Please use this identifier to cite or link to this item: http://essuir.sumdu.edu.ua/handle/123456789/1479
Or use following links to share this resource in social networks: Recommend this item
Title Засоби реалізації модальності в рекламних текстах
Authors Соколова, І.В.
Keywords рекламний текст
рекламный текст
promotional text
модальність
модальность
modality
Type Article
Date of Issue 2003
URI http://essuir.sumdu.edu.ua/handle/123456789/1479
Publisher Сумський державний університет
License
Citation Соколова, І.В. Засоби реалізації модальності в рекламних текстах [Текст] / І.В. Соколова // Вісник Сумського державного університету. Серія Філологічні науки. — 2003. — №4(50). — С. 219-221.
Abstract Стаття надає результати дослідження категорії суб'єктивної модальності текстів-анонсів. Суб'єктивна модальність презентоує позицію автора і реалізується через поступову акумуляцію таких сигналів авторської модальності як емоційна та оцінна лексика, афективний синтаксис, граматичні, лексичні та композиційні засоби декларації позиції автора.
The paper presents results of analysis of the category of subjective modality of texts-announcements. Subjective modality presents the author’s point of view and is realized through gradual accumulation of such signals of author’s modality as emotional and evaluative vocabulary, affective syntax, grammatical, lexical and compositional declaration of the author.
Appears in Collections: Філологічні трактати

Views

Canada Canada
1
China China
2
Germany Germany
332
Iran Iran
1
Netherlands Netherlands
9
Russia Russia
14
Turkey Turkey
5
Ukraine Ukraine
2287
United States United States
31
Unknown Country Unknown Country
52

Downloads

China China
2
France France
1
Germany Germany
334
Russia Russia
3
Ukraine Ukraine
2306
United States United States
2
Unknown Country Unknown Country
207
Vietnam Vietnam
1

Files

File Size Format Downloads
Sokolova_Modalnist.pdf 1,31 MB Adobe PDF 2856

Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.