Періодичні видання СумДУ

Permanent URI for this communityhttps://devessuir.sumdu.edu.ua/handle/123456789/69

Browse

Search Results

Now showing 1 - 10 of 17
  • Item
    Strategies for learning pronunciation online: Serbian efl learners’ perspective
    (Sumy State University, 2024) Jerotijević-Tišma, D.
    Цифрові інструменти та навчальні онлайн-платформи пропонують широкі можливості для вивчення мови, проте, хоча багато з них зосереджені лише на практиці вимови, відчувається помітний брак досліджень, які б підтверджували їхню ефективність. У цій статті досліджуються погляди студентів, які вивчають сербську мову як іноземну, на можливі стратегії, що застосовуються для успішної вимовної практики онлайн. У заздалегідь розробленому опитуванні щодо стратегій онлайн-навчання з особливим акцентом на практику вимови взяли участь 105 студентів факультету філології та мистецтв Університету Крагуєваца, Сербія, які вивчають англійську мову на третьому курсі. Основним інструментом було опитування, що складалося з трьох частин: перша частина - демографічна інформація про вибірку, друга частина - твердження, пов'язані зі стратегіями навчання вимови офлайн, а третя частина зосереджувалася на стратегіях навчання вимови онлайн. Згідно з результатами, домінуючими стратегіями для практики вимови в очних класах є спрямованість на покращення окремих звуків та інтонації. Таким чином, як сегментарні, так і надсегментарні особливості включені в навчання вимови студентів. Що стосується стратегій навчання вимови онлайн, студенти віддають перевагу когнітивним та метакогнітивним стратегіям, тоді як соціальні стратегії не користуються популярністю серед сербських студентів, які вивчають англійську мову професійного спрямування. Загалом, для більшості запропонованих стратегій спостерігається відносно рівномірний розподіл відповідей по обидва боки шкали, що пояснюється специфічною професійною орієнтацією респондентів. Отримані результати підкреслюють важливі педагогічні наслідки не лише для вивчення англійської мови онлайн, але й для покращення вимовної практики в сербському контексті вивчення англійської мови професійного спрямування загалом.
  • Item
    Specification and Types of Assessment in the Process of Online Foreign Language Learning
    (Sumy State University, 2024) Баранова, Світлана Володимирівна; Baranova, Svitlana Volodymyrivna; Назаренко, Олена В`ячеславівна; Nazarenko, Olena Viacheslavivna; Derkach, O.
    У статті досліджується специфіка і види контролю в процесі дистанційного вивчення іноземних мов. Сучасний світ змінюється щохвилини, створюючи нові виклики перед усіма сферами життя суспільства, в тому числі і перед процесом викладання іноземних мов, який також зазнав значних змін. За останні кілька років технології та можливості для організації дистанційного навчання значно розширилися, а також зросла кількість і якість доступних додатків, подкастів, веб-сайтів і підручників. У цій статті досліджується, які використовуються види контролю в процесі вивчення іноземних мов онлайн, а також аналізуються приклади, засновані на особистому досвіді та взаємодії зі студентами. Основна увага в цій статті приділена висвітленню різних видів контролю, які можуть бути реалізовані в дистанційному навчанні іноземних мов. З допомогою цих видів контролю стало легше організувати дистанційне навчання, а інтерактивність занять має неабияку перевагу в залученні студентів до якісного вивчення іноземної мови. Важливо, що кожен вид контролю, описаний у цій статті, проілюстрований власними прикладами. Стаття розширює розуміння важливості правильної організації специфікації оцінювання під час дистанційного навчання.Метою цієї статті є розкриття особливостей та видів контролю в процесі вивчення іноземної мови і показати як це може працювати протягом дистанційних уроків.
  • Item
    Peculiarities of online calculators usage during distance learning at Sumy State University among 5th year students of medical institute
    (Sumy State University, 2022) Чернацька, Ольга Миколаївна; Чернацкая, Ольга Николаевна; Chernatska, Olha Mykolaivna; Adeleke, O.D.; Ополонська, Наталія Олексіївна; Ополонская, Наталия Алексеевна; Opolonska, Nataliia Oleksiivna
    Актуальність. На сьогоднішній день ситуація в Україні сприяє впровадженню викладачами дистанційних технологій навчання. Чимало іноземних студентів у процесі вивчення дисциплін здійснюють розрахунки онлайн. Доцільно провести серед них опитування з метою визначення переваг та недоліків цього методу. Мета – визначення особливостей застосування онлайн-калькуляторів серед англомовних студентів 5-го курсу медичного інституту СумДУ. Матеріали та методи. До нашого дослідження включено 60 іноземних студентів 5-го курсу медичного інституту СумДУ, які навчалися дистанційно протягом 2021 рокy (основна група) та 54 студенти 5-го курсу, які опановували дисципліну в очному форматі протягом 2019 року (група контролю). Їм було роздано опитувальники на останньому занятті з внутрішньої медицини. Більшість із осіб основної (n = 54) та усі з контрольної (n = 54) групи відповіли на 12 питань стосовно використання онлайн-калькуляторів у навчальному процесі, переваги та недоліки цього методу. Дані було проаналізовано із використанням Microsoft Excel та GraphPad Prism. Результати. Протягом дистанційного вивчення внутрішньої медицини кількість англомовних студентів 5-го курсу, які здійснювали розрахунки за допомогою онлайн-калькуляторів, збільшилася з 12 (22,2 %) до 44 (81,5 %). Під час опрацювання тем з кардіології серед опитаних основної групи 46 осіб (85 %) використовували зазначений метод, нефрології – 32 (59 %) та ревматології – 22 (39 %). Більшість студентів основної групи (81,5 %) та контролю (50 %) планують використовувати онлайн-калькулятори у своїй подальшій професійній діяльності. На думку значної кількості опитаних основної групи (81,5 %) головною перевагою зазначеного методу є швидкість, що допомагає їм заощадити час. Близько четвертої частини студентів (24 %) вважають, що розрахунки онлайн роблять навчання легшим та ефективнішим. П’ята частина опитаних (20 %) відповіли, що даний метод дозволяє отримати більш точні результати обчислень. На думку 80 % студентів, головним недоліком зазначеного методу є його залежність від наявності інтернету. Висновки. У процесі дистанційного навчання у СумДУ кількість студентів, які здійснювали розрахунки за допомогою онлайн-калькуляторів, збільшилася у чотири рази, що свідчить про широке впровадження викладачами у освітньому процесі та наявністю чималої кількості переваг, серед яких більша швидкість, зручність, доступність, точність отримання результатів. На думку більшості іноземних студентів головним недоліком даного методу є залежність від наявності інтернету.
  • Item
    Формуваня творчої самостійності студентів засобами іншомовного письма
    (Сумський державний університет, 2021) Міхно, Світлана Василівна; Михно, Свитлана Васильевна; Mikhno, Svitlana Vasylivna; Золотова, Світлана Григорівна; Золотова, Светлана Григорьевна; Zolotova, Svitlana Hryhorivna
    У статті обгрунтувано методику та представлено практичний досвід формування творчої самостійності студентів засобами іншомовного письма, схарактеризовано принципи забезпечення процесу навчання апробованими методами індивідуалізації та стимулами мотивації студентів до активізації самоосвіти як найбільш проблемні аспекти у системі навчання іноземної мови. Автори визначають специфіку методів організації самостійної роботи в умовах карантинних обмежень; особливості під час дистанційного навчання; переваги та недоліки індивідуальної діяльності; напрямки педагогічної діяльності, які дозволяють поєднувати самостійну роботу студентів з онлайн заняттями. Наголошується на ефективності проведення позааудитрних заходів в процесі вивчення іноземної мови. Підкреслюється важливість нових форм розвитку навичок письма у процесі самостійної роботи студентів: використання навчальних блогів. На думку авторів, технологія ведення блогів є ефективним засобом удосконалення сучасних підходів у системі вивчення іноземної мови.
  • Item
    Становлення електронного урядування в Україні
    (Сумський державний університет, 2021) Тімашов, В.О.; Кириленко, Н.Є.
    Стаття присвячена розгляду питання становленню електронного урядування в Україні. Розглянуто низку аспектів, пов’язаних з розвитком сучасного інформаційного простору. Проведено аналіз наукових підходів до визначень поняття «електронне урядування».
  • Item
    Юридичний механізм забезпечення права на інклюзивну освіту в умовах пандемії COVID-19 в Україні та США
    (Сумський державний університет, 2021) Шлапко, Тетяна Вікторівна; Шлапко, Татьяна Викторовна; Shlapko, Tetiana Viktorivna; Соколенко, О.П.
    Стаття присвячена дослідженню юридичного механізму забезпечення права на інклюзивну освіту в умовах пандемії COVID-19. Авторами статті був проведений аналіз статистики ефективності впровадження дистанційного навчання з метою вивчення стану організації у закладах загальної середньої освіти дистанційного навчання в умовах карантину, запровадженого з метою запобігання поширенню гострої респіраторної хвороби COVID-19 в Україні та США. Доведено, що діти з особливими освітніми потребами потребують індивідуального підходу до організації інклюзивного дистанційного навчання.
  • Item
    Analysis of microbiology online teaching in quarantine conditions
    (Sumy State University, 2021) Fedorchenko, V.I.; Polanska, V.P.; Zachepylo, S.V.; Bobrova, N.O.; Loban, G.A.
    Актуальність та мета. Викладання мікробіології, вірусології та імунології у медичному навчальному закладі традиційно проводилось без застосування online технологій. Саме тому зміни у способах взаємодії стейкхолдерів мають бути проаналізовані. Проведено аналіз досвіду викладання курсу мікробіології, вірусології та імунології on line за умов коронавірусного карантину 2020 року. Відзначено основні проблеми у досягненні належного рівня теоретичних знань студентів, деякої частини практичних вмінь та навиків, які виникли у зв’язку зі зміною форми проведення практичних занять та лекцій. Відзначено позитивні сторони цього непередбачуваного експерименту у способі викладання дисципліни. Цей предмет передбачає здобуття студентами значної кількості сенсорних і рухових навичок. У той же час, сутність предмету містить великий фрагмент теоретичних знань, які складаються з емпіричних даних про властивості збудників інфекційних захворювань, способи їх дослідження з метою мікробіологічної діагностики; структури збудників, що необхідно для розуміння напрямків етіотропної терапії інфекційних захворювань; біологічних та антигенних властивостей для оцінки можливостей специфічної профілактики та лікування захворювань; стійкість збудників до зовнішніх чинників з метою усвідомлення особливостей епідеміології кожного окремого захворювання та можливостей його специфічної профілактики. Також студенти мають засвоїти інформацію про структуру імунної системи людини, вивчити механізми її функціонування. Насамкінець, має бути побудований комплекс теоретичних знань, практичних вмінь та навиків. Висновки та практична значимість роботи. Не зважаючи на проблемність ситуації з викладанням даного предмету on line в умовах карантину, слід відзначити, що у той же час відбувся певний прорив у застосуванні новітніх цифрових технологій, накопичених людством, у навчальному процесі у таких традиційно класичних сферах освіти, як, наприклад, викладання курсу мікробіології, вірусології та імунології у медичних вищих навчальних закладах. Ці здобутки проаналізовані у даній статті з метою оцінки перспектив осучаснення навчального процесу з предмету.
  • Item
    Management of innovations in education: students satisfaction and career adoptability
    (Sumy State University, 2019) Tutar, H.; Karademir, O.; Guler, S.; Tutar, S.
    Open and distance education, unlike the traditional style of education, does not have to come to the campus, courses are processed in a completely virtual environment through the computer, live and interactive is the name of the training that the participant can watch them again and again at any time. Open and distance education in this aspect; Student Centre is an ideal educational model for people who cannot benefit from traditional education, providing equal opportunities, providing education opportunities for physically disabled students, eliminating geographical and regional barriers. Besides, it is a modern and innovative education model that ensures the continuation of the education of the people working in their businesses. Career compliance is a process that starts from preparation for the profession and starts from employment, progress in career and ending a career. Career compliance reflects an individual’s capacity to cope with potential changes that may arise in the present and future business life. Besides, employees’ level of coping with new job responsibilities, unexpected career changes and the ability to overcome obstacles that may arise. The main purpose of this study is to examine the relationship between education satisfaction levels and career adaptability perceptions of participants taking education within open or distance education model. The study is important in terms of developing and improving the open or distance education model when considering that the number of people taking education within the open or distance education model in our country is more than three and a half million today. Besides, one of the important issues in working life in contemporary societies is the career issue and it is thought that the adaptability of employees with their occupations has an important role in their productivity. Therefore, determining the level of educational satisfaction and career adaptability is thought to be important. In the study, which is based on «lifelong learning theory», the quantitative research method was preferred. To collect data, the «Distance Education Satisfaction Scale» and the «Career-related Adoptability» scales were employed. Data collected from a sample of 527 individuals were analysed by difference, relationship and impact tests and it was found that distance education satisfaction had a positive effect on career adaptability.
  • Item
    Застосування електронних засобів навчання для викладання юридичних дисциплін
    (Сумський державний університет, 2017) Плотнікова, Марія Володимирівна; Плотникова, Мария Владимировна; Plotnikova, Mariia Volodymyrivna
    В статті досліджуються можливості та напрями використання електронних засобів навчання для викладання юридичних дисциплін. Наголошується на великому значенні, які мають сучасні технології як в сучасному житті в цілому, та роботі юриста зокрема. Це є однією з причин необхідності застосування сучасних інформаційних технологій і в процесі підготовки майбутнього юриста. На основі вивчення висловлених в юридичній літературі підходів щодо доцільності використання електронних засобів навчання для викладання окремих навчальних дисциплін, розглядається доцільність застосування окремих електронних засобів навчання, зокрема, мультимедійних технологій навчання, електронних підручників, відкритих інформаційних ресурсів. Характеризуються основні напрямки застосування таких відкритих освітніх ресурсів як он-лайн курси та веб-інструменти для організації навчання або контролю знань. Аналізується функціонування платформи для розробки та підтримки дистанційних курсів в Сумському державному університеті, доцільність її застосування для викладання юридичних дисциплін. Обґрунтовується важливість використання як засобів навчання правових інформаційних ресурсів. Адже вміння юриста працювати з реєстром нормативних актів, реєстром судових рішень тощо підвищує навички самостійного пошуку та аналізу правової інформації. В результаті проведеного дослідження наголошується на тому, що застосування електронних засобів навчання при викладанні юридичних дисциплін не тільки індивідуалізує навчання, полегшує викладення навчального матеріалу, але й збільшує навички самостійного пошуку та аналізу інформації майбутніми юристами. В результаті формує умови для особи “навчання протягом всього життя”, яке є запорукою підтримання належного професійного рівня юриста.
  • Item
    Електронні засоби навчання у викладанні філологічних та перекладацьких дисциплін
    (Сумський державний університет, 2015) Баранова, Світлана Володимирівна; Баранова, Светлана Владимировна; Baranova, Svitlana Volodymyrivna
    У статті розглядаються наявні вітчизняні та іноземні електронні засоби навчання філології, що можуть використовуватися в навчальному процесі. З’ясовується, які матеріали відкритих освітніх ресурсів застосовують у викладанні лінгвістичних дисциплін у системі основної та додаткової освіти. Аналізуються навчальні предмети перекладацького спрямування у програмах закордонних університетів. Виявлені педагогічні проблеми навчання іноземної мови, у розв’язанні яких надають допомогу інформаційні технології. Запропоноване бачення використання електронних засобів навчання у підготовці перекладачів і підвищенні їхньої професійної майстерності, визначено цілі й роль он-лайн курсів, блогів та подкастів на заняттях і в самостійній роботі студентів, окреслено шляхи інтеграції ресурсів мережі Інтернет у навчальний процес.