Періодичні видання СумДУ
Permanent URI for this communityhttps://devessuir.sumdu.edu.ua/handle/123456789/69
Browse
10 results
Search Results
Item Approaches to the formation of a system of evaluation indicators for analysing the effectiveness of the commercialisation chain(Sumy State University, 2024) Хоменко, Лілія Миколаївна; Khomenko, Liliia Mykolaivna; Решетняк, Ярослав В'ячеславович; Reshetniak, Yaroslav ViacheslavovychСкорочення життєвого циклу товарів, поява нових предметів, посилення конкуренції та виникнення нових ринків, постійні зміни в потребах споживачів змушують підприємства виводити на ринок нові товари. Однак не всі інноваційні рішення закінчується комерційним успіхом. При цьому відсутня єдина система оцінювання комерціалізації інновацій, яка відповідала б потребам підприємств різних сфер діяльності. Метою роботи є систематизація показників та розроблення рекомендацій, що можуть використовуватися при формуванні системи оцінки комерціалізації інновацій. На даний момент існують різні підходи до оцінки комерціалізації інновацій. В їх основі – різні показники, згруповані за певними критеріями з певними вагомостями. Підприємство може обрати один із описаних підходів або розробити власний. При цьому потрібно враховувати наступні моменти. Розробляючи систему оцінювання комерціалізації доцільно використовувати велику кількість показників, які найбільше відповідають задачам організації. Складаючи даний набір показників слід враховувати різні аспекти (ефекти) комерціалізації. Краще орієнтуватися на об’єктивні показники (індекси), однак за їх відсутності та необхідності обчислення показників, які мають різні одиниці вимірювання, потрібно їх нормалізувати. При визначенні вагомостей груп, окремих показників для досягнення більшої об’єктивності, можна скористатися одночасно рівноважним, зважувальним та методом зважування загальних категорій одночасно. Після розрахунку інтегрального показника потрібно перевірити його на адекватність, шляхом розрахунку різними методами та порівняння значення при різних сценаріях. Даних підхід до розроблення системи оцінювання комерціалізації інновацій сприятиме формуванню достатньо об’єктивної системи оцінки, що враховує різні впливи від комерціалізації (економічний, ринковий, соціальний, екологічний тощо).Item Дослідження перспектив розвитку підприємств служби крові залежно від типу донорства(Сумський державний університет, 2023) Хоменко, Лілія Миколаївна; Khomenko, Liliia Mykolaivna; Любчак, Владислав Вiкторович; Liubchak, Vladyslav ViktorovychСлужба крові є стратегічно важливою галуззю держави. В основі безпечного кровопостачання лежить популяризація регулярних (повторних) добровільних безоплатних донорів крові, адже вони несуть найменший ризик зараження. В Україні протягом 2012–2020 років кількість донорів скоротилася майже вдвічі, під час повномасштабного вторгнення потреби в крові зросли на 30–60%, і дефіцит крові ще більше зріс. Метою статті є визначення та дослідження перспектив розвитку підприємств служби крові залежно від типу донорства. В країнах з високим рівнем зібраної крові частка постійних донорів складає більше 80%, також переважно відсутнє платне та сімейне донорство. В Україні в середньому частка постійних донорів зросла з 7% до 15% протягом 2012–2020 років і залишається дуже низькою. Встановлено, що існують тісні зворотні зв’язки між часткою постійних донорів та часткою списань еритроцитарної маси (-0,98), між часткою постійних донорів і часткою відведень (-0,96) та між часткою постійних донорів та часткою браків консервованої донорської крові (-0,70). Також існує тісний прямий зв’язок між часткою відведень донорів та часткою списань еритроцитарної маси (0,94), а також середній прямий зв'язок між часткою відведень донорів та часткою браку консервованої донорської крові. В Сумській області зросла кількість донорів в 2,5 рази, частка постійних донорів втричі і досягла 74% у 2020 році та кількість донацій на 1000 населення в 6,5 рази та досягла 61,7. В Харківській області кількість донорів та кількість донацій залишилися приблизно на тому ж рівні, однак частка постійних донорів збільшилася в 1,7 рази і досягла 33,3%. В обох областях протягом 2012–2020 років частка списань еритроцитарної маси та браків консервованої донорської крові скоротилися до рівня менше, ніж 1%. Частка відведень донорів також має тенденцію до зменшення. Все це свідчить про підвищення безпеки крові. Розраховано, що збільшення частки постійних донорів до 80% на рівні країни може призвести до економії у розмірі 86 млн 76,4 тис грн. протягом року. Авторами обґрунтовано необхідність розроблення стратегій щодо переведення первинних донорів в постійні.Item Analysis of accidental transmission impacts in the chain «waste management system – public health»(Sumy State University, 2023) Зябіна, Євгенія Анатоліївна; Зябина, Евгения Анатольевна; Ziabina, Yevheniia Anatoliivna; Хоменко, Лілія Миколаївна; Хоменко, Лилия Николаевна; Khomenko, Liliia Mykolaivna; Osei Owusu, E.K.The article summarises arguments and counter-arguments within the scientific debate on the generated waste impact on public health. The main goal of the conducted research is analysis of accidental transmission effects in the chain «waste management system – public health». The systematisation of sources and approaches to solving the problem of waste management system for the population health proved that over 900 publications on the researched topic were cited by in the Web of Science database. At the same time, there are the TOP-5 leading countries in which the problem of the generated waste impact on public health is actively studied: the USA (198 publications), India (107 publications), China (103 publications), England (86 publications), Italy (49 publications). The urgency of solving this scientific problem lies in the fact that in the process of urbanisation and constant industry development, the world waste level is increasing. It provokes a negative impact on the population health. In the article, the analysis of accidental transmission effects in the chain «waste management system – public health» is carried out in the following logical sequence: bibliometric analysis of publications on the researched topic; multiple correlation-regression analysis; check of the built model adequacy using the average approximation error. The conducted research tools were: VOSviewer (an application for producing and visualising bibliometric networks) and MS Excel. The study period was 2000-2019 before the COVID-19 pandemic. Dynamic indicators of the waste volume and disposal, number of the first-time registered disease cases in Ukraine were chosen as the study object. These indicators provide an opportunity to describe significance of the waste management system impact on the population morbidity level. The article presents results of the multiple correlation-regression analysis. It confirmed that with an increase in the waste volume by 1%, the number of the first-time registered disease cases will rise by 0.73%. The study empirically confirms the constructed model adequacy regarding influence of the generated and disposed waste volume and the population health level. The research results can be useful for further scientific activity on this topic.Item Вуглецевий нейтралітет України до 2050 року(Сумський державний університет, 2022) Хоменко, Лілія Миколаївна; Хоменко, Лилия Николаевна; Khomenko, Liliia Mykolaivna; Чигрин, Олена Юріївна; Чигрин, Елена Юрьевна; Chygryn, Olena Yuriivna; Шевченко, К.В.; Білан, Юрій Валентинович; Билан, Юрий Валентинович; Bilan, Yurii Valentynovych; Пономаренко, І.О.В роботі наведені результати дослідження деяких аспектів досягнення вуглецевого нейтралітету в Україні. Вуглецевий нейтралітет є викликом для всього світу. У 2020 році концентрація парникових газів в атмосфері досягла історичного максимуму. Метою роботи є дослідження особливостей досягнення вуглецевої нейтральності в Україні. Завданнями роботи є аналіз складових переходу до низьковуглецевого розвитку, аналіз споживання викопного палива та заходи, пов’язані зі збереженням лісів, природних степових і лучних екосистем. Інтерес до питань вуглецевої нейтральності зростає щороку, особливо в 2021-2022 роках. Статті про вуглецеву нейтральність переважно присвячені викидам вуглекислого газу, економічному зростанню, відновлюваній енергетиці, енергоспоживанню, фінансовому розвитку, коінтеграції, викидам діоксину тощо. Виявлено позитивні тенденції щодо досягнення вуглецевого нейтралітету: постачання природного газу, вугілля та торфу зменшилося, а відновлюваних джерел енергії – збільшилося; частка вугілля і торфу зменшилася 26,4%, а частка енергії, виробленої з відновлюваних джерел збільшилася до 6,6%; обсяги використання вугілля та торфу скоротилося на 8,5%, природного газу – на 5%, а біопалива – зросло на 16%; частка використання біопалива зросла до 5,8%. Витрати на охорону навколишнього середовища зросли на 88,5%, на збереження біорізноманіття і середовища існування – в 3,6 рази, витрати на охорону атмосферного повітря та проблеми зміни клімату - в 2,5 рази. Частка витрат на охорону збереження біорізноманіття і середовища існування збільшилася до 3,2%, а витрат на охорону атмосферного повітря та проблеми зміни клімату до 19,3%. Виявлено і негативні тенденції, що стримують перехід на вуглецево нейтральну економіку:низька частка відновлюваних джерел в структурі постачання та використання. Так, частка біопалива у сукупному використанні залишається низькою - лише 5,8% у 2020 році. Площа загибелі лісових насаджень зростає, а площа відтворення лісів зменшилася на 36%; площа лісовідновлення залишилася на тому ж рівні, а площа лісорозведення скоротилася протягом 2010-2020 років в 10 разів. Робота може бути корисною дослідникам, що вивчають питання вуглецевого нейтралітету.Item Інструменти партнерського маркетингу для малого та середнього бізнесу(Сумський державний університет, 2022) Павленко, М.С.; Хоменко, Лілія Миколаївна; Хоменко, Лилия Николаевна; Khomenko, Liliia MykolaivnaУ статті наведено результати дослідження інструментів партнерського маркетингу. Актуальність роботи пов’язана з тим, що щороку підвищується рівень конкуренції та компаніям необхідно об’єднуватися з іншими брендами для досягнення спільних цілей та забезпечення подальшого розвитку підприємства. Робота спрямована на систематизацію основних інструментів партнерського маркетингу. Завдання роботи полягають у визначенні основних інструментів партнерства, класифікації та виділенні тих, які можуть бути використані в малому та середньому бізнесі. Переваги партнерського маркетингу включають збільшення охоплення, розподіл навантаження, розповсюдження інформації про підприємство через сарафанне радіо та підвищення цінності для споживачів. Були виділені інструменти партнерського маркетингу, які використовуються більшістю компаній: афіліативний маркетинг, контент-партнерство, спонсорство, продуктове, дистрибуційне та роздрібне партнерство, продактплейсмент, програми лояльності, ліцензування, аутсорсинг і спільні підприємства. Для кожного з них були визначені різновиди та формати. Були виявлені переваги для основного бренду: підвищення впізнаваності бренду, покращення репутації, збільшення продажів, активності, поінформованості про продукти та послуги, доступ до ресурсів, збільшення видимості в пошукових системах та тривалості відвідування, економія часу, грошей і ресурсів та інші. Переваги для другорядного бренду: збільшення продажів, отримання додаткового доходу, підвищення впізнаваності компанії, доступ до ресурсів і аудиторії основного бренду та інші. Визначено показники відстеження ефективності співпраці для кожного інструменту: рентабельність інвестицій, охоплення, оборотність запасів, кількість нових і потенційних клієнтів, коефіцієнт конверсії. З’ясовано, що суб’єкти малого та середнього бізнесу як партнери можуть застосовувати всі перераховане вище інструменти, крім продакт-плейсменту, а як ініціатор – лише афіліативний маркетинг, контент-партнерство, дистрибуційне та роздрібне партнерство, а також ліцензування.Item Marketing communications in the context of entrepreneurial activity: bibliometric analysis(Sumy State University, 2021) Росохата, Анна Сергіївна; Росохатая, Анна Сергеевна; Rosokhata, Anna Serhiivna; Нестеренко, Володимир Іванович; Нестеренко, Владимир Иванович; Nesterenko, Volodymyr Ivanovych; Хоменко, Лілія Миколаївна; Хоменко, Лилия Николаевна; Khomenko, Liliia Mykolaivna; Кропива, Вячеслав Вікторович; Кропива, Вячеслав Викторович; Kropyva, Viacheslav ViktorovychІнтерес до використання інструментів маркетингових комунікацій в підприємництві зростає щороку. При цьому підприємці, на відміну від великого бізнесу, мають невеликі фінансові ресурси для просування свого бізнесу. Тому в першу чергу застосовуються малобюджетні та високоефективні інструменти маркетингових комунікацій. Метою роботи є систематизувати наукові знання щодо використання маркетингових комунікацій в підприємництві. Завданнями роботи є зрозуміти зміст та характеристики існуючих досліджень щодо маркетингових комунікацій в підприємництві, та виявити напрямки досліджень останніх років. Останніми роками поступово зростає суспільний інтерес до маркетингових комунікацій, зокрема цифрових комунікацій. Кількість наукових публікацій зростає ще швидшими темпами. Більшість робіт присвячена наступним аспектам: просування в соціальних медіа, цифровий маркетинг, Веб 2.0, креативні споживачі, комунікаційні стратегії, комунікація у видимому світлі. Найбільш цитована стаття (820 цитувань) присвячена з-уст-в-уста як елементу маркетингових комунікацій. Найвищий середній рівень цитувань має стаття, присвячена комунікаціям у видимому світлі (2013). Найранніша високовицтована стаття була опублікована в 1990 році і зосереджена на питаннях комунікаційних стратегіях в маркетингових каналах. В роботі було виявлено сім кластерів, що стосуються продуктивності, моделей, маркетингу, соціальних медіа, маркетингу у соціальних мережах, з-уст-в-уста, поведінки. Також серед напрямків досліджень виявлені наступні: споживачі, Фейсбук, стратегії, лояльність, відношення, реклама, інформація, адаптація, довіра та інші. В останні роки з’явилися дослідження присвячені просуванню в соціальних мережах, аналітиці, базам даних, населенню, довірі до бренда, міленіалам, святкуванню, коронавірусу, а також сегменту інвесторів, фуд-маркетингу, Інстаграму, послугам, спільнотам, ефективності фірм, сегментації, веб-сайтам та іншим. Дана стаття може бути корисна практикуючим маркетологам та науковцям при дослідженні інструментів маркетингових комунікацій.Item Formation of Public Opinion on Organ Donation in Ukraine(Sumy State University, 2021) Хоменко, Лілія Миколаївна; Хоменко, Лилия Николаевна; Khomenko, Liliia Mykolaivna; Kwilinski, A.; Karpishchenko, N.The main purpose of the research is to analyze public opinion on organ donation in Ukraine among the population aged 18-44. Systematization of literary sources and approaches to the issue of organ donation indicates that there is a shortage of organ donors in Ukraine. The relevance of the decision on this scientific problem is that public awareness campaigns need to develop the transplant system in Ukraine. The research methods are used: questionnaire, statistical analysis, analysis of the legal framework, and comparison. The research object is the population aged 18-44 living in the Sumy region. The paper presents the results of a study on respondents’ level of awareness and attitude toward organ donation. An online survey of young people aged 18-44 living in the Sumy region was conducted on 4-11 February 2021 to obtain opinions on organ donation. A sample is 196 people. The idea of developing organ donation in Ukraine was supported by 79.1% of respondents. Moreover, 19% of respondents have not yet decided on their attitude. Only 20.9% of respondents believe that Ukraine has highly qualified doctors and appropriate equipment, and other answers indicate a low level of trust in medicine. Most of the negative information about donations comes from television and social networks. 44.2% of respondents are not yet ready to fill in the consent for the donation of certain bodies, 48.8% – gave a positive answer, and 7% will not fill in the consent at all. In general, young people living in Sumy believe that the transplant system should be implemented in Ukraine because it is an important component of saving people, and they want to save other people’s lives. However, distrust in doctors’ qualifications and the impact of negative information on television and social networks are not yet ready to complete a donation agreement. The research empirically confirms and theoretically proves that a group of people has not defined their attitude to organ donation. It is expedient to direct awareness campaigns to them to promote organ donation in Ukraine. The research results can be helpful for organizations that promote organ donation in Ukraine.Item Analysis of Territories Marketing Activities Among Small and Medium Business: A Bibliometric Analysis(Sumy State University, 2021) Хоменко, Лілія Миколаївна; Хоменко, Лилия Николаевна; Khomenko, Liliia Mykolaivna; Росохата, Анна Сергіївна; Росохатая, Анна Сергеевна; Rosokhata, Anna Serhiivna; Jasnikowski, A.Стаття узагальнює аргументи та контраргументи в рамках наукової дискусії щодо питань маркетингу територій. Головною метою дослідження є визначення майбутніх напрямків досліджень на основі аналізу сутності та особливостей наявних наукових публікацій, присвячених питанням маркетингу територій. Аналіз низки наукових публікацій з означеної тематики засвідчив необхідність проведення синтезу наявних наукових напрацювань. Актуальність дослідження означеної наукової проблеми полягає в існуванні низки невирішених проблем у маркетингу державного управління. Дослідження проведено в наступній логічній послідовності: визначено найбільш впливових авторів, журнали та статті в області маркетингу територій; проведено аналіз ключових слів досліджуваних статей, які було згруповано у кластери; здійснено візуалізацію наукових напрацювань, присвячених питанням маркетингу територій. Емпіричний аналіз базується на даних за 1970-2021 роки. Об'єктом дослідження є 1611 публікації, які було опубліковано у різних наукових виданнях. За результатами проведеного аналізу встановлено, що найвпливовішими журналами є «Journal of Business Research», «Tourism Management» та «Marketing Theory». При цьому автори Каваратзіс М. та Варнабі Г. були найбільш продуктивними у дослідженні означеної тематики. Більшість статей було опубліковано дослідниками з США, Англії, Італії, Канади, Нідерландів, Німеччини, Австрії та Франції. За результатами бібліометричного аналізу, ключові слова досліджуваних статей згруповано у 8 кластерів (політика, туризм, модель, ідентифікація, брендинг місць, резиденти, рамки, бренди міст). Встановлено, що за останні 5 років, науковці найбільше досліджували брендинг місць, маркетинг туристичного призначення, політичні та культурні особливості, територіальні характеристики, туризм, ідентичність, залучення, уряд, розумні міста, лояльність, суспільство тощо. Отримані результати засвідчили, що перспективними напрямками майбутніх досліджень є: туристичний бренд, технології, відновлення, легітимність, «сарафанне радіо», досвід, пам'ять, нерівність міст, інклюзивний брендинг міст, капітал бренду, прихильність до бренду, ідентичність міст тощо. До того, авторами рекомендовано зосередити увагу на дослідженні особливостей міст-побратимів та муніципальної кооперації. Результати дослідження мають практичне значення та можуть бути корисними для компаній, які розробляють бренд територій, органам місцевої влади при формуванні маркетингової стратегії розвитку територій, а також науковцям, які досліджують маркетинг територій.Item Analysis Of The Marketing Activities In The Blood Service: Bibliometric Analysis(Sumy State University, 2020) Хоменко, Лілія Миколаївна; Хоменко, Лилия Николаевна; Khomenko, Liliia Mykolaivna; Сагер, Людмила Юріївна; Сагер, Людмила Юрьевна; Saher, Liudmyla Yuriivna; Polcyn, J.This paper summarizes the arguments and counterarguments within the scientific discussion on the marketing activities of blood service for over the last 20 years. The main purpose of the research is to understand the content and characteristics of existing research in the field of marketing in blood service to determine the direction of future research for both scientists and practitioners. Systematization of the literary sources and approaches for solving the problem of marketing in blood service indicates that a large amount of research in the field of marketing activities of blood service for the last 20 years requires a synthesis of existing research.Item Геодемографічна сегментація як інструмент вирішення соціальних проблем (на прикладі м. Сум)(ТОВ "ВТД "Університетська книга", 2011) Міцура, Олена Олексіївна; Мицура, Елена Алексеевна; Mitsura, Olena Oleksiivna; Хоменко, Лілія Миколаївна; Хоменко, Лилия Николаевна; Khomenko, Liliia MykolaivnaСтаття присвячена вирішенню соціальних проблем за допомогою геодемографічної сегментації. Розглянуто чинники групування споживачів. Проведено дослідження з метою визначення рівня поінформованості населення про інфекційні хвороби. Розроблено рекомендації щодо вирішення поставленої проблеми з урахуванням геодемографічних особливостей регіонів. При цитуванні документа, використовуйте посилання http://essuir.sumdu.edu.ua/handle/123456789/4877