Видання зареєстровані авторами шляхом самоархівування
Permanent URI for this communityhttps://devessuir.sumdu.edu.ua/handle/123456789/1
Browse
24 results
Search Results
Item Вплив спортивно-ігрових методів у процесі навчання плаванню дітей молодшого віку(Сумський державний університет, 2024) Савицька, Н.О.Кваліфікаційна робота магістра складається зі вступу, чотирьох розділів, висновків, практичних рекомендацій, списку використаної літератури (60 найменування). Робота містить 3 таблиці та 5 рисунків. Загальний обсяг роботи складає 60 сторінок. Актуальність дослідження полягає в необхідності вдосконалення підходів до початкового навчання плаванню дітей, зважаючи на важливість вікового періоду 6–7 років для розвитку рухових здібностей. У цьому віці координація, швидкість реакцій та рівновага активно формуються, що робить цей етап ключовим для створення бази майбутнього фізичного розвитку. Мета дослідження – розробка та обґрунтування практичних рекомендацій з елементами ігрових підходів щодо формування базових навичок техніки плавання для дітей 6–7 років. Використано такі методи дослідження: теоретичний аналіз літературних джерел, педагогічне спостереження, педагогічне тестування, педагогічний експеримент, методи математичної статистики. Обґрунтовано організаційно-методичні прийоми ефективного формування техніки плавання дітей 6–7 років, які включають ігрові форми навчання, варіювання вправ і завдань, що реалізуються через співпрацю та суперництво, стимулювання ініціативи та творчих дій, а також контрольні тестування у вигляді змагальних ігор. Практична значимість полягає у розробці методичних рекомендацій щодо організації та проведення початкового навчання плаванню ігровим методом. Результати дослідження можуть бути використані тренерами та інструкторами з плавання для ефективного навчання дітей базовим елементам техніки плавання, а також для підвищення мотивації та інтересу до занять у водному середовищі.Item Методика вдосконалення техніки рухів плавців 11–14 років на етапі попередньої базової підготовки(Сумський державний університет, 2020) Мірошниченко, О.В.Розроблено та науково обґрунтованно методику удосконалення технічної підготовки юних плавців на етапі попередньої базової підготовки. Набули подальшого розвитку наукові дані про дифереціацію недоліків у техніці плавання що не пов'язані із розвитком основних фізичних якостей. Доповнено дані, стосовно позитивного впливу підібраних вправ, що коригують недоліки в різних ланках техніки плавання кролем на грудях та на спині для спортсменів 11–14 років. Отримані результати дослідження показали, що визначення та диференціювання по групах помилкових дій спортсменів у техніці плавання кролем на грудях та на спині, а також спрямована робота з їх усунення дають позитивний ефект. Отже, запропонована методика може бути використана в навчально-тренувальному процесі юних плавців на етапі попередньої базової підготовки.Item Использование плавания в повышении уровня физического здоровья школьников(Сумский государственный университет, 2020) Ястремская, Н.И.; Бондаренко, А.Е.Исследование морфофункциональных особенностей растущего детского организма является одним из аспектов физического воспитания. Подбор средств и методов физической культуры учащихся общеобразовательной школы, необходимо осуществлять только на основании объективного анализа данных об особенностях физического развития, функциональной и двигательной подготовленности занимающихся [1, с. 47–64]. Следует учитывать фактор изменения работоспособности школьников в зависимости от влияния окружающей среды и сезонных колебаний уровня работоспособности организма. Кроме того, существует взаимосвязь между двигательной активностью школьников и характером улучшения состояния функциональных систем организма и физических кондиций [6, с. 191]. Одним и средств повышения уровня физической работоспособности школьников является оздоровительное плавание. Плавание на уроках физической культуры общеобразовательных школ входит в учебную программу предмета. Наряду с обязательным обучением плаванию, в школах, где есть бассейны либо если бассейны находятся в шаговой доступности, плавание входит в программу третьего урока. В этом случае, наряду с оздоровительным аспектом, программа подразумевает и совершенствование плавательных умений и навыков. Это подразумевает планирование специальных физических нагрузок с использованием методов контроля уровня работоспособности учащихся. Одним из таких методов контроля является оценка механизмов срочной и долговременной адаптации организма учащихся к плавательной деятельности.Item Обучение плаванию дошкольников на основе дифференцированного подхода(Сумский государственный университет, 2020) Хало, П.В.; Авдеенко, Д.Я.Одним из эффективных средств укрепления здоровья, гармонического развития и физического совершенствования человека является плавание. Во всем мире плаванию уделяют большое внимание, так что трудно переоценить его спортивное и прикладное значение. Плавание входит в олимпийскую программу и является одним из основных видов спорта, представленных на чемпионатах мира, континентов и государств. Наряду с этим, проведенные исследования во многих странах мира свидетельствуют о том, что от 30 до 70 % людей не могут воспользоваться благоприятным оздоровительным влиянием плавания, так как не умеют плавать (А.А. Остальцова и др., 2015) [2, с. 139]. Подобная негативная тенденция существует и в России. По данным «Всероссийского общества спасания на водах» ежегодно погибают на воде в РФ от 10–15 тысяч человек. В настоящее время преобладает установка на обучение детей плаванию в условиях мелкого и глубокого бассейнов. В основе этой установки лежит положительный накопленный, опыт, обусловленный достаточно длительной работой по обучению детей плаванию. Однако остается недостаточно раскрытым вопрос о последовательности изучения спортивных способов плавания, влияние особенностей телосложения на процесс обучения плаванью, гендерных особенностей и др.Item Методика повышения эффективности обучения плаванию учащихся младшего школьного возраста(Сумский государственный университет, 2019) Занина, Т.Н.; Харченко, Д.А.Многие исследования по обучению плаванию школьников в рамках программы по физическому воспитанию освещают данную проблему относительно освоения основных элементов спортивных способов плавания. В основном, в обучении плаванию детей в возрасте 7–11 лет применялись методические разработки начального обучения в спортивных школах. При проведении уроков плавания в общеобразовательных учреждениях использовались методики обучения в спортивных секциях. Комплексные программы физического воспитания учащихся 1–11 классов для общеобразовательных школ не в полной мере обеспечивают начальное обучение учащихся способам передвижения в водной среде. Обучающиеся в основном проплывают дистанцию облегчённым способом, спортивными способами владеют немногие. Большая часть детей не умеет держаться на воде, что особенно характерно для учащихся начальных классов. Создавшееся положение предполагает разработку методики, которая способствовала бы качественному обучению плаванию в течение учебных часов, отведенных на раздел "Плавание". Цель исследования. Повышение эффективности учебного процесса при обучении плаванию детей младшего школьного возраста на уроках физической культуры.Item Kinematic characteristics of hand stroke in crowl on chets(Sumy State University, 2019) Bondarenko, K.K.; Busel, T.A.; Volkova, S.S.The basis of competitive activity in swimming is an optimal combination of physical strength and technical training [2]. Improvement in performance in swimming is determined by the level of technical and physical fitness of athletes, taking into account the principles of biomechanics. One of the questions of the biomechanics of swimming is the identification of the principled features of hand stroke. However, under the influence of fatigue, changes occur in the technique of swimming [1]. Purpose. The purpose of the work was to improve the structure of swimming techniques of young athletes.Item Експериментальне обгрунтування методики вдосконалення розвитку швидкісно-силових якостей у плавців(Сумський державний університет, 2018) Малєєв, Д.С.Мета дослідження – виявити, теоретично обґрунтувати на експериментально перевірити методику з плавання, що має сприяти вдосконаленню розвитку швидкісно-силових якостей плавців.Об’єкт дослідження – процес вдосконалення розвитку швидкісно-силових якостей юних плавців. Предмет дослідження – засоби та методи спрямованого діяння на розвиток швидкісно-силових якостей плавців. Наукова новизна роботи: отримані нові дані про тренувальну діяльність плавців середнього шкільного віку, на підставі яких установлені вікові закономірності її структури та визначено вплив кількісних та якісних параметрів тренувальних дій юних плавців. Практична значимість: установлені кількісні та якісні параметри тренувального процесу юних плавців дозволять оптимізувати зміст тренувального процесу з метою підвищення швидкісно-силових якостей шляхом підбору спеціальних засобів тренування.Item Раннє плавання: переваги та ризики(Сумський державний університет, 2017) Семаньків, І.Б.; Бевз, Л.Д.Дослідити самопочуття, стан здоров’я дітей віком від 0 до 5 років, які систематично відвідують заняття в басейні. Вивчити їхній психомоторний розвиток. Встановлення можливого зв’язку між плаванням та лактацією у матерів.Item Современные технологии обучения детей плаванию(Сумский государственный университет, 2017) Полищук, Т.В.; Коцур, В.Е.; Кучеренко, И.О.В современном обществе насущным является проблема здоровья детей, их развития и воспитания. Во многих странах для решения данного вопроса считается обязательным раннее развитие навыков плавания. В Дании, Норвегии, Швеции и Финляндии плавание включается в учебные планы с пятого класса, и все дети должны научиться плавать, а также знать, как вести себя в чрезвычайных ситуациях на воде. В Бельгии и Нидерландах уроки плавания в школе поддерживаются правительственными программами. В Великобритании школьников, которые не умеют плавать в возрасте старше 11 лет, привлекают к получению интенсивных ежедневных уроков.Item Особливості техніки безпеки під час проведення навчально-тренувальних занять у басейні з дітьми з наслідками ДЦП(Сумський державний університет, 2017) Босько, Василь Миколайович; Босько, Василий Николаевич; Bosko, Vasyl MykolaiovychУ процесі проведення дослідження з проблеми навчання дітей з наслідками дитячого церебрального паралічу (ДЦП) спортивним способам плавання на етапі початкової підготовки ми виявили ряд проблем організації та проведення занять з плавання з такими дітьми [1]. Відзначимо, що заняття з плавання з дітьми з наслідками ДЦП відрізняються своєрідністю та вимагають застосування особливих методів та засобів.
- «
- 1 (current)
- 2
- 3
- »