Факультет технічних систем і енергоефективних технологій (ТеСЕТ)

Permanent URI for this communityhttps://devessuir.sumdu.edu.ua/handle/123456789/25

Browse

Search Results

Now showing 1 - 10 of 36
  • Item
    Аналіз напружено-деформованого стану вузлів рами причепа та його удосконалення за допомогою числових методів
    (Сумський державний університет, 2025) Литвиненко, О.О.
    У роботі розглянуто сучасні вимоги до задніх захисних пристроїв причепів сільськогосподарського призначення. Проведено комплексний чисельний аналіз існуючої конструкції у п’яти контрольних точках навантаження, відповідно до європейських норм безпеки. Результати розрахунків виявили недостатній рівень міцності — у всіх точках коефіцієнт запасу міцності був нижчим за допустимий.У роботі проаналізовано роботу заднього захисного пристрою, який виконує функцію обмежувача при зіткненні транспортного засобу з причепом. Проведено розрахунки напружено-деформованого стану базової моделі у п’яти контрольних точках навантаження відповідно до Регламенту (ЄС) № 2015/208. За результатами чисельного аналізу встановлено недопустимо низький коефіцієнт запасу міцності в оригінальній конструкції.
  • Item
    Числове моделювання напружено-деформованого стану деталі типу втулка при механічному обробленні у спеціальному верстатному пристрої
    (Сумський державний університет, 2024) Коваленко, А.С.
    Метою роботи є забезпечення міцності і жорсткості деталі типу втулка у верстаному пристрої шляхом раціонального вибору і застосування комп’ютерних засобів для дослідження напружено-деформованого стану.
  • Item
    Вплив геометрії торцевого дроселя гідравлічного пристрою балансування на осьові коливання ротора
    (Сумський державний університет, 2023) Малюта, М.Ю.
    Мета роботи – дослідження статичних та динамічних характеристик гідроп’яти при різних значеннях конусності торцевого каналу, розробка методу оцінювання їх впливу на дефорації.
  • Item
    ГІдродинамічний розрахунок торцевого ущільнення з урахуванням геометрії торцевого дроселя
    (Сумський державний університет, 2022) Токарєв, В.О.
    У машинобудуванні велику роль відведено розвитку ущільнюючим елементам, які забезпечують надійність, ефективність роботи і термін служби системи. Незалежно від області застосування ущільнення повинні володіти максимально можливою герметичністю, надійністю, не викликати великих сил тертя і зносу рухомих деталей, забезпечувати роботу в широкому температурному діапазоні і можливих перепадах тиску, бути економічними і мати мінімальну вартість. Серед різноманіття видів ущільнень торцеві ущільнення є одним з перших в різних галузях сучасної техніки. Вони відрізняються великою довговічністю, мають високу герметичність, але при цьому мають недолік - при експлуатації торцевих ущільнень спостерігається нерівномірний знос контактних поверхонь, збільшуються втрати потужності на тертя, що підвищуються у міру збільшення тиску рідини. У даній роботі розглядається течія рідини в торцевому зазорі з урахуванням теплових і силових деформацій. Для дослідження перебігу в конусному каналі використовуються усереднене рівняння руху і рівняння нерозривності. В результаті їх вирішення отримано розподіл тиску в торцевому дроселі, а також елементарна витрата рідини. Отримано сили і моменти, що діють з боку рідини на стінки торцевого дроселя, а також сумарниа витрата рідини. Проведено аналіз впливу деформацій на гідродинамічні характеристики торцевого дроселя.
  • Item
    Вибір матеріалу, розробка технологічного процесу виготовлення та зміцнення деталі "штамп гарячого деформування"
    (Сумський державний університет, 2022) Куліш, Д.В.
    Актуальність роботи полягає в тому, що штамп гарячого деформування на данний момент є досить вживаним інструментом. Тому є актуальним покращення та зміцнення данного виробу, поліпшення процесу виготовлення данного виробу та знаходженні найліпшого матеріалу для виготовлення матриці гарячого деформування. В данний момент вже є велика кількість перевірених матеріалів, методів поліпшення виробу та технологічного процесу. Штампи гарячого деформування в процесі експлуатації перебувають в складних і жорстких умовах навантаження, для яких характерні збільшені діючі напруження, високі температури нагріву, циклічний вплив напружень від знакозмінних зусиль деформування, хімічний вплив матеріалів, що піддаються гарячому деформуванню. Тому для штампів гарячого деформування є актуальним їх зміцнення та підвищення робочих властивостей, довговічності, економічності та надійності.
  • Item
    Гідродинамічний розрахунок торцевого ущільнення
    (Сумський державний університет, 2021) Токарєв, В.О.
    У машинобудуванні велику роль відведено розвитку ущільнюючим елементам, які забезпечують надійність, ефективність роботи і термін служби системи. Незалежно від області застосування ущільнення повинні володіти максимально можливою герметичністю, надійністю, не викликати великих сил тертя і зносу рухомих деталей, забезпечувати роботу в широкому температурному діапазоні і можливих перепадах тиску, бути економічними і мати мінімальну вартість. Серед різноманіття видів ущільнень торцеві ущільнення є одним з перших в різних галузях сучасної техніки. Вони відрізняються великою довговічністю, мають високу герметичність, але при цьому мають недолік - при експлуатації торцевих ущільнень спостерігається нерівномірний знос контактних поверхонь, збільшуються втрати потужності на тертя, що підвищуються у міру збільшення тиску рідини. У даній роботі розглядається течія рідини в торцевому зазорі з урахуванням теплових і силових деформацій. Для дослідження перебігу в конусному каналі використовуються усереднене рівняння руху і рівняння нерозривності. В результаті їх вирішення отримано розподіл тиску в торцевому дроселі, а також елементарна витрата рідини. Отримано сили і моменти, що діють з боку рідини на стінки торцевого дроселя, а також сумарниа витрата рідини. Проведено аналіз впливу деформацій на гідродинамічні характеристики торцевого дроселя.
  • Item
    Удосконалення технологічного процесу виготовлення вала 352.22.01.11 агрегату вакуумного золотникового АВЗ-180 шляхом структурно-параметричної оптимізації кругло-шліфувальної операції
    (Сумський державний університет, 2018) Босенко, О.В.
    При загальній тенденції в машинобудуванні до зменшення питомої ваги механічної обробки, а також в результаті усе більш широкого застосування високолегованих сталей і сплавів, обробка яких різанням ускладнена, зростає об'єм застосування методів абразивного шліфування, з яких нині 35 - 45% складають операції круглого шліфування, що робить підвищення їх ефективності актуальним. У даній роботі виконаний аналіз існуючого технологічного процесу виготовлення деталі «вал 325.04.01.19», розроблений перспективний технологічний процес виготовлення деталі. У науковому дослідженні розглянуто питання впливу дисбалансу шліфувального круга на ефективність операції круглого шліфування. При цьому як ключовий чинник, що визначає неврівноваженість круга розглядається нерівномірний розподіл ЗОР в його об'ємі. Метою дослідження є підвищення ефективності процесу круглого шліфування шляхом управління дисбалансом шліфувального круга. Об'єкт дослідження – технологічна операція круглого шліфування. Предмет дослідження – вплив дисбалансу круга на ефективність процесу круглого шліфування поверхонь деталей машин. Наукова новизна: в результаті експериментального дослідження встановлені залежності віброприскорення і вібропереміщення шліфувального круга, викликані його неврівноваженістю унаслідок нерівномірного розподілу ЗОР в його об’ємі, з часом з моменту пуску обертання круга.
  • Item
    Статичний розрахунок гідроп’яти з урахуванням деформації диска
    (Сумський державний університет, 2018) Гахун, А.О.; Совенко, Наталія Вікторівна; Совенко, Наталья Викторовна; Sovenko, Nataliia Viktorivna
    Розрахунок гідроп'яти як автоматичного присторю, що регулює несучу здатність залежно від величини торцевого зазора, зводиться до побудови статичної характериситики - залежності величини торцевого зазора від врівноважуючої сили, що діє на ротор.
  • Item
    Чисельне моделювання розподілу навантаження між витками різьби
    (Сумський державний університет, 2018) Жигилій, Дмитро Олексійович; Жигилий, Дмитрий Алексеевич; Zhyhylii, Dmytro Oleksiiovych; Ковальчук, Б.В.
    В роботі проведене чисельне моделювання розподілу навантаження між витками різьби методом скінчених елементів в програмному комплексі ANSYS.
  • Item
    Сопоставление величин нормальных и касательных напряжений при различном положении площадок в брусе, находящемся под деформацией осевого растяжения и сжатия
    (Сумский государственный университет, 2017) Шокун, Я.О.; Петренко, И.В.; Смирнов, В.А.
    Изучались виды деформации: простые и сложные, понятие сечений: «брутто» и «нетто». Рассматривались 4 задачи для многоступенчатых брусьев, находящихся под действием внешних сил F, приложенных в центре тяжести поперечного сечения элемента.