Навчально-науковий медичний інститут (НН МІ)

Permanent URI for this communityhttps://devessuir.sumdu.edu.ua/handle/123456789/40

Browse

Search Results

Now showing 1 - 10 of 53
  • Item
    Комплексне використання засобів оздоровчого фітнесу студентами у процесі фізичного виховання
    (Сумський державний університет, 2022) Стародубова, Д.М.
    Розроблено та обґрунтовано модель занять із використанням комплексних програм оздоровчого фітнесу для студенток 18–20 років. Набули подальшого розвитку дані щодо планування занять з використанням оздоровчих фітнес–технологій у процесі фізичного виховання студентів. Доповнено дані щодо удосконалення змісту навчально–тренувальних занять з фізичного виховання у вищих закладах освіти. Отримані результати дослідження можуть бути використані в практичній діяльності тренерів фітнес-клубів, спортивних клубів, а також у процесі підготовки та перепідготовки тренерів та фахівців у галузі оздоровчої фізичної культури.
  • Item
    Інформаційні технології у здоровому способі життя студентської молоді
    (Сумський державний університет, 2020) Сірик, Антоніна Євгенівна; Серик, Антонина Евгеньевна; Siryk, Antonina Yevhenivna; Сивоконь, В.В.
    Сьогодні інформаційні технології є найбільш популярним засобом не тільки для підвищення інтелектуального та освітнього рівня людини, а й для популяризаці здорового способу життя, зокрема студентсько молоді. Багатофункціональність аджетів задовольняє наші щоденні потреби, спрощує життя в цілому. Тісна інтеграція техніки в життя людини призвела до зміни мислення, відбувся перерозподіл пріоритетів. Розвиток гаджетів – процес незворотний, проте не можна залишати без уваги зниження рівня здоров’я майбутніх поколінь, тому пошук можливостей застосування технічних надбань із користю для здоров’я людини є у наш час актуальним. Мета дослідження. Визначити предметну сферу шляхом аналізу літературних джерел та результатів соціологічного опитування. Отримати напрями використання сучасних аджетів для популяризаці здорового способу життя серед студентсько молоді. Виклад матеріалу дослідження. Питання пов’язані із використанням інформаційних технологій у здоровому способі життя відображені у дослідженнях В. Бикова, Ю. Дорошенка, С. Заборовської, М. Жалдака, С. Жданова, В. Кашуби. О. Кисельової, В. Клочка, О. Кузнєцової, М. Лаптєвої, Л. Панченко, Ю. Рамського, Т. Солодкої, О. Співаковського, Н. Тверезовської, О. Трофімова, С. Футорного та інших.
  • Item
    Спеціальна фізична і психофізіологічна підготовка волейболістів
    (Сумський державний університет, 2020) Остапенко, Юрій Олександрович; Остапенко, Юрий Александрович; Ostapenko, Yurii Oleksandrovych; Остапенко, Валентина Василівна; Остапенко, Валентина Васильевна; Ostapenko, Valentyna Vasylivna
    Метою фізичного виховання є зміцнення здоров’я, загартування організму людини, розвиток фізичних якостей, удосконалення функціональних можливостей, формування й покращення життєво важливих рухових навичок, підготовка сучасної молоді до майбутньої висококваліфікованої професійної діяльності. Низькій рівень психофізіологічної та професійної готовності випускників до майбутньої практичної діяльності гостро становить проблему модернізації процесу фізичного виховання, пошуку ефективних засобів впливу на ріст професійної майстерності у закладах вищої освіти. Під час проведення практичних занять з фізичного виховання, одним з домінуючих аспектів є використання елементів цієї гри в оздоровчому та професійному напрямках, а також формування необхідних методичних знань з розвитку необхідних фізичних і психофізіологічних якостей у майбутній професійній діяльності. Вивчення науково-методичної літератури дало змогу встановити, що ефективність тренувального процесу волейболіста залежить від багатьох психофізіологічних якостей, таких як: обсяг зорового сприйняття ігрової ситуації, швидкості переробки інформації, оперативного мислення, зорової пам’яті та стійкості уваги [1; 2]. Тому, вивчення особливостей рухливості нервових процесів викликає особливий інтерес та є важливим питанням у підготовці студентів, які обрали волейбол для занять, як улюблений вид спорту. Мета дослідження. Охарактеризувати фізичні та психофізіологічні якості студентів-волейболістів.
  • Item
    Шляхи забезпечення максимальної результативності використання засобів ППФП
    (Сумський державний університет, 2020) Долгова, Наталія Олександрівна; Долгова, Наталия Александровна; Dolgova, Nataliia Oleksandrivna
    Вступ. ППФП є спеціалізованим видом фізичного виховання у ЗВО, який здійснюється в узгодженості з особливостями і вимогами до майбутньої професії. Більшість видів професійної діяльності передбачають розумову працю, яка виконується сидячі та в умовах малої рухової активності при тривалому збереженні одноманітної статичної пози. Це призводить до виникнення умов для зниження активної працездатності, підвищеної втомлюваності і та суттєво погіршує самопочуття людини[1; 2]. Різні напрями підготовки спеціалістів характеризуються як загальною подібністю, так й відмінністю між спеціальностями (навіть одного напряму), специфічними професійними вимогами до різних напрямів підготовки, які повинні враховуватися при розробці системи ППФП у ЗВО. Мета дослідження. Визначити практичну забезпеченість максимальної результативності використання засобів ППФП для досягнення професіонального довголіття.
  • Item
    Педагогічне конструювання та проектування змісту фітнес-технологій у фізичному вихованні студентів
    (Сумський державний університет, 2020) Жамардій, В.О.
    Сучасний стан фізичного виховання характеризується пошуком нових підходів до проведення навчальних занять, розробкою засобів підвищення якості освітнього процесу з фізичного виховання, створенням у ЗВО здоров’язбережувального освітнього середовища. Вагома роль при цьому надається фітнес-технологіям, які допомагають ефективно розв’язувати освітні завдання в умовах обмеженості навчального часу відведеного на фізичне виховання, а також сприяють підвищенню якості знань серед студентів, забезпечують стійкий інтерес до фізичного виховання та спорту, розвивають мотиваційну культуру. Педагогічне конструювання та проектування змісту фітнес-технологій є важливим етапом в освітньому процесі з фізичного виховання, оскільки слугує якісному оновленню навчальних занять, робить їх інноваційними, динамічними й адаптованими до сучасних вимог часу. Мета дослідження полягає у фізичному вихованні студентів і здатності використовувати фітнес-технології в умовах навчальної, фізкультурно-оздоровчої та майбутньої професійної діяльності.
  • Item
    Зацікавленість студентів СумДУ до занять спортивними іграми
    (Сумський державний університет, 2020) Остапенко, Валентина Василівна; Остапенко, Валентина Васильевна; Ostapenko, Valentyna Vasylivna; Жолоб, С.В.
    Збереження і зміцнення здоров’я студентів у закладах вищої освіти є складовою частиною процесу фізичного виховання. Сучасні умови навчання, інтенсифікація і модернізація процесу навчання, зростаючий обсяг комп’ютерної інформації, недостатній обсяг рухової діяльності негативно впливає на стан фізичного здоров’я. Режим навчання студента у закладах вищої освіти не забезпечує його необхідною руховою діяльністю, тому виникає необхідність пошуку засобів, які зацікавлять і спонукають студента до фізичного і духовного самовдосконалення. На наш погляд, одним із таких чинників, що підвищать рухову активність і інтерес до процесу фізичного виховання можуть бути заняття спортивними іграми. Аналіз літературних джерел [1; 2] указує на недостатнє висвітлення статистичних даних, щодо кількості показників студентської молоді, які бажають займатися спортивними іграми. Діюча система фізичного виховання ні в кількісному відношенні, ні за якісними показниками не дозволяє досягти поставленої мети – збереження і зміцнення здоров’я студентської молоді не відповідає потребам сучасного життя. Отримана необхідна інформація буде сприяти удосконаленню навчально-виховного процесу фізичного виховання, зацікавленості до занять та формуванню здорового способу життя студентів вишів.
  • Item
    Пауерліфтинг як ефективний засіб зміцнення здоров’я студентської молоді
    (Сумський державний університет, 2020) Гордієнко, Олена Володимирівна; Жамардій, В.О.; Гордиенко, Елена Владимировна; Hordiienko, Olena Volodymyrivna
    Сучасна педагогічна теорія орієнтується на пошуки шляхів, які сприяють фізичному розвитку студентів. Зростаюча в молодіжному середовищі популярність занять різними видами атлетизму передбачає пошук і вивчення найбільш доступних форм занять із обтяженнями. Мета дослідження полягає в експериментальній перевірці методики формування спеціальних умінь і навичок студентів у процесі занять із пауерліфтингу. Виклад матеріалу дослідження. Навчальні заняття з пауерліфтингу здійснили позитивний вплив на студентів усіх типологічних груп. Після закінчення педагогічного експерименту в хлопців експериментальної групи Е1 показники присідання зі штангою на плечах збільшилися на 32,4 кг, тоді як у хлопців контрольної групи К1 – на 22 кг, у дівчат експериментальної групи Е1 результат у присіданні зі штангою на плечах покращився на 30,15 кг, тоді як у дівчат контрольної групи К1 – на 15,85 кг. Жим штанги лежачи на лавці: результат у хлопців експериментальної групи Е1 покращився на 15,56 кг, тоді як у хлопців контрольної групи К1 – на 10,78 кг. У дівчат експериментальної групи Е1 результат покращився на 12,22 кг, тоді як у дівчат контрольної групи К1 – на 9,33 кг. У хлопців експериментальної групи Е1 показники станової тяги збільшилися на 30,25 кг, тоді як у хлопців контрольної групи К1 – на 19,73 кг, у дівчат експериментальної групи Е1 результат у становій тязі покращився на 27,84 кг, тоді як у дівчат контрольної групи К1 – на 17,25 кг (табл. №1).
  • Item
    Особливості нормативно-правового регулювання фізичного виховання і спорту в Україні
    (Сумський державний університет, 2019) Корж, Світлана Олександрівна; Корж, Светлана Александровна; Korzh, Svitlana Oleksandrivna; Нестеренко, Ю.О.
    У сyчaснoмy світі спoрт зaйняв oсoбливe місцe тa вoлoдіє пoтужнoю сoцiальнoю силою, вiн також впливaє нa нaцioнaльнi вiднoсини, дiлoвe життя, суспiльнe стaнoвищe, фoрмyє імідж, eтичні цiннoсті тa спосіб життя людeй [1]. Пoлiтики дaвнo рoзглядaють спoрт як нaцiонaльнe захoплeння, здaтнe згуртувaти сyспiльствo єдинoю нацioнальнoю iдеєю, що нaпoвнює свoєріднoю iдeолoгiєю тa прaгнeнням людeй дo yспіху і до перемоги. Мета. Охарактеризувати особливості нормативно- правового регулювання фізичного виховання і спорту в Україні та інших країн Європи.
  • Item
    Дослідження рівня мотивації до занять з фізичного виховання студентів Сумського державного університету
    (Сумський державний університет, 2019) Сірик, Антоніна Євгенівна; Серик, Антонина Евгеньевна; Siryk, Antonina Yevhenivna; Солдатенко, А.
    На стан здоров’я людини впливає багато чинників: умови навколишнього середовища, рівень розвитку охорони здоров’я, екологічна ситуація в країні, спадковість. Проте, найбільшим чином на самопочуття та здоров’я молодої людини впливає саме її спосіб життя та відношення до своєї фізичної культури. Як стверджує Л. Пилипей, "тільки особисто орієнтований процес фізичного виховання і професійноприкладної фізичної підготовки вирішить проблему погіршення здоров’я студентів і підготовку здорових спеціалістів у СумДУ [1, с. 39]". Важливу роль у формуванні здоров’я особистості відіграє мотиваційно-ціннісне відношення до рухової діяльності. Регулярні заняття спортом дисциплінують людину, підіймають настрій та покращують загально-емоційний стан. Високий рівень мотивації є важливим при виконанні будь-якого виду діяльності, в тому числі і спортивної. Це сприятиме наполегливості, зацікавленості, задоволенню від процесу та позитивним чином відобразиться на якості виконаної роботи. Мета – дослідити рівень вмотивованості студентів до занять фізичним вихованням та виявити чинники, які можуть впливати на його рівень.
  • Item
    Інтеграція педагогічних технологій у модернизації системи фізичного виховання і спорту закладів вищої освіти
    (Сумський державний університет, 2019) Пилипей, Леонід Петрович; Пилипей, Леонид Петрович; Pylypei, Leonid Petrovych; Гуцол, Є.М.
    З 2018–2019 навчального року кількість годин, згідно навчального плану з дисципліни «Фізичне виховання» скорочується (дисципліна відсутня у весняному семестрі ІІІ курсу та зовсім не передбачується на IV курсі), як було раніше. Фізичне виховання у 1–5 семестрах у обсязі 5 кредитів (2 година на тиждень) не є достатнім для забезпечення рухової активності студентів і ППФП за спеціальністю та створенню належних умов щодо підготовки та виконання нормативів фізичної підготовки. Відповідно на даному етапі є актуальним пошук модернізації системи фізичного виховання у закладі вищої освіти (ЗВО). Мета. Теоретико-методичне обґрунтування забезпечення модернізації системи фізичного виховання студентів.