Факультет підвищення кваліфікації викладачів (ФПКВ) (2012-2014)
Permanent URI for this communityhttps://devessuir.sumdu.edu.ua/handle/123456789/29400
Browse
6 results
Search Results
Item Електронні засоби навчання як інструмент індивідуалізації навчання(Сумський державний університет, 2014) Казанджиєва, Марина Симеонівна; Казанджиева, Марина Симеоновна; Kazandzhyieva, Maryna SymeonivnaВ сучасному науковому-навчальному обігу ефективні освітні технології нерозривно пов’язані з відкритими освітніми ресурсами, застосуванням електронних засобів навчання і дистанційних технологій. Основними характеристиками навчального процесу за таких умов стають доступність контенту, мобільність, гнучкість, індивідуальна спрямованість процесу навчання. Зупинимося детальніше на останньому критерії – індивідуальній спрямованості навчальної траєкторії студента.Item До питання організації самостійної роботи студентів в умовах застосування електронних засобів навчання(Сумський державний університет, 2014) Коломієць, С.В.Проблема пошуку ефективних методів і форм організації освітнього процесу з метою підготовки кваліфікованих кадрів, здатних до саморозвитку та самовдосконалення протягом життя є однією з важливих проблем сучасної вищої освіти.Item Перспективы эргономической паспортизации элементов e-learning(Сумский государственный университет, 2014) Барченко, Н.Л.; Лавров, Євгеній Анатолійович; Лавров, Евгений Анатольевич; Lavrov, Yevhenii AnatoliiovychЭргономическая паспортизация является необходимым условием информационного обеспечения интеллектуального агента-менеджера эргономической поддержки электронного обучения.Item Improving the quality of educational content by means of the complex of open social resources(Sumy State University, 2014) Zuban, Y.O.; Лаврик, Тетяна Володимирівна; Лаврик, Татьяна Владимировна; Lavryk, Tetiana VolodymyrivnaBlended learning contributes to the increase of students' independent work efficiency through the use of e-learning content. Quality of educational content, which a student personally works with, greatly influences the efficiency of his work in the classroom and results of mastering the discipline in general. The use of e-learning materials in open access contributes not only to their accessibility, but also creates preconditions to improve their quality. Due to the involvement of a great number of students and teachers a deep content analysis and its further qualitative development becomes possible.Item Technology of e-labs development in lifelong learning(Сумський державний університет, 2013) Zharkykh, Y.S.; Lysochenko, S.V.; Sus, B.B.; Tretyak, O.V.Development of high technologies in industry requires an implementation of a multidisciplinary approach in modern science. It put forward higher requirements for specialists in different fields of science and makes it necessary to increase the intellectual level of the individual. Lifelong learning could be a good solution to these requirements. The essential instrument of such training is becoming distance e-learning. It provides sufficiently quick development and modernization of new training courses. When you are citing the document, use the following link http://essuir.sumdu.edu.ua/handle/123456789/33415Item Using a hierarchical decision-making system in e-learning(Сумський державний університет, 2012) Кузіков, Борис Олегович; Кузиков, Борис Олегович; Kuzikov, Borys OlehovychIt’s clear that not all factors affecting the effectiveness of training can be taken into account using only the information about the content. According to this there has been implemented a two-level decision making system (DMS). The first level of DMS is responsible for the choice of further training strategy and execution of an action related to the chosen strategy (reaction). The second level, if it required by the reaction, selects the desired content based on a model of knowledge and skills of the user. When you are citing the document, use the following link http://essuir.sumdu.edu.ua/handle/123456789/29438