Please use this identifier to cite or link to this item: http://essuir.sumdu.edu.ua/handle/123456789/15983
Or use following links to share this resource in social networks: Recommend this item
Title Методичні засади вибору інноваційної стратегії підприємства з позицій концепції маркетингу
Other Titles Методические основы выбора инновационной стратегии предприятия с позиций концепции маркетинга
Methodological principles of choice of innovation strategy of enterprises from the position of the concept of marketing
Authors Illiashenko, Serhii Mykolaiovych  
Peresadko, Halyna Oleksandrivna
ORCID http://orcid.org/0000-0001-5484-9788
Keywords теоретико-методичний підхід
поетапний ітераційний вибір
інноваційні стратегії підприємства
критеріальна база
зовнішні і внутрішні фактори впливу
концепція маркетингу
теоретико- методический подход
поэтапный итерационный выбор
инновационные стратегии предприятия
критериальная база
внешние и внутренние факторы влияния
концепция маркетинга
theoretical-methodological approach
step by step iterative selection
the innovative strategy of enterprises
a set of criteria
external and internal factors of influence
the concept of marketing
Type Article
Date of Issue 2009
URI http://essuir.sumdu.edu.ua/handle/123456789/15983
Publisher Хмельницький національний університет
License
Citation Ілляшенко, С.М. Методичні засади вибору інноваційної стратегії підприємства з позицій концепції маркетингу / С.М. Ілляшенко, Г.О. Пересадько // Вісник Хмельницького національного університету, 2009. - № 5, Т. 3 (140). – С. 14-18.
Abstract Розроблено теоретико-методичний підхід до поетапного ітераційного відбору інноваційних стратегій промислових підприємств, адекватних зовнішнім умовам і їх стратегічному потенціалу, з застосуванням елементів нечіткої логіки, на основі врахування рівнів попиту, рентабельності діяльності, ризику, конкурентоспроможності та адаптаційних можливостей підприємства. Визначено орієнтовний набір факторів впливу зовнішнього і внутрішнього середовища господарювання, які підлягають аналізу і урахуванню. Практична реалізація запропонованого підходу надасть змогу підвищити оперативність та рівень обґрунтованості вибору інноваційних стратегій розвитку підприємств стосовно існуючих ринкових умов і їх наявного стратегічного потенціалу При цитуванні документа, використовуйте посилання http://essuir.sumdu.edu.ua/handle/123456789/15983
Разработан теоретико-методичний подход к поэтапному итерационному отбору инновационных стратегий промышленных предприятий, адекватных внешним условиям и их стратегическому потенциалу, с применением элементов нечеткой логики, на основе учета уровней спроса, рентабельности деятельности, риска, конкурентоспособности и адаптационных возможностей предприятия. Определен ориентировочный набор факторов влияния внешней и внутренней среды хозяйствования, которые подлежат анализу и учету. Практическая реализация предложенного подхода даст возможность повысить оперативность и уровень обоснованности выбора инновационных стратегий развития предприятий относительно существующих рыночных условий и их имеющегося стратегического потенциала При цитировании документа, используйте ссылку http://essuir.sumdu.edu.ua/handle/123456789/15983
A theoretical-methodological approach to the phase of selection of innovative strategies for iterative industrial enterprises, adequate external conditions and their strategic potential, using elements of the fuzzy logic based on the consideration of the level of demand, profitability, risk, and adaptive capabilities of enterprise competitiveness. Defined set of factors influence an approximate and internal environment management, which are subject to analysis and the country. The practical implementation of the proposed approach allows to increase the efficiency and feasibility of choice for innovative development strategies of enterprises against existing market conditions and their existing strategic potential When you are citing the document, use the following link http://essuir.sumdu.edu.ua/handle/123456789/15983
Appears in Collections: Наукові видання (ННІ ФЕМ)

Views

China China
216222
Czechia Czechia
1
EU EU
1
France France
1
Germany Germany
1645
Greece Greece
594590
Ireland Ireland
2162135
Israel Israel
1
Lithuania Lithuania
1
Netherlands Netherlands
2
Russia Russia
16
Slovakia Slovakia
1
Spain Spain
2
Turkey Turkey
3
Ukraine Ukraine
14774567
United Kingdom United Kingdom
7459359
United States United States
164256724
Unknown Country Unknown Country
14774566

Downloads

China China
7459357
France France
5
Germany Germany
204239838
India India
1
Lithuania Lithuania
1
Russia Russia
1
Tunisia Tunisia
1
Ukraine Ukraine
84290496
United Kingdom United Kingdom
1
United States United States
164256725
Unknown Country Unknown Country
923

Files

File Size Format Downloads
Illiashenko_Peresadko.pdf 287,08 kB Adobe PDF 460247349

Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.