Навчально-науковий медичний інститут (НН МІ)
Permanent URI for this communityhttps://devessuir.sumdu.edu.ua/handle/123456789/40
Browse
5 results
Search Results
Item Особливості планування тренувального процесу студентської команди з міні-футболу(Сумський державний університет, 2020) Остапенко, Юрій Олександрович; Остапенко, Юрий Александрович; Ostapenko, Yurii Oleksandrovych; Безрук, Б.А.Одним із найголовніших пріоритетів процесу фізичного виховання у закладах вищої освіти є зміцнення здоров’я студентської молоді. Сьогодні фізичне виховання студентів у закладах вищої освіти на жаль, далеке від досконалості, тому методика організації проведення секційних занять потребує постійного вдосконалення, при плануванні програм підготовки студентських команд потребує необхідності враховувати особливості навчального процесу студентів. Удосконалення системи багаторічної спортивної підготовки студента у різних ігрових видів спорту й дотепер залишається однією з найбільш актуальних проблем теорії та методики спортивного тренування [1, 2]. Для досягнення максимальної ефективності ігрової діяльності студентської команди з футболу потрібно чітко планувати її навчально тренувальний процес, враховуючи значну кількість різнобічних обставин: специфіку складу контингенту, психофізіологічні особливості кожного гравця, рівень фізичної, техніко-тактичної підготовленості, календаря змагань, та інше. Сьогодні також дуже важливо враховувати матеріально-технічну базу, інвентар, матеріальне забезпечення команди, можливість харчування, повноцінного відпочинку, тощо. Планування тренувального процесу є основою роботи викладача фізичного виховання. В останні часи удосконалення тренувального процесу підготовки студентських команд з міні-футболу відбувається за рахунок новітніх форм організації і проведення занять, використовування сучасних програм, засобів і методів спортивного тренування, але на наш погляд недостатня увага при плануванні тренувальних занять студентів приділяється особливостям життя і навчання студентів, які займаються мініфутболом, що і є актуальним. Така інформація необхідна для з’ясування шляхів покращення процесу викладання фізичного виховання у ЗВО та залучення студентської молоді до занять іншими видами спорту.Item Спортивні ігри як метод ППФП студентів інформаційно-логічної групи спеціальностей(Сумський державний університет, 2019) Остапенко, Валентина Василівна; Остапенко, Валентина Васильевна; Ostapenko, Valentyna Vasylivna; Остапенко, Юрій Олександрович; Остапенко, Юрий Александрович; Ostapenko, Yurii OleksandrovychСучасний рівень розвитку суспільства, освіти та науки висуває високі вимоги до підготовленості підростаючого покоління, формуванню професійно-важливих якостей у майбутнього працівника, що в свою чергу потребує суттєвих змін у професійній підготовці спеціалістів сучасності. Значна кількість досвідчених науковців акцентують увагу на тому, що традиційна система фізичного виховання не в змозі ефективно впливати на розвиток індивідуальних фізичних здібностей, формування професійно-прикладних фізичних умінь та навичок студентів. Однією з основних вимог підготовки фахівця високої майстерності є чітко виражена професійна спрямованість навчального процесу на формування у студентів професійно-важливих якостей необхідних у майбутній професійній діяльності. Одним із розділів фізичного виховання, який займається питаннями, пов’язаними з підготовкою до професійної діяльності отримав назву – професійно-прикладної фізичної підготовки (ППФП). Під ППФП розуміють підсистему фізичного виховання, яка належним чином забезпечує формування й удосконалення професійних якостей, що мають конкретне значення для конкретної професійної діяльності [2]. Саме тому на сучасному етапі розвитку суспільства, у зв’язку з інтенсифікацією впровадження сучасних технологій виробництва, суттєво змінюється характер праці, посилюються вимоги до підготовки спеціалістів у вузах. Відповідно виникає необхідність у ППФП студентів дотримуватися загальновідомого соціального принципу зв’язку з життєдіяльністю [2]. Тому саме професійно-прикладна фізична підготовка, як складова програми фізичного виховання студентів вважається одним із найефективніших засобів підготовки до активної життєдіяльності, готовності до високопродуктивної праці в умовах навчання у закладах вищої освіти України. В основі позитивного впливу фізичних вправ на формування професійно-важливих якостей закладений механізм перенесення рухових навичок, умінь сформованих у процесі занять фізичним вихованням, на удосконалення майбутньої майстерності у наступній професійній діяльності. Ціле направленість занять полягає в тому, щоб збільшити діапазон функціональних можливостей людини, розширити її руховий арсенал, а також забезпечити ефективну адаптацію організму до різних негативних факторів зовнішнього середовища у наступній професійній діяльності. На нашу думку одним із методів вирішення цієї проблеми може бути застосування спортивно-ігрового методу при проведенні занять. Саме практичне використання спортивних ігор, та їх елементів у процесі ППФП надасть змогу позитивно впливати на рівень розвитку професійно-важливих якостей інформаційно-логічної групи спеціальностей. Деякі дослідники визначають, що рухова активність спортивних ігор, високий емоційний фон, постійна зміна умов виконання рухових дій, моделювання ситуацій і прийняття рішень в обмежений проміжок часу привертають особливу увагу студентської молоді. Емоційність ігрових ситуацій значною мірою полегшує проблему дозування фізичних навантажень, різноманітність рухових дій та їх виконання за лімітований відрізок часу, висуває суттєві вимоги до розвитку фізичних якостей. Координаційна узгодженість рухів на фоні прояву швидкісносилових здібностей, витривалості, гнучкості сприятимуть забезпеченню необхідного рівня розвитку фізичної і психофізіологічної підготовленості. У цьому аспекті актуальним є вивчення впливу ігрових видів спорту на формування професійно-значущих здібностей майбутніх фахівців інформаційно-логічної групи спеціальностей, працюючих за комп’ютером. Мета. Визначити вплив занять спортивними іграми на розвиток фізичних і психофізіологічних якостей студентів інформаційно-логічної групи спеціальностей.Item Принципи навчання на заняттях спортивними іграми(Сумський державний університет, 2019) Остапенко, Юрій Олександрович; Остапенко, Юрий Александрович; Ostapenko, Yurii OleksandrovychУ теорії і методиці фізичного виховання аналіз системи принципів та їх уніфікація посідають одне з провідних місць, тому що тісно пов’язані з оптимізацією навчальновиховного процесу у ЗВО. Процес навчання базується на деяких загальних положеннях – принципах, які відображають закономірності педагогічного процесу і в зв’язку з цим носять обов’язковий характер при вирішенні освітніх і виховних завдань. Саме тому вважаємо актуальним розглянути загальні та специфічні принципи фізичного виховання студентів ЗВО. Мета. Теоретично обгрунтувати дидактичні принципи навчання, щодо підвищення ефективності тренувального процесу під час занять спортивними іграми.Item Спортивні ігри як метод ППФП студентів інформаційно-логічної групи спеціальностей(Сумський державний університет, 2019) Остапенко, Валентина Василівна; Остапенко, Валентина Васильевна; Ostapenko, Valentyna Vasylivna; Остапенко, Юрій Олександрович; Остапенко, Юрий Александрович; Ostapenko, Yurii OleksandrovychУ роботі визначено ефективність впливу занять спортивними іграми на розвиток професійно-важливих фізичних і психофізіологічних якостей.Item Спортивні ігри як засіб професійно-прикладної фізичної підготовки фахівців інформаційно-логічної групи спеціальностей(Національний педагогічний університет ім. Драгоманова, 2019) Остапенко, Юрій Олександрович; Остапенко, Юрий Александрович; Ostapenko, Yurii Oleksandrovych; Остапенко, Валентина Василівна; Остапенко, Валентина Васильевна; Ostapenko, Valentyna VasylivnaУ статті розглядається можливість застосування спортивних ігор або включення їх окремих елементів в практичний розділ професійно-прикладної фізичної підготовки програми з фізичного виховання студентів інформаційно-логічної групи спеціальностей. Проаналізовано сучасні вимоги до професійної підготовки майбутніх фахівців в умовах збільшення обсягу навчальної програми, інтенсифікації процесу навчання студентів у вищій школі. Основоположною метою проведення даного дослідження стало удосконалення рівня розвитку професійно-важливих якостей фахівців інформаційно-логічної групи спеціальностей засобами спортивних ігор та відповідності отриманих результатів модельним показникам майбутньої професійної діяльності. Представлені результати дослідження фізичної і психофізіологічної підготовленості студентів, які займаються ігровими видами спорту і їх порівняння з модельними результатами для майбутньої професії, дає можливість стверджувати про доцільність їх застосування у підготовці майбутніх фахівців інформаційно-логічної групи спеціальностей. Встановлено, що використання новітніх технологій організації навчального процесу, удосконалення рівня професійної підготовленості буде відігравати значну роль у створенні ефективної програми з фізичного виховання.