Навчально-науковий медичний інститут (НН МІ)
Permanent URI for this communityhttps://devessuir.sumdu.edu.ua/handle/123456789/40
Browse
Search Results
Item Розвиток спорту на Сумщині–2018(Сумський державний університет, 2020) Корж, Світлана Олександрівна; Корж, Светлана Александровна; Korzh, Svitlana Oleksandrivna; Чернишова, К.Р.Уже багато років як серед дітей, так і серед дорослого населення набирає популярності малорухомий спосіб проведення дозвілля та життя в цілому. В епоху розвитку новітніх технологій навіть ведення побуту не потребує значної витрати енергії. Низький рівень усвідомлення цінності здоров’я як найбільшого скарбу людини, перебування більшості населення в скрутному соціальному та економічному становищі призвели до створення несприятливих умов життя для ведення здорового способу. Мета дослідження – виявити ситуацію з розвитку спорту в Сумській області станом на 2018 рік. Виклад матеріалу дослідження. Загальновідомо, що ведення населенням здорового способу життя для збереження та зміцнення здоров’я є ефективнішим, ніж лікувальнодіагностичні процедури. Саме тому, в Сумській області, як і в державі в цілому, останні роки ведеться активна робота з формування у суспільстві умов до оздоровчої рухової активності та здорового способу життя для зміцнення здоров’я громадян як найвищої соціальної цінності в державі. На сьогодні Прапор та Гімн України знають практично в усьому світі, і в цьому достатньо велика заслуга, у тому числі спортсменів та тренерів Сумської області. Сумщина є батьківщиною багатьох олімпійських чемпіонів, переможців міжнародних змагань та потужним осередком виховання майбутніх чемпіонів. Сумщина славиться, зокрема такими видатними спортсменами: Володимир Голубничий (спортивна ходьба), Володимир Куц (легка атлетика), Леонід Жаботинський (важка атлетика), Олександр Шапаренко (веслування на байдарці), Віта та Валентина Семеренки (біатлон). Згідно статистичних даних за 2018 рік фізичною культурою і спортом займається 186676 осіб, що становить близько 18% до загальної кількості населення. Для занять фізичною культурою і спортом налічується 23 стадіони, 14 плавальних басейнів, 13 лижних баз, дві кінноспортивні бази, 488 спортивних залів, 1526 спортивних майданчиків та футбольних полів, 422 приміщення для фізкультурно-оздоровчих занять, легкоатлетичний манеж, що загалом становить близько 2736 спортивних споруд. З метою розвитку дитячого, дитячоюнацького та резервного спорту збережена мережа дитячоюнацьких спортивних шкіл. На сьогодні працює 49 дитячоюнацьких спортивних шкіл (ДЮСШ), три з яких мають вищу категорію та статус «спеціалізована», а саме: СДЮШОР «Регіональний центр зимових видів спорту» (біатлон, лижні гонки), СДЮШОР В. Голубничого з легкої атлетики та СДЮШОР «Динамо» з хокею на траві. Першу категорію мають 12 спортивних шкіл, другу – 12 відповідно, без категорії функціонують 22 установиItem Інформаційні технології у здоровому способі життя студентської молоді(Сумський державний університет, 2020) Сірик, Антоніна Євгенівна; Серик, Антонина Евгеньевна; Siryk, Antonina Yevhenivna; Сивоконь, В.В.Сьогодні інформаційні технології є найбільш популярним засобом не тільки для підвищення інтелектуального та освітнього рівня людини, а й для популяризаці здорового способу життя, зокрема студентсько молоді. Багатофункціональність аджетів задовольняє наші щоденні потреби, спрощує життя в цілому. Тісна інтеграція техніки в життя людини призвела до зміни мислення, відбувся перерозподіл пріоритетів. Розвиток гаджетів – процес незворотний, проте не можна залишати без уваги зниження рівня здоров’я майбутніх поколінь, тому пошук можливостей застосування технічних надбань із користю для здоров’я людини є у наш час актуальним. Мета дослідження. Визначити предметну сферу шляхом аналізу літературних джерел та результатів соціологічного опитування. Отримати напрями використання сучасних аджетів для популяризаці здорового способу життя серед студентсько молоді. Виклад матеріалу дослідження. Питання пов’язані із використанням інформаційних технологій у здоровому способі життя відображені у дослідженнях В. Бикова, Ю. Дорошенка, С. Заборовської, М. Жалдака, С. Жданова, В. Кашуби. О. Кисельової, В. Клочка, О. Кузнєцової, М. Лаптєвої, Л. Панченко, Ю. Рамського, Т. Солодкої, О. Співаковського, Н. Тверезовської, О. Трофімова, С. Футорного та інших.Item Формування здорового способу життя студентської молоді(Сумський державний університет, 2020) Семенов, А.І.Здоров’я підростаючого покоління є головною проблемою сучасного і майбутнього будь-якої країни. Хлопці та дівчата є найдорожчим репродуктивним, інтелектуальним, економічним, соціальним і культурним резервом держави. З цього контингенту поповнюються трудові ресурси, комплектуються збройні сили країни. Не менш значиму роль відіграє й виховання здорових дівчат, підготовка їх до материнства. Мета дослідження. Визначити основні напрямки формування в здорового способу життя студентства у вищих навчальних закладах. Виклад основного матеріалу дослідження. Кабінетом Міністрів України від 1 берня 2017 року № 115 було прийняте розпорядження про затвердження Державної цільової соціальної програми розвитку фізичної культури і спорту на період до 2020 року. Метою Програми є визначення провідної ролі фізичної культури і спорту як важливого фактору здорового способу життя, профілактики захворювань, формування гуманістичних цінностей, створення умов для всебічного гармонійного розвитку людини, сприяння досягненню фізичної та духовної досконалості людини, виявлення резервних можливостей організму, формування патріотичних почуттів у громадян та позитивного іміджу держави у світовому співтоваристві.Item Проблеми формування здорового способу життя студентів у закладах вищої освіти України(Сумський державний університет, 2020) Оксьом, П.М.; Бережна, Л.І.Здоров’я студентської молоді є важливою державною, соціально-економічною і політичною проблемою, ефективне вирішення якої визначає майбутнє країни. Стан здоров’я молоді є важливим показником благополуччя суспільства і держави. Дослідження фахівців свідчать, що майже 80,0% студентівпершокурсників мають відхилення у стані здоров’я і протягом навчання у ЗВО ця ситуація погіршується[2]. Наукові дані показують те, що для сучасної студентської молоді важливими є гроші, освіта та професія, ділова кар’єра та задоволення. Для більшості студентів важливими є прагнення до успішності і фінансового благополуччя, в основі яких лежать збагачення та життєвий успіх, що досягається будь-якою ціною, часто навіть за рахунок свого особистого здоров’я, або здоров’я оточуючих людей. На жаль, здоровий спосіб життя не є одною з основних потреб сучасної студентської молоді [1]. Одним з важливих аспектів цієї проблеми є якість викладання предмету «Фізичне виховання» у вищому закладі освіти. Як ніколи раніше зараз важливим є використання нових сучасних оздоровчих технологій у навчально-виховному процесі студентів. Мета їх – забезпечити майбутньому випускнику вищого закладу освіти реальний рівень здоров’я, озброїти його багажем знань, умінь, навиків, необхідних для здорового способу життя, створення активної життєвої позиції і набуття професійного статусу. Під здоров’язберігаючими освітніми технологіями у вищих закладах освіти слід розуміти систему, що створює умови для збереження і зміцнення фізичного, духовного, емоційного, психічного здоров’я студентської молоді Система повинна включати в себе фізкультурно-оздоровчі, освітні, психологічні, педагогічні, медико-біологічні і інші способи, що спрямовані для досягнення мети по збереженню і зміцненню здоров’я [1]. Усі вище перераховані способи необхідно використовувати системно та комплексно, проте реальність показує, що єдиної моделі по збереженню і зміцненню здоров’я студентів у вищих закладах освіти України на сьогоднішній день не існує. Насправді кожен заклад вищої освіти в Україні реалізує свою особисту здоров’язбережувальну політику, на жаль у більшості своїй не завжди добросовісну і вдалу. Піклування про здоров’я студентів часто залежить від того як добре цю проблему розуміє ректор та адміністрація конкретного навчального закладу, від об’єму фінансування та від рейтингу вищого закладу освіти.