Навчально-науковий медичний інститут (НН МІ)
Permanent URI for this communityhttps://devessuir.sumdu.edu.ua/handle/123456789/40
Browse
19 results
Search Results
Item Покращення технічних дій футболістів на етапі спеціалізованої базової підготовки з урахуванням моделей ігрових вправ(Сумський державний університет, 2024) Гурєєв, А.С.Кваліфікаційна робота магістра складається зі вступу, чотирьох розділів, висновків, практичних рекомендацій, списку використаної літератури (60 найменувань). Робота містить 4 таблиці. Загальний обсяг роботи складає 60 сторінок. Актуальність дослідження обумовлена необхідністю підвищення ефективності підготовки молодих українських футболістів в умовах професіоналізації спорту та посилення конкуренції на міжнародній арені. Постійний відтік талановитих гравців до зарубіжних клубів і труднощі з інтеграцією в професійний футбол свідчать про потребу в оновленні тренувальних методик та удосконаленні системи підготовки кваліфікованого резерву. Це має вирішальне значення для розвитку національних команд і досягнення високих результатів на міжнародних змаганнях. Мета дослідження – покращення технічних дій футболістів на етапі спеціалізованої базової підготовки через впровадження ігрових вправ, що моделюють структуру та динаміку гри. Використано такі методи дослідження: теоретичний аналіз літературних джерел, педагогічне спостереження, педагогічне тестування, педагогічний експеримент, методи математичної статистики. Розкрито зміст модельних характеристик змагальної діяльності футболістів, на основі співвідношення технічних прийомів у різних зонах футбольного поля. Експериментально обґрунтовано обсяг і зміст спеціалізованої ігрової підготовки на змагальному етапі тренувального процесу футболістів груп спортивного вдосконалення. Набули подальшого розвитку підходи до використання оптимальних навантажень, структури ігрових вправ та їх адаптацію до конкретних ігрових ситуацій, що дозволяє підвищити техніко-тактичну майстерність і загальну ефективність гравців на полі. Практична значимість полягає у технології моделювання колективних взаємодій гравців під час застосування спеціалізованих вправ, спрямованих на одночасне вдосконалення рухових якостей і техніко-тактичної майстерності футболістів. Запропоновані практичні рекомендації щодо спеціалізованої підготовки можуть використовуватися у тренувальному процесі футболістів віком 16–17 років і знайти відображення у навчальних програмах ДЮСШ та СДЮШОР з футболу, для підвищення рівня техніко-тактичної підготовки молодих спортсменів.Item Диференціація спеціальної підготовки футболістів 14-15 років різного ігрового амплуа(Сумський державний університет, 2021) Чеглов, М.Е.Розроблено та науково обґрунтовано моделі занять на основі диференційованого підходу до процесу спеціальної підготовки футболістів з урахуванням їх ігрового амплуа, в яких поєднано комплексний розвиток важливих рухових якостей конкретного гравця. Отримані результати дослідження можуть бути використані в процесі підготовки футболістів на різних етапах багаторічного вдосконалення, у тренувальному процесі ДЮСШ та спортивних клубів.Item Удосконалення швидкісно-силових якостей футболістів 10-13 років на етапі попередньої базової підготовки(Сумський державний університет, 2021) Плечій, Я.О.Експериментально доведено ефективність розробленої методики яка базувалася на використанні сучасних засобів та методів із різних видів спорту, що сприяла вдосконаленню швидкісно-силових якостей футболістів 10–13 років, які тренуються на етапі попередньої базової підготовки. Набули подальшого розвитку дані щодо планування тренувального процесу із використанням ігрових засобів та вправ з різних видів спорту в процесі багаторічної підготовки футболістів. Практична значимість результатів дослідження полягає в отриманні даних щодо структури і змісту фізичної підготовки футболістів 10–13 років, а також розробленні методики вдосконалення їх швидкісно-силових якостей у тренувальному процесі. Отримані результати дослідження можуть бути використані в процесі підготовки юних футболістів на різних етапах багаторічного вдосконалення, в тренувальному процесі ДЮСШ та спортивних клубах.Item Analysis of students' somatic health and emotional state during sports games classes(Aluna Publishing, 2021) Shaposhnikova, I.I.; Korsun, S.M.; Arefieva, L.P.; Kostikova, O.V.; Сергієнко, Володимир Миколайович; Сергиенко, Владимир Николаевич; Serhiienko, Volodymyr Mykolaiovych; Король, Світлана Анатоліївна; Король, Светлана Анатольевна; Korol, Svitlana Anatoliivna; Riabchenko, V.G.The aim: Is to investigate the impact of sports games (football) on the level of somatic health and emotional state of students in the process of studying. Materials and methods: The study was conducted at Kharkiv State Academy of Physical Culture and Sumy State University (Ukraine) in 2018-2019. The study involved 87 male students of the main department. Two groups were formed: an experimental group (EG, n=42), the students of which were engaged in a sports-oriented form of physical education (in the class of football), and a control group (CG, n=45), the students of which were training according to the traditional methods of organizing physical education classes at higher education institutions. The somatic health of students was assessed according to the method of H. L. Apanasenko, which provided for the determination of body mass, life, power, and Robinson indexes, heart rate recovery time after a standard exercise. The emotional state of students was determined by the WAM (Well-being, Activity, Mood) methodology. Results: At the end of the study, the EG students showed a significantly better level of somatic health than the CG students; the difference was significant and accounted for 3.18 points (p<0.001). At the same time, during the study, the EG students had a more pronounced significant increase in all studied health indicators (p<0.001). The best emotional state level of the students of both groups was recorded at the end of the study, but in the EG students it was significantly (p<0.05) better than in the CG students by 0.55-0.73 points. Conclusions: It was found that sports games classes, including football, had a positive effect on the level of somatic health and emotional state of students. Significant changes were observed in the performance of the respiratory and cardiovascular systems of students. The high level of somatic health and good emotional state of students will help to improve mastering academic disciplines at higher education institutions, provide preparation for active life and help to improve future professional activities.Item Формування мотивації до занять у футболістів юнацького віку(Сумський державний університет, 2020) Остапенко, Юрій Олександрович; Остапенко, Юрий Александрович; Ostapenko, Yurii Oleksandrovych; Абрамцов, В.Однією з задач сучасної концепції фізичного виховання є досягнення більш вагомих результатів фізичної підготовленості молодого покоління на основі впровадження принципово новітніх методів, засобів, де головним є не спосіб отримання швидкого результату, а складний процес з формування мотивації до активних занять фізичною культурою і спортом сучасної молоді. Завдання полягає в тому, щоб активна рухова діяльність молоді юнацького віку була більш свідомою, цілеспрямованою, в найбільшій мірі враховувала індивідуальні особливості тих, хто займається улюбленим видом спорту. Відомо, що діяльність людини визначається метою, завданнями, які вона перед собою ставить, і пов’язана з певними мотивами, які спонукають людину до цієї діяльності. Будь-яка мета постає і досягається завдяки мотивам, які відображають прагнення людини до виконання тієї чи іншої діяльності, форми активності. Саме мотиви являють собою спонукання до діяльності, а тому часто є визначальними. Виховання у юнаків мотиваційного інтересу до занять є предметом особливої уваги з теорії і методики фізичного виховання і спорту. Тому у практичній. спортивній діяльності необхідно опиратися на мотиваційні інтереси юнаків, які займаються футболом, а саме зацікавленість до занять є тією рушійною силою, яка значно може підсилити мотиви для досягнення високих спортивних результатів.Item Комплексний підхід до вдосконалення технічної підготовки юних футболістів на етапі початкової підготовки(Сумський державний університет, 2019) Бурла, Артем Олександрович; Бурла, Артем Александрович; Burla, Artem Oleksandrovych; Замула, А.О.З усіх видів спорту найбільшу популярність у світі здобув футбол, об’єктивно отримавши титул «король спорту». Особливою популярністю футбол користується серед юнаків, адже гра у футбол найбільшою мірою сприяє різнобічному фізичному розвитку спортсмена, пред’являє високі вимоги до його серцево-судинної системи, нервово-м’язового апарату, до всіх сторін його психіки, сприйняття, уваги, пам’яті, мислення, вольових і моральних якостей [1; 2]. Але, не приділяючи достатньо уваги питанню технічної підготовки в юнацькому віці, маємо, як наслідок, стійку тенденцію відставання українських футболістів у спортивній майстерності на міжнародному рівні. Практика футболу засвідчує, що, не приділяється належної уваги на початкових етапах підготовки, навчанню контролю над м’ячем під час швидкісного пересування. Тренери, не дають можливість у повній мірі розкритися індивідуальним можливостям юним гравцям. Тому, технична підготовка на початковому етапі є однією з найбільш актуальних у сучасному футболі. Мета: оптимізація процесу формування технічної підготовки юних футболістів.Item Психологічна підготовка футболісток 13-14 років у процесі змагальної діяльності(Сумський державний університет, 2019) Босько, Василь Миколайович; Босько, Василий Николаевич; Bosko, Vasyl Mykolaiovych; Якіменко, М.С.Командні види спорту пред’являють особливі вимоги до психологічної підготовки спортсменів (Г. Б. Горська, 2008; М. Осадець, 2014). Жінкам в командних видах спорту властиве уповільнене сприйняття ігрових ситуацій і прийняття рішень в силу більш низьких порівняно з чоловіками показників реагування. Тому першорядне значення в цьому напрямку мають дослідження питань, що відображають структуру і зміст психологічної підготовки спортсменок (В. А. Родионова, В. Г. Сивицкий, 2014). Разом з тим можна говорити про недостатню розробленість теоретичних і методичних матеріалів, що стосуються психологічної підготовки футболісток 13-14 років у змагальному періоді. Таким чином, дослідження їх психологічної підготовки на основі врахування їх індивідуальних особливостей становить значний теоретичний і практичний інтерес. Мета: обґрунтування напрямів психологічної підготовки футболісток 13-14 років у змагальному періоді на основі врахування їх індивідуальних особливостей.Item Формування мотивації до спортивної діяльності футболістів юнацького віку(Сумський державний університет, 2019) Абрамцов, В.Е.Науково обгрунтовано методику формування мотивації до занять футболом у спортсменів юнацького віку, до змісту якої входять спеціально підібрані засоби і методи, які впливають на формування мотивів у футболістів юнацького віку. Матеріали, отримані в процесі проведення дослідження можуть бути використані у якості робочих програм ДЮСШ для підготовки юних футболістів, подальших наукових дослідженнях, складовою лекційного матеріалу навчальних дисциплін: «Теорія і методика спортивних ігор», «Теорія і методика фізичного виховання» у закладах вищої освіти.Item Формування психологічної підготовки спортсменів-футболістів на основі управління стартовим станом(Сумський державний університет, 2019) Прощенко, Р.В.Теоретично обґрунтовано та експериментально операціоналізовано регулятори ефективності управління стартовим станом футболістів перед змаганнями, зокрема за допомогою спеціалізованих вправ із розвитку переключення уваги, сприйняття часу, зорової пам’яті, наполегливості. Набули подальшого розвитку методи оцінювання психологічної готовності футболістів як засобу спільної діяльності у спортивній команді. Практична значущість отриманих результатів полягає у розроблених практичних рекомендаціях, що дозволять вносити корекційні психологічні засоби під час підготовки до основних змагань для оптимізації стартового стану футболістів на основі урахування індивідуальних особливостей.Item Змагальна діяльність юних футболістів(Сумський державний університет, 2019) Сергієнко, Володимир Миколайович; Сергиенко, Владимир Николаевич; Serhiienko, Volodymyr Mykolaiovych; Капелько, М.О.Представлено особливості змагальної діяльності юних футболістів різного ігрового амплуа під час ігрового матчу. Змагальна діяльність юних футболістів характеризується неухильним зростанням індивідуальної та командної техніко-тактичної майстерності, значне місце займає швидкість пересувань як одного гравця, так і команди в цілому, швидкість дій з м’ячем. Виконання цих операцій неможливе без наявності у гравців оптимальних фізичних кондицій та більшою мірою функціональної підготовленості.