Періодичні видання СумДУ

Permanent URI for this communityhttps://devessuir.sumdu.edu.ua/handle/123456789/69

Browse

Search Results

Now showing 1 - 10 of 20
  • Item
    Marketing Research Of Innovative Products In The Online Environment: Opportunities And Prospects
    (Sumy State University, 2025) Trunina, I.; Bilyk, M.
    Метою даного дослідження є аналіз сучасних інноваційних підходів до маркетингових досліджень нових товарів за допомогою інтернет-спільнот. Розкрито концепцію онлайн-спільноти маркетингових досліджень (MROC) як спеціалізованого віртуального середовища, створеного для проведення поглиблених маркетингових досліджень шляхом залучення цільової аудиторії до довготривалої інтерактивної взаємодії. MROC розглядається як сучасний інструмент для якісного дослідження споживчої поведінки, що поєднує в собі елементи соціальних мереж, гейміфікації, аналізу цифрових даних і постійного зворотного зв’язку. Основними елементами MROC є онлайнплатформа, учасники та команда модераторів. Ефективність MROC залежить від системного підходу до його організації, управління контентом, модерації взаємодії та аналізу отриманих даних. Дослідження висвітлює основні етапи функціонування MROC: від стратегічного планування та дизайну спільноти до аналізу результатів та інтеграції їх у бізнес-процеси компанії. Особливу увагу приділено факторам, які впливають на залучення учасників, включаючи варіативність діяльності, персоналізацію досвіду, гейміфікацію та створення цінності для учасників. Дослідження підкреслює критичну важливість постійної участі спільноти у забезпеченні валідності, аналітичної глибини та надійності результатів дослідження. На відміну від разових методів збору даних, таких як опитування або фокус-групи, методологія MROC (Market Research Online Communities) базується на постійній взаємодії між дослідниками та респондентами. Цей підхід полегшує динамічне відстеження змін у споживчих уподобаннях, аналіз моделей поведінки, що розвиваються, і тестування продуктів або ідей у реальному часі. Рівень залученості респондентів прямо корелює з якістю зібраних даних: високомотивовані учасники, як правило, надають більш глибокі, автентичні та рефлексивні відповіді. Підтримка активної участі протягом тривалого періоду також дозволяє більш повно зрозуміти не лише очікування споживачів, але й контекст, у якому відбувається прийняття рішень. Це особливо актуально для вивчення інноваційних продуктів, які вимагають багатовимірної аналітичної основи. Результати дослідження демонструють високий потенціал MROC у дослідженні інноваційних продуктів, забезпечуючи глибоке розуміння поведінки споживачів та ефективну взаємодію з цільовою аудиторією. Перспективним напрямком подальших досліджень є розробка методології інтеграції результатів MROC у стратегічні бізнес-процеси та вдосконалення механізмів трансформації отриманих споживчих інсайдів у конкретні продуктові інновації.
  • Item
    Assessment of Effectiveness of Modernization of Transport Enterprises in the Context of Analysis of Innovation Determinant
    (Sumy State University, 2021) Reshetnikova, I.; Smerichevskyi, S.; Vovk, O.; Astakhov, K.
    Стаття присвячена узагальненню аргументів та наукових результатів у дискусії щодо аналізу й обґрунтованості оціночного інструментарію ефективності модернізації підприємств у межах теорії інноваційного розвитку економічних систем. Основною метою проведеного дослідження є формалізація впливу інноваційної детермінанти на результативність модернізації транспортних підприємств та побудова економічного інструментарію оцінювання ефективності модернізації. Систематизація наукових джерел та сучасних підходів до дослідження інноваційних процесів і їх проявів у економіці, специфіки модернізації транспортних підприємств засвідчили, що проблематика аналізу ефективності потребує удосконалення в напрямах вартісної та якісної оцінки і врахування процесів капіталізації та акумулювання модернізаційного потенціалу, інноваційності змін, інтелектуалізації, цифровізації, інтегрованості змін, якості й безпеки транспортних послуг. Актуальність вирішення зазначеного наукового завдання полягає не лише у оцінюванні ефективності проведеної модернізації, а й дозволяє проектувати стратегічні напрями перспективного інноваційного зростання. Дослідження ефективності модернізації транспортних підприємств в контексті аналізу інноваційної детермінанти здійснено у наступній логічній послідовності: формалізовано умови та обмеження в інструментарії оцінювання ефективності модернізації, далі побудовано математичну формулу та розкрито її складові, потім автори описали кожен елемент формули в критерії ефективності модернізації та провели математичне узгодження і встановлення вагомості окремих показників, в подальшому розкрито послідовність оцінювання та проведено аналіз стану функціонування підприємств транспортної сфери для наступної імплементації запропонованого критерію ефективності модернізації. Методичним базисом проведеного наукового дослідження стали методи визначення капіталізованого гудвілу, вартісного оцінювання потенціалу, структурного та часового аналізу інноваційних процесів; співставності еталонних та фактичних параметрів, а також методику визначення середньозваженої арифметичної величини; інструментарій аналізу конкордації, а також середньоквадратичного відхилення; бенчмакетингові дослідження галузевих трендів та фінансово-економічного аналізу стану підприємств транспортної сфери. Об’єктами дослідження стали українські підприємства залізничного, водного, авіаційного та автомобільного транспорту, що дозволило комплексно проаналізувати ефективність модернізації у транспортній сфері. В статті представлено результати емпіричного аналізу імплементації запропонованого інструментарію оцінювання ефективності модернізації підприємств транспортної сфери, що засвідчив його практичну доцільність та відповідність поставленим завданням. Дослідження емпірично підтверджує та теоретично доводить детермінізм інноваційного розвитку у модернізаційних процесах застосовані на підприємствах транспортної сфери. Результати проведеного дослідження можуть бути корисними при обґрунтуванні стратегічних орієнтирів інноваційного розвитку підприємств транспортної сфери оскільки дозволяють виявити проблематичні сектори в управлінні модернізаційним процесом, а також напрями посилення управлінського впливу на окремі процеси інтелектуалізації, цифровізації, інтегрованості, забезпечення якості та безпеки при плануванні модернізаційних змін і реалізації модернізаційного потенціалу.
  • Item
    Innovation in Marketing Research: Quantitative and Qualitative Analysis
    (Sumy State University, 2020) Dzwigol, H.
    У статті розглянуто триангуляцію методів та засобів дослідження при оцінюванні маркетингових досліджень. Автором зазначено, що традиційно методологія маркетингових досліджень розподіляється на концептуальні, теоретичні, математичні, емпіричні та формальні методи дослідження, в основі яких лежать кількісні методи, математичні та статистичні моделі. При цьому у маркетингових наукових дослідженнях використовуються концептуальні методи (такі як евтрестичний та креативний) з основним акцентом на аналіз якісних аспектів досліджуваних процесів, дещо посилаючись на емпіричний підхід. Так, методологія емпіричних досліджень широко використовується у маркетингу, що дозволяє розробити емпіричні моделі, завдяки яким можливо виявити, наприклад, реалізовані моделі маркетингових стратегій, що можуть відповідати теоретичним моделям або відрізнятись від них. Автором наголошуено, що емпіричні моделі не завжди можуть бути реалізовані, так як найчастіше посилаються на теперішні або минулі дані. Однак, вищезазначені моделі можуть бути предметом бенчмаркетингу. Більше того, емпіричні моделі сприяють більшій ймовірності концептуальних моделей. Таким чином, подальший розвиток маркетингових досліджень передбачає розширення сфери застосування формальних методів дослідження. Аналіз літературних джерел, свідчить про необхідність поглибленої діагностики комбінованих методів дослідження у процесі дослідження в більш широкому контексті наук про управління. Мета статті виражається наступним питанням: Чи є методологічна триангуляція необхідною умовою науково-дослідницьких процесів при оцінюванні маркетингових досліджень? Автором зазначено, що отримані результати являються частиною комплексного дослідження методів аналізу. Більше того, проведене емпіричне дослідження підтверджує та теоретично доводить, що методологічна тріангуляція є необхідною умовою для дослідницьких процесів, тоді як перевірка застосовуваних методів, моделей чи процедур є необхідною умовою, яка дозволяє поєднувати науку та практику управління, в той час як методологічна триангуляція підтримує дослідницькі проєкти. Згідно вищезазначеному, автором рекомендовано докласти максимум наукових зусиль, спрямованих на розробку інструментів, методів та процедур для застосування доцільного методу та підходів у рамках маркетингових досліджень, з особливим акцентом на фактори, які визначають якість процесу.
  • Item
    Challenges and prospects of neuromarketing: Bangladesh perspective
    (Sumy State University, 2018) Gani, M.O.; Alam, M.Z.; Alom, Md.Z.; Faruq, M.O.
    For improving marketing effectiveness, the producers and entrepreneurs today want to understand how human psychology and emotions influencing on decision making. In this instance, the concept of neuromarketing offers a chance to get accurate, factual data about the buying habits of target markets. This study has been intended to explore the challenges, prospects, limitation and potentiality of practising neuromarketing in the context of Bangladesh as a cutting-edge marketing issue with the purpose of providing corresponding recommendations. The status and future prediction of neuromarketing have been exposed through qualitative and quantitative analysis. The finding of the study has been supported by collecting data from 55 customers and 65 marketers as the respondents. The key findings of this study are quite impressive and prospective regarding the level of awareness, interest, acknowledgement and conviction towards practising neuromarketing in the context in Bangladesh. The contribution of this study can be breakthrough and pave the way for neuromarketing in Bangladesh. The findings of this study will be helpful for the marketing policy makers and govt agencies to introduce this new method of marketing tools in Bangladesh. Finally, some policy guidelines were provided based on findings and analysis. In that way, marketers have to promote initiatives to familiarize the devices of the neuromarketing, have to engage the educated customers to share their experiences while designing the marketing strategies and plans. The important conclusion that the education is one of the most important factors affecting the adoption of the neuromarketing practice. On the other hand, marketers should take initiatives to overcome some misconceptions regarding the harmful for the brain activity devices of the neurology.
  • Item
    Тенденції маркетингових досліджень: онлайн панелі та онлайн спільноти
    (Сумський державний університет, 2018) Окландер, М.А.; Окландер, Т.О.; Яшкіна, О.І.
    У статті розглянуто сучасні тенденції маркетингових досліджень в інтернет-середовищі. Доведено, що розвиток інтернет-технологій та поширення Інтернету на всі сфери життя людини призводять до переміщення маркетингових досліджень споживацької поведінки в інтернет-середовище. Проаналізовано переваги та недоліки онлайн опитувань в Інтернеті. Виявлено напрями застосування онлайн панелей та онлайн спільнот. Наведено методи формування вибірки для онлайн панельного дослідження. Систематизовано фактори, за якими приймається рішення щодо можливості застосування онлайн панелей.
  • Item
    Innovative approaches in marketing studies of industrial and technology production
    (Sumy State University, 2017) Тєлєтов, Олександр Сергійович; Телетов, Александр Сергеевич; Tielietov, Oleksandr Serhiiovych; Нагорний, Євген Ігорович; Нагорный, Евгений Игоревич; Nahornyi, Yevhen Ihorovych; Nikonets, M.
    It was considered the complex of market researches of the industrial enterprise, including: the formulation of research objectives in accordance with the existing problem, foundation of method of obtaining data selection, analysis of features of collecting information for industrial and technology products, processing of results and the development of management actions. Complex of researches relates to the development and production, the study of consumer behavior, intermediaries, suppliers and other contractors of the industrial enterprise. It was conducted the analysis of micro- and macroenvironment of marketing and assessment of the competitiveness of one of the basic products for the success of industrial products producer in the market on the example of the concern «Nicmas».
  • Item
    Методологічні засади та практичний інструментарій маркетингового дослідження конкурентної позиції промислових підприємств
    (Сумський державний університет, 2016) Васильєва, Тетяна Анатоліївна; Васильева, Татьяна Анатольевна; Vasylieva, Tetiana Anatoliivna; Пересадько, Галина Олександрівна; Пересадько, Галина Александровна; Peresadko, Halyna Oleksandrivna
    Базисом формування конкурентоспроможності промислових підприємств є наявність конкурентних переваг на ринку збуту, які повинні стати ключовим елементом маркетингових досліджень конкурентного середовища промислових підприємств. В роботі обґрунтовано важливість оцінювання не стільки наявності конкурентних переваг промислових підприємств, скільки умов та факторів впливу, які забезпечили її наявність. Розроблена концепція маркетингових досліджень конкурентної позиції промислових підприємств на ринку збуту продукції передбачає формалізацію наявності конкурентних переваг, сформованих за рахунок ефективності використання відповідних внутрішніх по відношенню до промислових підприємств (виробничих, технологічних, кваліфікаційних, організаційних, управлінських, інноваційних, економічних) та/або зовнішніх (якісних, іміджевих, кон’юнктурних, збутових, інформаційно-комунікаційних) чинників конкурентного середовища. В якості методичного інструментарію обрано бінарний підхід із використанням рангів, який дозволяє провести оперативну оцінку, врахувати пріоритетність чинників конкурентного середовища та ступінь їх взаємозалежності і взаємообумовленості.
  • Item
    Дослідження джерел інформаційного забезпечення стратегічного маркетингу підприємств торгівлі
    (Сумський державний університет, 2015) Савчук, А.М.
    Стаття присвячена проблемам пошуку джерел інформації, що використовуються в процесі управління стратегічним маркетингом. Акцентовано увагу на переліку та частоті використання основних інформаційних джерел керівниками підприємств торгівлі для вирішення стратегічних маркетингових завдань і визначено, яка саме інформація акумулюється з цих джерел. За результатами наукових досліджень сформовано матрицю вибору джерел інформаційного забезпечення для прийняття управлінських рішень на різних етапах стратегічного управління маркетингом підприємств торгівлі.
  • Item
    Концептуальна модель автоматизованої інформаційної системи маркетингу на підприємстві
    (Сумський державний університет, 2014) Райко, Д.В.; Лебедєва, Л.Е.
    Ціллю статті є створення концептуальної моделі автоматизованої інформаційної системи маркетингу. Головна перевага цієї моделі – це забезпечення безперервного зв'язку підприємства з партнерами, споживачами та можливість оперативного реагування на ринкові зміни, а це в свою чергу сприяє підвищенню конкурентоспроможності на внутрішньому і зовнішньому ринках. Результати цієї моделі апробовані на декількох промислових підприємствах України, що підтверджує її практичну значущість.
  • Item
    Future development of focus group method in marketing system
    (Sumy State University, 2014) Мельник, Юлія Миколаївна; Мельник, Юлия Николаевна; Melnyk, Yuliia Mykolaivna; Fomenko, D.V.
    Стаття присвячена дослідженню перспектив розвитку методу фокус-груп у сучасних умовах господарювання, розглянуто теоретичне підґрунтя та особливості методу фокус-груп, визначені нові властивості і сфери застосування, обґрунтовано можливість використання цього методу як непрямого комунікаційного інструменту.