країни лише з економічного на додатково соціальний, що пов’язано з існуючою у світі концепцією соціальної держави. Освіта як важливий соціальний інститут також підпадає під вплив цих змін, що зумовлює подальше дослідження в контексті її державного регулювання. Мета – визначення особливостей державного регулювання галузі освіти в контексті формування соціальної держави. Для досягнення поставленої мети використано наступні загальнонаукові та спеціальні методи: індукцію та дедукцію, логічне узагальнення, аналіз і синтез, порівняння, групування. Досліджено сутність концепції соціальної держави та зв'язок її з інститутом освіти, розглянуто її історичне становлення, основні принципи та функції. Охарактеризовано основні моделі соціальної держави та сучасний стан її розвитку з урахуванням освітньої компоненти.
  • Item
    Історичний аналіз становлення державного регулювання освіти
    (Сумський державний університет, 2018) Майборода, Тетяна Миколаївна; Майборода, Татьяна Николаевна; Mayboroda, Tetyana
    Освітній сектор є важливою складовою національної економіки, що забезпечує її не лише трудовими, а й інноваційними ресурсами та сприяє соціально-економічному розвитку країни. Його діяльність знаходиться під суттєвим державним регулюванням, що має свої специфічні особливості та становлення чого зумовлено історично внаслідок розвитку суспільних відносин. Дана стаття присвячена аналізу становлення державного регулювання освіти на різних етапах історичного розвитку. Автором було розглянуто місце та роль держави на етапах первісного суспільства, античності, середньовіччя, відродження та реформації, нового та новітнього часу та виявлено етап формування перших моделей обов’язкової освіти. В роботі охарактеризовано ліберальну, соціально-корпоративну, корпоративно-патерналістську та державно-патерналістську моделі освіту як найбільш поширені на сьогодні у світі. На основі цього було систематизовано інформацію по особливостям державного регулювання освіти в ході становлення різних типів суспільних відносин (аграрний, індустріальний та постіндустріальний).
  • Item
    Аналіз державного регулювання професійної (професійно-технічної) освіти в напрямку її оптимізації
    (ХНТУ, 2018) Майборода, Тетяна Миколаївна; Майборода, Татьяна Николаевна; Mayboroda, Tetyana
    В даній статті охарактеризовані основні результати реформи освітнього сектору України та визначено пріоритетність переходу саме до рівня професійної (професійно-технічної) освіти. Автори аналізують динаміку зміни кількості навчальних закладів даного освітнього рівня та кількості студентів (слухачів) в них та роблять висновок про вже існуючу тенденцію до скорочення даних показників. В роботі обґрунтовується визнання необхідності модернізації професійної (професійно-технічної) освіти на світовому та національному рівні, зокрема відзначається важливість приєднання України до Туринського процесу. Автори досліджують головні міжнародні проекти (передусім у співпраці з Європейським фондом освіти), що здійснювали моніторинги а надавали рекомендації щодо можливих змін та відмічають необхідність оптимізації існуючої освітньої мережі для подолання наявних недоліків.
  • Item
    Зв’язок державного регулювання освіти та структури національної економіки в контексті становлення постіндустріального суспільного укладу
    (КНЕУ, 2018) Майборода, Тетяна Миколаївна; Майборода, Татьяна Николаевна; Mayboroda, Tetyana
    У статті досліджено особливості становлення нового типу суспільних від- носин — постіндустріального суспільства, виділено його основні риси та чинники, що можна простежити в структурі національних економік країн світу. У процесі дос- лідження було використано як загальнонаукові, так і спеціальні методи, серед яких: метод індукції та дедукції, аналізу і синтезу — при дослідженні основних теоретич- них засад зв’язку державного регулювання освіти та структури національної еконо- міки в контексті становлення постіндустріального суспільного укладу; графічний та компаративний методи — при дослідженні особливостей структурної будови націо- нальних економік в країнах Центральної та Східної Європи, а також частки їх дер- жавних витрат на освіту; метод логічного узагальнення — при формуванні висновків і перспектив подальших досліджень. Виділення не вирішених раніше частин загальної проблеми. При цьому питанню ґрунтовного аналізу особливостей розвитку структури національних економік і ви- явленню зв’язку з державним регулюванням освіти присвячено недостатньо уваги. Метою статті є дослідження наявності зв’язку між державним регулюванням освіти на структурою національної економіки в контексті становлення постіндустріального суспільного укладу. На основі цього проведено загальний аналіз галузевої структури національних еко- номік через зміну валової доданої вартості за видами економічної діяльності в краї- нах Центральної та Східної Європи у порівнянні з Україною, а також технологічної структури (через імпорт та експорт окремих видів виробництв). Це дозволило ви- явити наявність значного зв’язку між заходами державного регулювання освіти та досягненням основних індикаторів становлення інформаційного суспільства.
  • Item
    Аналіз державного регулювання професійної (професійно-технічної) освіти в напрямку її оптимізації
    (Херсонський національний технічний університет, 2018) Майборода, Тетяна Миколаївна; Майборода, Татьяна Николаевна; Maiboroda, Tetiana Mykolaivna
    В даній статті охарактеризовані основні результати реформи освітнього сектору України та визначено пріоритетність переходу саме до рівня професійної (професійно-технічної) освіти. Автори аналізують динаміку зміни кількості навчальних закладів даного освітнього рівня та кількості студентів (слухачів) в них та роблять висновок про вже існуючу тенденцію до скорочення даних показників. В роботі обґрунтовується визнання необхідності модернізації професійної (професійно-технічної) освіти на світовому та національному рівні, зокрема відзначається важливість приєднання України до Туринського процесу. Автори досліджують головні міжнародні проекти (передусім у співпраці з Європейським фондом освіти), що здійснювали моніторинги а надавали рекомендації щодо можливих змін та відмічають необхідність оптимізації існуючої освітньої мережі для подолання наявних недоліків.