Періодичні видання СумДУ
Permanent URI for this communityhttps://devessuir.sumdu.edu.ua/handle/123456789/69
Browse
6 results
Search Results
Item Напрямки удосконалення діяльності міністерства фінансів України(Сумський державний університет, 2019) Гаруст, Юрій Віталійович; Гаруст, Юрий Витальевич; Harust, Yurii Vitaliiovych; Миргород-Карпова, Валерія Валеріївна; Миргород-Карпова, Валерия Валерьевна; Myrhorod-Karpova, Valeriia Valeriivna; Хурсенко, К.І.У статті проаналізовано розгляд напрямків удосконалення діяльності Міністерства фінансів України. Зауважується, що вивчення перспективи розвитку Міністерства фінансів України закладає підвалини для модернізації фінансового органу відповідно до сучасних тенденцій розвитку суспільства і держави. Акцентовано увагу на те, що реформування системи органів управління фінансами в Україні – це неперервний процес, який триває і сьогодні. Досліджено, що система органів управління фінансами в Україні потребує подальшого удосконалення.Item Історія становлення і розвитку Міністерства фінансів України(Сумський державний університет, 2018) Гаруст, Юрій Віталійович; Гаруст, Юрий Витальевич; Harust, Yurii Vitaliiovych; Миргород-Карпова, Валерія Валеріївна; Миргород-Карпова, Валерия Валерьевна; Myrhorod-Karpova, Valeriia Valeriivna; Хурсенко, К.І.У статті проаналізовано розгляд історії становлення і розвитку Міністерства фінансів України. Зауважується, що вивчення історичних засад становлення і розвитку Міністерства фінансів України закладає підвали для модернізації фінансового органу відповідно до сучасних тенденцій розвитку суспільства і держави. Досліджено особливості становлення Міністерства фінансів як центрального суб’єкта управління фінансовою системою держави.Item Порівняльно-правова характеристика фінансових систем Німеччини і України(Сумський державний університет, 2016) Гаруст, Юрій Віталійович; Гаруст, Юрий Витальевич; Harust, Yurii Vitaliiovych; Козинець, О.О.У запропонованій статті проведено дослідження фінансової системи Федеративної Республіки Німеччина з метою порівняння її з фінансовою системою України, а також виявлення особливостей побудови її елементів та характерних рис функціонування. Саме ця держава Європи, відповідно до статистичних даних та на думку вчених, має надзвичайно високий рівень розвитку економіки за такими критеріями як відсоткова частка держави у світовому виробництві та ступінь участі у міжнародному поділі праці, а за показниками, такими як рівень доходів на душу населення, інвестиції, експорт і імпорт товарів та послуг є одним зі світових лідерів. Фінансова система України повноцінно розпочала своє функціонування лише після здобуття нашою державою незалежності. З 1991 року і до сьогодні вона постійно зазнає певних змін, нововведень та реформувань на шляху встановлення ринкових відносин. Крім того велике значення має інтеграція фінансової системи України у світовий фінансовий простір. Необхідність такого кроку визначається такими факторами: як потреба в залученні іноземних інвестицій, оскільки внутрішні фінансові ресурси держави не можуть повною мірою обслуговувати потреби держави. Притік міжнародних фінансових інвестицій може бути повністю можливий лише після виходу на міжнародну фінансову арену. Не мале значення має і те, що у сучасному світі фінансова система окремо взятої держави не може успішно функціонувати і активно розвиватися в умовах політики ізоліціонізму. Такий шлях розвитку фінансової системи просто приречений на загибель. Саме такими чинниками зумовлено дослідження процесу функціонування фінансової систем Німеччини (як провідної країни світу). Вивчення досвіду побудови і функціонування елементів фінансової системи ФРН та трансформації всього масиву досліджуваного матеріалу в українську фінансову систему дасть змогу удосконалити не тільки правове регулювання діяльності вітчизняних фінансових інститутів, а й самих структурних елементів фінансової системи нашої держави, оскільки фінансовий клімат України має ряд суттєвих недоліків. Врахування світового досвіду дасть можливість створити потужну структуру фінансової системи України, яка б змогла ефективно функціонувати в сучасних реаліях і дала б можливість здійснювати діяльність з мобілізації, розподілу і використання державних грошових фондів з якомога вищим «коефіцієнтом корисної дії» . У статті охарактеризовано основні адміністративно-правові елементи фінансових систем досліджуваних держав, дано детальну характеристику суб’єктів управління фінансовими системами України і Німеччини з аналізом ефективності їх дії, зроблено аспект на позитивних моментах діяльності фінансової системи ФРН, окреслено коло проблемних правових питань функціонування фінансової системи України, які можливо було б вирішити на основі досвіду Німеччини.Item Фінансова система - основа економічної стабільності та розвитку України: економічної стабільності та розвитку України: принципи, завдання, функції(Сумський державний університет, 2016) Гаруст, Юрій Віталійович; Гаруст, Юрий Витальевич; Harust, Yurii Vitaliiovych; Сердюк, В.І.У статті автори аналізують існуючі підходи до визначення сутності категорій «принципи фінансової системи», «завдання фінансової системи», «функції фінансової системи». На основі загальних понять наводяться власні дефініції, що стосуються фінансової системи. У даному науковому дослідженні автор вивчає підходи вітчизняних та зарубіжних науковців, предметом дослідження яких виступає фінансова система, до визначення переліку основоположних принципів фінансової системи та аналізує їх бачення завдань та функцій фінансової системи. На основі думок та висновків колег економістів та юристів, автори розробляють власну концепцію принципів, завдань та функцій фінансової системи. Зокрема, у даній статті пропонується систематизувати всі принципи фінансової система на три категорії: загальні, економічні та юридичні. При цьому автори наголошують на тому, що перелік принципів фінансової системи не є вичерпним, та буде доповнюватися новими принципами, які носитимуть соціальний, інформаційний, економічний та юридичний характер та виникатимуть по мірі трансформації фінансової системи держави, що в свою чергу, прямо залежить від розвитку державотворчих процесів країни. Проведене дослідження обґрунтовує позицію авторів про єдність завдань та функцій фінансової системи, про їх однакову важливість та роль для всебічної характеристики фінансової системи. Автори не лише говорять про існування і завдань, і функцій фінансової системи а й проводить лінію їх розмежування, не перебільшуючи та не зменшуючи ролі одних за рахунок інших. Через складну структуру, специфічність та складність утворення під назвою «фінансова система», у даній статті наводиться перелік лише головних завдань та функцій фінансової системи, не розподіляються осанні за ланками та сферами, що є складовими частинами фінансової системи. Автори пропонують використовувати в юридичній та економічній науці єдине універсальне поняття «фінансова система», яке за сутнісним наповненням відображає і юридичну і фінансову природу фінансової системи України.Item Теоретико-правовий аспект визначення поняття "фінансова система Україна"(Сумський державний університет, 2016) Гаруст, Юрій Віталійович; Гаруст, Юрий Витальевич; Harust, Yurii Vitaliiovych; Литвиненко, Я.В.У пропонованій статті розглядається проблематика відсутності визначення поняття «фінансова система», обумовлюється необхідність визначення цього поняття та закріплення його на законодавчому рівні та пропонується на основі поглядів науковців надати своє визначення «фінансової системи». Проблематика перед усім пов’язана із розумінням змісту фінансової систему вітчизняній економічній та юридичній науках, досліджена ще недостатньо. Немає чіткого її визначення, не встановлено остаточної структури. Ці проблеми породжують неефективність функціонування фінансової системи. Тому виникає необхідність у формуванні нового бачення фінансової системи України, що передбачає оновлення понятійного апарату, визначення цього поняття, а також уточнення понять, пов’язаних із ним. У статті досліджується погляди науковців на визначення поняття «фінансова система» та її складові, наводяться тлумачення щодо розуміння сутності «фінансової системи» як вченими економістами , так і правниками. Також зазначається сучасне тлумачення сутності категорії «фінансова система» у матеріальному, економічному та правовому значеннях. У статті наголошено саме на правовий аспект фінансової системи, тому що виключно правовими нормами регулюються формування і функціонування фінансової діяльності, та саме від законодавчих актів залежить її ефективність і розвиток. За допомогою правового підходу можливо розглянути фінансову систему як досить широку за змістом категорію. В юридичній науці немає одностайного визначення фінансової системи. Однак питання, пов’язані з визначенням, розумінням і змістом фінансової системи як правової категорії вітчизняними науковцями, вивчені ще недостатньо. У зв’язку з цим постає потреба дослідження поняття фінансової системи України та її елементів з точки зору права. У висновку сформовано авторське визначення «фінансової системи» та запропоновано на законодавчому рівні зарегламентувати його.Item Виникнення та розвиток повноважень Президента України в управління фінансовою системою країни на різних етапах її розвитку: історико-правовий аналіз(Сумський державний університет, 2016) Гаруст, Юрій Віталійович; Гаруст, Юрий Витальевич; Harust, Yurii Vitaliiovych; Турук, Н.В.У статті було досліджено зміст повноважень Президента України в управлінні фінансовою системою країни, їх прояв та форми на різних етапах розвитку України. Для забезпечення державотворення в Україні, її високорозвинутості та стабільності питання регулювання фінансової системи завжди було актуальним, а на деяких етапах розвитку країни – нагальним. Оскільки, фінансова система є ключовим елементом для існування держави. Правильне управління та здійснення контролю фінансовою системою забезпечує її розвиток, відсутність посягань та порушень дозволяє забезпечити її прозорість, налагодженість та функціонування. Саме проблема врегулювання фінансової системи з кожним роком незалежності України потребує чіткого нормативно-правового аналізу та корегування. Тому, що лише після визначення та реалізації конкретних повноважень суб’єктів управління фінансовою системою є можливість змінити систему управління та контролю у фінансовій сфері та здійснити крок до євроінтеграції.