Періодичні видання СумДУ
Permanent URI for this communityhttps://devessuir.sumdu.edu.ua/handle/123456789/69
Browse
3 results
Search Results
Item Web management as a marketing management determinant: case for pharmaceutical enterprises(Sumy State University, 2021) Сагер, Людмила Юріївна; Сагер, Людмила Юрьевна; Saher, Liudmyla Yuriivna; Lazorenko, V.; Jasnikowski, J.Nowadays, the online business is fast-growing since it is convenient, more profitable, and less energy-consuming. The changing consumers’ needs force companies and organizations to adjust and modernize their marketing strategies. The authors emphasized that Internet advertising channels would overcome the traditional ones.Item Analysis Of The Marketing Activities In The Blood Service: Bibliometric Analysis(Sumy State University, 2020) Хоменко, Лілія Миколаївна; Хоменко, Лилия Николаевна; Khomenko, Liliia Mykolaivna; Сагер, Людмила Юріївна; Сагер, Людмила Юрьевна; Saher, Liudmyla Yuriivna; Polcyn, J.This paper summarizes the arguments and counterarguments within the scientific discussion on the marketing activities of blood service for over the last 20 years. The main purpose of the research is to understand the content and characteristics of existing research in the field of marketing in blood service to determine the direction of future research for both scientists and practitioners. Systematization of the literary sources and approaches for solving the problem of marketing in blood service indicates that a large amount of research in the field of marketing activities of blood service for the last 20 years requires a synthesis of existing research.Item Інтерактивні методи навчання як інструмент маркетингу освітніх послуг(Сумський державний університет, 2018) Сагер, Людмила Юріївна; Сагер, Людмила Юрьевна; Saher, Liudmyla Yuriivna; Сигида, Любов Олексіївна; Сигида, Любовь Алексеевна; Syhyda, Liubov Oleksiivna; Колесник, А.А.У статті здійснено аналіз поширених форм взаємодії студентів та викладачів. Наведено їх сутнісну характеристику. Визначено переваги інтерактивних методів навчання, значимість та можливості застосування. Здійснено систематизацію інтерактивних методів навчання з точки зору доцільності застосування як інструменту маркетингу освітніх послуг. Визначено, що ринкове позиціонування закладів вищої освіти має грунтуватися на використанні їхніх переваг та їх відповідності вимогам споживача освітніх послуг.